Käynnistysharmia
Käynnistysharmia
Parina päivänä 300TDT -98 ei ole halunnu käynnistyä vasta kun muutaman piiiitkän startin jälkeen. Ekalla kerralla oli vähän liikautettu aamulla kylmää autoa (käynnistyi ok) ja pesasin sen ja sit ei meinannu millään herätä. Eilettäin tekas saman kyläreissulla muutaman tunnin parkissa olon jälkeen. Muuta yhteistä ei olosuhteilla ole kuin, että auto on ollut molemmilla kerroilla parkissa rinteessä keula hieman yläviistossa kuskin puoli karvan verran vänkärin puolta ylempänä. Mikä vikana. mulla on mb:n dieselkokemus kovin lyhytaikainen eikä muistakaan riisseleistä traktoreita lukuunottamatta ole kokemusta...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Sanoisin ongelma olevan ilman pääseminen polttoainejärjestelmään.
Homma hoituu vaihtamalla ne muoviset pa. putket kaikki kerralla.
Tiivisteitäkin niihin saa, mutta melko todennäköisesti ongelma ei sillä poistu. ........ja työmäärä on sama vaihtaa ne putket tai pelkät tiivisteet.
Homma hoituu vaihtamalla ne muoviset pa. putket kaikki kerralla.
Tiivisteitäkin niihin saa, mutta melko todennäköisesti ongelma ei sillä poistu. ........ja työmäärä on sama vaihtaa ne putket tai pelkät tiivisteet.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Minusta kuullostaa siltä että,
omassa e220 cdi oli samanlainen vika kun auto oli parkissa keula vähänkin ylöspäin. Sai sahata pitkään ja välillä ladata akkua.
Mutta syykin löytyi kun tehtiin kansiremonttia. siirtopumpun kytkin oli niin kulunut ettei pyörinyt, mutta kun oli auto vaakaasennossa niin aina lähti.
Mutta syykin löytyi kun tehtiin kansiremonttia. siirtopumpun kytkin oli niin kulunut ettei pyörinyt, mutta kun oli auto vaakaasennossa niin aina lähti.
polttoainevuotoa
Elikkä ne muoviset letkut on vaihdettu, mutta sen mustan pienehkön lootan, minkä päältä lähtee kaksi kirkasta letkua ja alhaalta yksi... niin se alhaalla oleva letku pissii vissiinki juuresta tai sitten se muovilaatikko pissii juurestaan. Mikä se loota on ja onko se vaihdettavissa kätevästi...
loppuraportti
No niin... yhteenvetoa käynnistysharmeihin.Polttoaineletkut olivat ehjiä mutta sen mustan laatikon (ehkä joku sammutusventtiili) ja pumpun liitoskohdan O-rengas oli ilma- ja polttonestevuodon aiheuttaja ja kun iltasella sen vaihdoin ja putsasin niin ainakin aamusella käynnistyi ilman mitään nikottelua keula yläviistoon asennosta viileän yön jäljiltä. O-rengas oli oikein härskin näköinen littana ja epämuotoinen kuminiljake. koputan kuitenkin vielä puuta mutta olen toiveikas ilmavuotojen loppumisen suhteen...
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Jos vielä vuotaa, niin tuosta Panssarivaunu-topikista voi löytyä jotain, itsellä oli samaa oiretta. Eli lyhyesti: Noukka oli vähän ylöspäin, hallayökin vielä. Eipä tahnut lähteä.
Muutama tiiviste vaihdettiin + pa-suodin. Ei auttanut aivan kokonaan koneen nikotteluun. Sitten löytyi pieni vuoto pa-lämmitinmurikasta (osa 155). Se kun eliminoitiin, niin jo vain lähti avainta näyttämällä.
Muutama tiiviste vaihdettiin + pa-suodin. Ei auttanut aivan kokonaan koneen nikotteluun. Sitten löytyi pieni vuoto pa-lämmitinmurikasta (osa 155). Se kun eliminoitiin, niin jo vain lähti avainta näyttämällä.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Ja taas se sen teki
Siis ei tykänny 3 asteisesta yöilmasta keula yläviistoon... mitähän sitten tutkailisi. liekö se osa nro 155 otettava syyniin seuraavaksi. Pääseekö siihen käsiksi kätevämmin ei mitenkään vaiko kuinka... Vai olisko vielä jotain muuta oleellista ilmavuotopaikkaa tarjolla
Vaihdoin iltapuhteella ne paluuletkutkin uusiin kun olivat jotenkin hapristuneen oloisia ja yksi oli kostunut joko polttoaineesta tai sitten siitä huohotus tms. kanavasta joka hönkii turbolta. Mutta voiko vuotava paluulinja aiheuttaa ilman pääsyä p-aine järjestelmään. naapurin setän mielestä ei, mutta kuitenkin kun aamusella starttailin keula yläviistoon parkkeeratun yön jäljiltä niin moitteetta käynnistyi. Ja kun tutkailin niitä kirkkahia letkuja ennen starttia, niin ei ilmakuplia näkyny. Silti en vielä jaksane uskoa ilmatiiviyteen. Sen verran hakusessa on ongelman ratkeaminen ollut
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola