W124 200 - 300E katseltavaa ostettaessa, jäissä toistaiseksi

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

W124 200 - 300E katseltavaa ostettaessa, jäissä toistaiseksi

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Elikkäs tuollainen W124 300TE24 tai 300E (vm.1990, tms.) kiinnostaa kovasti ja olen saksan ympäristöstä lähdössä tuollaista hakemaan tässä muutaman kuukauden sisällä.
Autoja löytyy mobilesta hyvillä varustetasoilla ja osa autoista on kuvien perusteella todella siistejäkin.
Dieselien tarjonta on katsomassani hintaluokassa varsin vähäistä ja luulenpa että tehokas bensa kutvonen ja automaagi takaa mukavan kyydin. Bensoja löytyy jopa kohtuu kilsoillakin.
Kulutuksella ei ole juurikaan väliä, jonnekin 8,5-15 litran paikkeille se taitaa noissa painottua..
Nuo koneet taitaa olla kohtuu kestäviäkin, mutta kansivioista olen kuullut juttuja, mitäs noista myllyistä kannattaa tarkastaa? Alusta, ovet, pellit ja sähkölaitteet kannattanee tutkia kaikki tietty läpi. Onkos noissa farkuissa mitään erityisen huomioarvoista?
Käyttökokemuksia samoilla koneilla olevista automaageista luen mieluusti. Tuollahan oli esittelyssäkin yksi 300E24 ja sen luin jo.. :wink:
Nyt kiinnostaa myös pienempikoneisetkin ja sedanit.
Viimeksi muokannut Sami R, 21.10.2007 10:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Pena
Viestit: 64
Liittynyt: 30.9.2005 13:38

Viesti Kirjoittaja Pena »

No ei ole kokemusta kuin tuosta M103:sta 300:n ässän kanssa ~320 tkm:n matkalta (nyt ajettu 430). Hyvin on pelannut, eikä ole edes sitä "heikkoa nokkaa" tarvinnut vaihtaa (vm. 1988). Laturi ja vesipumppu, siinä ne suurimmat. Automaatissa (722.3 ?) ei ole koskaan ollut mitään vikaa, ja vaunuakin on vedetty.


M104 -koneessa taisi olla johtosarjojen kanssa jotain ongelmaa, sekä farkun kanssa kannattanee katsoa se perän tasonsäätö. :roll:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Jees, tuo tasonsäätö pitääkin syynätä, jos farkkuun päädyn. 8)
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Pena kirjoitti:M104 -koneessa taisi olla johtosarjojen kanssa jotain ongelmaa, sekä farkun kanssa kannattanee katsoa se perän tasonsäätö. :roll:
Johtosarja ongelma koskee ns. 2.sukupolven M104 moottoreita eli 280 ja 320 melleja (´93-´96). Aikaisemmissa M104 300-24 malleissa (´89-´92) ei tuota ongelmaa vielä ole, eikä myöskään M103 moottoreissa.

Näin ainakin olen asian käsittänyt, oikaiskaa jos jollain on muuta tietoa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Osta Suomesta :idea: Täälläkin nimimerkillä Sami kirjoittelevalla olisi komia/varusteltu yksilö kaupan.
viewtopic.php?t=14017&highlight=
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Eipä oo tuokaan myynnissä enää. :x
Mutta, kyllä jos suomesta löytyy sopivasti varusteltu yksilö ok hintaan, niin mikä ettei. Voi sitten panostaa pärrän metästykseen sen ajan mikä saksassa menis autojen perässa ajellessa. :wink:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Kyllä tuo yllä oleva on myynnissä tietääkseni. Ilmoitus vain vanhentunut :idea: . Kannattaa soittaa :!:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Pitänee kysästä, kun melko siisti peli todella on. :D
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Joko on kaupat tehty :idea:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Ei oo vielä rahaa kasassa kuin käsirahan verran.
Parin kk sisällä ostan kuitenkin uudemman auton.
Muutaman meilin laitoin jo kiinnostavista peleistä.
Oishan sellainen w126 koppanenkin jees.
Mut kattellaa mitä vastaan tulee.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Mistäköhän löytys W124 300TE 24 speksejä? :roll:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Re: W124 300TE24 ja 300E katseltavaa ostettaessa.

Viesti Kirjoittaja Jube »

Sami R kirjoitti: Autoja löytyy mobilesta hyvillä varustetasoilla ja osa autoista on kuvien perusteella todella siistejäkin.
Haluan nyt varoittaa kokemuksen perusteella, että voit varautua aika rankkoihin pettymyksiin niitä kuvia katsellessa...
On tullu niin sata ja tuhat romua käytyä kattomassa saksassa, että oikeen kiehuu :evil:

Hinnasta voi päätellä aika paljon mimmonen auto on kyseessä... :?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tiedän kyllä, ettei pieni kuva kerro paljoakaan.
Yks tuttu kävi itelleen viimeksi W203:sen kompuran hommaamassa ja varoitteli myös pommeista, melko paljon oli sattunut sellasta että puhelimessa sanotaan että es ist sehr gut, keine rost und das motor lauft... Todellisuus oli ollut kyllä melko karua paikoin. Tarjonta kun on melko kirjavaa myös saksassa. Mutta siksi kannattaakin kysellä vaikka meilillä lisäkuvia autoista. Mulla on a4:nen jo tarkastuskohteita näistä W124 300te:istä kirjoitettuna.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Pena
Viestit: 64
Liittynyt: 30.9.2005 13:38

Viesti Kirjoittaja Pena »

Sami R kirjoitti:Mistäköhän löytys W124 300TE 24 speksejä? :roll:

http://mercefreaken.com/modellene/124/300te24.htm
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Kiitokset
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Nyt oon jo katellu myös neloskoneisiakin vaihtoehtoja, mites tommoset W124 2.0 kaasaripelit ilman katalysaattoria pelittää?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Sami R kirjoitti:Nyt oon jo katellu myös neloskoneisiakin vaihtoehtoja, mites tommoset W124 2.0 kaasaripelit ilman katalysaattoria pelittää?
Peruskone on vahva, kaasari voi teettää pientä probleemaa kuten nykimistä kylmänä tms.
Ei se tielle jätä, mutta moitteettomasti jos haluaa kaasarikoneen pelaavan, niin huoltoa ja säätöä joutuu varmaan tekemään.

MItenkä olis 230TE? Sama vahva nelosen kone, mutta selkeästi ruudikkaampi ja ehkä taloudellisempikin kuin 200T. 132hv vs kaasarikoneen 109 hv. Tuoremmassa päässä olis 220TE?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Olen myös katsellut noita 230:siäkin.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Minä en taas katselisi ollenkaan noita neloskoneisia, tai ainakaan noita vanhempia, 220 taitaa olla jo paljon parempi? Nimittäin tuollainen neloskone tuntuu olevan yhtä janoinen kuin kutonenkin, ja siitä puuttuu se "jokin" mikä aina kutosissa viehättää 8)

Kohtuullisen janoisiahan nuo on, Diesel on kyllä kova vaihtoehto vaikkei aja paljonkaan, samalla pääsee noitten KE-jettien "ominaisuuksista" eroon, niistä en ollut kovinkaan ihastunut :lol: No halpojahan nuo dieseleihin verrattuina, vähemmän ajettuja ja yleensä parempi kuntoisiakin.

Tuossa pikkuisen kulutuskäyrää 300TE:stä manuaskilla.Eipä juurikaan matka-ajoa vaan pientä pätkäajoa. Nuo talven piikit johtuivat webaston temppuilusta isoilla pakkasilla...

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?an ... &car=13419
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

AM kirjoitti: Tuossa pikkuisen kulutuskäyrää 300TE:stä manuaskilla.Eipä juurikaan matka-ajoa vaan pientä pätkäajoa. Nuo talven piikit johtuivat webaston temppuilusta isoilla pakkasilla...

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?an ... &car=13419
Eikös maar Kaapo ole päässyt M103:lla ja manuaalilla S-kopassa ihan haamulukemilla maantiellä, tyyliin kahdeksanpistejotain litraa per sata kilsaa.
Itsellä automaaginen 4matic-farkku kutosella ei mennyt alle kympin ikinä, painava malliversio ja hassun lyhyt nelosvaihde sen tekivät.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Aku P kirjoitti:Eikös maar Kaapo ole päässyt M103:lla ja manuaalilla S-kopassa ihan haamulukemilla maantiellä, tyyliin kahdeksanpistejotain litraa per sata kilsaa.
Itsellä automaaginen 4matic-farkku kutosella ei mennyt alle kympin ikinä, painava malliversio ja hassun lyhyt nelosvaihde sen tekivät.
AM:n lukemiin verrattuna oma 230 TE kulkee suht' vähällä. Kolmen vuoden keskikulutus on luokkaa 9,4 l/100 km ja maantiellä vie 7,8-8,3 olosuhteista ja kuskista riippuen. Viitosvaihde varmaan auttaa.

Osta tästä kähy peli. :wink: Kuviakin saat. Vähän kaukana tosin on koeajoa ajatellen. :(

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Joo, kyllähän tuo 300TE:kin meni sitten matkassa kohtuu vähällä. 100km/h matkavauhdilla kerran mittailin kulutusta, jotain 8,4 oli sillä kertaa. Manuaskilla kierrokset olivat kyllä soppelit, satasessa jotain pikkusen 2000 pintaan.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

AM kirjoitti:Manuaskilla kierrokset olivat kyllä soppelit, satasessa jotain pikkusen 2000 pintaan.
Yllättävän pitkän viitosen ne on Mersulla näihin laittaneet. Omassakin on samaa luokkaa – taitaa olla 110 vauhdissa 2500 rpm. Eipä monessa uudemmassakaan noin pitkiä välityksiä ole.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuossa nykyisessä farkussa on suurinpiirtein samat kierrokset, eli 290TDT:ssä. Noihin pensa mersuihinhan vaihtui tiheämpi perävälitys jossain vaiheessa, olikohan 90? Vähän turhankin pitkät nuo vaihteen välit vanhassa, kun mootori kuitenkin aika ylävireinen. Tai no kutonen jopa enemmän. Kulutuksen kannaltahan pitkä perä vain hyvä asia.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Aika hyviä lukemia kutvoselle. :shock:
No, bensavehkeet on aina janosia.
Kuvia te:stä voi tuupata meiliin ja muutakin tietoa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Oisko paha homma vaihtaa W124 230te:hen manuskan tilalle tomaatti?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Sami R kirjoitti:Oisko paha homma vaihtaa W124 230te:hen manuskan tilalle tomaatti?
Ei se vaikea homma ole. Purkuauto olisi hyvä olla vieressä, että saa siitä suoraan kaikki osat.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Tuota Roiston autoa kannattaa kyllä käydä kauempaakin kattomassa - tuon yksilön suhteen voisin käyttää termiä "virheetön" tuntematta ollenkaan huonoa omaatuntoa :halm:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29220
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuota Roiston autoa kannattaa kyllä käydä kauempaakin kattomassa


Näin on. :!:

Vastaavankuntoisia on hyvin vähän varsinkaan tuossa hintaluokassa, Roiston asenne autonpitoon on sellainen että pienikin vika korjataan per heti ja huolella. 8)
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Siistiltähän tuo Roiston te näytti, ainuita puutteita siinä oli ilmastoinnin ja tomaatin uupuminen. Nyt etsin yksilöä jossa ilmastointi ja tomaatti, painoarvo 2/3 ilmastoinnilla. Jos löytyy tomaatti ja ilmastointi niin hyvä niin. :wink:
Tulevalla viikolla olen menossa koeajamaan paria yksilöä.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”