Ajelin tässä nyt perjantai-lauantae välillä tuommoisella uuvempi korisella avensiksella reilut 1000:t kilomiitteriä. Ja täytyy myöntää että matka taittui yllättävän leppoisasti. Mukana oli vielä pari henkilövä+muuta ylen hyövyllistä hyötykuormaa... (Kyseinen "hyötykuorma johti volovoketta tilavamman ajokin pummaamiseen ajoon).
Pahimpana ongelmana ko. pirssissä pidän kyllä penkkejä, selkänoja niissä olisi jopa hyvä, mutta miksi istuinosa on 10:nen senttiä pitkä?

Muuten sisusta on yllättävän laadukas, mitään nitinöitä tahi natinoita ei esiinny, stereot nyt saisivat tosin olla parempi sointiset.
Ajolleen auto on hyvä, hinnan huomioon ottaen, 2.0:lla pensa kone vetää hyvin jo matalalta, mutta se kovin särmä puuttuu sitten sieltä punarajalta.

Muuten tehoa on tosin riittävästi. Viitos-vaihdetta voi huoletta käyttää ohituksissa. Kulutuskin pysytteli moottoritiellä ihmeen alhaalla, noin 7:män litran tienoilla. Ohjaus on tunnoltaan samaa luokkaa kuin meikeläisen ex-koupessa. Auto tosin kulkee suoraan. (tässä 2-litraisessahan on se hytrallinen tehostus, eikä sähköinen.) Ratin etäisyys säätöä täytyy kyllä moittia, säädöt eivät nimittäin riitä meikeläiselle.
Vaihteensiirto pelaa kohtuullisesti, tosin karahka on turhan pitkäliikkeinen, volovon vaihteisto on huomattavasti "sporttisempi". Kytkin on lyhytliikkeinen, mielestäni suht hyvä. Jarrut ovat autossa myös tehokkaat. (niitä jopa tarvittiin...

) Ajokissahan on siis hätäjarrutehostin, ym. ajonhallinta vermeet. Myös turvatyynyjä on kuulemma "useita".
Valot kyseisessä kärryssä pelaavat jotenkin, lähivaloilla näkee kohtuullisesti, samaten kaukovaloilla. Sumuvalot näyttävät kummasti sivuille, eikä niistä normaalitilanteissa juuri hyötyä ole. Valokatkaisijan toiminta ärsyttää raktorin jälkeen, miksi pitkät pitää työntää päälle.

Niin ja vilkku/pyyhin viiksissä on säästetty, ne nimittäin ovat ilkeää "niks-naks" muovia. Ilkeä seikka muuten laadukkaassa sisustuksessa.
Auton "ulkokuortakin" on hyvä arvioida tässä yhteydessä, koska kärryllähän on ajettu jo 60:ntä tuhatta. Elikkä päälle päin auto on kuin uusi, maalipinnan kiilto ei ole heikentynyt sitten yhtään, eikä muutakaan häiritsevää näy. Muotoilultaan kyseinen panssarivaunu on mielestäni toyotaksi onnistunut. Keula ja sivu-rofiilit ovat mielestäni sopivan massiiviset. Perän muotoilu on taasen liian "pyöreää", ehkä se alkuperäinen TTE:n spoileri vähän tasoittaisi... Ajaisihan tuollaisellakin.
Tulipa tässä sitten kirjoitettua "pienoiskoeajokeretomus."
Etittiä; Nii ja käsijarru on "tehokas&tunnokas", sillä oli kyllä helppo taittaa kärry noihin sivistysalueen katukiveyksien väliin.

Myös tilanteessa ("kato se liittymän peijakas onkin tossa, ja myö ollaan tällä kaestalla...") tehokas "kääntöjarru" on hyvä. Miksei muuten poliisit meinanneet ymmärtää, että tuollaisen 4.6 metrisen auton perä tahtoo pyrkiä irtoamaan tiestä muuten vaan kadunkulmassa.
