Mese 2.3 Voortin moottorillla?

Vastaa Viestiin
highwayman
Viestit: 17
Liittynyt: 11.9.2006 10:14
Paikkakunta: Pedersöre

Mese 2.3 Voortin moottorillla?

Viesti Kirjoittaja highwayman »

Kun lähdin autopurkaamolle toissa päivänä, ja siellä ruvettiin puhua kaikesta autooon liikkuvasta, ja sitten yksi äijjä siellä sanoi, että mesen 2,3 litran moottori oikeastaan oli tullut Fordista eikä ollut Mesen oma mooottori. :shock: En tiennyt, pitikö uskoa vai ei, mutta kaveri kuulosti sen verran varma enkä viitsinyt kinata häntä vastaan... Mutta Nyt kyselen saadakseni tätä suorina: Pitääkö tämä paikkansa vai? Onko Mese 190 2,3 oikeasti Ford 2,3? Ja jos näin on, mistä autosta (Ford) se 2,3 litrasen mooottori sitten löytyy? Kaikki moottorit josta olen kuullut Voortista ovat 1.3, 1.6, 1.8, 2.0,(Bensa; suorat neloset), 2,3 (Diesel; suora nelonen), 2,3, 2.8(V6, Bensiini). Löytyykö Voortin valikoimasta vielä 2,3 bensa suora nelonen, ja mistä vuodesta se olisi? Kaikki nämä moottorit ovat sellaiset, jotka löytyy Sierrasta, Granadasta, ja Scorpiosta suunnnilleen 80-luvulla. Voiko joku tietäväinen tulla auttamaan mua! :lol:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kyllä se Mersun oma kone on. Liekö juttu lähtenyt siitä liikkeelle, kun Cosworth on tehnyt Mersun 2.3-16 ja 2.5-16 -koneiden kannet... :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Amerikassa on sikäläisittäin pienissä voorteissa ollut 2,3 OHC joka on suht läheistä sukua euro-OHC:lle. Tuota myytiin turponakin.

Mersuissa on kuitenkin omat koneensa. 16-venttiilisissä on Cosworthin tekemä kansi joten siitäpä se sekaannus on varmasti lähtenyt.
I drive an Opel. What's your excuse?
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Sivonen kirjoitti:Kyllä se Mersun oma kone on. Liekö juttu lähtenyt siitä liikkeelle, kun Cosworth on tehnyt Mersun 2.3-16 ja 2.5-16 -koneiden kannet... :roll:
Sivonen!!!! Mersun moottori on 2,5.! Ja 2,3:neen on kannen tehnyt kossu! ja onko ford ja coswort sama niin jokainen voipi miettiä sitä? Jos väitän että amg ja mercedes on sama paska , niin saan moitteita.....
Pitää olla tarkkana! :wink:

Olen jonnekkin meselle laittanut linkin ko.asiasta , mutta enpä löytänyt tässä kiireessä , kun otti herneen nenään toi kun verrattiin 2,5 ja 2,3 toisiinsa!
big jopo
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

juu eipä taida paljoa olla taunuksen osia mersuissa.. veikkaus vain mutta luulen että olen oikiassa :lol:
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

rami v kirjoitti:juu eipä taida paljoa olla taunuksen osia mersuissa.. veikkaus vain mutta luulen että olen oikiassa :lol:
Väärin!
Taunuksen polttimot käy myös mersun W201:seen.
big jopo
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

audimies kirjoitti:
rami v kirjoitti:juu eipä taida paljoa olla taunuksen osia mersuissa.. veikkaus vain mutta luulen että olen oikiassa :lol:
Väärin!
Taunuksen polttimot käy myös mersun W201:seen.


no per¤#& sentään... kaikki sitä jää hurmiossa huomaamatta!! :shock: :lol:

no sehän on sitten käytännössä täys verinen voorti sitten jos taunuksen polttimotki käypi :roll: :lol: 8)
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

cosworth on paja joka on vähän niin kuin saa asia kun amg...hehe...sieltähän ne formulan koneetkin on tullet ja vissiin lootus cortinankin 9500 kiertävät konheet jostain enklannista... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

audimies kirjoitti:Sivonen!!!! Mersun moottori on 2,5.! Ja 2,3:neen on kannen tehnyt kossu! ja onko ford ja coswort sama niin jokainen voipi miettiä sitä? Jos väitän että amg ja mercedes on sama paska , niin saan moitteita.....
Pitää olla tarkkana! :wink:
Höh, no en kai minä foortista puhunut mitään? :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Juu ja Hägglundsilla lienee aika moni Meseläinen ajellu tai vähintään ollut kyydissä. Mikäs se sitä liikuttaa. Foortin vai Mersun kone? Pakko niiden on olla sukua. :D
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

Semmoinen hauska yhteensattuma on että Ford pinton 2.3 Kannenpultit sopii
mersun 2.3-16v koneeseen :) mitat samat
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7155
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Hyvä vitsi? :D

Ei ole mersun ja foortin koneissa mitään yhteistä.
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

Kyllä se on ihan Faktaa. :happy:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7155
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

NFS kirjoitti:Kyllä se on ihan Faktaa. :happy:
Tarkotin lähinnä topikin aloittajan kirjoutusta. :D

Ja kysehän oli alussa ilmeisesti 8venttiilisestä koneesta?
Kenes tekemä se kakslitranen versio sitten on? Entäs 1.8? :D
highwayman
Viestit: 17
Liittynyt: 11.9.2006 10:14
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja highwayman »

Kyllä niistä 8 -venttiiilisista moottorista puhuin, enkä luule että ne mottorit ovat samat, jos tapahtuu että niiden kannenpultit ovat samanlaiset. Onhan kyllä aika palon muuta tavaraa moottorissa kuin kannenpultit. :? Enkä nyt luule että Voorti ja Cosworth ovat yhtä ja sama yhtiö. Miksi Cosworth sitten tekisi kannet Meseenkin? :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”