lisäilma luistin huolto pikaisesti apuja
- Iippo Vinetto
- Autoencyklopedia
- Viestit: 1538
- Liittynyt: 23.5.2006 17:58
- Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.
Autodata sanoo sanottuun vikaan sen enempää tietämättä:
230e 1988-89 102.982
Moottori käynnistyy, ja pysähtyy.
Komponenttien tarkistusjärjestys:
- paine-ero
- käynnistyksen jälkeinen rikastustoiminto
- lämmityskäytön rikastustoiminto
- kaasuläpän asentokytkimen säätö
En minä noista mitään tiedä, kunhan koitan auttaa edes jotenkin.
230e 1988-89 102.982
Moottori käynnistyy, ja pysähtyy.
Komponenttien tarkistusjärjestys:
- paine-ero
- käynnistyksen jälkeinen rikastustoiminto
- lämmityskäytön rikastustoiminto
- kaasuläpän asentokytkimen säätö
En minä noista mitään tiedä, kunhan koitan auttaa edes jotenkin.
Älkää polttako itteenne loppuun!
Nuo jetin paine-eron säädöt sun muut on sitten niitä hommia, ettei kannata alkaa ruuvailemaan ihan peruskoulupohjalta, ei edes amispohjalta. Alota nyt kumminkin sieltä helpommasta päästä, ei mennä perse edellä puuhun. Tulpat ja muut rojut maksaa muutaman euron, eikä niiden vaihto mene hukkaan vaikka vika ei niissä olisikaan.
Kylmäkäynnistyssuutin kuulostaa järkevälle sekin. Olikos sen ajastus bensapumpun releessä?
Kylmäkäynnistyssuutin kuulostaa järkevälle sekin. Olikos sen ajastus bensapumpun releessä?
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Kuinkas väänsit. Eikös se aukkomene kiinnippäin ja takaa aukee uusi aukko. Se valmis aukko ei ala siitä suureneen.lowmans kirjoitti:ei vaan liiku ei vaikka (tiettyä sääliä tuntien kuitenkin) kuinka vääntää
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Bensaa ei tule sitten kuin pelkästään kylmäkäynnistyssuuttimesta, siitä hörähtely.
Jos pumppu käy ja bensaa riittää, pitäisi pysyä ainakin kaasulla käynnissä.
Tämä laitos pitäisi tuoreiden tietojen mukaan pysyä jollakin lailla käyvänä vaikka sähköpuoli renaisikin.
Kyllä nyt taitaa kuitenkin paineet olla hukassa.
Siirtopumpulla se paine tehdään, tutkisin kyllä suotimet ja pumpun.
(Ei kai polttoainemittari valehtele, ja tankki tyhjä??)
Jos pumppu käy ja bensaa riittää, pitäisi pysyä ainakin kaasulla käynnissä.
Tämä laitos pitäisi tuoreiden tietojen mukaan pysyä jollakin lailla käyvänä vaikka sähköpuoli renaisikin.
Kyllä nyt taitaa kuitenkin paineet olla hukassa.
Siirtopumpulla se paine tehdään, tutkisin kyllä suotimet ja pumpun.
(Ei kai polttoainemittari valehtele, ja tankki tyhjä??)
Enpä tunne juuri ko. auton tekniikkaa, mutta yleisesti ottaen:
- puolan kunto?
- sytkäboxin kunto?
- virranjakan osien kunto (kansi, pyörijä, johdot); kuivat, ei hapettumia
- "romun" kirjoittama väite kylmäkäyntisuuttimesta ei välttämättä ole oikea, sillä heikolla kipinällä saattaa lisäbensa kastella tulpat ja siitä stoppi
- alkuperäiseen tyhjäkäyntinopeusongelmaan etsittävä rikinäisiä putkia/vuotavia liitoksia
- eihän ole vettä päässyt bensan sekaan? oireet startti ja välitön stoppi tai pelkkä lupaus käynnistymisestä
- jos edellämainitut kunnossa, niin sitten täytyy alkaa mittailla suutinpaineita
Tuossa jotain, mistä aloittaa...
- puolan kunto?
- sytkäboxin kunto?
- virranjakan osien kunto (kansi, pyörijä, johdot); kuivat, ei hapettumia
- "romun" kirjoittama väite kylmäkäyntisuuttimesta ei välttämättä ole oikea, sillä heikolla kipinällä saattaa lisäbensa kastella tulpat ja siitä stoppi
- alkuperäiseen tyhjäkäyntinopeusongelmaan etsittävä rikinäisiä putkia/vuotavia liitoksia
- eihän ole vettä päässyt bensan sekaan? oireet startti ja välitön stoppi tai pelkkä lupaus käynnistymisestä
- jos edellämainitut kunnossa, niin sitten täytyy alkaa mittailla suutinpaineita
Tuossa jotain, mistä aloittaa...
Toimii ilman boksiakin. Ke-jetin ero normi K-jettiin on minusta se, että siinä kylmäkäyntisäädin on korvattu sähköboksilla. Sähköboksi hoitaa siis ainoastaan kylmyydestä ja kuormituksesta johtuvan rikastamisen. Normaalisti lämpimällä koneella ja kevyellä kuormalla ei sähköt vaikuta seokseen mitenkään. Minulla oli kerran saksantuonti 420se. Siinä ei aivot pelanneet, joten töpseli oli irroitettu imamäärämittarista. Se pelasi täysin normaalisti, lukuunottamatta lämmityskäyttöä, jolloin koneen kakominen oli vertaansa vailla. Ymmärtäähän sen, kun ei ole ollenkaan rikastusta toiminnassa ja kone on kylmä. Käyntiin se kuitenkin lähti pikku pakkasellakin noin kymmenennellä yrittämällä.
Mekaanisessa ruiskussa ei ole vikapaikkoja kovin monta. Jos edes bensapumppu pyörii, niin silloin koneen pitäisi saada soppaa. Voihan tässä tapauksessa olla, että bensapumpu pyörii vain starttauksen aikana. Kun avaimesta löysätään, pysähtyy myös pumppu. Mielestäni bensapumpun toimiminen pitäisi tarkistaa ensimmäiseksi.
Mekaanisessa ruiskussa ei ole vikapaikkoja kovin monta. Jos edes bensapumppu pyörii, niin silloin koneen pitäisi saada soppaa. Voihan tässä tapauksessa olla, että bensapumpu pyörii vain starttauksen aikana. Kun avaimesta löysätään, pysähtyy myös pumppu. Mielestäni bensapumpun toimiminen pitäisi tarkistaa ensimmäiseksi.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Kyllä täytyy olla romun kanssa samoilla linjoilla pumppu ei kehitä tarpeeksi painetta pumppu kulunut tai suodatin ja tai tankinsuodatin tukossa.
Tarkista painemittarilla tuleeko käynnistys suuttimelle järjestelmä paine n 5,4 Bar(imukanavassa kaasuläpän jälkeen.)Sehän pitäis olla siellä alta aikayksikön jos painevaraaja on kunnossa. Niin eikös tässä kumminkin kipinä ollut.
Oletus: KE -jet
Tarkista painemittarilla tuleeko käynnistys suuttimelle järjestelmä paine n 5,4 Bar(imukanavassa kaasuläpän jälkeen.)Sehän pitäis olla siellä alta aikayksikön jos painevaraaja on kunnossa. Niin eikös tässä kumminkin kipinä ollut.
Oletus: KE -jet
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Väärässähän olin kun kaivoin kuvan laitteesta tuo toimintakin selvisi .cdi kirjoitti:Kuinkas väänsit. Eikös se aukkomene kiinnippäin ja takaa aukee uusi aukko. Se valmis aukko ei ala siitä suureneen.lowmans kirjoitti:ei vaan liiku ei vaikka (tiettyä sääliä tuntien kuitenkin) kuinka vääntää
Eli bi-metalli suurentaa aukkoa jousivoimaa vastaan ja kun bi -met lämpenee jousivoima vetää aukon kiinni.(max 4 min) kyllä nyt hävettää.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Laita se letku paikalleen joka tulee sieltä imusarjan alta siihen tyhjäkäynnin säätimeen. Sinne ei oikeen nää mitään mutta sormikopelolla onnistuu.
Letku on semmonen hevosenkengän mallinen, toinen pää on kiinni ilmamäärämittarin alla. Siinä ei oo mitään klemmaria, joten irtoaa herkästi. Tällöin ilma menee mittarin ohi joten kone ei saa bensaa kuin hetken kylmäkäynnistyssuuttimesta.
Letku on semmonen hevosenkengän mallinen, toinen pää on kiinni ilmamäärämittarin alla. Siinä ei oo mitään klemmaria, joten irtoaa herkästi. Tällöin ilma menee mittarin ohi joten kone ei saa bensaa kuin hetken kylmäkäynnistyssuuttimesta.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Eli luultavasti olet "huoltanut" sitä palikkaa vähän liian rajusti ja se meni vaan entistä huonompaan kuntoon..
Juuri tuon pelossa olen itsekkin edennyt hyvin varovaisesti saman palikan kanssa..
Toisaalta positiivistahan tuossa on se että vian aiheuttaja on todennäköisesti selvillä..
Ei saisi nauraa, mutta nyt joudut ehkä todellakin mottosi mukaan:
korjaamaan sen minkä huolsit..!
Juuri tuon pelossa olen itsekkin edennyt hyvin varovaisesti saman palikan kanssa..
Toisaalta positiivistahan tuossa on se että vian aiheuttaja on todennäköisesti selvillä..
Ei saisi nauraa, mutta nyt joudut ehkä todellakin mottosi mukaan:
korjaamaan sen minkä huolsit..!
Anteeksi...lowmans kirjoitti:nyt sitten käy tyhjäkäyntiä 2500 kiekkaa uu jee
Ensiapuna toimii vaikka palloventtiili, tai mikä vaan millä voit säätää ilman määrää. Olen kuullut viisaalta taholta myös patentista, jossa luistin letkuun laitettiin 5mm reiällä oleva tulppa luistin tilalle toimii.
Nämä nyt on ihan maailmanlopun patentteja, mutta kunhan jotain tässä aikani kuluksi ehdottelen. Ei mahtaisi haitata sekään, jos näyttäisit autoa jollekulle meitä viisammalle.