E 320 cdi 2005 ajettu 15 tkm. SRS-valo palaa?!

Vastaa Viestiin
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

E 320 cdi 2005 ajettu 15 tkm. SRS-valo palaa?!

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Joo elikkä kaverini autolla 320 cdi 2005 on ajettu siis tuo 15 tkm. ja llut uudesta hänellä. (älkää kyselkö kannattaako ajaa dieselillä 7 tuhatta vuodessa) Nyt kun takuu meni umpeen niin SRS valo palaa taukoamatta-missä vika? Kallistako kun takuukin meni sopivasti?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Eiköhän tuo ole järkevintä käyttää testerissä, se kertonee mikä on vialla.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jos arvata täytyy.......apukuljettajan istumistunnistin :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

joo testeriinhän se menee, mutta olisi kiva sanoa kaverille "ammattilaisena" ennen testeriin menoa, että esim. joo se on apukuljettajan istumistunnistin.(ps. siinä ei muuten istu koskaan kukaan) pitäisi kai kestää hieman paremmin kuin 15 tkm. ja 2 vuotta.?
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tietyt sähköviat, "turvallisuuteen" littyvät, eivät kuittaannu itsestään poikkeen, vaikka laite seuraavan käynnistyksen yhteydessä toimisikkin sitten oikein, tai "kunnolla".

Suurin osa häiriöistähän poistuu, kun uudelleenkäynnitymisen, tai riittävän suuri määrä onnistuneita käynnistyksiä on takana.
Niitä taidetaan kutsua osatesteiksi.
Niitä "raja-arvojen" täyttymisiä on erinlaisia.
Mutta pointti on se, että kun ohjelmoidut osatestit riittävän monesti "menevät onnistuneesti läpi", niin järjestelmä uskoo vian korjaantuneen, eikä herjaile enää.
Niiltä osin vikamuisti nollaantuu.

Näitä osatestien tuloksiahan haluttaisiin kovasti katsastuskonttoreillakin käyttää "hyväksi" katsastusta tehtäessä.
Siis onko autossasi jonkinlaista "piilevää" vikaa, joo...... stasin hommia.
Suomessa ei taida vaan olla montaa persoonaa, jotka niitä tuloksia pystyy vaan oikein kunnolla tulkitsemaan.

Siis ko. vaiva on voinut johtua ihan vaan jonkinlaisesta sähköisestä häiriöstä.
Voi olla, että apukuskin anturissa on "toleranssia", tai häiriön aiheuttaja on jossain muualla, mutta vänkärin anturi oireilee.
Sitä kait nuissa on ollut kait "runsaasti", mitä se sitten tarkoittaakin.
Kosketushäirö ?
Onhan varmasti kaikki "aktiot" asenneltu ?
Onko penkillä kuljetettu jotain "erikoista".

Minun mielestäni kannattaa ensin vaan kuittuuttaa vika jossain ja seurata tilannetta.
Muutenhan siitä valosta ei tosiaan pääse eroon.
Se anturi, jos vika on siinä, maksaa yli 400€.
Voihan se olla, ettei enää koskaan uusiudu.
Paloviitakin on niitä pehmusteita repinyt pitkin pihamaata, varmaan häneltä voi kysellä, mistä ko. osa ja liittimet löytyy, noinnniinkuin ensiavuksi.

Yksi ratkaisu voisi olla, että käy jonkun läppärin ja diaknoosiohjelman omistajan luona.

Spudeniukselle olisi "seuraavana" hommana hankkia uudehkojen väyrysten omistajille tuo Carsoft 8, jossa taitaa jo olla tuohon W211 korimallin autoihin aikas mukavia ominaisuuksia.
Saa sähköt jarruja myöten "omaan kontrolliin".
Avatar
harriba
Viestit: 36
Liittynyt: 06.2.2007 22:44

Re: E 320 cdi 2005 ajettu 15 tkm. SRS-valo palaa?!

Viesti Kirjoittaja harriba »

kardaani kirjoitti:Joo elikkä kaverini autolla 320 cdi 2005 on ajettu siis tuo 15 tkm. ja llut uudesta hänellä. (älkää kyselkö kannattaako ajaa dieselillä 7 tuhatta vuodessa) Nyt kun takuu meni umpeen niin SRS valo palaa taukoamatta-missä vika? Kallistako kun takuukin meni sopivasti?
Kannattaa harkita huolenpitosopimusta jos auto on ollut uudesta asti. Sisältää käytännössä kaiken kunnossapidon (huollot) ja korjauksen (ml. tuulilasinpyyhkimien sulat) paitsi ei peltikorjauksia. Hinta rippuu vaikka mistä, todnäk eniten ajokilsoista. Mulla maksaa 1200,- per vuosi 80 000 kilsaan asti. Olen aika varma että mun kärryssä on noin miljoona rikkoutuvaa osaa mitkä kukin maksavat >1200 egeä.

Eipä ainakaan huoltoaikojen varailu tai Vehon tiskillä kyyristely enää kirpaise niinkuin ennen.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Se istuintunnistin voi huonolla tsäkällä mennä rikki vaikka kertaistumalla jos taskussa sattuu olemaan jotain terävää tai penkillä kuljetetaan jotakin teräväkulmaisia esineitä. Toinen juttu sitten mikä itselläni oli että penkin sisältä tuleva kaapeli oli vedetty vedonpoistajalla liian tiukalle luultavasti jo tehtaalla ja kun penkki liikkuu ylös ja alas kun siihen istutaan ja noustaan niin kaapeli oli sitten lopulta väsynyt ja käytännössä se oli melkein irtipoikki.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Eipä muuta kuin että tuo Tuikku vaikuttaa melko viisaalta mersuhenkilöltä :shock:. Nuita Tuikun tuikahduksia on mukava lukia.
Kein siknatuur
Shade_z
Viestit: 10
Liittynyt: 12.9.2006 21:47

Viesti Kirjoittaja Shade_z »

Veikkaus että vikakoodi oli/on "Kuljettajan AirBagin vastus liian suuri" joten nuin se menee.. liitin vika yleensä jos noin ilmoittelee
korento
Viestit: 23
Liittynyt: 26.11.2005 15:51

Viesti Kirjoittaja korento »

SRS-valo paloi täälläkin taulussa jonkun aikaa kunnes kyllästyin.
Huollossa diagnoosi viittasi spiraaliin, 120€ marmoritiskiin ja vaihto huollossa helppasi.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Paskan möivät. Ei noin uuden auton tyyppivikojen korjauksesta pitäisi ostajan maksaa mitään.
korento
Viestit: 23
Liittynyt: 26.11.2005 15:51

Viesti Kirjoittaja korento »

Joo, ja huollot, polttoaineen, renkaat yms joutuu itse maksamaan... KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!! :shock:

Kaikilla muilla automerkeillä nämä kaikki luetellut ja luettelemattomat kuuluvat hintaan, onneksi on vielä autonvalmistajia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”