Jeps...K-lax kirjoitti:Muistelisin että chevyn th-350 on ollu "lähtökohta"...MJF kirjoitti:Mikäs laatikko siellä Eskolla on jos se kolmivaihteinen on?
Kiihdyttelyä Dieselmersulla
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
En usko että tämä muiden mersujen mainetta vie ja eihän tuolla mitään kollektiivista rangaistusta automerkeittäin ole käytössä.petska kirjoitti:Mut eikös tuota testiä voisi ajaa mualla kun kisoissa et saisi etes yhden vedon kestään...ettei tulisi öljyn putsaus talkoita...voipi pian käydä ikävästi ettei näillä mannelaveteilla pääse kohta ollenkaan viivalle pahaa vaan pelkään.... mut jotenkin kuuletti et ei turbiini pitänyt tarpeeksi tai oli kyllä aika korkialla tartuntakynnnys... ja olisiko se sitten kuumentanut öljyjä....lähdin itse heti radan rasvauksen jälkeen kotia....
Eskolla näkyi auto pelaavan....siis pysyi liemet sisällä ...ja eikös sielläkin ole muun merkkinen laatikko...
Tässä on nyt omat sähläilyt tehty ja enempää ei kisoissa tulla näkemään.
Seuraavaksi on yritys mennä jonnekin ajamaan kisojen päätyttyä testilähtö.
Tuohon Kalajoen kisaankin oli avattu loota ja parannettu öljyn virtausta turbiiniin.Lisäksi turbiinin tekijä kertoi yhdestä kohteesta joka vielä olis pitänyt muuttaa mutta jota ei vaan kiireessä tajuttu tehdä ja tulos oli mikä oli.
Nyt on asia tutkittu ja selvä kohde löytynyt joka on kiusannut tuota turbiinin öljynkiertoa.
Syynä näihin vaikeuksiin on ollut öljyn todella nopea kuumeneminen turbiinissa joka on johtunut liian pienestä virtauksesta sen lävitse.
Seuraavaan versioon tulllaan vielä kasvattamaan turbiinin tilavuutta että se lämpenisi hitaammin tuossa viivalla kun nostetaan kierroksia.
Aika paljon on mennyt että lopultakin ymmärtää mitä tuossa systeemissä meni pieleen, mutta jos se nyt lopultakin tulisi kuntoon.
Vielä ennen kuin mennään redalle edes kokeilemaan on tarkoitus ainakin kerran lämmittää laatikko oikein kunnolla ja avata ja tarkistaa.
Lisäksi pitää vielä kokeilla yks öljytesti synteettisellä öljyllä pitääkö ja kestääkö sillä pakat kuinka.
Synteettisen lämmönkestohan on paljon parempi joten vois olla hyödyllinen kokeilu. Varikolla kuultua että se X-1R:n synteettinen automaattiöljy olis hyvää mutta ei oo omakohtaisia kokemuksia Oiskohan se tuo http://www.x1r.fi/tuotteet/transmission_fluid.shtml Ei oo paljoo luokituksia raskittu ilmoitellaPetri K kirjoitti:Lisäksi pitää vielä kokeilla yks öljytesti synteettisellä öljyllä pitääkö ja kestääkö sillä pakat kuinka.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Öljyjen välillä voi olla samoilla luokituksilla isoja eroja kuuman kestävyydessä....jopa kaverilla traktorikaivurin turbiinissa huomattiin eroja eri merkkisillä öljyillä...ja olen huomannut tuossa omassa autossanikin eroja mut ei ole tullut paljoa testailtua...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
eli päivitetääns tätäkin topiksia vähäsen: huomenna fhra:n alastaron kisassa voi näkyä nimim. eskon (mersuforum) savuuttava satakakslankku ja itse saavun kanssa paikalle, toki vaan "huoltomiehenä" eli saa tervehtiä jos näkyy pyörivän mersun ympärillä valkoisella mese.fi:n t-paidalla varustettu ukko
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Onkos tuo Petri K:n härveli isku kunnossa?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
www.prokuvaukset.com
joo ei ole petrin auto kisakunnossa, kun sillä on ollu niin paljon työkiireitä ulkomailla ja eskonkin mersusta poiki alastaros toisessa vedossa laatikko ja siitä johtuen parhaaksi ajaksi tuli 13.2 ja silloinkin piti vaihtaa suoraan ykköseltä kolmoselle kun kakkonen ei mennyt päälle ollenkaan jonkinlaista kuvamateriaalia alastarosta on tulossa kunhan ehdin sitä tänne laittelemaan.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
ja siinä olis vähän kuvia sieltä alastarosta:
yleisnäkymää varikolta
ahtojen nostelua lähtöviivalla
pakaraisen sierrassa oli vähän pieniä teknisiä ongelmia
ja syyksi paljastui "vähän" huonossa hapessa oleva laattasulake
yleisnäkymää varikolta
ahtojen nostelua lähtöviivalla
pakaraisen sierrassa oli vähän pieniä teknisiä ongelmia
ja syyksi paljastui "vähän" huonossa hapessa oleva laattasulake
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"