Coolerin asennus 124 300 turbodiesel.

Katso myös W201.
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

jäikös kuulerin päätystä yks klemmari löysälle!! :lol:

ainakaan mulla ei ole vielä moottori väykystä hajonnu vaikka on parikin kertaa pärähtäny ahtoputki irti ko huolimattomasti laitellu paikoilleen! :roll:
kyllä se ainaki väyrynen savuaa niin paljon että pakkohan se on hopusti laitella takasin paikalleen..
:D
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29227
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

..yks klemmari löysälle!!
Eips, klemmarit oli kiinni ja letkut pysyivät paikallaan vaikka olin varma että letku sieltä irtosi.
Huolimattomuuteni tosiaan näkyy yhdessä kuvassa. :oops:

Aaamulla kävin TDT:llä kauppareissun, ei muuten savua juuri ollenkaan :( löytysköhän foorumilta gurua joka sais savua irti tästä :? halavalla.
Vai juonitteleeko lisäpolttoainekalvo, mikäs se ny on, joku semmonen ?
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Veikataanpa jotain, olisko tuolla ilmanputsarin vieressä ottanut tuo lemmarin pultti osa tuohon peltiin kiinni? :oops: Eli ei mitään hajua.

kerro jo! :amis_selittaa: Palan halusta saada tietää, kun olen puusilmä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29227
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei, Fetisisti. :roll: Jotain oli tyystin unohtunut...
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No ampuko tuon takasinkierrätyksen tulpan irti :roll:

Nii ja mitäänhän en turboista ymmärrä, mutta eikös turbo voi ottaa itseensä jos ei ole vastapaineita, ottaa liikaa kierroksia :roll: Vai oliko täysin väärin arvattu 8) :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29227
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No ampuko tuon takasinkierrätyksen tulpan irti
No ampu.
Niinko kuvasta näkkyy kierrätysputken alapäästä puuttuu klemmari, putki on vaan tökätty paikalleen "ei mee roskia, muistanhan minä sitte varmasti tuon laittaa ..." :lol:
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Mehupullo jäi ahtoputkeen, lenti siitä Mainilaan ja nyt on ry*sät rajalla :firing: :biggun:

Edit:
Peijooni kun ootte hätäisiä taasen. No jätämpähän vastauksen näkysälle historiana tulevile sukupolvile :pappa:
Viimeksi muokannut L.Samarialainen, 04.7.2007 19:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:Sanokaapa muuten jos joskus käy niin että ahtoputki irtoaa ajossa, särkyykö mitään jos ajaa putki irti ?
En ajelis vakioturbolla kuin lähimmälle levikkeelle. Herää niin alhaalta että taitaa vinkua henkitoreissaan ihan normiajossakin :?
dealer kirjoitti:Katsokaapa kuvia, sieltä selviää miksi näin kävi :?:
Oisko tuo asentaja jättäny tohkeissaan mutterit entisen ahtoputken tuluppauksesta tyystin poijes :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Noni, moottoritekniikan opinnot jatkuu. Minen löyrä tuolta kuvasta 'takaisinkierrätystä' :oops: niinjoo, ja minkä takaisinkierrätys? sopan?

EDIT: Kiitoksia rässi, eipä tuota tullu tajuttua. Onneks ei tartte tietää mistään mitään ku muut tietää miun puolesta. :) Noo, rakenne ei missään määrin ollu tuttu ennestään joten miten tuotakaan ois voina tietää(seliseli).

EDIT2: Ja kun on puusilmä niin rakenteen hahmotus yleisesti on heikkoa :D
Viimeksi muokannut Mulqvist, 04.7.2007 21:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Fetisisti kirjoitti:Noni, moottoritekniikan opinnot jatkuu. Minen löyrä tuolta kuvasta 'takaisinkierrätystä' :oops: niinjoo, ja minkä takaisinkierrätys? sopan?
Katsoppa seitsemättä kuvaa, pakosarjasta lähtee ylöspäin metalliputki, josssa haitariosuus puolessa välissä.
Sen alapäästä puuttuu klemmari.
Siis pakokaasun takaisinkierrätys kyseessä.
Pro HVM
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Siistiä jälkeä.Jos mutkat olisivat normaalia mustaa letkua ja cuuleri vähän pienempi voisi tuota luulla jopa tehdas asenteiseksi.Jos savua haluat niin tuki hanska imuputkeen niin jopa alkaa savuamaan :lol: :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Sinäkin... :shock: tässähän jää ite ihan sivusta seuraajaks kun isot pojat tuunaa :D tosin eihän mun kannata enää mitään tollasta ajatella kun muutenkin oon luopumassa mesestä.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

AM kirjoitti:Nii ja mitäänhän en turboista ymmärrä, mutta eikös turbo voi ottaa itseensä jos ei ole vastapaineita, ottaa liikaa kierroksia :roll: Vai oliko täysin väärin arvattu 8) :lol:
Niin se tekee. Kun KKK kiertää kolmattasataatuhatta niin alkaa siivet olemaan tiukilla jo ihan keskipakovoiman takia. :shock:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
dieselpower
Viestit: 59
Liittynyt: 28.3.2006 16:24
Paikkakunta: Kivialho city

Viesti Kirjoittaja dieselpower »

dieselpower kirjoitti:siisti on jälki, mutta vm-92 jälkeen rekisteröity on aina vähäpäästöinen vaikka sitä ei otteessa luekaan. Eli ei leimaa ilman vtt testiä.


Vähän väärin kirjoitettu, siis 31.12.1991 jälkeen rekisteröity on oletettu olevan aina vähäpäästöinen. Olen asian kysynyt monta kertaa suunnitellessani oman kärryn turbotusta, mutta aina on kaatunut tuohon samaan asiaan ja ei löydy porsaankoloja.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29227
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aha, ei kuulosta hyvältä :roll: ajatellen -92 auton moottorin muutoksia.
Katsotaan nyt mitä tuleman pitää, kahdelta katsastusaseman päälliköltä olen kysynyt ja molemmat kertoivat rekisterinumeron perusteella että muutos onnistuu teholapun (+ vastaavuustodistus jos teho nousee) kanssa.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

dieselpower kirjoitti:
dieselpower kirjoitti:siisti on jälki, mutta vm-92 jälkeen rekisteröity on aina vähäpäästöinen vaikka sitä ei otteessa luekaan. Eli ei leimaa ilman vtt testiä.


Vähän väärin kirjoitettu, siis 31.12.1991 jälkeen rekisteröity on oletettu olevan aina vähäpäästöinen. Olen asian kysynyt monta kertaa suunnitellessani oman kärryn turbotusta, mutta aina on kaatunut tuohon samaan asiaan ja ei löydy porsaankoloja.
Ainut porsaankolo on se että malli -91 ja rekisteröity -92.Tämä koskee nimen omaan sitä että autoa ei ole tyypitetty vähäpäästöisyyteen.Vasta -92 malli on tyypitetty sen ajan päästönormeihin.Vaikka moottoriin ei ookkaan tullu muutoksia niin silti ei voida vaatia 91 mallilta sitä että se täyttäisi seiraavana vuonna tulleet normit.

rungon numerolla löytyy se varustekoodi lista.Mulla ainakin samaisessa listassa on tämä malli selvennys.Isän autossa taasen on päinvastoin.Malli -01 myyty -00
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29227
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Löytyykö malliselvennys listasta suoraan vuosilukuna vai jollain numerokoodilla ? :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Löytyykö malliselvennys listasta suoraan vuosilukuna vai jollain numerokoodilla ? :roll:
Taitas olla melekeen helepompi alkaa tässä vaiheessa harkitsemaan vakavissaan korinvaihtoa. :ope:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29227
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei paniikkia. :axe:
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Peijooni sentään kun on katsastusasemallakin inssit lomilla eikä asia selvinnyt HETI!!! :twisted: Aikoi palata asiaan myöhemmin tänään... Miksei se jo soita!!! Hermot menee... :supersad: :kele:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No mitäs tuossa, menee sinne konttorille missä tuo luvattiin eikä sen enempää kysele :roll:
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

No tarkotus olikin kunhan tästä saa nämä paperihommat ensin tehtyä, pas*alle on pakko mennä ensin. Tuo 30 kilometrin siirtymä kotoa konttorille vie tuolta sikalaiskalta 300TDT:ltä sen verran aikaa, että pas*ahan tinkii tulemaan huosuun ihan väkisin. Ja entäs ne vaaralliset tilanteet... Ai ai kun massua vääntää... :twisted:
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Mull ei ainaskaan oo onkelmia minkään päivämäärien ja vuosilukujen kanssa 8) reippaasti alle -92 :D
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Pikainen selvitys Iisalmen K1 katsastajilta: Jos auton rekisteriotteeseen ei ole merkitty "vähäpäästöinen" eikä siinä ole laitteita (tarkoittanee kattia yms) jotka siitä tekevät vähäpäästöisen, niin se ei silloin sitä ole. Minulla on käyttöönotto maaliskuun lopulla -92 eikä sillä tuntunut olevan mitään merkitystä... Vaikka lait ja asetukset ovat kaikille samat, voidaan niitä näköjään tulkita monin eri tavoin. Tiedä sitten kuka on oikeassa ja kuka väärässä, mutta tiedänpähän ainakin minä minne menen autoani muutoskatsastamaan. Tosin tuollahan minä olen jo vuosia kalustoani leimalla käyttänyt. Inssikin on mersumies henkeen ja vereen ja kun oma kalusto on kunnossa niin mikäs siellä on käydessä. Aikoinaan kun W123 240d:tä turbotin niin mitään lappuja ei tarvinnut mukaan "kyllä täältä tarvittavat paperit löytyy että se leimaan saadaan" kuului vastaus kun puhelimessa kyselin mitä lipujalappuja tarvitaan muutoskatsastukseen :!:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29227
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laitoin kokeeksi tuommosen suodattimen.
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

dieselpower kirjoitti:
dieselpower kirjoitti:siisti on jälki, mutta vm-92 jälkeen rekisteröity on aina vähäpäästöinen vaikka sitä ei otteessa luekaan. Eli ei leimaa ilman vtt testiä.


Vähän väärin kirjoitettu, siis 31.12.1991 jälkeen rekisteröity on oletettu olevan aina vähäpäästöinen. Olen asian kysynyt monta kertaa suunnitellessani oman kärryn turbotusta, mutta aina on kaatunut tuohon samaan asiaan ja ei löydy porsaankoloja.
Kuulin juuri villin huhun että Dealerin TDT:n rek.otteessa olisi maininta coolerista ja vieläpä etusivulla, ei siis takana poisotettavien listalla :wink:
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

L.Samarialainen kirjoitti:Minulla on käyttöönotto maaliskuun lopulla -92 eikä sillä tuntunut olevan mitään merkitystä... Vaikka lait ja asetukset ovat kaikille samat, voidaan niitä näköjään tulkita monin eri tavoin.
Taikasana sinun kiesissä onkin "Approx. year 1991"...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29227
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muutoskatsastus on nyt sekin OK, otteessa merkintä coolerista ja ahtopaineesta + "uudet" tehot. :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

dealer kirjoitti:Muutoskatsastus on nyt sekin OK, otteessa merkintä coolerista ja ahtopaineesta + "uudet" tehot. :D
Noh.. paljonkos se teho nousi? menikö 200hv rikki. :shock:

Ja paljonko merkkas ahtopaineeksi? 2bar? :D

Hmmm... Taitaa jo vähän vislaillakkin tuolla suodattimella. Ilmamäärämittarikin kun on pois välistä. :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29227
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tehoista on enemmän juttua tuolla.
Mitattu lukema oli 124 kW ja ahtoja 0,8.
Taikasana sinun kiesissä onkin "Approx. year 1991"...
Niin näyttää olevan minunkin kiesissä, iltasella tarkastelin r*ssänsivuilta valmistenumerolla. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”