lisäilma luistin huolto pikaisesti apuja

Katso myös W201.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

no mitäs bokseja ne sitte sielä akun takana? kaks sellasta motikkää joissa massiiviset liittimet..
kaiken minkä huollan myös korjaan!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

lowmans kirjoitti:no mitäs bokseja ne sitte sielä akun takana? kaks sellasta motikkää joissa massiiviset liittimet..
Olis melkein paikallaan kuva auton konehuoneesta. Taidat tarkoittaa KE-jetin boksia? Pitkä liitin, kumilla suojattu ja salvalla lukittu? Mikä lie sitten se toinen...
Avatar
Iippo Vinetto
Autoencyklopedia
Viestit: 1538
Liittynyt: 23.5.2006 17:58
Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.

Viesti Kirjoittaja Iippo Vinetto »

Autodata sanoo sanottuun vikaan sen enempää tietämättä:

230e 1988-89 102.982
Moottori käynnistyy, ja pysähtyy.

Komponenttien tarkistusjärjestys:

- paine-ero
- käynnistyksen jälkeinen rikastustoiminto
- lämmityskäytön rikastustoiminto
- kaasuläpän asentokytkimen säätö

En minä noista mitään tiedä, kunhan koitan auttaa edes jotenkin.
Älkää polttako itteenne loppuun!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kuva

Meinaatko tuommosta boksia?
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

juurikin tollanen mutta näitä on kaks
kaiken minkä huollan myös korjaan!
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

lowmans kirjoitti:juurikin tollanen mutta näitä on kaks
Toinen on ABS:n boxi :idea:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

ahaa no niin taas vähän viisaampi
kaiken minkä huollan myös korjaan!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Nuo jetin paine-eron säädöt sun muut on sitten niitä hommia, ettei kannata alkaa ruuvailemaan ihan peruskoulupohjalta, ei edes amispohjalta. Alota nyt kumminkin sieltä helpommasta päästä, ei mennä perse edellä puuhun. Tulpat ja muut rojut maksaa muutaman euron, eikä niiden vaihto mene hukkaan vaikka vika ei niissä olisikaan.

Kylmäkäynnistyssuutin kuulostaa järkevälle sekin. Olikos sen ajastus bensapumpun releessä?
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

lowmans kirjoitti:ei vaan liiku ei vaikka (tiettyä sääliä tuntien kuitenkin) kuinka vääntää
Kuinkas väänsit. Eikös se aukkomene kiinnippäin ja takaa aukee uusi aukko. :shock: Se valmis aukko ei ala siitä suureneen.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

juu kun virtasta antaa niin luisti lämähtää kiinni eikä mielestäni kyllä aukee mitään muuta reikää?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

jos tää ois joku nissani oisin rullannu mereen jo perkule
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Mikäs sen jetin tyyppi tarkalleen on KE 1, 2,3 ??? K ? , D ?

No sano jo................. :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

no pirustako senki sitte tietää?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Bensaa ei tule sitten kuin pelkästään kylmäkäynnistyssuuttimesta, siitä hörähtely.
Jos pumppu käy ja bensaa riittää, pitäisi pysyä ainakin kaasulla käynnissä.
Tämä laitos pitäisi tuoreiden tietojen mukaan pysyä jollakin lailla käyvänä vaikka sähköpuoli renaisikin.
Kyllä nyt taitaa kuitenkin paineet olla hukassa. :roll:

Siirtopumpulla se paine tehdään, tutkisin kyllä suotimet ja pumpun.
(Ei kai polttoainemittari valehtele, ja tankki tyhjä??) :D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

romu kirjoitti: Tämä laitos pitäisi tuoreiden tietojen mukaan pysyä jollakin lailla käyvänä vaikka sähköpuoli renaisikin.
Eikös KE-jetti toimi auttavasti jopa ilman "aivojaan"?
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Enpä tunne juuri ko. auton tekniikkaa, mutta yleisesti ottaen:
- puolan kunto?
- sytkäboxin kunto?
- virranjakan osien kunto (kansi, pyörijä, johdot); kuivat, ei hapettumia
- "romun" kirjoittama väite kylmäkäyntisuuttimesta ei välttämättä ole oikea, sillä heikolla kipinällä saattaa lisäbensa kastella tulpat ja siitä stoppi
- alkuperäiseen tyhjäkäyntinopeusongelmaan etsittävä rikinäisiä putkia/vuotavia liitoksia
- eihän ole vettä päässyt bensan sekaan? oireet startti ja välitön stoppi tai pelkkä lupaus käynnistymisestä
- jos edellämainitut kunnossa, niin sitten täytyy alkaa mittailla suutinpaineita


Tuossa jotain, mistä aloittaa...
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Toimii ilman boksiakin. Ke-jetin ero normi K-jettiin on minusta se, että siinä kylmäkäyntisäädin on korvattu sähköboksilla. Sähköboksi hoitaa siis ainoastaan kylmyydestä ja kuormituksesta johtuvan rikastamisen. Normaalisti lämpimällä koneella ja kevyellä kuormalla ei sähköt vaikuta seokseen mitenkään. Minulla oli kerran saksantuonti 420se. Siinä ei aivot pelanneet, joten töpseli oli irroitettu imamäärämittarista. Se pelasi täysin normaalisti, lukuunottamatta lämmityskäyttöä, jolloin koneen kakominen oli vertaansa vailla. Ymmärtäähän sen, kun ei ole ollenkaan rikastusta toiminnassa ja kone on kylmä. Käyntiin se kuitenkin lähti pikku pakkasellakin noin kymmenennellä yrittämällä.


Mekaanisessa ruiskussa ei ole vikapaikkoja kovin monta. Jos edes bensapumppu pyörii, niin silloin koneen pitäisi saada soppaa. Voihan tässä tapauksessa olla, että bensapumpu pyörii vain starttauksen aikana. Kun avaimesta löysätään, pysähtyy myös pumppu. Mielestäni bensapumpun toimiminen pitäisi tarkistaa ensimmäiseksi.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Kyllä täytyy olla romun kanssa samoilla linjoilla pumppu ei kehitä tarpeeksi painetta pumppu kulunut tai suodatin ja tai tankinsuodatin tukossa.

Tarkista painemittarilla tuleeko käynnistys suuttimelle järjestelmä paine n 5,4 Bar(imukanavassa kaasuläpän jälkeen.)Sehän pitäis olla siellä alta aikayksikön jos painevaraaja on kunnossa. Niin eikös tässä kumminkin kipinä ollut. :roll:

Oletus: KE -jet
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

cdi kirjoitti:
lowmans kirjoitti:ei vaan liiku ei vaikka (tiettyä sääliä tuntien kuitenkin) kuinka vääntää
Kuinkas väänsit. Eikös se aukkomene kiinnippäin ja takaa aukee uusi aukko. :shock: Se valmis aukko ei ala siitä suureneen.
Väärässähän olin kun kaivoin kuvan laitteesta tuo toimintakin selvisi .

Eli bi-metalli suurentaa aukkoa jousivoimaa vastaan ja kun bi -met lämpenee jousivoima vetää aukon kiinni.(max 4 min) kyllä nyt hävettää. :oops:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Laita se letku paikalleen joka tulee sieltä imusarjan alta siihen tyhjäkäynnin säätimeen. Sinne ei oikeen nää mitään mutta sormikopelolla onnistuu.
Letku on semmonen hevosenkengän mallinen, toinen pää on kiinni ilmamäärämittarin alla. Siinä ei oo mitään klemmaria, joten irtoaa herkästi. Tällöin ilma menee mittarin ohi joten kone ei saa bensaa kuin hetken kylmäkäynnistyssuuttimesta.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

tämähän nyt menee mielenkiintoiseksi.. otimpa sen sähköliittimen irti tuosta lisäilma luistista nyt pelaa siis mitä ihmettä
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Eli luultavasti olet "huoltanut" sitä palikkaa vähän liian rajusti ja se meni vaan entistä huonompaan kuntoon..
Juuri tuon pelossa olen itsekkin edennyt hyvin varovaisesti saman palikan kanssa..
Toisaalta positiivistahan tuossa on se että vian aiheuttaja on todennäköisesti selvillä..

Ei saisi nauraa, mutta nyt joudut ehkä todellakin mottosi mukaan:
korjaamaan sen minkä huolsit..! :lol:
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2334
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

No lisäilmaluisti antaa sen lisäilman kylmäkäynnistysuuttimen ruiskuttaman lisäpolttoaineen palamiseksi kylmäkäynnistys vaiheessa.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

nyt sitten käy tyhjäkäyntiä 2500 kiekkaa uu jee
kaiken minkä huollan myös korjaan!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

lowmans kirjoitti:nyt sitten käy tyhjäkäyntiä 2500 kiekkaa uu jee
:lol: Anteeksi... :oops:

Ensiapuna toimii vaikka palloventtiili, tai mikä vaan millä voit säätää ilman määrää. Olen kuullut viisaalta taholta myös patentista, jossa luistin letkuun laitettiin 5mm reiällä oleva tulppa luistin tilalle :arrow: toimii.

Nämä nyt on ihan maailmanlopun patentteja, mutta kunhan jotain tässä aikani kuluksi ehdottelen. Ei mahtaisi haitata sekään, jos näyttäisit autoa jollekulle meitä viisammalle. :wink:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

eikai teitä viisaampia oo missään? :o
kaiken minkä huollan myös korjaan!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

lowmans kirjoitti:eikai teitä viisaampia oo missään? :o
No eipä juuri. Ollaan yhtä harvinaisia kun selevät solistit. 8)
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

lowmans kirjoitti:eikai teitä viisaampia oo missään? :o
Yhtä epäillään mutta ei ole saatu selvitettyä vielä 8)
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

kukahan se täällä kemin seusulla olis se lähes yhtä viisas onko tietoo?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

lowmans kirjoitti:kukahan se täällä kemin seusulla olis se lähes yhtä viisas onko tietoo?
Missä se Kemi on? Aja Dealerin riesoiksi Lintoselle Ylivieskaan? :roll: :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”