190E automaattia ostettu.Tyhmiä kysymyksiä....
190E automaattia ostettu.Tyhmiä kysymyksiä....
Juu elikkä tarjolla ois tollanen 2 litranen vm 90 190. Mitäs heikkoja kohtia tollasessa on. Kilsoista ei oo tarkkaa tietoa kun on saksasta tuotu, ei huoltokirjaa (mittarissa 188tkm). Lyhyt koeajo antoi ainakin erittäin hyvän vaikutelman.Mitäs tollaseen tulevaisuutta ajatellen maksaa esim. laatikon remppa/vaihto? Kiitoksia etukäteen.
Viimeksi muokannut hoge, 11.1.2006 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Muutama asia:
Alustan nivelistä voi löytyä välyksiä, mutta osathan ovat halpoja.
Samaten kardaanin kuminivelet ja värinänvaimennin.
Etu- tai takajousen katkeaminen on suht yleistä.
Kuuntele moottorin käyntiä, ettei se naputa - alustan kolinat kuulet koeajolla, ja tunnet mahdolliset ajettavuusongelmat.
Lucky - Dog osaa kertoa laatikkoasiasta enemmän.
Tervetuloa Meselle, hoge.
Alustan nivelistä voi löytyä välyksiä, mutta osathan ovat halpoja.
Samaten kardaanin kuminivelet ja värinänvaimennin.
Etu- tai takajousen katkeaminen on suht yleistä.
Kuuntele moottorin käyntiä, ettei se naputa - alustan kolinat kuulet koeajolla, ja tunnet mahdolliset ajettavuusongelmat.
Lucky - Dog osaa kertoa laatikkoasiasta enemmän.
Tervetuloa Meselle, hoge.
Laatikon öljyn väri ja haju kannatta katsella mitta tikusta . Öljy ei saa haista palaneelle eikä olla tummaa. Kuuluu olla kirkas punainen öljy. Koe ajolla kokeilet et vaihdot on napakat eikä luistoa esiinny. Kokeile ottaako nopeesti vaihteen päälle kun panet pakilta D:lle ja toisin päin myös. Jos se miettii niin kuluneisuutta tai vuotoa kannattaa kokeilla kunnolla ja ajaa lämpimäksi
Datsun Bluebird
Mb Vito
Mb Vito
Ei ollu kolinoita ja leimattu pari viikkoa sitten.Pata tuntui käyvän ihan hyvin, jostain koneen etupäästä kuului pieni "säksätys". Tarkoittaako naputus nyt venttiilinääniä vai? Niin tosiaan noita automaatteja on ollu jenkkiautoissa jonkin verran, loota kyl tuntui toimivan hienosti, ajattelin vaan kysästä miten kallis operaatio sellasen elvyttäminen on. Nimimerkillä 3 ameerikan lootaa korjauttanut.
Näytti siltä että kansi ois ollu vastikään irti...Pisti vaan silmään. Aika jees foorumi kun vastauksia sataa. No totuus on se että auto ei oo hinnalla pilattu ja vaihdokista saa reilun korvauksen. Ilmastointikin tuntui vielä toimivan. Tonnilla jos koko lootan saa rempattua niin on halpaa...Taidanpa ostaa mersun käyttikseks.
Eipä nuo nimimerkit mitään meinaa.. kun vertaa HDCF (harrikka)ja F-body finland (pontiac)..usein älyttömän nimimerkin takaa löytyy tietoa..dealer kirjoitti:Noita W201 saa varsin edullisesti - ja hyvän yksilön löytäessään saa hyvin rahoilleen vastinetta.
Muuten, hoge - eikö yhtään epäilytä kun kysymyksiisi vastailevat "Läskipää" ja "Kumipää" ?
No, onneksi Mersutohtori Mikkokin otti kantaa aiheeseen...
No niin tulipahan tuossa ihan huvikseen kokeiltua vielä yhtä vm 83 samanlaista ja eroa oli jonkin verran. Tuli ny ostettua se vm90. Se rallatus kuulosti tulevan moniurahihnan kiristimestä samoin lämmintä ei tullu sisään kovinkaan paljon.Liike lupas hoitaa rallatuksen ja lämpöä sisään et mikäs siinä.
No niin nyt on mersu pihassa.Ei kuulu enään ylimääräisiä ääniä ja kuumaa ilmaa tulee sisään. Ilmastoinnin kompurakin näyttäis naksahtavan päälle, tosin mitään sen viileempää ilmaa ei tunnu tulevan. Mites on ei kait se kompura käynnisty jos järjestelmä on tyhjä? Onkos muuten noissa kyynärnoja kiinni penkissä vai keskikonsolissa , ja mistä semmosia saa??
Ilmastoinnin toimivuudesta ei ollu mitään takeita..Kiva lisä kuiteski jos toimii. Yleensä ei oo kompura sanonu mitään jos ei oo toimiaakseen.Joo penkihän vois vaihtaa jos löytyis sopivan värinen.(vaaleansininen?) Mistäköhän mersuista löytyy muuten värikoodi?Saakos sen kyynärnojan laitettua jälkeenpäin tohon alkuperäiseen penkkiin?santtu kirjoitti:mun tietääkseni ilmastointi ei mene päälle jos ulkona pakkasta/lähempänä nollaa. aja johonkin lämpimään talliin, anna auton lämmetä ja koita sitten. helpompi nyt laittaa liikkeen piikkiin kuin heinäkuussa..
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Väri yms. koodit saa helpoiten kun syöttää mersun varaosaohjelmaan valmistenumeron ja tulostaa sieltä ns. datacardin
Kyynärnojan saa lisättyä myöhemminkin
Kyynärnojan saa lisättyä myöhemminkin
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Eli jos sellasen ns. paikkapuikon haluaa niin pitää sit mennä johonkin veholle vai? Onkos penkissä valmis paikka sille nojalle verhoilun alla?Lucky-Dog kirjoitti:Väri yms. koodit saa helpoiten kun syöttää mersun varaosaohjelmaan valmistenumeron ja tulostaa sieltä ns. datacardin
Kyynärnojan saa lisättyä myöhemminkin
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
No se korin värinumero on siinä syylärin edessä olevassa palkissa jossa on lukkokin...eli maali / varaosakauppaha ja pelti auki...siis ei kiinni ...ne yleensä osaa sen siitä kattua
Joo valamihit paikat on tuelle selkänojassa ..takapaffi vaan pois
Joo valamihit paikat on tuelle selkänojassa ..takapaffi vaan pois
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi