Mese goes extreme: HVM:n talviauto - Ready to rumble?
Jopa osaakin lämmittää mieltä tällainen aito huoli lähimmäisestä, ei tämmöstä kylmässä nyky-maailmassa ihan joka päivä tapaakaan!Makemyday kirjoitti:Mitämitämitä kohta on kulunut jo tunti eikä päivitystä Yettan vaiheista ole tullut?!?!?! Onko se jo paalattu/viety Venäjälle Venäjälle Venäjälle? Onko HVM vaihtamassa smokkia päällensä tai kenties vahaamassa Pääkalloluolan lattiaa?
Tallin lattia lakaistiin asianmukaisesti ennen kuin laitettiin p*llysimmu hetkeksi viltin alle vaakatasoon, piti latailla pattereita työ-yötä varten.
Yritähän rohmuta lisää yötunteja siekii, huhkitaan porukalla.
J.T.S kirjoitti:Oiskohan tässä vaiheessa parasta turvautua jonnii sortin "kalivoornia-löökker-thööninkiin" ja rapsia puskurit kokonaan pois.
Alkuperäisessa amis-tajunkangas lookissa pysytään, ei meitä yhdet peltipalkit pysäytä. Sovelletaan puskin kiinni kyytiin, jahka sikamälli on ensin kuivunut.
Ei ollu vielä 5 min. sitten likimainkaan kuivaa, vaikka liimailin jo varsin 2h sitten. Mistä pika-sikaa? Tässä k*see tälla menolla aikataulut, eikä keretä takuulla mukaan Vrankvurtin thyyning-souhun.
Tässä puskurin kuivumista odotellessa voitaisiin keskustella eräästä erittäin tärkeästä hankinnasta, jonka tulen autoon mahdollisesti jo ensi viikolla tekemään.
Kaikkihan tietävät että Jetassa on erittäin vääntävä kone, joka johtuu varmastikin sen nerokkaasti suunnitellusta 4-1-1 -putkistosta. Tarkoitus olisi kuitenkin lisätä meteliä ja vääntöä -kenties tehoakin- 4-1-2 -putkistolla, eli pakoputki jaetaan viineisen kahdenkymmenen sentin matkalla kahteen eri torveen.
Onko ratkaisu neliskanttinen tuplaulostulo vaiko pyöreä tuplaulostulo? Vaiko kenties neliskanttinen iso ulostulo, vaiko ovaali ulostulo? Lisäävätkö nämä tehoa yhtä paljon kuin tuplaulostulo?
Saa ehdottaa, ja saa ehdottaa jopa kuvien kera.
Kaikkihan tietävät että Jetassa on erittäin vääntävä kone, joka johtuu varmastikin sen nerokkaasti suunnitellusta 4-1-1 -putkistosta. Tarkoitus olisi kuitenkin lisätä meteliä ja vääntöä -kenties tehoakin- 4-1-2 -putkistolla, eli pakoputki jaetaan viineisen kahdenkymmenen sentin matkalla kahteen eri torveen.
Onko ratkaisu neliskanttinen tuplaulostulo vaiko pyöreä tuplaulostulo? Vaiko kenties neliskanttinen iso ulostulo, vaiko ovaali ulostulo? Lisäävätkö nämä tehoa yhtä paljon kuin tuplaulostulo?
Saa ehdottaa, ja saa ehdottaa jopa kuvien kera.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Juohutteleppas vähän, ei taho nyt sytyttää.dealer kirjoitti:deja vu olikos se tällä foorumilla kun ässään etittiin pakoputkenpään mallia ?Saa ehdottaa, ja saa ehdottaa jopa kuvien kera.
9 min mennyt.Rässi66 kirjoitti:Ootappa vähän, tää asia on hallussa.HVM kirjoitti:Saa ehdottaa, ja saa ehdottaa jopa kuvien kera.
No sitten pitäs ettiä sopiva pää tälle. En mie ite ala tekemään, komata pitäs ja...audimies kirjoitti:No nyt! Toimitan sulle metallisen volkkarin merkin halkaisia noin 8cm. Teet pyöreen juuri tuon merkin kokoisen ja upotat merkin. Savut tulee pihalle logon läpi . Näyttää muuten söpöltä takaapäin ja.....
Eijei kattia pois, ei rikota lakia.touhottaja kirjoitti:ota se katti pois sieltä,passaa kone uuvelleen ja vetäse hetekka putkesta
"mannekiini" tilalle ja pari putki taakse ehottomasti pyöree
Vai putkenpäätä, no niitähän keksitään
1 Antituningpää. Kaksi pientä, hyvin puhtaanapidettävää feikkipäätä. Oikea isompi ulostulo jää piiloon.
2 Kuvassa audimalli, voipi soveltaa vastaavasti volkkariinkin. Aivankuin Audimieskin ehdotti.
3 Viimeisen 20cm matkalla haarautuu kahdeksi pienemmäksi käyräksi.
1 Antituningpää. Kaksi pientä, hyvin puhtaanapidettävää feikkipäätä. Oikea isompi ulostulo jää piiloon.
2 Kuvassa audimalli, voipi soveltaa vastaavasti volkkariinkin. Aivankuin Audimieskin ehdotti.
3 Viimeisen 20cm matkalla haarautuu kahdeksi pienemmäksi käyräksi.
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
kakkoskorisessa golfissa oli 4-2-1 pakoputki *) 1,8 kaasarikoneessa. Onko ne nyt menneet huonontamaan tuota rakennetta, eikös rakenteen huonontaminen ole kielletty ?
Ai niin, pakko tunnustaa, on minullakin ollut jetta. Ykköskorinen 1,6 diesel koneella, oli hieno peli. Auton mukana tuli (ja meni) oon rekkamies c-kasetti.
*) muistan sen hyvin, koska se kahden putken liitossauma hapertui pois ja autoon tuli melko miehekkäät tuuninkiäänet.
Ai niin, pakko tunnustaa, on minullakin ollut jetta. Ykköskorinen 1,6 diesel koneella, oli hieno peli. Auton mukana tuli (ja meni) oon rekkamies c-kasetti.
*) muistan sen hyvin, koska se kahden putken liitossauma hapertui pois ja autoon tuli melko miehekkäät tuuninkiäänet.
Ai oliko? Kyllähän siinä valurautasarjassa jonkinlainen väliseinämä oli ennen sitä pallotiivistettä ja samaten pakoputken etupätkässä... no joo ehkä se sitä oli vaikka siinä ei reilusti kahta putkea missään menekään. Se pallotiivistehän niissä alakaa ajanmittaan vuotamaan ja pakosarjoihin tulee halkeamaa.kakkoskorisessa golfissa oli 4-2-1 pakoputki *) 1,8 kaasarikoneessa.
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Pakosarjan jälkeinen putki oli 2-1 liitos. Sen jouduin vaihtamaan. Pakosarjan rakennetta en tiedä, mutta olisihan se hölmöä jos se sekoittaisi kaikkien sylintereiden kaasut ja sitten perässä 2 putkea...Jiitek kirjoitti:Ai oliko? Kyllähän siinä valurautasarjassa jonkinlainen väliseinämä oli ennen sitä pallotiivistettä ja samaten pakoputken etupätkässä... no joo ehkä se sitä oli vaikka siinä ei reilusti kahta putkea missään menekään. Se pallotiivistehän niissä alakaa ajanmittaan vuotamaan ja pakosarjoihin tulee halkeamaa.kakkoskorisessa golfissa oli 4-2-1 pakoputki *) 1,8 kaasarikoneessa.
Tarttis kattella vähän kuvia...
Pakoputkilausunnon heitin ihan lonkalta, en ole sitä tutkiskellut, joten lie veskola oikeassa.
Nyt on puskuri paikoillaan. Entisillä raudoilla ratsastetaan, tosin ruuveilla ja massalla terästettynä. Sai siihen nyt kumminkin noin 10 lokasuojanruuvia kiinni, eli pitäs kestää liimattuna.
Näkyy muovissakin olevan jonkinlainen muisti, oli piru temponut itseään yöllä kylmetessään takaisin kiharalle. No on se nyt paaaaljon suorempi kuin ennen, eikäpähän tipu tielle nyt ihan tietämättä:
Takapyöränlaakeri ostettu, eli jospa sitä sen kimppuun seuraavaksi. Ei tosin tänään.
Äsken oli jo kaupassa kourassa sellainen 900-tuumainen rosterinen DTM-pakoputkenpää, mutta maltoin vielä mieleni.
Nyt on puskuri paikoillaan. Entisillä raudoilla ratsastetaan, tosin ruuveilla ja massalla terästettynä. Sai siihen nyt kumminkin noin 10 lokasuojanruuvia kiinni, eli pitäs kestää liimattuna.
Näkyy muovissakin olevan jonkinlainen muisti, oli piru temponut itseään yöllä kylmetessään takaisin kiharalle. No on se nyt paaaaljon suorempi kuin ennen, eikäpähän tipu tielle nyt ihan tietämättä:
Takapyöränlaakeri ostettu, eli jospa sitä sen kimppuun seuraavaksi. Ei tosin tänään.
Äsken oli jo kaupassa kourassa sellainen 900-tuumainen rosterinen DTM-pakoputkenpää, mutta maltoin vielä mieleni.
Vissiin tiedät tämän meikäläisen järjejuoksun jollakin tapaa? Kannattaakohan mielenvikaista provosoida?veskola kirjoitti:Jos siinä on se kaksiputkinen pakosarjanjatke, niin siitä poikki ja kahdella putkella ilman äänenvaimentajaa ja kuskinpuolen takarenkaan etupuolelta ulos kahdella putkella, tulee mainaan aika hyvä
Rehellisesti sanoen kaasut menevät jatkossakin hapattamaan takapuskuria, on meinaan melko verskin näköinen tuo viemäri, ei sitä viiti raiskata muuten kuin +200hv ulostulolla.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Tallessa on. Kerkesinkin jo ihmetellä mikä kumma se on. Sieltäkös se nyt pärpättää, vai mikä liitos siellä fuskaa?touhottaja kirjoitti:ethän ole heittänyt sieltä hanskalatikon alla olevasta kotelosta semmosta kalvanoitua pelti lenkkiä menee se on pakoputken kiinitys lenkura pakosarjaan ihan vaan tässä muistelen vanhoja
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Pesemällä.touhottaja kirjoitti:en tiijä pörinöistä, mutta olekkos liimannu ton finni merkin tohon perrään,vai löytykö se ihan pesemällä
Semmonen. Ei oo kalua, ja enkä viiti kyllä ite alkaa ärräämään sen kanssa, jos ja kun kerran vaatii kalua. Audimies tästä muuten jo taisi kertoillakin kun ryystettiin Kanavuoressa ABC:n korviketta.Jiitek kirjoitti:Semmoinen jousisanka? Kait sulla on työkalu sen asentamiseen...
Jos niistä toinen puuttuu pitää se auto vähän enemmänkin pärpätystä. Kuulostaako se ääni tulevan sieltä etupäästä? Villi arvaus: pakosarja halki.
Sarja halki? No se on mersumiehelle tuttua. En oo kuulostellu mistä se kuuluu, ei se häiritsevästi pärpätä. Vois olla justiin semmonen sarjahalki-ääni.
Dodanoin...antakaapas vinkkiä muovipuskurien maalaukseen. Etupuskimesta on karissut maali melkein kokonaan, eli se on varsin pohjustettava sillä joustoaineella ennen maalausta. Pitääkö se karhentaa ennen pohjustusainetta? Vai mitä jousto/tartunta-ainetta se nyt sitten onkaan... Lähiläävästä löytyy Kingin kamaa paukkupullossa, välttääkö se tarkoitukseen?
Takapuskurissa on maali kestänyt, eli voinen maalata entisen värin päälle?
Vetästäänkö muuten listat, kumikaaret, helmat puskurit ja maski korin väriin, vai annetaanko olla mustaa joukossa? Onko punamusta Jetta kyllin amis, eikö se pitäs olla kokopunanen?
Akka sano jotta antennia ei saa maalata.
Takapuskurissa on maali kestänyt, eli voinen maalata entisen värin päälle?
Vetästäänkö muuten listat, kumikaaret, helmat puskurit ja maski korin väriin, vai annetaanko olla mustaa joukossa? Onko punamusta Jetta kyllin amis, eikö se pitäs olla kokopunanen?
Akka sano jotta antennia ei saa maalata.