190e 2.6 vanneasiaa
190e 2.6 vanneasiaa
Terve,
Olen ostamassa 16" vanteita tuohon vm. -90 2.6 sportline tenavaan, ja pitäisi tietää pyöriikö seuraavanlaiset vanteet auton alla:
7 x 16 (ET 31) eteen
8 x 16 (ET 32) taakse
Ja vähä noviisina, minkälaiset kumit tuollaisten päälle kannattaa laittaa? 215, 205?
kiitoksia jo etukäteen!!
Olen ostamassa 16" vanteita tuohon vm. -90 2.6 sportline tenavaan, ja pitäisi tietää pyöriikö seuraavanlaiset vanteet auton alla:
7 x 16 (ET 31) eteen
8 x 16 (ET 32) taakse
Ja vähä noviisina, minkälaiset kumit tuollaisten päälle kannattaa laittaa? 215, 205?
kiitoksia jo etukäteen!!
mulla on edessä 225/45 17" et 35 7,5"leveä ja takana 245/40 17" et 30 8,5" leveä
ja alla 40mm alusta sarja pikkusen raapasee etulokariin ja takalokarissa piti vähä reuna taitella uskois että nuo sun pyörät pyörii alla ihan hyvin
ja alla 40mm alusta sarja pikkusen raapasee etulokariin ja takalokarissa piti vähä reuna taitella uskois että nuo sun pyörät pyörii alla ihan hyvin
Viimeksi muokannut masah, 12.8.2007 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Se on kyllä kumma miksi mulla ei mahu pyörimään tuohon omaan 225/45/17
7½" vanteella ja et 35 autoa on hieman madallettu ja auto on myös 190:nen rappaa johonkin mitä sitä nyt alkaa taitteleen kuitenkin nuo kantit aika paksut ainakin vielä ittellä kun ei ole mätinyt poissa, niin millä noita tietää taittaa.
7½" vanteella ja et 35 autoa on hieman madallettu ja auto on myös 190:nen rappaa johonkin mitä sitä nyt alkaa taitteleen kuitenkin nuo kantit aika paksut ainakin vielä ittellä kun ei ole mätinyt poissa, niin millä noita tietää taittaa.
Tuo koko kannattaa unohtaa, se ei ole 201:kösen koko , jos 17" haluaa, optimi koko on renkaalla silloin 215/40johtaja300 kirjoitti:Se on kyllä kumma miksi mulla ei mahu pyörimään tuohon omaan 225/45/17
7½" vanteella ja et 35 autoa on hieman madallettu ja auto on myös 190:nen rappaa johonkin mitä sitä nyt alkaa taitteleen kuitenkin nuo kantit aika paksut ainakin vielä ittellä kun ei ole mätinyt poissa, niin millä noita tietää taittaa.
En käsitä miks sinne pitää yrittää änkeä nii isoja kumeja.
Mulla oli edellisessä 190:ssä 215/40R17 ja nyt 215/35R18.
Eikä ole ongelmia mahtumisen suhteen. Miks edes kokeilla jollain 45-profiililla? 45-profiilia sitten 124-koppaseen 17":lla ja 40-profiilia 18":lla.
Mulla oli edellisessä 190:ssä 215/40R17 ja nyt 215/35R18.
Eikä ole ongelmia mahtumisen suhteen. Miks edes kokeilla jollain 45-profiililla? 45-profiilia sitten 124-koppaseen 17":lla ja 40-profiilia 18":lla.
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Johtusko vaikka siitä että ne vanteet ja kumit jäi yli 124:sesta ja ne on melkein uudet niin ei raski lähteä uusia kumeja ostamaan ja vielä maksaa mansikoita rengastöistä. Sitten jää yhet ylinmääräset kumit joista vittuilujen kera saa ehkä 50euroa.
Rahastahan se kaikki on kiinni jos sitä loputtomasti olisi niin en tällä varmasti ajaisi metriäkään ja taas jos sitä kaikkeen mahdolliseen laittaa niin en ajaisi tälläkään.
Rahastahan se kaikki on kiinni jos sitä loputtomasti olisi niin en tällä varmasti ajaisi metriäkään ja taas jos sitä kaikkeen mahdolliseen laittaa niin en ajaisi tälläkään.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Hyvinhän sinne näyttää janttereilla menevän alle 17 - 18", enemmän tai vähemmän lekaa käyttäen. Ite tyydyn vielä näihi markettikokoihin, ku ei raaski vielä alkaa antaa moukaria noille pyörän kaarille.
Hyvä että herätti tän verta keskustelua tämäki, koska uskon että paria muutaki on mietityttänyt mitkä tonne tenavan alle menee.. Tänää käyn hakee spärderit noitten vanteiden niskaan
Hyvä että herätti tän verta keskustelua tämäki, koska uskon että paria muutaki on mietityttänyt mitkä tonne tenavan alle menee.. Tänää käyn hakee spärderit noitten vanteiden niskaan
hehe, eipä mennyt noilla ET luvuilla olevat vanteet autoon. Tökkäs sit siihen.. Pitihä sitä käydä itseään kiusaamassa, ja pultattii sit liikkeessä 18" ja taakse 9.5" leveet.. Olihan se cool, mutta ku auto ei laskenut ku 5cm alaspäi ku nappas pyöränkaaret kii yllättävää.
Eli jos jollain on passelinhintaisia 16 - 17" pyöriä w201 spurlinen alle, nii ihmeessä saa ottaa taktista yhteydenottoa!
Kettu kuittaa..
Eli jos jollain on passelinhintaisia 16 - 17" pyöriä w201 spurlinen alle, nii ihmeessä saa ottaa taktista yhteydenottoa!
Kettu kuittaa..
jaa nämät ei mennyt vai ?dhaimon kirjoitti:hehe, eipä mennyt noilla ET luvuilla olevat vanteet autoon. Tökkäs sit siihen.. Pitihä sitä käydä itseään kiusaamassa, ja pultattii sit liikkeessä 18" ja taakse 9.5" leveet.. Olihan se cool, mutta ku auto ei laskenut ku 5cm alaspäi ku nappas pyöränkaaret kii yllättävää.
Eli jos jollain on passelinhintaisia 16 - 17" pyöriä w201 spurlinen alle, nii ihmeessä saa ottaa taktista yhteydenottoa!
Kettu kuittaa..
7 x 16 (ET 31) eteen
8 x 16 (ET 32) taakse
Tässä teille tenavan ET lukemia. ET min 35 ja ET max 49, alkuperäinen ET 49.
Itellä oli jossain vaiheessa omassa tenavassa alla 16" vanteet ja ET niissä oli 25 (myynnissä, katso nettivaraosa.com id:534555), eikä sovi edessä pyörimään niin etteikö raapisi kaariin kiinni, auto on madallettu 40/30 mutta ei johdu ainoastaan siitä että ottaa kiinni, vaan siitä että ET luku on väärä.
Kaikkihan me tiedämme että mitä pienempi ET luku sitä enemmän vanne/ rengas tulee ulos kaaresta, ja mitä suurempi ET luku niin sitä enemmän se menee kaaren sisään.
Itellä oli jossain vaiheessa omassa tenavassa alla 16" vanteet ja ET niissä oli 25 (myynnissä, katso nettivaraosa.com id:534555), eikä sovi edessä pyörimään niin etteikö raapisi kaariin kiinni, auto on madallettu 40/30 mutta ei johdu ainoastaan siitä että ottaa kiinni, vaan siitä että ET luku on väärä.
Kaikkihan me tiedämme että mitä pienempi ET luku sitä enemmän vanne/ rengas tulee ulos kaaresta, ja mitä suurempi ET luku niin sitä enemmän se menee kaaren sisään.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Kyllä sinne w201 mersuun menee jopa 9x16 vanteet ja et 15. Ei se vanne ota minnekkään kiinni vaan rengas jos se on liian iso siis halkasialtaan. helposti menee esim 7,5x16 et 29 ja siihen 205/45/16 renkaat. Noissa 9x16 et 15 renkaat oli 215/40/16. Kieltämättä noissa otti jo vähän rengas kaareen kiinni mutta pieni kaaren rullaus ja taas mentiin. Ja molemmissa tapauksissa auto oli madallettu noin 40m.
Itse kokeili jossain vaiheessa AMG Penta vanteita omaan tenavaan taakse (ET11 8X16" 225/50-16") mutta otti takanakin kaareen kiinni, aikasemmin oli Melberin 15" (edessä 195/55-15" ja takana 205/55-15" ET24,5) ja nekin raapi kaariin kiinni edessä, ei aina mutta silloin tällöin.
Tähän samaan aiheeseesn liittyen olisi pieni kysymysluonteinen asia. Eikös noihin kaarien lievään levitykseen ole jokin laite keksitty, onko kellään täälä sellaista?
En tiedä onko täälä ollut juttua kyseisetä laitteesta, mutta muistaakseni tuolla voorumin puolella oli jotain juttua joskus, vai muistanko väärin... Se tuli autoon kiinni käsittääkseni pyöränpulteilla ja sitten sillä vaan jotenkin rullattiin kaarta uuteen uskoon.
Kaikki tieto kyseisen laitteen omistajista pirkanmaan alueella on tervetullutta.
Tähän samaan aiheeseesn liittyen olisi pieni kysymysluonteinen asia. Eikös noihin kaarien lievään levitykseen ole jokin laite keksitty, onko kellään täälä sellaista?
En tiedä onko täälä ollut juttua kyseisetä laitteesta, mutta muistaakseni tuolla voorumin puolella oli jotain juttua joskus, vai muistanko väärin... Se tuli autoon kiinni käsittääkseni pyöränpulteilla ja sitten sillä vaan jotenkin rullattiin kaarta uuteen uskoon.
Kaikki tieto kyseisen laitteen omistajista pirkanmaan alueella on tervetullutta.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
6x14 5x112 et30 -vanteet 185/60 -kumeilla pikkumeseen?
Uppoavatko kitkatta pikkumeseen w201 190D -87?
Otsikon toisto: 6x14 5x112 et30 -vanteet 185/60 -kumeilla pikkumeseen?
Kiitoksia vastauksista!
Otsikon toisto: 6x14 5x112 et30 -vanteet 185/60 -kumeilla pikkumeseen?
Kiitoksia vastauksista!
Käykö pikkumeseen 6x14 5x112 et30 -vanteet 185/60 -kumeilla?
Pikkumese siis w201 190 -87?
Otsikon toisto: Käykö pikkumeseen 6x14 5x112 et30 -vanteet 185/60 -kumeilla?
Kiitoksia vastauksesta?
Otsikon toisto: Käykö pikkumeseen 6x14 5x112 et30 -vanteet 185/60 -kumeilla?
Kiitoksia vastauksesta?
Re: Käykö pikkumeseen 6x14 5x112 et30 -vanteet 185/60 -kumei
No eikös alkusarjan autoissa ollut juuri 14" renkaat? Vai muistanko pieleen? Sovittamalla varmin, mutta miksei nuo kävis. Pienethän ne on. Ei kai ne ota kiinni raidetangon päähän, ei kai?stounde kirjoitti:Pikkumese siis w201 190 -87?
Otsikon toisto: Käykö pikkumeseen 6x14 5x112 et30 -vanteet 185/60 -kumeilla?
Kiitoksia vastauksesta?
Re: Käykö pikkumeseen 6x14 5x112 et30 -vanteet 185/60 -kumei
Tuotahan minäkin. No se selviää lopulta kokeilemalla. Tuleehan noi hiukan ulos mut toisaalta eivät mitkään f1-renkaat.. danke!HVM kirjoitti:stounde kirjoitti:No eikös alkusarjan autoissa ollut juuri 14" renkaat? Vai muistanko pieleen? Sovittamalla varmin, mutta miksei nuo kävis. Pienethän ne on. Ei kai ne ota kiinni raidetangon päähän, ei kai?