Vito pikkubussi -97 edullisesti - moottori rikki

Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Empä usko että 500e riittää työnosuudeksi. Ainakaan pk-seudulla.
vito 110D
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

vito500tkm kirjoitti:Empä usko että 500e riittää työnosuudeksi. Ainakaan pk-seudulla.
Ei riitä missään muuallakaan 500€... tai sitten tekijä on joko Tyhmä tai PA ja tekee homman vielä "verottomana" :evil:

On kuitenkin kyse koko keulan purkamisen vaativasta projektista :oops:

Minä siltikin vielä purkaisin vanhasta koneesta kannen pois ennen koko koneen irrotusta ja tarkastaisin onko männät ehjänä eikä ole kanki mutkalla. Jos lohko ehjä niin 350 ässän mäntiä ja kankia (muistaakseni samat mitat) kyllä löytyy hetikin 5kpl ja 200D:n kansi käynee semmossaan. Kansia löytyy vain vaivaiset kolme kappaletta ja hinta koneistuksineenkin pysyy kohtuullisena. :idea:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Aki P kirjoitti:Jos lohko ehjä niin 350 ässän mäntiä ja kankia (muistaakseni samat mitat) :
Samaten ko. koneeseen taisi käydä esikammio 2.9:n männät.
Tosin ne on vaparin mäntiä.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Katsoin niitä kansien hintoja: Uusi ilman vermeitä 1000€ ja vanhan kunnostus 300€.

Nyt tulee päivän tyhmin ehdotus: Vanha moottorihan on joko venttiilivammanen tai ehyt. Laittaisin jakoketjun paikalleen ja jaon kohdalleen. Sitten kampiakselilta ensin räikällä pyörittelyä että ottaako mihinkään kiinni -> jos ei niin polttoaineen syöttö poikki ja startilla kieroksia moottorille niin että öljynpaineen merkkivalo sammuu.

Jos tökkää räikällä tai startilla ja ei öljynpaineen merkkivalo sammu niin kansi auki mutta jos kaikki toimii normaalisti niin ei muuta kuin polttoaineen syöttö päälle ja kokeilee käyntiin.

Tällähän saa testattua moottorin ilman kallista aukomista. Muutenkin alkutilanteessa moottori on joko paskana tai ehyt joten jos se sattuu olemaan ehyt niin tällä konstilla säästää siitä turhasta aukomisesta mutta jos motti on sökö (kuten todennäköisesti on) niin ei noilla konsteilla kovin suurta lisävahinkoa tapahdu.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Meissenkeri kirjoitti:Katsoin niitä kansien hintoja: Uusi ilman vermeitä 1000€ ja vanhan kunnostus 300€.

Nyt tulee päivän tyhmin ehdotus: Vanha moottorihan on joko venttiilivammanen tai ehyt. Laittaisin jakoketjun paikalleen ja jaon kohdalleen. Sitten kampiakselilta ensin räikällä pyörittelyä että ottaako mihinkään kiinni -> jos ei niin polttoaineen syöttö poikki ja startilla kieroksia moottorille niin että öljynpaineen merkkivalo sammuu.

Jos tökkää räikällä tai startilla ja ei öljynpaineen merkkivalo sammu niin kansi auki mutta jos kaikki toimii normaalisti niin ei muuta kuin polttoaineen syöttö päälle ja kokeilee käyntiin.

Tällähän saa testattua moottorin ilman kallista aukomista. Muutenkin alkutilanteessa moottori on joko paskana tai ehyt joten jos se sattuu olemaan ehyt niin tällä konstilla säästää siitä turhasta aukomisesta mutta jos motti on sökö (kuten todennäköisesti on) niin ei noilla konsteilla kovin suurta lisävahinkoa tapahdu.
No ei kai sitä huvin vuoksi ole hinattu pajalle. Jos jakoketju on poikki, niin ei konetta tarvitse pyörittää millään. Kansi on venttiilien osalta sökö, muu selviää purkamalla.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Empä usko että 500e riittää työnosuudeksi. Ainakaan pk-seudulla.
Oikeassa olet, minähän tuollaista summaa aiemmin veikkailin mutta kyseessä on ajatus- / laskuvirhe.
Rydman
Viestit: 20
Liittynyt: 03.8.2007 8:07

Viesti Kirjoittaja Rydman »

veskola kirjoitti:Missään tapauksessa tuota ei kannata teettää, vaan se pitää tehdä itse, muuten menee budjetti reisille ! (mulla on molemmat koneet täällä, tulee kattomaan jos kiinnostaa)

Käytetyn vaihtokoneen saa noin kolmella tonnilla, sille pieni huolto. forumilla oli myös myynissä purkuViton kone ja se oli halpa.

Niin ja minua kiinnostaa tuo koneen raato, jos se vapautuu tuosta.

Voisin kyllä ostaa koko autonkin, ja laittaa kuntoon :roll: MUTTA ajatellaanpa että tuollaisen ehjän saa näköjään nettiautosta noin 7900 € rahalla. Mikäli käytetty vaihtokone maksaa 3000 ja vaihtotyöllekin pitää jotain laskea niin 7900 - (3000 + 500) = 4400 €. :roll: ja tuo 500 € on vähän tuosta remontista, kun merkkihuolto nysvää pelkästä kannentiivisteen vaihdosta yli tonnin.
Minä en todellakaan osaa vaihtaa siihen konetta tai korjata vanhaa itse... Se olisi pakko teettää.

Peristelusi hinnalle on kyllä hyvä, minä olin nähnyt muualla korkeampia hintoja.

No jos hinta olisi 4000, niin koneelle ja työlle jäisi toinen samanlainen. Olisiko sellainen reilu kauppa?
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Laskin että se 500 € saattaisi riittää minulle, jos sen tekisin ikään kuin itselle. Onhan se nyt nähty, että ammattimies tekee ihan eri jälkeä ja eri hintaan.

Oikein kun tekisi budjetilla tuon (ja myisi äkkiä pois) niin laittaisi vaparin männillä sen 200 d koneen (eli ei aukaisi konetta ollenkaan), ja jättäisi tehot jonnekin 90 hp:n tuntumaan (syöttöä puoli kierrosta kiinni ja ahtopainetta pienemmäksi). Ei se ainakaan pahempi olisi kuin 108D :roll:

Ei maksaisi remontti kuin jonkun satkun koneen verran ja öljyt etc. ryjät päälle.
Rydman kirjoitti:No jos hinta olisi 4000, niin koneelle ja työlle jäisi toinen samanlainen. Olisiko sellainen reilu kauppa?
No eikös se olisi, jos auto on muuten järkevä ja siten säilyttämisen arvoinen. Nettiautosta tuon hinnan löysin...kait niissäkin vaihtelua alkaa olla.

Uuden kannen saa kyllä 200 d vaparista, pienellä rahalla saa toimimaan...
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Yläpäästähän se on RIKKI ja varmasti. Nokka poikki yms. Järkevintä vaihtaa koko kansi jostain 200d:stä.
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Nyt jos sitä vanhan koneen kunnostamista aatellaan niin varmaan on jakopäässäkin vaurioita.
Ja vielä, jostain se ketjun katkeaminen on johtunut. Onko sitten alipainepumppu vai ennakonsäädin tai joku muu.
Että varmaan koko koneen joutuu purkamaan ja koneeseen vähän kaikkea uusimaan. Koneella ajettu +400tkm, laakerit ym.
Sitten jos vielä pitemmänkaavan mukaan tuota vitoa miettii niin jossain vaiheessa se viton automaattilaatikkokin sanoo poksista.
Että töitä siinä varmaan on jos siitä meinaa ajoauton vuosiksi tehdä.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ainahan sitä vanhoissa tekemistä piisaa.
Viton lohkoja vaan ei liika ole kaupan, että siinä mielessä siihen kannattaa ainakin jonku kone tehä.
Auto ois jo täällä jos sen sais rekkaan nostettua etelässä :wink:
Rydman
Viestit: 20
Liittynyt: 03.8.2007 8:07

Viesti Kirjoittaja Rydman »

No nyt on alustavasti sovittu Vito500tkm:n kanssa kaupoista (kamalan halvalla :cry: ), sai minut vakuuttuneeksi, että viisaampi on myydä, kun ei osaa korjata. Tässä Kauhia linkki se muuten on

Että ei kun pankkiin ja kauppoja kiertelemään ja "uutta" peliä etsimään.
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

No nyt on alustavasti sovittu Vito500tkm:n kanssa kaupoista
Työntäyteinen loppukesä tais tulla taas järjestettyä. No, eipä se mitään uutta ole.
Rydman
Viestit: 20
Liittynyt: 03.8.2007 8:07

Viesti Kirjoittaja Rydman »

vito500tkm kirjoitti:
No nyt on alustavasti sovittu Vito500tkm:n kanssa kaupoista
Työntäyteinen loppukesä tais tulla taas järjestettyä. No, eipä se mitään uutta ole.
Eiköhän ammattimies sen koneen viikossa vaihda...

Kaupat on tehty, korkeampiakin tarjouksia tuli, mutta kaupat oli jo sovittu ja niin ne tehtiin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Työntäyteinen loppukesä tais tulla taas järjestettyä.
Vito lienee jo liikenteessä, tarviko vaihtaa muuta kuin ketju ja ennakonsäädin ? :roll:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Kahvimaan Autosta ehkä kannattaisi kysellä koneen laittoa tai vaihtokoneen metsästystä/asennusta.
Tuntuu siitä putiikista löytyvän apu vaivaan kuin vaivaan, kohtuuhintaan.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

dealer kirjoitti:
Työntäyteinen loppukesä tais tulla taas järjestettyä.
Vito lienee jo liikenteessä, tarviko vaihtaa muuta kuin ketju ja ennakonsäädin ? :roll:
Joo, perjantaina sain savut. Konetta ei tarvinut alkaa uusimaan. Onneksi.
Tänään ajettu 200km ja hyvin toimii.
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Viesti Kirjoittaja rtd »

vito500tkm kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Työntäyteinen loppukesä tais tulla taas järjestettyä.
Vito lienee jo liikenteessä, tarviko vaihtaa muuta kuin ketju ja ennakonsäädin ? :roll:
Joo, perjantaina sain savut. Konetta ei tarvinut alkaa uusimaan. Onneksi.
Tänään ajettu 200km ja hyvin toimii.
Eikös aikasemmin tässä topikissa meinattu että aina menee kone paskaksi näissä tapauksissa, vai ymmärsinkö jotain väärin?

Eli ketju poikki ja venttitlit osuu mäntiin = täystuho?
Avatar
vito500tkm
Viestit: 276
Liittynyt: 10.12.2006 21:40
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Eikös aikasemmin tässä topikissa meinattu että aina menee kone paskaksi näissä tapauksissa, vai ymmärsinkö jotain väärin?

Eli ketju poikki ja venttitlit osuu mäntiin = täystuho?
Ei näköjään aina. Auto on sammahtanut pienillä kierroksilla ja tämä on pelastanut koneen. Myös tuuria on ollut matkassa. Konetta on vielä startattu sammumisen jälkeen. Ennakonsäädin, ketju, ketjunlaahain ja nokka-akseli oli rikki. Nokan sai hitsattua kuntoon. Nokka-akselin hammaspyörän tappi oli irti ja nokka-akseli oli sen kohdalta halki. OM601 koneissa jako kestää olla hampaan pielessä. Tällöin kone rallattaa todella pahasti kun männät lyö venttiileihin. Se ei kuitenkaan riko mitään. Ja nyt kun kone vain sammahtanut nätisti niin mitään suurempaa tuhoa ei ole tullut.
Viimeksi muokannut vito500tkm, 12.8.2007 0:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
fantasos
Viestit: 108
Liittynyt: 20.7.2006 0:50
Paikkakunta: Oulu

Nyt meni jauhot suuhun ja löysät housuun

Viesti Kirjoittaja fantasos »

Elekää p****le kirjoittako tällaisia kauhutarinoita! Tajuatteko mitä autokuumeiselle ihmiselle tekee ajatus siitä että heti huomenna oma auto saattaa olla romuraudan hinnoissa ilman ennakkovaroitusta? Sillä olisi kuitenkin tarkoitus maksaa 20% tulevan auton hinnasta... :shock:

-Fantasos, autokuume siirtymässä toiseen luokkaan.
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Viesti Kirjoittaja rtd »

vito500tkm kirjoitti:
Eikös aikasemmin tässä topikissa meinattu että aina menee kone paskaksi näissä tapauksissa, vai ymmärsinkö jotain väärin?

Eli ketju poikki ja venttitlit osuu mäntiin = täystuho?
Ei näköjään aina. Auto on sammahtanut pienillä kierroksilla ja tämä on pelastanut koneen. Myös tuuria on ollut matkassa. Autoa kun on vielä startattu sammumisen jälkeen. Ennakonsäädin, ketju, ketjunlaahain ja nokka-akseli oli rikki. Nokan sai hitsattua kuntoon. Nokka-akselin hammaspyörän tappi oli irti ja nokka-akseli oli sen kohdalta halki. OM601 koneissa jako kestää olla hampaan pielessä. Tällöin kone rallattaa todella pahasti kun männät lyö venttiileihin. Se ei kuitenkaan riko mitään. Ja nyt kun kone vain sammahtanut nätisti niin mitään suurempaa tuhoa ei ole tullut.
ok. tämä selvensi hämmentynyttä mieltäni.. :)
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

JP74 kirjoitti: Kansi on venttiilien osalta sökö, muu selviää purkamalla.
Ei ollut eikä näköjään tarvinnut purkaa.
Rydman
Viestit: 20
Liittynyt: 03.8.2007 8:07

Viesti Kirjoittaja Rydman »

rtd kirjoitti:
vito500tkm kirjoitti:
dealer kirjoitti: Vito lienee jo liikenteessä, tarviko vaihtaa muuta kuin ketju ja ennakonsäädin ? :roll:
Joo, perjantaina sain savut. Konetta ei tarvinut alkaa uusimaan. Onneksi.
Tänään ajettu 200km ja hyvin toimii.
Eikös aikasemmin tässä topikissa meinattu että aina menee kone paskaksi näissä tapauksissa, vai ymmärsinkö jotain väärin?

Eli ketju poikki ja venttitlit osuu mäntiin = täystuho?
No näinhän asia minulle esitettiin joka paikassa... myy pois, valtavasti korjattavaa ja kalliiksi tulee, ei kannata edes avata... :evil:

Hyvä auto se oli. Tai siis on taas.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

rydman kirjoitti:No näinhän asia minulle esitettiin joka paikassa... myy pois, valtavasti korjattavaa ja kalliiksi tulee, ei kannata edes avata...

Ei kai ihan joka paikassa :shock:
Ainahan tuollaisen jälkeen kannattaa katsoa mitä on hajonnut, se on sitten ihan sama mitä Veholla houritaan tonnin hintaisesta venttiilikoppaan kurkkaamisesta tai toistakymmenentuhannen koneenvaihdosta.

Noinhan me kirjoiteltiin:
dealer kirjoitti:Konetta pitäisi aukoa jossain niin selviäisi mikä on viisainta...
Meissenkeri kirjoitti:Vanha moottorihan on joko venttiilivammanen tai ehyt. Laittaisin ... jos kaikki toimii normaalisti niin ei muuta kuin polttoaineen syöttö päälle ja kokeilee käyntiin.
Tällähän saa testattua moottorin ilman kallista aukomista. Muutenkin alkutilanteessa moottori on joko paskana tai ehyt joten jos se sattuu olemaan ehyt niin tällä konstilla säästää siitä turhasta aukomisesta...
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Viesti Kirjoittaja rtd »

Rydman kirjoitti:
rtd kirjoitti:
vito500tkm kirjoitti:Joo, perjantaina sain savut. Konetta ei tarvinut alkaa uusimaan. Onneksi.
Tänään ajettu 200km ja hyvin toimii.
Eikös aikasemmin tässä topikissa meinattu että aina menee kone paskaksi näissä tapauksissa, vai ymmärsinkö jotain väärin?

Eli ketju poikki ja venttitlit osuu mäntiin = täystuho?
No näinhän asia minulle esitettiin joka paikassa... myy pois, valtavasti korjattavaa ja kalliiksi tulee, ei kannata edes avata... :evil:

Hyvä auto se oli. Tai siis on taas.
Tätä just ajattelinkin, eli mulle tuli just sama kuva kun rydmanille, eli että paskana on ja uuden koneen tarvii...

No mun sympatiat rydmanille, vaikka tuskinpa ne paljoa lohduttaa enää tässä vaiheessa...
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Viesti Kirjoittaja rtd »

dealer kirjoitti: Noinhan me kirjoiteltiin:
dealer kirjoitti:Konetta pitäisi aukoa jossain niin selviäisi mikä on viisainta...
Meissenkeri kirjoitti:Vanha moottorihan on joko venttiilivammanen tai ehyt. Laittaisin ... jos kaikki toimii normaalisti niin ei muuta kuin polttoaineen syöttö päälle ja kokeilee käyntiin.
Tällähän saa testattua moottorin ilman kallista aukomista. Muutenkin alkutilanteessa moottori on joko paskana tai ehyt joten jos se sattuu olemaan ehyt niin tällä konstilla säästää siitä turhasta aukomisesta...
Kirjoitit sinä dealer paljon muutakin, satuit vaan lainaamaan tuohon just sopivat kohdat...

esim. noin:
dealer kirjoitti:Suuntia:
Työlle tulee hintaa ehkä 500 euroa, lisäksi öljyt, suodattimet, nesteet, mahdollinen muu huolto / korjaus.
Käytetty kone maksaa korkeintaan pari kolme tonnia jos sattuu löytymään.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

valvoja kirjoitti:satuit vaan lainaamaan tuohon just sopivat kohdat...
Niin tosiaan satuit, lainataanpas edellinenkin lause mukaan. :wink:

dealer kirjoitti:Koneen vaihto 110TD Vitoon onnistuu korjaamolla kuin korjaamolla jossa on edes jonkinlaista ammattitaitoa.

Suuntia:
Työlle tulee hintaa ehkä 500 euroa, lisäksi öljyt, suodattimet, nesteet, mahdollinen muu huolto / korjaus.
Käytetty kone maksaa korkeintaan pari kolme tonnia jos sattuu löytymään.
Kyse oli siitä mitä koneen vaihdolle voisi tulla hintaa, ei siitä mitä kyseisen Viton moottorista mahdollisesti on hajalla. :roll:

Selvänäkijöitä tältäkään foorumilta ei löydy, auttamisenhalua kyllä. :D
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Viesti Kirjoittaja rtd »

dealer kirjoitti:
valvoja kirjoitti:satuit vaan lainaamaan tuohon just sopivat kohdat...
Niin tosiaan satuit, lainataanpas edellinenkin lause mukaan. :wink:

dealer kirjoitti:Koneen vaihto 110TD Vitoon onnistuu korjaamolla kuin korjaamolla jossa on edes jonkinlaista ammattitaitoa.

Suuntia:
Työlle tulee hintaa ehkä 500 euroa, lisäksi öljyt, suodattimet, nesteet, mahdollinen muu huolto / korjaus.
Käytetty kone maksaa korkeintaan pari kolme tonnia jos sattuu löytymään.
Kyse oli siitä mitä koneen vaihdolle voisi tulla hintaa, ei siitä mitä kyseisen Viton moottorista mahdollisesti on hajalla. :roll:

Selvänäkijöitä tältäkään foorumilta ei löydy, auttamisenhalua kyllä. :D
Jep, käsitettiin kumpikin rydmanin kanssa siten että tuommoisessa tapauksessa menee aina kone vaihtoon... :?

Sattuuhan näitä, mutta ymmärrän kyllä rydmanin v*tutuksen määrän, vaikka en häntä henkilökohtaisesti tunnekaan.
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

noh ei se iliman remonttia kävis vieläkkään... 8) minäki kyllä olen luullu että se on aina kone kaput jos tuolleen käypi.. mutta aina sitä jotaki uutta oppii :roll:
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Todella vähällä tuossa on päästy. Kuitenkaan KOKO moottoria ei aivan vähällä kannata alkaa vaihtamaan koska alakerta säilyy yleensä jakoketju/hihna vaurioissa ehyenä.
Nokka-akselin korjaaminen hitsaamalla... jaa? Itellä meni vähän vastaavassa tapauksessa mukaviin "kahden nokan" pätkiin ja lisäksi akselipukki poikki ja suurin osa nostajista sai viivan niskaansa. Itse vaihdoin koko koneen mutta w124:een se on huomattavasti helpompi homma kuin vitoon ja jälkeenpäin ajatellen olisi kuitenkin vielä kannattanut vaihtaa pelkkä kansi.

Vanha alakerta sai vielä vähän aikaa rääkkiä Jubella.

Summarum:

Ei tuon korjaaminen aivan halvaksi olisi kuitenkaan tullut jos liikkeeseen olisi vienyt mutta Vehon hintoja ei tietenkään kannata ensimmäisenä alkaa maksamaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”