Mese 2.3 Voortin moottorillla?
-
Mese 2.3 Voortin moottorillla?
Kun lähdin autopurkaamolle toissa päivänä, ja siellä ruvettiin puhua kaikesta autooon liikkuvasta, ja sitten yksi äijjä siellä sanoi, että mesen 2,3 litran moottori oikeastaan oli tullut Fordista eikä ollut Mesen oma mooottori. En tiennyt, pitikö uskoa vai ei, mutta kaveri kuulosti sen verran varma enkä viitsinyt kinata häntä vastaan... Mutta Nyt kyselen saadakseni tätä suorina: Pitääkö tämä paikkansa vai? Onko Mese 190 2,3 oikeasti Ford 2,3? Ja jos näin on, mistä autosta (Ford) se 2,3 litrasen mooottori sitten löytyy? Kaikki moottorit josta olen kuullut Voortista ovat 1.3, 1.6, 1.8, 2.0,(Bensa; suorat neloset), 2,3 (Diesel; suora nelonen), 2,3, 2.8(V6, Bensiini). Löytyykö Voortin valikoimasta vielä 2,3 bensa suora nelonen, ja mistä vuodesta se olisi? Kaikki nämä moottorit ovat sellaiset, jotka löytyy Sierrasta, Granadasta, ja Scorpiosta suunnnilleen 80-luvulla. Voiko joku tietäväinen tulla auttamaan mua!
-
- Mopomiesten kuningas
- Viesti:
Sivonen!!!! Mersun moottori on 2,5.! Ja 2,3:neen on kannen tehnyt kossu! ja onko ford ja coswort sama niin jokainen voipi miettiä sitä? Jos väitän että amg ja mercedes on sama paska , niin saan moitteita.....Sivonen kirjoitti:Kyllä se Mersun oma kone on. Liekö juttu lähtenyt siitä liikkeelle, kun Cosworth on tehnyt Mersun 2.3-16 ja 2.5-16 -koneiden kannet...
Pitää olla tarkkana!
Olen jonnekkin meselle laittanut linkin ko.asiasta , mutta enpä löytänyt tässä kiireessä , kun otti herneen nenään toi kun verrattiin 2,5 ja 2,3 toisiinsa!
big jopo
audimies kirjoitti:Väärin!rami v kirjoitti:juu eipä taida paljoa olla taunuksen osia mersuissa.. veikkaus vain mutta luulen että olen oikiassa
Taunuksen polttimot käy myös mersun W201:seen.
no per¤#& sentään... kaikki sitä jää hurmiossa huomaamatta!!
no sehän on sitten käytännössä täys verinen voorti sitten jos taunuksen polttimotki käypi
® Mesen linttaklubi
MB 230 CE vm.89
MB 230 CE vm.89
Höh, no en kai minä foortista puhunut mitään?audimies kirjoitti:Sivonen!!!! Mersun moottori on 2,5.! Ja 2,3:neen on kannen tehnyt kossu! ja onko ford ja coswort sama niin jokainen voipi miettiä sitä? Jos väitän että amg ja mercedes on sama paska , niin saan moitteita.....
Pitää olla tarkkana!
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
-
Kyllä niistä 8 -venttiiilisista moottorista puhuin, enkä luule että ne mottorit ovat samat, jos tapahtuu että niiden kannenpultit ovat samanlaiset. Onhan kyllä aika palon muuta tavaraa moottorissa kuin kannenpultit. Enkä nyt luule että Voorti ja Cosworth ovat yhtä ja sama yhtiö. Miksi Cosworth sitten tekisi kannet Meseenkin?