MISTÄ kulutusosia hevoskoppiin ?
MISTÄ kulutusosia hevoskoppiin ?
Tranesläpet, vuosimalli taisi olla -89 paikkeilla.
Ajattelin tässä kesällä kunnostella koppia, toinen jarru jumitteli jo ostaessa ja nyt isäukko veteli koppia jarru päällä 15 kilometriä niin että soromnoo jarrut läpeensä.
Kakkosella oli 200D juurijajuuri mennyt ylämäet, kaasupohjassa.
Niettä jarrukengät ja -vaijerit, mistähän nuita ?
Laakerit saanen laakeriliikkeestä.
Ajattelin tässä kesällä kunnostella koppia, toinen jarru jumitteli jo ostaessa ja nyt isäukko veteli koppia jarru päällä 15 kilometriä niin että soromnoo jarrut läpeensä.
Kakkosella oli 200D juurijajuuri mennyt ylämäet, kaasupohjassa.
Niettä jarrukengät ja -vaijerit, mistähän nuita ?
Laakerit saanen laakeriliikkeestä.
wiimax.fi
Kaha ja Koivunenkin toimittaa perusosia. Vaijerit pituuden mukaan ja jos akselit ovat jostain tunnetulta valmistajalta jarruosiakin saa. Ei tarvii ainakaan sen vuoksi etsiskellä erikoisliikkeistä.
Aiempaan traileriini metsästin laakeria ja löysinkin valmistajan edustajalta. Hinta vain oli melkein kolminkertainen siihen mitä ykkösgolffin etulaakeri olisi maksanut varaosaliikkeessä.
Aiempaan traileriini metsästin laakeria ja löysinkin valmistajan edustajalta. Hinta vain oli melkein kolminkertainen siihen mitä ykkösgolffin etulaakeri olisi maksanut varaosaliikkeessä.
Tuossahan niitä osia taitaa olla hyllyssä, mutta ruottin puolella?
http://www.valeryd.se/traneslapet.html
http://www.valeryd.se/traneslapet.html
Mites jos poistas jarrut kokonaan, siitä kopista niäs. Kyllähän iso henkilöauto sen verran jarruttaa, mitä tarvis vuatii. Eehän hevoskoppi perässä kuulemma ole muutenkaan hyvä harrastaa mitään rata-ajoa.
Eri asia onkin, jos Tiileri aikoo hinata hevoskoppia susukilla. Vedin omalla taannoisellani yhden kerran peräkärryä, se riitti.
Eri asia onkin, jos Tiileri aikoo hinata hevoskoppia susukilla. Vedin omalla taannoisellani yhden kerran peräkärryä, se riitti.
BMW 318d -09
No niin, jotain alkaa selvitä kiitos linkkienne.
Rasvakupissa lukee "PEITZ" ja kengäthän ovat tällaiset, kooltaan siis 230x40.
Vaijerit ovat tämännäköiset mutta mistäs pituus mitataan ?
Kuoren vai vaijerin pituus ?
J.T.S; Koppi on nytkin Suzukin perässä ja jarrut on eliminoitu.
Rasvakupissa lukee "PEITZ" ja kengäthän ovat tällaiset, kooltaan siis 230x40.
Vaijerit ovat tämännäköiset mutta mistäs pituus mitataan ?
Kuoren vai vaijerin pituus ?
J.T.S; Koppi on nytkin Suzukin perässä ja jarrut on eliminoitu.
Just samanlaiset kun Jsi-Trailerin tekemässä(teettämässä) kärryssä.
Fixux-liikkeestä eli Muhoksen Varaosakeskuksesta löytyi ainakin vaijeri. Katalogin perusteella kun vaan tilasi ja taisipa vaijerin mittaamisellekin olla hyvät ohjeet, olisiko pituus ollut kierretangon päästä vetolenkin päähän?
Kunhan vain vaijerit eivät ole umpiruosteessa, vetopää toimii jotenkuten niin jarrut ovat toiminnaltaan idioottivarmat.
edit: Parit pilkut lisätty.
Fixux-liikkeestä eli Muhoksen Varaosakeskuksesta löytyi ainakin vaijeri. Katalogin perusteella kun vaan tilasi ja taisipa vaijerin mittaamisellekin olla hyvät ohjeet, olisiko pituus ollut kierretangon päästä vetolenkin päähän?
Kunhan vain vaijerit eivät ole umpiruosteessa, vetopää toimii jotenkuten niin jarrut ovat toiminnaltaan idioottivarmat.
edit: Parit pilkut lisätty.
Viimeksi muokannut Jiitek, 16.6.2007 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaverille sattui todella valitettava tapaturma ikivanhan hevoskopin kanssa;oli ajellut rajoitusten mukaan ja hämmästellyt kun takana ajava auto vilkuttaa valoja ja torvi soi..kyydissä olleella hevosella oli mennyt jalat pohjasta läpi ja hanganneet asvalttia pitkän matkaa,poliisi oli joutunut lopettamaan hevosen tien varteen.Hevoskopin pohja oli ollut vaneria joka oli aikaa myöten vettynyt hevosen eritteistä joten tulos oli sitten mitä oli..
Valitettava tapaus. Tosissaan. Lähes kaikista mahdollisista kohtaloista pahin ko. eläimelle.
Monet kerrat hevoskärryn perässä ajellessa tulee tuomonen tapaus mieleen. "että jos..."
Onhan Tiilerillä varmasti kärryn pohjalla 5mm alumiini turkkilevy
Niin ja kärryn vetopäästä. Se vetopään sisällä oleva iskunvaimennin on syytä olla kunnossa. Jarrut toppaa silloin tasaisesti eikä töksäytä yhtäkkiä jarruja päälle.
Monet kerrat hevoskärryn perässä ajellessa tulee tuomonen tapaus mieleen. "että jos..."
Onhan Tiilerillä varmasti kärryn pohjalla 5mm alumiini turkkilevy
Niin ja kärryn vetopäästä. Se vetopään sisällä oleva iskunvaimennin on syytä olla kunnossa. Jarrut toppaa silloin tasaisesti eikä töksäytä yhtäkkiä jarruja päälle.
Luulisin ettei kumimaton alla ole turkkilevyä mutta pohjalevy on uusittu muutama vuosi sitten ja viimeksi tänään tökin sitä alapuolelta meisselillä, kova tuntuu olevan.
Tuolta Jone77 linkistä löytyi hinnatkin; käsijarrukengät 152 euroa.
Kai niitä kitkapintoja saa metritavarana, liimaan tuohon hintaan entisiin kenkiin uudet pinnat vaikka kontaktiliimalla.
Tuolta Jone77 linkistä löytyi hinnatkin; käsijarrukengät 152 euroa.
Kai niitä kitkapintoja saa metritavarana, liimaan tuohon hintaan entisiin kenkiin uudet pinnat vaikka kontaktiliimalla.
No niin. Jarruhihnaa ei ole vielä löytynyt mistään.
Luulevatko nämä kahat ja koivuset ettei jarruremonttia enää tehdä ? Taitaa olla salaliitto jarrukenkien valmistajan kanssa.
Vaijereita saa nimelliseen 42 euron kappalehintaan ja laakerit tilasin hintaa kysymättä, päivä on jokatapauksessa pilalla.
Mistähän sitä hihnaa ? Niittejä kyllä saa, miksi niitä myydään jos hihnaa ei saa.
Luulevatko nämä kahat ja koivuset ettei jarruremonttia enää tehdä ? Taitaa olla salaliitto jarrukenkien valmistajan kanssa.
Vaijereita saa nimelliseen 42 euron kappalehintaan ja laakerit tilasin hintaa kysymättä, päivä on jokatapauksessa pilalla.
Mistähän sitä hihnaa ? Niittejä kyllä saa, miksi niitä myydään jos hihnaa ei saa.
Hihnaa saapi jos ottaa 10 metriä. Siinä on 9 metriä liikaa.
Lähialueen varaosaliikkeillä ei ole varastossa eivätkä ota varastoon.
Yhdessä liikkeessä naureskeltiin että "ei, ei saa hihnaa - nykyään myydään ihan koko kenkinä" ... luulivat kai minua nuukaksi vaikka olen aiheen tiimoilta tehnyt puhelinlaskuakin jo varmaan 150 eurolla.
No, totesin että
"Myyppäs sitte minulle ne koko kengät, akseli on Peitz ja koko 230x40"
Eipä pystyny myymään kokokenkiäkään , kaikki ne varaosaliikkeen nimellä puhelinluoettelosta löytyvätkin.
Kelläänkö ei sitte ois jääny metrin pätkää nurkkiin pyörimään ?
Vaikka 50mm leveää, saahan sitä kavennettua.
Edit: Niijjoo, vaijerit löyty jostai hevon jeerasta viiteentoista euroon kappale vääräthän ne varmasti on mutta halavat.
Lähialueen varaosaliikkeillä ei ole varastossa eivätkä ota varastoon.
Yhdessä liikkeessä naureskeltiin että "ei, ei saa hihnaa - nykyään myydään ihan koko kenkinä" ... luulivat kai minua nuukaksi vaikka olen aiheen tiimoilta tehnyt puhelinlaskuakin jo varmaan 150 eurolla.
No, totesin että
"Myyppäs sitte minulle ne koko kengät, akseli on Peitz ja koko 230x40"
Eipä pystyny myymään kokokenkiäkään , kaikki ne varaosaliikkeen nimellä puhelinluoettelosta löytyvätkin.
Kelläänkö ei sitte ois jääny metrin pätkää nurkkiin pyörimään ?
Vaikka 50mm leveää, saahan sitä kavennettua.
Edit: Niijjoo, vaijerit löyty jostai hevon jeerasta viiteentoista euroon kappale vääräthän ne varmasti on mutta halavat.
Vaijerit tuli aamusella kotia asti, sovittuun hintaan ja oikeat osat.
Mukana myös laakerien tiivisteet ja nekin näyttäisivät sopivilta.
Laakerit saan iltasella, tilasin myös jarrukengät jotka pitäisi tuleman huomisaamuna.
Oikeastaan pitäisi vaihtaa myös jarrukilpien ulkokehät, mistähän ne taitaa olla ooppelien takajarrujenkorjausosat liian pienet.
Mukana myös laakerien tiivisteet ja nekin näyttäisivät sopivilta.
Laakerit saan iltasella, tilasin myös jarrukengät jotka pitäisi tuleman huomisaamuna.
Oikeastaan pitäisi vaihtaa myös jarrukilpien ulkokehät, mistähän ne taitaa olla ooppelien takajarrujenkorjausosat liian pienet.
dealer kirjoitti:Oikeastaan pitäisi vaihtaa myös jarrukilpien ulkokehät, mistähän ne taitaa olla ooppelien takajarrujenkorjausosat liian pienet.
tulipa mieleen peugeot 505 fami siinähän on isot rummut takana
no vanteet ainakin passaa vanhempiin solifer merkkisiin asuntovaunuihin
(se missä ei ole keskireikä ummessa)
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Ascona/manta 1.9/2.0 akselin jarrukengät on 230x51, muistaakseni, ainakin halkaisija on 230dealer kirjoitti:Vaijerit tuli aamusella kotia asti, sovittuun hintaan ja oikeat osat.
Mukana myös laakerien tiivisteet ja nekin näyttäisivät sopivilta.
Laakerit saan iltasella, tilasin myös jarrukengät jotka pitäisi tuleman huomisaamuna.
Oikeastaan pitäisi vaihtaa myös jarrukilpien ulkokehät, mistähän ne taitaa olla ooppelien takajarrujenkorjausosat liian pienet.
Jos ei kulje niin kromaa se.
www.kitkaliimaus.fi löytyy apu jarruhihna ongelmaan.