E 320 cdi 2005 ajettu 15 tkm. SRS-valo palaa?!
E 320 cdi 2005 ajettu 15 tkm. SRS-valo palaa?!
Joo elikkä kaverini autolla 320 cdi 2005 on ajettu siis tuo 15 tkm. ja llut uudesta hänellä. (älkää kyselkö kannattaako ajaa dieselillä 7 tuhatta vuodessa) Nyt kun takuu meni umpeen niin SRS valo palaa taukoamatta-missä vika? Kallistako kun takuukin meni sopivasti?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Jos arvata täytyy.......apukuljettajan istumistunnistin
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
.
Tietyt sähköviat, "turvallisuuteen" littyvät, eivät kuittaannu itsestään poikkeen, vaikka laite seuraavan käynnistyksen yhteydessä toimisikkin sitten oikein, tai "kunnolla".
Suurin osa häiriöistähän poistuu, kun uudelleenkäynnitymisen, tai riittävän suuri määrä onnistuneita käynnistyksiä on takana.
Niitä taidetaan kutsua osatesteiksi.
Niitä "raja-arvojen" täyttymisiä on erinlaisia.
Mutta pointti on se, että kun ohjelmoidut osatestit riittävän monesti "menevät onnistuneesti läpi", niin järjestelmä uskoo vian korjaantuneen, eikä herjaile enää.
Niiltä osin vikamuisti nollaantuu.
Näitä osatestien tuloksiahan haluttaisiin kovasti katsastuskonttoreillakin käyttää "hyväksi" katsastusta tehtäessä.
Siis onko autossasi jonkinlaista "piilevää" vikaa, joo...... stasin hommia.
Suomessa ei taida vaan olla montaa persoonaa, jotka niitä tuloksia pystyy vaan oikein kunnolla tulkitsemaan.
Siis ko. vaiva on voinut johtua ihan vaan jonkinlaisesta sähköisestä häiriöstä.
Voi olla, että apukuskin anturissa on "toleranssia", tai häiriön aiheuttaja on jossain muualla, mutta vänkärin anturi oireilee.
Sitä kait nuissa on ollut kait "runsaasti", mitä se sitten tarkoittaakin.
Kosketushäirö ?
Onhan varmasti kaikki "aktiot" asenneltu ?
Onko penkillä kuljetettu jotain "erikoista".
Minun mielestäni kannattaa ensin vaan kuittuuttaa vika jossain ja seurata tilannetta.
Muutenhan siitä valosta ei tosiaan pääse eroon.
Se anturi, jos vika on siinä, maksaa yli 400€.
Voihan se olla, ettei enää koskaan uusiudu.
Paloviitakin on niitä pehmusteita repinyt pitkin pihamaata, varmaan häneltä voi kysellä, mistä ko. osa ja liittimet löytyy, noinnniinkuin ensiavuksi.
Yksi ratkaisu voisi olla, että käy jonkun läppärin ja diaknoosiohjelman omistajan luona.
Spudeniukselle olisi "seuraavana" hommana hankkia uudehkojen väyrysten omistajille tuo Carsoft 8, jossa taitaa jo olla tuohon W211 korimallin autoihin aikas mukavia ominaisuuksia.
Saa sähköt jarruja myöten "omaan kontrolliin".
Tietyt sähköviat, "turvallisuuteen" littyvät, eivät kuittaannu itsestään poikkeen, vaikka laite seuraavan käynnistyksen yhteydessä toimisikkin sitten oikein, tai "kunnolla".
Suurin osa häiriöistähän poistuu, kun uudelleenkäynnitymisen, tai riittävän suuri määrä onnistuneita käynnistyksiä on takana.
Niitä taidetaan kutsua osatesteiksi.
Niitä "raja-arvojen" täyttymisiä on erinlaisia.
Mutta pointti on se, että kun ohjelmoidut osatestit riittävän monesti "menevät onnistuneesti läpi", niin järjestelmä uskoo vian korjaantuneen, eikä herjaile enää.
Niiltä osin vikamuisti nollaantuu.
Näitä osatestien tuloksiahan haluttaisiin kovasti katsastuskonttoreillakin käyttää "hyväksi" katsastusta tehtäessä.
Siis onko autossasi jonkinlaista "piilevää" vikaa, joo...... stasin hommia.
Suomessa ei taida vaan olla montaa persoonaa, jotka niitä tuloksia pystyy vaan oikein kunnolla tulkitsemaan.
Siis ko. vaiva on voinut johtua ihan vaan jonkinlaisesta sähköisestä häiriöstä.
Voi olla, että apukuskin anturissa on "toleranssia", tai häiriön aiheuttaja on jossain muualla, mutta vänkärin anturi oireilee.
Sitä kait nuissa on ollut kait "runsaasti", mitä se sitten tarkoittaakin.
Kosketushäirö ?
Onhan varmasti kaikki "aktiot" asenneltu ?
Onko penkillä kuljetettu jotain "erikoista".
Minun mielestäni kannattaa ensin vaan kuittuuttaa vika jossain ja seurata tilannetta.
Muutenhan siitä valosta ei tosiaan pääse eroon.
Se anturi, jos vika on siinä, maksaa yli 400€.
Voihan se olla, ettei enää koskaan uusiudu.
Paloviitakin on niitä pehmusteita repinyt pitkin pihamaata, varmaan häneltä voi kysellä, mistä ko. osa ja liittimet löytyy, noinnniinkuin ensiavuksi.
Yksi ratkaisu voisi olla, että käy jonkun läppärin ja diaknoosiohjelman omistajan luona.
Spudeniukselle olisi "seuraavana" hommana hankkia uudehkojen väyrysten omistajille tuo Carsoft 8, jossa taitaa jo olla tuohon W211 korimallin autoihin aikas mukavia ominaisuuksia.
Saa sähköt jarruja myöten "omaan kontrolliin".
Re: E 320 cdi 2005 ajettu 15 tkm. SRS-valo palaa?!
Kannattaa harkita huolenpitosopimusta jos auto on ollut uudesta asti. Sisältää käytännössä kaiken kunnossapidon (huollot) ja korjauksen (ml. tuulilasinpyyhkimien sulat) paitsi ei peltikorjauksia. Hinta rippuu vaikka mistä, todnäk eniten ajokilsoista. Mulla maksaa 1200,- per vuosi 80 000 kilsaan asti. Olen aika varma että mun kärryssä on noin miljoona rikkoutuvaa osaa mitkä kukin maksavat >1200 egeä.kardaani kirjoitti:Joo elikkä kaverini autolla 320 cdi 2005 on ajettu siis tuo 15 tkm. ja llut uudesta hänellä. (älkää kyselkö kannattaako ajaa dieselillä 7 tuhatta vuodessa) Nyt kun takuu meni umpeen niin SRS valo palaa taukoamatta-missä vika? Kallistako kun takuukin meni sopivasti?
Eipä ainakaan huoltoaikojen varailu tai Vehon tiskillä kyyristely enää kirpaise niinkuin ennen.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Se istuintunnistin voi huonolla tsäkällä mennä rikki vaikka kertaistumalla jos taskussa sattuu olemaan jotain terävää tai penkillä kuljetetaan jotakin teräväkulmaisia esineitä. Toinen juttu sitten mikä itselläni oli että penkin sisältä tuleva kaapeli oli vedetty vedonpoistajalla liian tiukalle luultavasti jo tehtaalla ja kun penkki liikkuu ylös ja alas kun siihen istutaan ja noustaan niin kaapeli oli sitten lopulta väsynyt ja käytännössä se oli melkein irtipoikki.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki