W124 200 - 300E katseltavaa ostettaessa, jäissä toistaiseksi
W124 200 - 300E katseltavaa ostettaessa, jäissä toistaiseksi
Elikkäs tuollainen W124 300TE24 tai 300E (vm.1990, tms.) kiinnostaa kovasti ja olen saksan ympäristöstä lähdössä tuollaista hakemaan tässä muutaman kuukauden sisällä.
Autoja löytyy mobilesta hyvillä varustetasoilla ja osa autoista on kuvien perusteella todella siistejäkin.
Dieselien tarjonta on katsomassani hintaluokassa varsin vähäistä ja luulenpa että tehokas bensa kutvonen ja automaagi takaa mukavan kyydin. Bensoja löytyy jopa kohtuu kilsoillakin.
Kulutuksella ei ole juurikaan väliä, jonnekin 8,5-15 litran paikkeille se taitaa noissa painottua..
Nuo koneet taitaa olla kohtuu kestäviäkin, mutta kansivioista olen kuullut juttuja, mitäs noista myllyistä kannattaa tarkastaa? Alusta, ovet, pellit ja sähkölaitteet kannattanee tutkia kaikki tietty läpi. Onkos noissa farkuissa mitään erityisen huomioarvoista?
Käyttökokemuksia samoilla koneilla olevista automaageista luen mieluusti. Tuollahan oli esittelyssäkin yksi 300E24 ja sen luin jo..
Nyt kiinnostaa myös pienempikoneisetkin ja sedanit.
Autoja löytyy mobilesta hyvillä varustetasoilla ja osa autoista on kuvien perusteella todella siistejäkin.
Dieselien tarjonta on katsomassani hintaluokassa varsin vähäistä ja luulenpa että tehokas bensa kutvonen ja automaagi takaa mukavan kyydin. Bensoja löytyy jopa kohtuu kilsoillakin.
Kulutuksella ei ole juurikaan väliä, jonnekin 8,5-15 litran paikkeille se taitaa noissa painottua..
Nuo koneet taitaa olla kohtuu kestäviäkin, mutta kansivioista olen kuullut juttuja, mitäs noista myllyistä kannattaa tarkastaa? Alusta, ovet, pellit ja sähkölaitteet kannattanee tutkia kaikki tietty läpi. Onkos noissa farkuissa mitään erityisen huomioarvoista?
Käyttökokemuksia samoilla koneilla olevista automaageista luen mieluusti. Tuollahan oli esittelyssäkin yksi 300E24 ja sen luin jo..
Nyt kiinnostaa myös pienempikoneisetkin ja sedanit.
Viimeksi muokannut Sami R, 21.10.2007 10:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
No ei ole kokemusta kuin tuosta M103:sta 300:n ässän kanssa ~320 tkm:n matkalta (nyt ajettu 430). Hyvin on pelannut, eikä ole edes sitä "heikkoa nokkaa" tarvinnut vaihtaa (vm. 1988). Laturi ja vesipumppu, siinä ne suurimmat. Automaatissa (722.3 ?) ei ole koskaan ollut mitään vikaa, ja vaunuakin on vedetty.
M104 -koneessa taisi olla johtosarjojen kanssa jotain ongelmaa, sekä farkun kanssa kannattanee katsoa se perän tasonsäätö.
M104 -koneessa taisi olla johtosarjojen kanssa jotain ongelmaa, sekä farkun kanssa kannattanee katsoa se perän tasonsäätö.
Johtosarja ongelma koskee ns. 2.sukupolven M104 moottoreita eli 280 ja 320 melleja (´93-´96). Aikaisemmissa M104 300-24 malleissa (´89-´92) ei tuota ongelmaa vielä ole, eikä myöskään M103 moottoreissa.Pena kirjoitti:M104 -koneessa taisi olla johtosarjojen kanssa jotain ongelmaa, sekä farkun kanssa kannattanee katsoa se perän tasonsäätö.
Näin ainakin olen asian käsittänyt, oikaiskaa jos jollain on muuta tietoa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Osta Suomesta Täälläkin nimimerkillä Sami kirjoittelevalla olisi komia/varusteltu yksilö kaupan.
viewtopic.php?t=14017&highlight=
viewtopic.php?t=14017&highlight=
Re: W124 300TE24 ja 300E katseltavaa ostettaessa.
Haluan nyt varoittaa kokemuksen perusteella, että voit varautua aika rankkoihin pettymyksiin niitä kuvia katsellessa...Sami R kirjoitti: Autoja löytyy mobilesta hyvillä varustetasoilla ja osa autoista on kuvien perusteella todella siistejäkin.
On tullu niin sata ja tuhat romua käytyä kattomassa saksassa, että oikeen kiehuu
Hinnasta voi päätellä aika paljon mimmonen auto on kyseessä...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tiedän kyllä, ettei pieni kuva kerro paljoakaan.
Yks tuttu kävi itelleen viimeksi W203:sen kompuran hommaamassa ja varoitteli myös pommeista, melko paljon oli sattunut sellasta että puhelimessa sanotaan että es ist sehr gut, keine rost und das motor lauft... Todellisuus oli ollut kyllä melko karua paikoin. Tarjonta kun on melko kirjavaa myös saksassa. Mutta siksi kannattaakin kysellä vaikka meilillä lisäkuvia autoista. Mulla on a4:nen jo tarkastuskohteita näistä W124 300te:istä kirjoitettuna.
Yks tuttu kävi itelleen viimeksi W203:sen kompuran hommaamassa ja varoitteli myös pommeista, melko paljon oli sattunut sellasta että puhelimessa sanotaan että es ist sehr gut, keine rost und das motor lauft... Todellisuus oli ollut kyllä melko karua paikoin. Tarjonta kun on melko kirjavaa myös saksassa. Mutta siksi kannattaakin kysellä vaikka meilillä lisäkuvia autoista. Mulla on a4:nen jo tarkastuskohteita näistä W124 300te:istä kirjoitettuna.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Sami R kirjoitti:Mistäköhän löytys W124 300TE 24 speksejä?
http://mercefreaken.com/modellene/124/300te24.htm
Peruskone on vahva, kaasari voi teettää pientä probleemaa kuten nykimistä kylmänä tms.Sami R kirjoitti:Nyt oon jo katellu myös neloskoneisiakin vaihtoehtoja, mites tommoset W124 2.0 kaasaripelit ilman katalysaattoria pelittää?
Ei se tielle jätä, mutta moitteettomasti jos haluaa kaasarikoneen pelaavan, niin huoltoa ja säätöä joutuu varmaan tekemään.
MItenkä olis 230TE? Sama vahva nelosen kone, mutta selkeästi ruudikkaampi ja ehkä taloudellisempikin kuin 200T. 132hv vs kaasarikoneen 109 hv. Tuoremmassa päässä olis 220TE?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Minä en taas katselisi ollenkaan noita neloskoneisia, tai ainakaan noita vanhempia, 220 taitaa olla jo paljon parempi? Nimittäin tuollainen neloskone tuntuu olevan yhtä janoinen kuin kutonenkin, ja siitä puuttuu se "jokin" mikä aina kutosissa viehättää
Kohtuullisen janoisiahan nuo on, Diesel on kyllä kova vaihtoehto vaikkei aja paljonkaan, samalla pääsee noitten KE-jettien "ominaisuuksista" eroon, niistä en ollut kovinkaan ihastunut No halpojahan nuo dieseleihin verrattuina, vähemmän ajettuja ja yleensä parempi kuntoisiakin.
Tuossa pikkuisen kulutuskäyrää 300TE:stä manuaskilla.Eipä juurikaan matka-ajoa vaan pientä pätkäajoa. Nuo talven piikit johtuivat webaston temppuilusta isoilla pakkasilla...
http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?an ... &car=13419
Kohtuullisen janoisiahan nuo on, Diesel on kyllä kova vaihtoehto vaikkei aja paljonkaan, samalla pääsee noitten KE-jettien "ominaisuuksista" eroon, niistä en ollut kovinkaan ihastunut No halpojahan nuo dieseleihin verrattuina, vähemmän ajettuja ja yleensä parempi kuntoisiakin.
Tuossa pikkuisen kulutuskäyrää 300TE:stä manuaskilla.Eipä juurikaan matka-ajoa vaan pientä pätkäajoa. Nuo talven piikit johtuivat webaston temppuilusta isoilla pakkasilla...
http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?an ... &car=13419
Eikös maar Kaapo ole päässyt M103:lla ja manuaalilla S-kopassa ihan haamulukemilla maantiellä, tyyliin kahdeksanpistejotain litraa per sata kilsaa.AM kirjoitti: Tuossa pikkuisen kulutuskäyrää 300TE:stä manuaskilla.Eipä juurikaan matka-ajoa vaan pientä pätkäajoa. Nuo talven piikit johtuivat webaston temppuilusta isoilla pakkasilla...
http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?an ... &car=13419
Itsellä automaaginen 4matic-farkku kutosella ei mennyt alle kympin ikinä, painava malliversio ja hassun lyhyt nelosvaihde sen tekivät.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
AM:n lukemiin verrattuna oma 230 TE kulkee suht' vähällä. Kolmen vuoden keskikulutus on luokkaa 9,4 l/100 km ja maantiellä vie 7,8-8,3 olosuhteista ja kuskista riippuen. Viitosvaihde varmaan auttaa.Aku P kirjoitti:Eikös maar Kaapo ole päässyt M103:lla ja manuaalilla S-kopassa ihan haamulukemilla maantiellä, tyyliin kahdeksanpistejotain litraa per sata kilsaa.
Itsellä automaaginen 4matic-farkku kutosella ei mennyt alle kympin ikinä, painava malliversio ja hassun lyhyt nelosvaihde sen tekivät.
Osta tästä kähy peli. Kuviakin saat. Vähän kaukana tosin on koeajoa ajatellen.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Yllättävän pitkän viitosen ne on Mersulla näihin laittaneet. Omassakin on samaa luokkaa – taitaa olla 110 vauhdissa 2500 rpm. Eipä monessa uudemmassakaan noin pitkiä välityksiä ole.AM kirjoitti:Manuaskilla kierrokset olivat kyllä soppelit, satasessa jotain pikkusen 2000 pintaan.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Tuossa nykyisessä farkussa on suurinpiirtein samat kierrokset, eli 290TDT:ssä. Noihin pensa mersuihinhan vaihtui tiheämpi perävälitys jossain vaiheessa, olikohan 90? Vähän turhankin pitkät nuo vaihteen välit vanhassa, kun mootori kuitenkin aika ylävireinen. Tai no kutonen jopa enemmän. Kulutuksen kannaltahan pitkä perä vain hyvä asia.
Tuota Roiston autoa kannattaa kyllä käydä kauempaakin kattomassa - tuon yksilön suhteen voisin käyttää termiä "virheetön" tuntematta ollenkaan huonoa omaatuntoa
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Siistiltähän tuo Roiston te näytti, ainuita puutteita siinä oli ilmastoinnin ja tomaatin uupuminen. Nyt etsin yksilöä jossa ilmastointi ja tomaatti, painoarvo 2/3 ilmastoinnilla. Jos löytyy tomaatti ja ilmastointi niin hyvä niin.
Tulevalla viikolla olen menossa koeajamaan paria yksilöä.
Tulevalla viikolla olen menossa koeajamaan paria yksilöä.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F