Tee-se-itse alustahuolto ääliöille - C:n hinkuyskä kuriin!
Tee-se-itse alustahuolto ääliöille - C:n hinkuyskä kuriin!
Nariseeko C töyssyissä ja kanttareiden yli ajaessa? Kuulostaako siltä että ajelet hinkuyskää potevalla emakolla? Kehottavatko "viisaat" vaihtamaan alapallot eteen ja alatukivarren ulommat- eli "narinahelat" taakse? Herää kysymys kuka tekee, mitä maksaa ja missä? Autokaan ei jouda seisomaan?
No hätähän ei ole tämän näköinen... Hätä on tämän näkoinen.
Tarvittavat välineet:
-Eukon kinkkuneula.
-Tunkki
-Vasara
-Vaseliinia
-Puhdasta riepua
-Omien mieltymysten mukaan joko tupakkaa tai merirosvorahoja. Minä varasin kaiken varalta kumpiakin.
Auto käyntiin ja pyörät linkkuun. Pyörän etupuolelta on nyt esteetön näkyvyys sekä ala- että yläpallonivelille. Pallonivelen tunnistat sen suojakumista, se on sellainen merkkarin näköinen kumikakkara lähellä rengasta ja niissä raudoissa joita auton alla on. Vertaa tarvittaessa taskussa oleviin merkkareihin.
Ime ruiskuun öljyä ja kiinnitä neula ruiskuun. Nyt alkaa sitten se hauska osuus : Ota sadistinen ilme ja tunge neula pallonivelten suojakumien läpi. Kun neula lävistää kumin, ajattele paaluun sidottua Paavo Arhinmäkeä, ja paina mäntää kunnes öljy alkaa tulla ulos rokotusreiästä. Toista operaatio toiselle puolelle autoa.
Seuraavana nostetaan auton peräpää kulma kerrallaan ylös. renkaan takaa kurkistamalla näkyy alatukivarsi, se joka menee korista lähelle pyörän alaosaa. Sen päässä on eräänlainen pusla, hela, tai miksi sitä nyt kukakin tahtoo sanoa. Minä sanon sitä tästä eteen päin hinkuyskätötteröksi. Hinkuyskätötterön päissä tuntuu vetelät pussit, se ei siis ole perinteinen kova pusla. Rakennetta en tunne, mutta öljyä sinne saa joka tapauksessa johonkin rakoon menemään. Rokotin hinkuyskätötteröt kummastakin päästään lopettivat hinkumisen. Lopuksi puistelin vielä rengasta ei tunnu väljää mihinkään suuntaan toimenpide riittää, ei vaihdeta uusia hinkuyskätötteröitä.
Seuraavana tulee mieleen tarkistaa etupyörän laakereiden kunto, tottakai, ei kai niitä nyt samalla olisi voinut pölistellä, kun oli jo hetki sitten samassa päässä autoa? Ei tietysti, laiska tekee kaiken vaikeimman kautta.
Etupää kulma kerrallaan ylös ja topakka ote renkaasta. Nyt saa repiä sen minkä p*rseestä lähtee. Väljää on, jopa melko reippaasti.
Pyörä irti. Seuraavana vedetään rasvakuppi vasaraa apuna käyttäen irti. Rasvakuppeja ei sitten hakata vasaralla, tai tulee pataan. Tästä olen varoittanut tosin aiemminkin. Rasvakupin hakkaajat ovat minulle alempaa kastia kuin kaleeriorjat. Rasvakupissa on kiva "rantti", josta sen saa vedettyä reuna kerrallaan irti. Käyttäkää siis sitä ranttia, niin ei tarvitse ruveta päivittelemään hammaskarttaa.
No sitten näyttää tältä:
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... aus001.jpg
Huomaa mersun Boliviasta ostama avokado-quacamole, muut merkithän käyttävätkin tässä kohteessa veseliinia laakerin käyttöikä jatkuu käytännössä maailman loppuun, mutta mersulla tätä ei tajuta. Poista vihreä mälli niin hyvin kuin voit, käytä sitä puhdasta riepua. Parhaaseen tulokseen päästäisiin irrottamalla jarrusatula ja avaamalla napa, mutta se ei ole enää laiskan miehen remontteja, mielestäni. Siinä menee kuitenkin lähes 10 min.
Laakeri kiristyy kun avaan laakerin kiristysmutterista kuusiokolopultin (5mm) ja kiristät mutteria sen verran että välys katoaa. Pyörittele napaa ja etsi tiukkuus joka tuntuu herkälle, hyvälle, välyksettömälle ja rullaavalle. Kiristä kiristysmutterin lukityspultti.
Seuraavaksi rasvakuppi täyteen vaseliinia, tai ei ihan täyteen, ettei se tursu silmille kun laitat kupin takaisin kiinni. Kuppi koputellaan kiinni siten, että sita vasten laitetaan puupalikka, jota koputellaan sitten vasaralla. Varmista, että kuppi menee pohjaan kaikilta kanteiltaan. Muistakaa se puupalikka, ettei tarvitse soittaa Helena Rantaa tarkistamaan työn jälkeä.
Seuraavana rokotetaan kallistuksenvaimentimen kumit. Kallistuksenvakaaja on se tanko, joka menee etupyörästä toiseen. Se on kiinnitetty autoon kumiheloilla. Neula kumihelojen väliin ja strööts. Toista homma kummallekin puolelle autoa.
Pyörä(t) paikoilleen ja pulttien kireyden tarkistus, siinä se. Nyt onkin sitten kiva ajella narisemattomalla autolla. Kyllä kelpaa päästellä humalassa tappelupaikoille.
Viimeinen lause on huono vitsi.
No hätähän ei ole tämän näköinen... Hätä on tämän näkoinen.
Tarvittavat välineet:
-Eukon kinkkuneula.
-Tunkki
-Vasara
-Vaseliinia
-Puhdasta riepua
-Omien mieltymysten mukaan joko tupakkaa tai merirosvorahoja. Minä varasin kaiken varalta kumpiakin.
Auto käyntiin ja pyörät linkkuun. Pyörän etupuolelta on nyt esteetön näkyvyys sekä ala- että yläpallonivelille. Pallonivelen tunnistat sen suojakumista, se on sellainen merkkarin näköinen kumikakkara lähellä rengasta ja niissä raudoissa joita auton alla on. Vertaa tarvittaessa taskussa oleviin merkkareihin.
Ime ruiskuun öljyä ja kiinnitä neula ruiskuun. Nyt alkaa sitten se hauska osuus : Ota sadistinen ilme ja tunge neula pallonivelten suojakumien läpi. Kun neula lävistää kumin, ajattele paaluun sidottua Paavo Arhinmäkeä, ja paina mäntää kunnes öljy alkaa tulla ulos rokotusreiästä. Toista operaatio toiselle puolelle autoa.
Seuraavana nostetaan auton peräpää kulma kerrallaan ylös. renkaan takaa kurkistamalla näkyy alatukivarsi, se joka menee korista lähelle pyörän alaosaa. Sen päässä on eräänlainen pusla, hela, tai miksi sitä nyt kukakin tahtoo sanoa. Minä sanon sitä tästä eteen päin hinkuyskätötteröksi. Hinkuyskätötterön päissä tuntuu vetelät pussit, se ei siis ole perinteinen kova pusla. Rakennetta en tunne, mutta öljyä sinne saa joka tapauksessa johonkin rakoon menemään. Rokotin hinkuyskätötteröt kummastakin päästään lopettivat hinkumisen. Lopuksi puistelin vielä rengasta ei tunnu väljää mihinkään suuntaan toimenpide riittää, ei vaihdeta uusia hinkuyskätötteröitä.
Seuraavana tulee mieleen tarkistaa etupyörän laakereiden kunto, tottakai, ei kai niitä nyt samalla olisi voinut pölistellä, kun oli jo hetki sitten samassa päässä autoa? Ei tietysti, laiska tekee kaiken vaikeimman kautta.
Etupää kulma kerrallaan ylös ja topakka ote renkaasta. Nyt saa repiä sen minkä p*rseestä lähtee. Väljää on, jopa melko reippaasti.
Pyörä irti. Seuraavana vedetään rasvakuppi vasaraa apuna käyttäen irti. Rasvakuppeja ei sitten hakata vasaralla, tai tulee pataan. Tästä olen varoittanut tosin aiemminkin. Rasvakupin hakkaajat ovat minulle alempaa kastia kuin kaleeriorjat. Rasvakupissa on kiva "rantti", josta sen saa vedettyä reuna kerrallaan irti. Käyttäkää siis sitä ranttia, niin ei tarvitse ruveta päivittelemään hammaskarttaa.
No sitten näyttää tältä:
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... aus001.jpg
Huomaa mersun Boliviasta ostama avokado-quacamole, muut merkithän käyttävätkin tässä kohteessa veseliinia laakerin käyttöikä jatkuu käytännössä maailman loppuun, mutta mersulla tätä ei tajuta. Poista vihreä mälli niin hyvin kuin voit, käytä sitä puhdasta riepua. Parhaaseen tulokseen päästäisiin irrottamalla jarrusatula ja avaamalla napa, mutta se ei ole enää laiskan miehen remontteja, mielestäni. Siinä menee kuitenkin lähes 10 min.
Laakeri kiristyy kun avaan laakerin kiristysmutterista kuusiokolopultin (5mm) ja kiristät mutteria sen verran että välys katoaa. Pyörittele napaa ja etsi tiukkuus joka tuntuu herkälle, hyvälle, välyksettömälle ja rullaavalle. Kiristä kiristysmutterin lukityspultti.
Seuraavaksi rasvakuppi täyteen vaseliinia, tai ei ihan täyteen, ettei se tursu silmille kun laitat kupin takaisin kiinni. Kuppi koputellaan kiinni siten, että sita vasten laitetaan puupalikka, jota koputellaan sitten vasaralla. Varmista, että kuppi menee pohjaan kaikilta kanteiltaan. Muistakaa se puupalikka, ettei tarvitse soittaa Helena Rantaa tarkistamaan työn jälkeä.
Seuraavana rokotetaan kallistuksenvaimentimen kumit. Kallistuksenvakaaja on se tanko, joka menee etupyörästä toiseen. Se on kiinnitetty autoon kumiheloilla. Neula kumihelojen väliin ja strööts. Toista homma kummallekin puolelle autoa.
Pyörä(t) paikoilleen ja pulttien kireyden tarkistus, siinä se. Nyt onkin sitten kiva ajella narisemattomalla autolla. Kyllä kelpaa päästellä humalassa tappelupaikoille.
Viimeinen lause on huono vitsi.
Loistava ohjeistus
Mutta senverran näppejäni tahdon tunkea tuohon rasvakupin vaseliiniin että. Se rasvakuppi on tarkoitettu pyörivästä laakerista ylipursuavalle vaseliinille! Ja se mitä käskevät korjausohjeissa sinne vaseliinia laittaa on vain puoleenväliin-> muuten jos laakeripesä on täynnä ja koputtelet TÄYTTÄ rasvakuppia paikoilleen, niin joka iskulla sisäpään stefa tulee saman matkan ulospäin kera vaseliinien......HVM tuon varmaan tietää, mutta tiedoksi niille jotka eivät tuota mahdollisuutta ole hoksanneet
Mutta senverran näppejäni tahdon tunkea tuohon rasvakupin vaseliiniin että. Se rasvakuppi on tarkoitettu pyörivästä laakerista ylipursuavalle vaseliinille! Ja se mitä käskevät korjausohjeissa sinne vaseliinia laittaa on vain puoleenväliin-> muuten jos laakeripesä on täynnä ja koputtelet TÄYTTÄ rasvakuppia paikoilleen, niin joka iskulla sisäpään stefa tulee saman matkan ulospäin kera vaseliinien......HVM tuon varmaan tietää, mutta tiedoksi niille jotka eivät tuota mahdollisuutta ole hoksanneet
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Mulle myivät Veho:sta Wurth:n laakerirasvaa (semmoisessa n 25 x 5 cm muoviputkessa). Samanlaisen Wurthin putken olisi saanut Puuilosta alle puoleen hintaan, ja löytyy varmaan muistakin halpakaupoista. Mutta kun ostin Veholta etupyörän laakerin, niin mukana tuli juuri sitä avokadonvihreää rasvaa. En tiedä tänä päivänä kumpiko on parempaa, mutta ei liene suurta eroa kun merkkiputiikilta saa molempia.
Satunnaisena remonttireiskana, jonka periaate on ollut länsirannikolla hyvin tunnettu periaate "pohojalainen tekköö mitä tahtoo, muut mitä ossaavat", heräsi yksi teoreettinen kysymys laakerinikirstyksestä.
Jos laakeri on alkuaan kiristetty oikeaksi ja ollut edelliset 100tkm kohtullisen hyvä, niin miten se löystyy itsestään ja mitä välystä se uudelleenkiristys poistaa. Oletetaan, että kuulien, tappien ja laakeripintojen kovakromaus on vain muutama millin kymmennys vahvuinen Olenko väärässä, jos oletan löysän laakerin olevaan tiensä päässä ja tällaisen kiristyksen ainakin yleispätevänä hevosvankkuriaikaa. Itse en ole ainakaan koskaan nähnyt kulumalla löysiä tervepintaisia laakereita, vaan aina ovat siinä vaiheessa rahisseet, jyrisseet tai jotain epäoleellista ääntä pitäneet. Pyöriikö mutteri, venyykö akseli vai mikä on periaatteellinen syy laakerin löystymiseen?
Jos laakeri on alkuaan kiristetty oikeaksi ja ollut edelliset 100tkm kohtullisen hyvä, niin miten se löystyy itsestään ja mitä välystä se uudelleenkiristys poistaa. Oletetaan, että kuulien, tappien ja laakeripintojen kovakromaus on vain muutama millin kymmennys vahvuinen Olenko väärässä, jos oletan löysän laakerin olevaan tiensä päässä ja tällaisen kiristyksen ainakin yleispätevänä hevosvankkuriaikaa. Itse en ole ainakaan koskaan nähnyt kulumalla löysiä tervepintaisia laakereita, vaan aina ovat siinä vaiheessa rahisseet, jyrisseet tai jotain epäoleellista ääntä pitäneet. Pyöriikö mutteri, venyykö akseli vai mikä on periaatteellinen syy laakerin löystymiseen?
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös se akseli ole kovaa tavaraa ja itse laakeri pehmeämpää (jotain pronssin tapaista seosta)? Eli se laakeri kuluu. Kympin väljä laakerissa on jo "koli koli" mallinen väljä pyörän kehällä.
On niitä tullu ehjiäkin monesti kiristettyä kun on ollu väljää (ehjä on tässä tapauksessa semmonen mikä kestää kiristyksen jälkeen yli puoli vuotta, yleensä paljon pitempäänkin).
On niitä tullu ehjiäkin monesti kiristettyä kun on ollu väljää (ehjä on tässä tapauksessa semmonen mikä kestää kiristyksen jälkeen yli puoli vuotta, yleensä paljon pitempäänkin).
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Olen kyllä vaihdellut laakereita joihinkin autoihin, kiristettäviä ja ei-kiristettäviä, mutta aina niissä on ollut kovakromipinta. Olisiko Mesessä laakerimetallia?Sivonen kirjoitti:Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös se akseli ole kovaa tavaraa ja itse laakeri pehmeämpää (jotain pronssin tapaista seosta)? Eli se laakeri kuluu. Kympin väljä laakerissa on jo "koli koli" mallinen väljä pyörän kehällä.
On niitä tullu ehjiäkin monesti kiristettyä kun on ollu väljää (ehjä on tässä tapauksessa semmonen mikä kestää kiristyksen jälkeen yli puoli vuotta, yleensä paljon pitempäänkin).
Kovakromipintahan niissä vierintälaakereissa on. Sivonen taitaa nyt sotkea liu'ut ja pyörimiset keskenään...sipi kirjoitti:Olen kyllä vaihdellut laakereita joihinkin autoihin, kiristettäviä ja ei-kiristettäviä, mutta aina niissä on ollut kovakromipinta. Olisiko Mesessä laakerimetallia?
Mitä tulee kulumiseen, niin paljoahan ei tarvitse kuulien urineen kulua kun välys jo isosti tuntuu akselin suunnassa. Säätömutterin alla oleva prikka taitaa kuitenkin olla se näkyvästi kuluvin osa tuossa kokonaisuudessa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
laakerin rasvaus
Mites voi varmistaa sen ns. takimmaisen"stefalaakerin" saavan voidetta, jos ei hieman lisää painetta kupin puolelta siihen suuntaan??
Re: laakerin rasvaus
No sinne jäi entiset rasvat, en avannut napaa. Jos homma tehdään hyvin, irrotellaan tottakai koko napa. Eikö tuo uusi vaseliini toisaalta levinne vähän sinnekin, eihän se rakenne mikään pullo ole.Hannu II kirjoitti: Mites voi varmistaa sen ns. takimmaisen"stefalaakerin" saavan voidetta, jos ei hieman lisää painetta kupin puolelta siihen suuntaan??
Periaatteessa, joo. Toisaalta jos nariseva osa maksaa sen reilut kolmesataa euroa (takaiskari), niin semmoiseen kyllä mielellään kokeilee ensin pikku vippaskonstitkin.Boss kirjoitti:Ihme puslanrasvaajapellejä sitä onkin, nitisevä osa tulee vaihtaa uuteen nitisemättömään
Tuohon uusimpaan narinaniveleen pistin kumin välistä vähäsen synteettistä peräöljyä ennen asennusta. Jos kestäisi pikkuisen kauemmin.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ei toinna vaihdella ehjiä osia jos niissä ei ole väljää. C:n narinat muuten alkoivat kun pesin pyöränripustukset renkaanvaihdon yhteydessä, enkä käyttänyt edes mitään pesuainetta. Palloniveliin ei vettä suoraan ruiskittu, kuten ei myöskään persiin hinkuyskätöttereröihin. Siitäkin huolimatta paikat kuivahtivat.Boss kirjoitti:Ihme puslanrasvaajapellejä sitä onkin, nitisevä osa tulee vaihtaa uuteen nitisemättömään
Oiskohan tuohon tullut ruikittua semmonen vajaa desi öljyä minne sitä nyt sai neulalla menemään alustaremontti-rahat vaikka kaljaan.
Ps. Ei narise vieläkään.
(Eikä pisnes-rouvan auto jouda seisomaan kuin pakottavissa olosuhteissa)
laakerien ym .rasvaus
Nykyisin nuo rasvanipatkin on varmaan kannattavuussyistä (nivelten ym. valmistajat) jätetty pois ja rasvarien ammattikunta kuollut sukupuuttoon paitsi tietenki dildoissa..., mutta maistuu se "vanha leipä" rasvan kanssa paremmalta mersumiehellekin. Ei muuta kuin viikonloppuna vehkeitämme rasvaamaan ja prässithän on joka jätkällä ja eikä narise pelit eikä mb...ämmä!
noista rasvanipoista sen verran et mikäs niitä estää asentamasta niihin auton alla oleviin niveliin.. nuo meitin vanhukset osti jo vuosia sitten -98 primeran joka oli uudesta asti Nissanliikkeen huoltomiehen oma käyttökottero ja hää oli laittanut siihen jo melko uutena nipat ainakin alapalliniveliin ja ehkä muihinkin eikä yhtään niveltä oo vaihettu 200 tuhatta ajettuun autoon..ja heikot nivelethän on ne primmun tyyppivika..
Ei varmaan mikään muu kuin saamattomuus, tai sitten niitä ei viitsitä enää kympin palleroihin porailla? Ei tästä niin kovin kauaa ole kun omistin 4 x 4 Mazdan (2600B). Siinä on ongelmana juuri etupään nivelten heikko kestävyys. Porailin keulille puolenkymmentä nippaa ja rasvailin silloin tällöin kestää.puuhapena kirjoitti:noista rasvanipoista sen verran et mikäs niitä estää asentamasta niihin auton alla oleviin niveliin..
Tämmönen se matsa, tämä on tosin mökkinaapurin papan auto, ja se ajaa sillä vieläkin. Kyttäilen tilaisuutta ostaa tuon itelle:
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... aah009.jpg
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... aah008.jpg
Pistetäänpä täältä C-kuppi vertailuun. Hoovee-m:lle ensiksi suitsutusta, että sai aktivoitua tähän harjoitukseen, vastahan tuo on vuoden verran ollut pieni välys etulaakerissa. Kitinääkin kuuluu etupäästä joustoissa.
Kuppi näytti tältä:
http://i91.photobucket.com/albums/k312/ ... 007252.jpg
Molemmat puolet tarkistukseen: oikea ok, molemmista niukahkot irtorasvat pois ja uutta tilalle. Vasen tiukalle ja vartti pois, kuten legenda kertoo. Tarkkaa hommaa, taisi kuitenkin mennä aavistuksen pitkäksi, kun napa lämpenee ajossa aavistuksen. Toiseen puoleen verrattuna voi juuri ja juuri sanoa, että - lämpenee. Huomenna hiukan takaisin päin.
Asiansa kuitenkin ajoi, ei luikerrella enää ainakaan tuon takia: alapallot ovat uudet, keulaa on laskettu kumeilla hieman, narinanivelet suht tuoreet, seuraavaksi kehtaakin mennä pyörien suuntaukseen.
Paikallisella jakeluportaalla ei ollut kuin pillereitä, niin kallistuksenvakaajan puslien öljyäminen jäi ensi kertaan. Toinen rasvakuppi vähän kärsi operaatiossa, paikkasin sen sikalla ja jesseteipillä. Milloinkas saa odottaa Helenaa kylään?
Kuppi näytti tältä:
http://i91.photobucket.com/albums/k312/ ... 007252.jpg
Molemmat puolet tarkistukseen: oikea ok, molemmista niukahkot irtorasvat pois ja uutta tilalle. Vasen tiukalle ja vartti pois, kuten legenda kertoo. Tarkkaa hommaa, taisi kuitenkin mennä aavistuksen pitkäksi, kun napa lämpenee ajossa aavistuksen. Toiseen puoleen verrattuna voi juuri ja juuri sanoa, että - lämpenee. Huomenna hiukan takaisin päin.
Asiansa kuitenkin ajoi, ei luikerrella enää ainakaan tuon takia: alapallot ovat uudet, keulaa on laskettu kumeilla hieman, narinanivelet suht tuoreet, seuraavaksi kehtaakin mennä pyörien suuntaukseen.
Paikallisella jakeluportaalla ei ollut kuin pillereitä, niin kallistuksenvakaajan puslien öljyäminen jäi ensi kertaan. Toinen rasvakuppi vähän kärsi operaatiossa, paikkasin sen sikalla ja jesseteipillä. Milloinkas saa odottaa Helenaa kylään?
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
Niinko vasaralla kiellettiin lyömästä niin sie kävit kirveen?isk kirjoitti:Toinen rasvakuppi vähän kärsi operaatiossa, paikkasin sen sikalla ja jesseteipillä. Milloinkas saa odottaa Helenaa kylään?
Pro HVM
Tässä lienee nyt hyvä paikka näyttää henkinen suuruutensa, ja peruuttaa oikeushammaslääketieteelliset uhkaukset, mutta vain isk:n kohdalla. Muut olkaa edelleenkin varpaillanne. Liikutuin kyyneliin, kun luin kertomusta miten mies huolehtii mersunsa alustasta.isk kirjoitti:Toinen rasvakuppi vähän kärsi operaatiossa, paikkasin sen sikalla ja jesseteipillä. Milloinkas saa odottaa Helenaa kylään?
Rasvakupin avaminen oli "vaseliineista" päätellen ihan aiheellista. Ne on sitten nuukuuksissaan lopettaneet vihreän väriaineen lisäämisen vaseliiniin, vai käyttääkö ne jo näissä uudemmissa kynttilää?
Hyvä homma, ottakaa mallia isk:stä. Laakerit tiukalle ja housunkuminauhat sekä nutturat löysälle - laakerikesä on vain kerran vuosisadassa. (Edellinen oli 1939)
Muuan jahtikaveri soitteli tuossa viikolla, oli ostanut keväällä tuommosen kakspilikkukuutosen pensa-neliveto-mastan.
Sillä kelepaa sitte raahata hirvenruhoja metästä - tosin muutaman päivän ajamisen jälkeen oli köyttänyt auton terassin tolppaan kettingillä ja piilottanut avaimet, viepi vissiin pikkusen turhan paljo sitä pensaa.
Sillä kelepaa sitte raahata hirvenruhoja metästä - tosin muutaman päivän ajamisen jälkeen oli köyttänyt auton terassin tolppaan kettingillä ja piilottanut avaimet, viepi vissiin pikkusen turhan paljo sitä pensaa.
Hmm...no mikä on paljon ja mikä ei? Kyllä se oma kulki takaveto päällä alta 20L/ 100Km. Nelikko nostaa kulutusta semmosen 5L/100Km...dealer kirjoitti:Muuan jahtikaveri soitteli tuossa viikolla, oli ostanut keväällä tuommosen kakspilikkukuutosen pensa-neliveto-mastan.
Sillä kelepaa sitte raahata hirvenruhoja metästä - tosin muutaman päivän ajamisen jälkeen oli köyttänyt auton terassin tolppaan kettingillä ja piilottanut avaimet, viepi vissiin pikkusen turhan paljo sitä pensaa.
Hyvä peli.
Eeeip. Käytin vain keskikokoista ulosvetäjää.Rässi66 kirjoitti:Niinko vasaralla kiellettiin lyömästä niin sie kävit kirveen?
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164