E 290 TD -98 tehot häviää

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
TKD
Viestit: 18
Liittynyt: 10.7.2007 15:54

E 290 TD -98 tehot häviää

Viesti Kirjoittaja TKD »

Auto ollut pari viikkoa minulla ja kaikki toimii muuten oikein hyvin mutta välillä ylämäkeen kovasti kiihdytettäessä tehot katoaa, kierrokset ei nouse n. 2500 yli ja huippunopeus n. 100km/h. Mitään vikakoodia ei ilmene eikä varoitusvalot syty. Auto sammuksiin ja käyntiin ja taas pelittää. Muilla samanlaisia kokemuksia, mistä johtuu? Ja automaattilaatikko..

-Pekka-
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Tervetuloa foorumille :lol:

Viisaimmat vastailkoot miksi, mutta minä eppäilen että vikatilaan menee :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kyllä mersun orkkistesterin pitäs tuohonkin jotain näyttää 8)

Vikahan voi olla:
- turbon paineenmunnin ( ahtopainesäädin)
- pakokaasun takaisinkierrätyksen vastaava
- EGR, eli tuon ylemmän, -ventiili
- etummainen katti tukossa
- kaikki letkut; alipaine, turbon paine esim. se cuulerilta tulevan putken ja imusrajan välinen
- turbo
- tai sitten "vaihteisto vika" jos 5 vaihteinen ns sähkölaatikko.

Siinähän niitä syitä :roll:

Ilman testeriä hiukan hankala tutkia ja sittenkin saattaa joutua menemään asiat järjestään läpi. Tai sitten helppo ja selekee vika :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

290 pata

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Olisko välijäähdyttimen putkessa oleva ahtoanturi,
jos siellä putkessa on öljyä,ja onhan siellä.
Kovasti kaasuttaessa roiskahtaa anturille ja se menee hetkeksi mykäksi
Ja patti vika tilaan.Uuden käynnistyksen jälkeen kaikki taas ok.
Eli putsaaappa välijäähdyttimem putket.

Jamppa
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ei kait sielä välijäähdyttimessä ahtopaineanturia ole, imuilman lämpötilatunnistin kylläkin. Ja niistä on joskus esim. piuhat poikki.
Ahtopaineanturi, MAP, on kuskinpuolella melkein rintapellissä; imusarjalta tulee alipaineletku sen pohjalle, yksi sähkötöpseli kyljessä. Tuon em. alipaineletku kannattaa tsekata että on auki, joskus menevät öljy p*skasta tukkoon.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

Lucky-Dog kirjoitti: Ahtopaineanturi, MAP, on kuskinpuolella melkein rintapellissä; imusarjalta tulee alipaineletku sen pohjalle, yksi sähkötöpseli kyljessä. Tuon em. alipaineletku kannattaa tsekata että on auki, joskus menevät öljy p*skasta tukkoon.
juu kyllä tuo ahtopaineanturin letku ainakin kannatta tarkistaa oli itelläki tukosa ja jonku verran tuntu että olis vaikuttanu vetoihin... tosin siinä samalla putsattiin kyllä tuo imuilman lämpöanturi... kovia nuo on keräämään p¤skaa imusarjaan!!
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tarjoan vakivastausta eli ilmamassamittari sökö.
Ilmansuodatin asennettu vituralleen ja imee likaista ilmaa sivusta = tuhraa ilmamassamittarin likaiseksi.
Tai sitten ilmansuodattimen vaihtoväli on yhtä typerä kuin 300 TDT:ssä eli 90 000 km.
Ja jokainen täysjärkinen sentään vaihtaa ilmansuodattimen vähintään 20 tkm välein....

Yhtä kaikki, kaikki nämä viittaa ilmamasamittarin likaisuuteen.....

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

Onko auto lastutettu ?

Toisinaan saattaa em. homma aiheuttaa omiaan.
. . .
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kunhan tuon Lucky-Dogin listan käy läpi, niin paljon vikoja pitäisi löytyä, jos niistä johtuu.
Todennäköisesti joku niistä.

Testeri tietää, esim. johtuuko vikatila liian korkeasta, vai liian matalasta ahtopaineesta.
Ahtopaineen säädössä olevaan häiriöön vika todennäköisesti kohdentuu.
Siitä kun tyypillisesti ei tule herjaa ja se korjaantuu uudelleenkäynnistämisen yhteydessä.
Kun on tieto syystä, mikä vikatilan aiheuttaa, on vian löytyminenkin paljon helpompaa.
Muutenhan se on vaan arvailua.


Tai sitten foorumin Carsoft-miesten kanssa kimpassa tutkimaan, mikäli sellaisen lähistöllä asustelet.
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Männät halki ja kansipahvi paskana.... :shock:

ei vaan ilmamassa anturi vai mikä se olikaan... :idea:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Lähteekö normaalisti käyntiin?

Pumpun sisällä oleva sähkömagneeteilla liikkuva "kaasuvipu" voi takerrella.
TKD
Viestit: 18
Liittynyt: 10.7.2007 15:54

290

Viesti Kirjoittaja TKD »

No niin, kiitoksia vaan vastauksista. Eli autossa ei lastua, täysin vakio, lähtee hyvin käyntiin ja toimii hyvin. Unohtu mainita, että muuten pelittää kiihdytyksissä ylämäkeen hyvin mutta vaihdekepin vieressä olevaa S/W-kytkimen asentoa(W->S) vauhdissa muuttamalla juuri ennen kiihdytystä vika ilmenee. Myyjä sanoi että S on "sport" asento ja W normaali. Ilmeisesti kuitenkin S=kesä ja W=winter? Eli saako kyseistä kytkintä käyttää ajaessa? Ja sit asiasta poiketen autossa on Mersun oma kasetti-radio soitin jossa on kuitenkin painikkeet "CD" ja "CC", näitä painamalla antaa soittimeen tekstin "No CD" tai "No CC". Voisiko autossa olla CD-vaihtaja kiinni vai antaako samanlaiset ilmoitukset vaikka vaihtajaa ei olisikaan?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”