Ei kertakaikkiaan lähe OM615 '76
Noniin.
Lisäselvittelyn tuloksia: naftaa saa kyllä tulemaan sieltä putken välistä, mutta sangen vaisulla paineella. Tihkuu, ei todellakaan lennä. Voisko olla, ettei paineet riitä siihen että kama menee sylintereihin asti?
Toisekseen, tosta imuventtiilistä. Jos ottaa siitä isosta lautasesta kiinni, kiertää lukitusmutterin alas pois tieltä ja sitten sen säätömutterin pohjaan asti, venttiili jää silti kantamaan. Mikä ihme tuommosta voi aiheuttaa?
Lisäselvittelyn tuloksia: naftaa saa kyllä tulemaan sieltä putken välistä, mutta sangen vaisulla paineella. Tihkuu, ei todellakaan lennä. Voisko olla, ettei paineet riitä siihen että kama menee sylintereihin asti?
Toisekseen, tosta imuventtiilistä. Jos ottaa siitä isosta lautasesta kiinni, kiertää lukitusmutterin alas pois tieltä ja sitten sen säätömutterin pohjaan asti, venttiili jää silti kantamaan. Mikä ihme tuommosta voi aiheuttaa?
Suoran kysymykseen suora vastaus - niitä täällä kai kysellään?onre kirjoitti:Jos ottaa siitä isosta lautasesta kiinni, kiertää lukitusmutterin alas pois tieltä ja sitten sen säätömutterin pohjaan asti, venttiili jää silti kantamaan. Mikä ihme tuommosta voi aiheuttaa?
Vastaan siis: Ammattitaidon puute.
Uskon ja toivon, ettei vastaus nostata negatiivisia tunteita kysymyksen asettelijassa.
Venttiili on hakkautunut niin syvälle istukkaansa ettei säätövara enään riitä.Tämä on erittäin harvinaista muttei mahdotonta,korjaus keinona voisi ottaa keinuakseli irti ja vaikkapa rälläkällä hieman ohentaa keinuvipua siitä kohasta josta se vastaa venttiilin kupumutteriin.Karkaisu häviää kyllä keinuvivusta tällä toimenpiteellä mutta venttiiliin saa kuitenkin sitä kaivattua pelivaraa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Muuten ihan jees, mutta jos raudasta vedetään rälläkällä karkaisu pois, se ei kestä juuri kuukautta kauempaa. No kuten jo toisaalta sanoitkin...jari_w123 kirjoitti:Venttiili on hakkautunut niin syvälle istukkaansa ettei säätövara enään riitä.Tämä on erittäin harvinaista muttei mahdotonta,korjaus keinona voisi ottaa keinuakseli irti ja vaikkapa rälläkällä hieman ohentaa keinuvipua siitä kohasta josta se vastaa venttiilin kupumutteriin.Karkaisu häviää kyllä keinuvivusta tällä toimenpiteellä mutta venttiiliin saa kuitenkin sitä kaivattua pelivaraa.
Nimim. "venttiileitä sahaillut."
Jep,tuo on tosiaan ihan hätätapauksiin tuo mun ohje .Kansiremontti olis se kaikista suositeltavin homma mutta siinä on vaarana että kun kansi on nostettu pöydälle niin huomataan että hei täällähän on sylintereissä semmonen pykälä että on parempi unohtaa koko juttu tai tehä koneremontti .HVM kirjoitti:
Muuten ihan jees, mutta jos raudasta vedetään rälläkällä karkaisu pois, se ei kestä juuri kuukautta kauempaa. No kuten jo toisaalta sanoitkin...
Nimim. "venttiileitä sahaillut."
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Hoho, jooeiHVM kirjoitti:Suoran kysymykseen suora vastaus - niitä täällä kai kysellään?
Vastaan siis: Ammattitaidon puute.
Uskon ja toivon, ettei vastaus nostata negatiivisia tunteita kysymyksen asettelijassa.
Aika kuluu ja toimimattomuudesta kumpuava penseys kalvaa ja ahistaa. Pytyille on laiteltu öljyä, hehkut on testattu moneen kertaan ja ilmata yritetty innokkaasti. Volkkarin Transportteria koululla ilmaillessa tuli havaittua että se jaksaa tosiaan heittää sitä naftaa reippaassa kaaressa, tää Mersun kone sitävastoin lähinnä laiskasti tirauttelee tipan pari. Onko siis ruiskutuspumppu sökö?
Tolla venttiilillä en ole viitsinyt enemmälti päätä vaivata, "kun se nyt kuitenkin kävi sellasenaankin"
Soittelin ympäriinsä ja tuntuu siltä että pyörivät koneet näihin maksaa enemmän kuin kokonaiset autot. Nyt on taas hivenen vihjeetön olo notta mitähän sitä tekis seuraavaksi.
Kipsu kirjoitti:Eihän W123:ssa ole siirtopumppua. Siinä on tankki takapenkin ja tavaratilan välissä. Polttoaineen siirto pumpulle asti toimii lappoperiaatteella.Aku P kirjoitti:Ei ku siirto.onre kirjoitti:tää Mersun kone sitävastoin lähinnä laiskasti tirauttelee tipan pari. Onko siis ruiskutuspumppu sökö?.
Jaahas, miulla tuollanen siirtopumppu kuitenkin on. Tosin se on vasta pumpun kyljessä mutta kuitenkin?
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.