Ei kertakaikkiaan lähe OM615 '76

onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Noniin.

Lisäselvittelyn tuloksia: naftaa saa kyllä tulemaan sieltä putken välistä, mutta sangen vaisulla paineella. Tihkuu, ei todellakaan lennä. Voisko olla, ettei paineet riitä siihen että kama menee sylintereihin asti?

Toisekseen, tosta imuventtiilistä. Jos ottaa siitä isosta lautasesta kiinni, kiertää lukitusmutterin alas pois tieltä ja sitten sen säätömutterin pohjaan asti, venttiili jää silti kantamaan. Mikä ihme tuommosta voi aiheuttaa?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

onre kirjoitti:Jos ottaa siitä isosta lautasesta kiinni, kiertää lukitusmutterin alas pois tieltä ja sitten sen säätömutterin pohjaan asti, venttiili jää silti kantamaan. Mikä ihme tuommosta voi aiheuttaa?
Suoran kysymykseen suora vastaus - niitä täällä kai kysellään? :D

Vastaan siis: Ammattitaidon puute.


Uskon ja toivon, ettei vastaus nostata negatiivisia tunteita kysymyksen asettelijassa. :D
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Venttiili on hakkautunut niin syvälle istukkaansa ettei säätövara enään riitä.Tämä on erittäin harvinaista muttei mahdotonta,korjaus keinona voisi ottaa keinuakseli irti ja vaikkapa rälläkällä hieman ohentaa keinuvipua siitä kohasta josta se vastaa venttiilin kupumutteriin.Karkaisu häviää kyllä keinuvivusta tällä toimenpiteellä mutta venttiiliin saa kuitenkin sitä kaivattua pelivaraa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jari_w123 kirjoitti:Venttiili on hakkautunut niin syvälle istukkaansa ettei säätövara enään riitä.Tämä on erittäin harvinaista muttei mahdotonta,korjaus keinona voisi ottaa keinuakseli irti ja vaikkapa rälläkällä hieman ohentaa keinuvipua siitä kohasta josta se vastaa venttiilin kupumutteriin.Karkaisu häviää kyllä keinuvivusta tällä toimenpiteellä mutta venttiiliin saa kuitenkin sitä kaivattua pelivaraa.
Muuten ihan jees, mutta jos raudasta vedetään rälläkällä karkaisu pois, se ei kestä juuri kuukautta kauempaa. No kuten jo toisaalta sanoitkin...

Nimim. "venttiileitä sahaillut." :lol:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

HVM kirjoitti:
Muuten ihan jees, mutta jos raudasta vedetään rälläkällä karkaisu pois, se ei kestä juuri kuukautta kauempaa. No kuten jo toisaalta sanoitkin...

Nimim. "venttiileitä sahaillut." :lol:
Jep,tuo on tosiaan ihan hätätapauksiin tuo mun ohje :D .Kansiremontti olis se kaikista suositeltavin homma mutta siinä on vaarana että kun kansi on nostettu pöydälle niin huomataan että hei täällähän on sylintereissä semmonen pykälä että on parempi unohtaa koko juttu tai tehä koneremontti :lol: :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

HVM kirjoitti:Suoran kysymykseen suora vastaus - niitä täällä kai kysellään? :D

Vastaan siis: Ammattitaidon puute.


Uskon ja toivon, ettei vastaus nostata negatiivisia tunteita kysymyksen asettelijassa. :D
Hoho, jooei 8)

Aika kuluu ja toimimattomuudesta kumpuava penseys kalvaa ja ahistaa. Pytyille on laiteltu öljyä, hehkut on testattu moneen kertaan ja ilmata yritetty innokkaasti. Volkkarin Transportteria koululla ilmaillessa tuli havaittua että se jaksaa tosiaan heittää sitä naftaa reippaassa kaaressa, tää Mersun kone sitävastoin lähinnä laiskasti tirauttelee tipan pari. Onko siis ruiskutuspumppu sökö?

Tolla venttiilillä en ole viitsinyt enemmälti päätä vaivata, "kun se nyt kuitenkin kävi sellasenaankin" :shock:

Soittelin ympäriinsä ja tuntuu siltä että pyörivät koneet näihin maksaa enemmän kuin kokonaiset autot. Nyt on taas hivenen vihjeetön olo notta mitähän sitä tekis seuraavaksi.
Miccå
Viestit: 7
Liittynyt: 02.2.2007 17:13
Paikkakunta: kervo

Viesti Kirjoittaja Miccå »

Asun keravalla, voisin tulla katsoon potilasta, mikä sitä vaivaa
Avatar
miksi
Viestit: 199
Liittynyt: 03.11.2006 23:15
Paikkakunta: nastola

Viesti Kirjoittaja miksi »

mulla saattais olla tuollasen kone kotosalla, käyntikuntonen on mutta ei ole sen tarkempaa kunto tietoa. se on joko 615 tai 616, otettu talteen romuiks menevistä...
Itsensä myynyt, työnarkomaani vailla järkevää tekemistä.
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

onre kirjoitti:tää Mersun kone sitävastoin lähinnä laiskasti tirauttelee tipan pari. Onko siis ruiskutuspumppu sökö?.
Ei ku siirto-.
:?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
miksi
Viestit: 199
Liittynyt: 03.11.2006 23:15
Paikkakunta: nastola

Viesti Kirjoittaja miksi »

mitähän potilaalle kuuluu, joko on löytynyt jippo??
Itsensä myynyt, työnarkomaani vailla järkevää tekemistä.
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Aku P kirjoitti:
onre kirjoitti:tää Mersun kone sitävastoin lähinnä laiskasti tirauttelee tipan pari. Onko siis ruiskutuspumppu sökö?.
Ei ku siirto.
:?
Eihän W123:ssa ole siirtopumppua. Siinä on tankki takapenkin ja tavaratilan välissä. Polttoaineen siirto pumpulle asti toimii lappoperiaatteella.
Avatar
miksi
Viestit: 199
Liittynyt: 03.11.2006 23:15
Paikkakunta: nastola

Viesti Kirjoittaja miksi »

kyllä siinä kaiketi on se käsipumppu olemassa, sen alla on se mekaaninen siirto pumppu. paitti jos on jakajapumppu niin siinä ei välttämättä tarvita erillistä siirtopumppua, mutta nyt oli kyse oikeesta mersusta.
Itsensä myynyt, työnarkomaani vailla järkevää tekemistä.
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Kipsu kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
onre kirjoitti:tää Mersun kone sitävastoin lähinnä laiskasti tirauttelee tipan pari. Onko siis ruiskutuspumppu sökö?.
Ei ku siirto.
:?
Eihän W123:ssa ole siirtopumppua. Siinä on tankki takapenkin ja tavaratilan välissä. Polttoaineen siirto pumpulle asti toimii lappoperiaatteella.

Jaahas, miulla tuollanen siirtopumppu kuitenkin on. Tosin se on vasta pumpun kyljessä mutta kuitenkin?
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
miksi
Viestit: 199
Liittynyt: 03.11.2006 23:15
Paikkakunta: nastola

Viesti Kirjoittaja miksi »

kyllä,ihan oikeessa kohtaa on. sille tulee käyttövoima suoraan syöttöpumpusta, ja se käsipumppu on siinä päällä tavallaan erillinen laite mutta liikuttaa samassa putkessa sitä polttoainetta.
Itsensä myynyt, työnarkomaani vailla järkevää tekemistä.
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Mihaline kirjoitti:Jaahas, miulla tuollanen siirtopumppu kuitenkin on. Tosin se on vasta pumpun kyljessä mutta kuitenkin?
Mie ku aattelin että täällä luullaan siellä olevan sähköisen siirtopumpun. Ei mittään, jatkakaa!
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Oikeassa diesel mersussa ei ole mitään ylimääräisiä sähkövehkeitä moottorin toimintaa sotkemassa :ope: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Mie voin tulla jeesaamaan jos vierään toi T:MI Ruuskaselle Ilolaan tutkimuksiin? En ole itse pumppuja vaihdellu edes korjaamotiloissa saati sitten katutasolla. Mutta ilmottele mitä mieltä ole em. ideasta.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Noni. Homma ohi. Tarvittiin köysi ja reipas hinausvauhti, jo läks. Tuntuupa tyhmältä. Kiitos kaikista avuntarjouksista!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”