Kiihdyttelyä Dieselmersulla

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

K-lax kirjoitti:
MJF kirjoitti:Mikäs laatikko siellä Eskolla on jos se kolmivaihteinen on?
Muistelisin että chevyn th-350 on ollu "lähtökohta"... :roll:
Jeps...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No eikös se kannata ottaa lähtökohtaksi nelisatanen, se kestää "vähän" paremmin... :roll:
Painava se kyllä on, mutta melkolailla kestävämpi kuin 350.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Eikös se vähän oo just tuon kuorma-autolaatikon ongelma että se on kilipahommiin liian painava. Taitaavat mieluummin pistää vahvistetut hilut kolomepätkään.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Elementeistä asiaa tai siitä vierestä.
Kertooko kenellekkään mitään tyyppi: Bosch PPK 1/1Z 7M F
Itse elementissä Bosch:in logo ja merkintä M

Löyty tuomonen aikasen vanha Bosch:in laatikko ja muutama elementti. :shock:
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

:arrow: [/img][/i][/b]
Viimeksi muokannut xr, 07.10.2007 4:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Petri K
Viestit: 85
Liittynyt: 27.3.2006 10:30

Viesti Kirjoittaja Petri K »

petska kirjoitti:Mut eikös tuota testiä voisi ajaa mualla kun kisoissa et saisi etes yhden vedon kestään...ettei tulisi öljyn putsaus talkoita...voipi pian käydä ikävästi ettei näillä mannelaveteilla pääse kohta ollenkaan viivalle pahaa vaan pelkään.... mut jotenkin kuuletti et ei turbiini pitänyt tarpeeksi tai oli kyllä aika korkialla tartuntakynnnys... ja olisiko se sitten kuumentanut öljyjä....lähdin itse heti radan rasvauksen jälkeen kotia....

Eskolla näkyi auto pelaavan....siis pysyi liemet sisällä :lol: ...ja eikös sielläkin ole muun merkkinen laatikko...
En usko että tämä muiden mersujen mainetta vie ja eihän tuolla mitään kollektiivista rangaistusta automerkeittäin ole käytössä.

Tässä on nyt omat sähläilyt tehty ja enempää ei kisoissa tulla näkemään.

Seuraavaksi on yritys mennä jonnekin ajamaan kisojen päätyttyä testilähtö.

Tuohon Kalajoen kisaankin oli avattu loota ja parannettu öljyn virtausta turbiiniin.Lisäksi turbiinin tekijä kertoi yhdestä kohteesta joka vielä olis pitänyt muuttaa mutta jota ei vaan kiireessä tajuttu tehdä ja tulos oli mikä oli.
Nyt on asia tutkittu ja selvä kohde löytynyt joka on kiusannut tuota turbiinin öljynkiertoa.

Syynä näihin vaikeuksiin on ollut öljyn todella nopea kuumeneminen turbiinissa joka on johtunut liian pienestä virtauksesta sen lävitse.

Seuraavaan versioon tulllaan vielä kasvattamaan turbiinin tilavuutta että se lämpenisi hitaammin tuossa viivalla kun nostetaan kierroksia.

Aika paljon on mennyt että lopultakin ymmärtää mitä tuossa systeemissä meni pieleen, mutta jos se nyt lopultakin tulisi kuntoon.

Vielä ennen kuin mennään redalle edes kokeilemaan on tarkoitus ainakin kerran lämmittää laatikko oikein kunnolla ja avata ja tarkistaa.
Lisäksi pitää vielä kokeilla yks öljytesti synteettisellä öljyllä pitääkö ja kestääkö sillä pakat kuinka.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Petri K kirjoitti:Lisäksi pitää vielä kokeilla yks öljytesti synteettisellä öljyllä pitääkö ja kestääkö sillä pakat kuinka.
Synteettisen lämmönkestohan on paljon parempi joten vois olla hyödyllinen kokeilu. Varikolla kuultua että se X-1R:n synteettinen automaattiöljy olis hyvää mutta ei oo omakohtaisia kokemuksia :roll: Oiskohan se tuo http://www.x1r.fi/tuotteet/transmission_fluid.shtml Ei oo paljoo luokituksia raskittu ilmoitella :evil:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Öljyjen välillä voi olla samoilla luokituksilla isoja eroja kuuman kestävyydessä....jopa kaverilla traktorikaivurin turbiinissa huomattiin eroja eri merkkisillä öljyillä...ja olen huomannut tuossa omassa autossanikin eroja mut ei ole tullut paljoa testailtua...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Pidetään peukkuja että paketti alkaa toimimaan ja savun väri pysyy mustana koko varttimailin. :D
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

eli päivitetääns tätäkin topiksia vähäsen: huomenna fhra:n alastaron kisassa voi näkyä nimim. eskon (mersuforum) savuuttava satakakslankku ja itse saavun kanssa paikalle, toki vaan "huoltomiehenä" :roll: eli saa tervehtiä jos näkyy pyörivän mersun ympärillä valkoisella mese.fi:n t-paidalla varustettu ukko :wink:
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
jeemu
Viestit: 763
Liittynyt: 08.11.2007 1:17
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Onkos tuo Petri K:n härveli isku kunnossa?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

joo ei ole petrin auto kisakunnossa, kun sillä on ollu niin paljon työkiireitä ulkomailla :roll: ja eskonkin mersusta poiki alastaros toisessa vedossa laatikko ja siitä johtuen parhaaksi ajaksi tuli 13.2 ja silloinkin piti vaihtaa suoraan ykköseltä kolmoselle kun kakkonen ei mennyt päälle ollenkaan :twisted: jonkinlaista kuvamateriaalia alastarosta on tulossa kunhan ehdin sitä tänne laittelemaan.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

ja siinä olis vähän kuvia sieltä alastarosta:
yleisnäkymää varikolta
Kuva
Kuva
ahtojen nostelua lähtöviivalla Kuva
pakaraisen sierrassa oli vähän pieniä teknisiä ongelmia
Kuva
ja syyksi paljastui "vähän" huonossa hapessa oleva laattasulake
Kuva
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”