kokemuksia toyota carina e :stä/OSTETTU
kokemuksia toyota carina e :stä/OSTETTU
mersu menee kohta vaihtoon, nyt kaipaisin kokemuksia tuommoisesta toyotasta. koneeksi tulee joko 1.6 bensa tai 2 litranen td
Viimeksi muokannut santtu, 13.1.2006 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-blöö-
dodge dart -67-
dodge dart -67-
Itselläni oli E carina 2.0TD -1997 farkku. Auto oli entinen taksi ja olin toinen omistaja.
Muutama juttu...
Ajolleen ok, myös täyteen lastattuna. Farkku vähän humisi ja oli viileä kovilla pakkasilla, muta toimeen tulin.
Itse ajoin 150tkm tuolla Carinalla.
Muistellaampa
240tkm, etupään tukivarret vaihtoon takuuseen, auraukset heittivät, välystä.
267tkm, laatikko vaihtoon takertelevan kakkosen vuoksi, samalla vaihdettiin kytkin.
300tkm, hihnan vaihto
320tkm, takapään jarrujen paineensäätöventtiili uusiksi
Tuossapa suurimmat. Jos olisin pitänyt tuon pidempään, niin sitten olisi pitänyt vaihtaa jarrulevyt, rummut, iskarit ja jouset. Kertaalleen maalautin vänkärin puolen ovet listasta alaspäin, koska se liimamassa mikä on oven alareunassa alkoi keräämään ruostetta alleen.
Kulutus oli luokkaa 7ltr. Varaosat olivat tuohon kalliita, koska mitään ei vielä saanut tarvikkeena.
Tykkäsin oikein kovasti. Älä osta turbotonta diisseliä, ellet halua japanin kakssatasta itsellesi. Jos haluat dieselin varusteilla niin katsele GSi. Minulla oli XL eikä siinä ollut mitään ylimääräistä...
Jossakin täällä oli topicci Toyota vs Mersu, lueppa se...
Kuvia on mahdollisuus saada mailina kun laitat YV;nä osoitteesi tulemaan... Jotain kuvia on tuolla minun allekirjoituksen alta löytyvässä galleriassa.
Muutama juttu...
Ajolleen ok, myös täyteen lastattuna. Farkku vähän humisi ja oli viileä kovilla pakkasilla, muta toimeen tulin.
Itse ajoin 150tkm tuolla Carinalla.
Muistellaampa
240tkm, etupään tukivarret vaihtoon takuuseen, auraukset heittivät, välystä.
267tkm, laatikko vaihtoon takertelevan kakkosen vuoksi, samalla vaihdettiin kytkin.
300tkm, hihnan vaihto
320tkm, takapään jarrujen paineensäätöventtiili uusiksi
Tuossapa suurimmat. Jos olisin pitänyt tuon pidempään, niin sitten olisi pitänyt vaihtaa jarrulevyt, rummut, iskarit ja jouset. Kertaalleen maalautin vänkärin puolen ovet listasta alaspäin, koska se liimamassa mikä on oven alareunassa alkoi keräämään ruostetta alleen.
Kulutus oli luokkaa 7ltr. Varaosat olivat tuohon kalliita, koska mitään ei vielä saanut tarvikkeena.
Tykkäsin oikein kovasti. Älä osta turbotonta diisseliä, ellet halua japanin kakssatasta itsellesi. Jos haluat dieselin varusteilla niin katsele GSi. Minulla oli XL eikä siinä ollut mitään ylimääräistä...
Jossakin täällä oli topicci Toyota vs Mersu, lueppa se...
Kuvia on mahdollisuus saada mailina kun laitat YV;nä osoitteesi tulemaan... Jotain kuvia on tuolla minun allekirjoituksen alta löytyvässä galleriassa.
Viimeksi muokannut Pappi, 07.1.2006 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Remmihän siellä on dieselissä. Muistaakseni vaihtotyö osineen maksoi jotain 250€. Minun autoon tuo tehtiin kerran. Vajaa 4 vuotta oli minun ajolla laskettuna vaihtoväli.
Farkun kontissa asuin yhden viikonlopun kun kävin Norjan puolella reissussa. Hyvin sopi nukkumaan tämmönen vajaa 170cm pätkä. Sopi sitten tekemään muutakin kuin nukkumaan...
Farkun kontissa asuin yhden viikonlopun kun kävin Norjan puolella reissussa. Hyvin sopi nukkumaan tämmönen vajaa 170cm pätkä. Sopi sitten tekemään muutakin kuin nukkumaan...
Yritä saada auto nosturille. Katso alustasta helmakoteloiden alasauma, varsinkin tunkin paikkojen kohdalta. Kaikki ovet auki ja tutki se liimamassa niistä ovipeltien saumoista. Takapuskurin alla oleva hiekkapelti kannattaa myös katsoa. Viimeisenä muttei vähäisimpänä katso kaikki kumitulpat pohjasta. Itselläni oli yksi irti ja se toi mukanaan vettä takajalkatilaan.
Ja eikös se ollut että:Farkku=tehty japanissa=hyväPappi kirjoitti:Yritä saada auto nosturille. Katso alustasta helmakoteloiden alasauma, varsinkin tunkin paikkojen kohdalta. Kaikki ovet auki ja tutki se liimamassa niistä ovipeltien saumoista. Takapuskurin alla oleva hiekkapelti kannattaa myös katsoa. Viimeisenä muttei vähäisimpänä katso kaikki kumitulpat pohjasta. Itselläni oli yksi irti ja se toi mukanaan vettä takajalkatilaan.
ja sitten liftback ja sedan=tehty Englannissa=
96 alkaen tehty muistaakseni englannissa. Rekkariotteessa on merkintä UK alustanron edessä... Omani oli rekisteröity 96, mutta malli oli 97. Kojelauta on erilainen koska tuossa oli jo matkustajallekkin oma bägi.
Japsit on laadukkaampia kuulemma, mutta turbodieseliä ei japanin markkinoilta tullut.
Käyttää ne muutkin autot muuten korimassaa. Uusimmassa tuulilasissa oli Opel Calibra, josta tehdään rata-auto. Vesipuhalluksen jälkeen otetussa kuvassa oli maininta, että auto viedään vahvistettavaksi saumoista, jottei se ratkea radalla liitoksistaan
Japsit on laadukkaampia kuulemma, mutta turbodieseliä ei japanin markkinoilta tullut.
Käyttää ne muutkin autot muuten korimassaa. Uusimmassa tuulilasissa oli Opel Calibra, josta tehdään rata-auto. Vesipuhalluksen jälkeen otetussa kuvassa oli maininta, että auto viedään vahvistettavaksi saumoista, jottei se ratkea radalla liitoksistaan
Santtu, jos saisin 200tkm ajetun, huolletun E - Carinan niin vastaus on KYLLÄ VOISIN.
Vaikka auto on harmaavarpunen liikenteessä niin luotettavuus oli omaa luokkaansa. Monesta asiasta joutuisin tinkimään, mutta kun kaikki remontit joutuu liikkeessä teettämään niin luotettavuus on erittäin suuri tekijä kun autoa valitsee.
Mersuni kohdalla ei näin voi sanoa. Toimiihan se, mutta kaikkee pientä siellä ja täällä...
Koko ajan katselen "sillä silmällä" jos sattuu passeli avensis tulemaan kohdalle. Emäntä ei vaan nyt anna vaihtaa autoa, eikä kysymys ole siitä, että talossa on nyt Mersu...
Vaikka auto on harmaavarpunen liikenteessä niin luotettavuus oli omaa luokkaansa. Monesta asiasta joutuisin tinkimään, mutta kun kaikki remontit joutuu liikkeessä teettämään niin luotettavuus on erittäin suuri tekijä kun autoa valitsee.
Mersuni kohdalla ei näin voi sanoa. Toimiihan se, mutta kaikkee pientä siellä ja täällä...
Koko ajan katselen "sillä silmällä" jos sattuu passeli avensis tulemaan kohdalle. Emäntä ei vaan nyt anna vaihtaa autoa, eikä kysymys ole siitä, että talossa on nyt Mersu...
Jotenkin Carina on tilavamman tuntuinen sisältä. Avensis on jotenkin "muhkeemmin" muotoiltu, joten se syö sisätilaa. A-Pilari haittaa molemmissa näkyvyyttä tämmösellä lyhyellä kuskilla kuin minä olen.
Konepuolella on sitten eroja enemmänkin... Katsele hyvä E. Uskoisin että vielä löytyy hyviä yksilöitäkin...
Osta Farkku niin täältä löytyy melkein uudet kattotelineet.
Tuossa nettiauton haku KLIK
Konepuolella on sitten eroja enemmänkin... Katsele hyvä E. Uskoisin että vielä löytyy hyviä yksilöitäkin...
Osta Farkku niin täältä löytyy melkein uudet kattotelineet.
Tuossa nettiauton haku KLIK
Kas, noita selatessa poikkesin tänne.
Pari Carinaa, pari ehkä joitain kiinnostavaa Mersua ja edullinen (?) Chrysler ym.
Minkähänlainen liike tuo RexPex on maineeltaan ?
PAAAAPPPPPIIIII, puhelin kouraan ja soittamaan, aatteleppa itekki tuota 250D:tä; 20 venttiilinen, automaatti, ilmastointi, sähkölasit, vakkari ... ja metallimusta väri....
Pari Carinaa, pari ehkä joitain kiinnostavaa Mersua ja edullinen (?) Chrysler ym.
Minkähänlainen liike tuo RexPex on maineeltaan ?
PAAAAPPPPPIIIII, puhelin kouraan ja soittamaan, aatteleppa itekki tuota 250D:tä; 20 venttiilinen, automaatti, ilmastointi, sähkölasit, vakkari ... ja metallimusta väri....
wiimax.fi
ÄÄÄÄÄÄÄÄ
Tuolla millä lie riks räks peksillä on myynnissä suht koht meikeläisen volovoketta vastaava auto, tosin pyyntiä on liki kymppi vähemmän kun mitä mää maksoin tosta. Ja tosin onhan noita kilometrejäkin. Mutta silti Taitaa tulla tappiota tuolla kärryllä.
Edit; huh. Onhan nuo vielä muualla hinnoissaan. Lienee tuo Rex Pex jokin hintojen polkija. Meinas kyllä säikäyttöö. (Näyttää kyllä hyvästi siltä, että kohta katellaan tuas uutta kippova. Ja hommahan menee tunnetusti näin; valitaan hyvä merkki/malli Etsitään sopivaa, vähän ajettua yksilöä Yksilöä ei juuri heti löydy Ostetaan pikaisesti koeajettu, hyvältä tuntuva kippo Manataan loppuvuosi "heräteostosta". )
Tuolla millä lie riks räks peksillä on myynnissä suht koht meikeläisen volovoketta vastaava auto, tosin pyyntiä on liki kymppi vähemmän kun mitä mää maksoin tosta. Ja tosin onhan noita kilometrejäkin. Mutta silti Taitaa tulla tappiota tuolla kärryllä.
Edit; huh. Onhan nuo vielä muualla hinnoissaan. Lienee tuo Rex Pex jokin hintojen polkija. Meinas kyllä säikäyttöö. (Näyttää kyllä hyvästi siltä, että kohta katellaan tuas uutta kippova. Ja hommahan menee tunnetusti näin; valitaan hyvä merkki/malli Etsitään sopivaa, vähän ajettua yksilöä Yksilöä ei juuri heti löydy Ostetaan pikaisesti koeajettu, hyvältä tuntuva kippo Manataan loppuvuosi "heräteostosta". )
Viimeksi muokannut J.T.S, 08.1.2006 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Väyrynen vaikuttaa kohtuuhintaiselta. Kun sais vielä pakuksi, onkohan niitä vielä jotain porsaanreikiä paikkaamatta.
Matkailuautoksi??? Hyvä kait tuolla olisi matkailla.
Nuo Carinat ovat aika pomminvarmoja vehkeitä. Töissä on yksi edellisen korimallin Carina jolla ajettiin 710tkm ilman kannen aukaisua, yhdellä kytkinremontilla, alkuperäisillä vetonivelillä, x-määrällä renkaita, pakoputkia ja takaiskareita yms. Uusi kaasari on ollut kallein yksittäinen varaosa.
Poistui rekkarista viime marraskuussa ruostevaurioiden takia ja siksi ettei sillä enään kukaan jostain kumman syystä halunnut ajaa...
Kaikki huollot ja korjaukset tallessa, ajallisesti lyhin öljynvaihtoväli 11 vrk/7500km.
Uudemmat mallit jatkaneet samoilla linjoilla.
Matkailuautoksi??? Hyvä kait tuolla olisi matkailla.
Nuo Carinat ovat aika pomminvarmoja vehkeitä. Töissä on yksi edellisen korimallin Carina jolla ajettiin 710tkm ilman kannen aukaisua, yhdellä kytkinremontilla, alkuperäisillä vetonivelillä, x-määrällä renkaita, pakoputkia ja takaiskareita yms. Uusi kaasari on ollut kallein yksittäinen varaosa.
Poistui rekkarista viime marraskuussa ruostevaurioiden takia ja siksi ettei sillä enään kukaan jostain kumman syystä halunnut ajaa...
Kaikki huollot ja korjaukset tallessa, ajallisesti lyhin öljynvaihtoväli 11 vrk/7500km.
Uudemmat mallit jatkaneet samoilla linjoilla.