Mese goes extreme: HVM:n talviauto - Ready to rumble?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Makemyday
Lingua-Guerrilla
Viestit: 532
Liittynyt: 27.10.2005 19:37

Viesti Kirjoittaja Makemyday »

Mitämitämitä kohta on kulunut jo tunti eikä päivitystä Yettan vaiheista ole tullut?!?!?! Onko se jo paalattu/viety Venäjälle Venäjälle Venäjälle? Onko HVM vaihtamassa smokkia päällensä tai kenties vahaamassa Pääkalloluolan lattiaa? :ää: :ää: :ää:
"?"

--
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Oiskohan tässä vaiheessa parasta turvautua jonnii sortin "kalivoornia-löökker-thööninkiin" ja rapsia puskurit kokonaan pois. :lol:
BMW 318d -09
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Makemyday kirjoitti:Mitämitämitä kohta on kulunut jo tunti eikä päivitystä Yettan vaiheista ole tullut?!?!?! Onko se jo paalattu/viety Venäjälle Venäjälle Venäjälle? Onko HVM vaihtamassa smokkia päällensä tai kenties vahaamassa Pääkalloluolan lattiaa? :ää: :ää: :ää:
Jopa osaakin lämmittää mieltä tällainen aito huoli lähimmäisestä, ei tämmöstä kylmässä nyky-maailmassa ihan joka päivä tapaakaan! :supersad:

Tallin lattia lakaistiin asianmukaisesti ennen kuin laitettiin p*llysimmu hetkeksi viltin alle vaakatasoon, piti latailla pattereita työ-yötä varten. :idea:

Yritähän rohmuta lisää yötunteja siekii, huhkitaan porukalla. :idea:
J.T.S kirjoitti:Oiskohan tässä vaiheessa parasta turvautua jonnii sortin "kalivoornia-löökker-thööninkiin" ja rapsia puskurit kokonaan pois. :lol:
:kele:

Alkuperäisessa amis-tajunkangas lookissa pysytään, ei meitä yhdet peltipalkit pysäytä. :idea: Sovelletaan puskin kiinni kyytiin, jahka sikamälli on ensin kuivunut. 8)

Ei ollu vielä 5 min. sitten likimainkaan kuivaa, vaikka liimailin jo varsin 2h sitten. :x Mistä pika-sikaa? Tässä k*see tälla menolla aikataulut, eikä keretä takuulla mukaan Vrankvurtin thyyning-souhun. :evil:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tässä puskurin kuivumista odotellessa voitaisiin keskustella eräästä erittäin tärkeästä hankinnasta, jonka tulen autoon mahdollisesti jo ensi viikolla tekemään. :idea:

Kaikkihan tietävät että Jetassa on erittäin vääntävä kone, joka johtuu varmastikin sen nerokkaasti suunnitellusta 4-1-1 -putkistosta. :idea: Tarkoitus olisi kuitenkin lisätä meteliä ja vääntöä -kenties tehoakin- 4-1-2 -putkistolla, eli pakoputki jaetaan viineisen kahdenkymmenen sentin matkalla kahteen eri torveen. :idea:

Onko ratkaisu neliskanttinen tuplaulostulo vaiko pyöreä tuplaulostulo? Vaiko kenties neliskanttinen iso ulostulo, vaiko ovaali ulostulo? Lisäävätkö nämä tehoa yhtä paljon kuin tuplaulostulo? :idea:

Saa ehdottaa, ja saa ehdottaa jopa kuvien kera. :idea:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Saa ehdottaa, ja saa ehdottaa jopa kuvien kera.
deja vu :shock: olikos se tällä foorumilla kun ässään etittiin pakoputkenpään mallia ? :lol:
wiimax.fi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

HVM kirjoitti:Saa ehdottaa, ja saa ehdottaa jopa kuvien kera. :idea:
Ootappa vähän, tää asia on hallussa.
Pro HVM
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

No nyt! Toimitan sulle metallisen volkkarin merkin halkaisia noin 8cm. Teet pyöreen juuri tuon merkin kokoisen ja upotat merkin. Savut tulee pihalle logon läpi :lol: . Näyttää muuten söpöltä takaapäin ja.....
big jopo
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ota se katti pois sieltä,passaa kone uuvelleen ja vetäse hetekka putkesta
"mannekiini" tilalle ja pari putki taakse ehottomasti pyöree :twisted:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:
Saa ehdottaa, ja saa ehdottaa jopa kuvien kera.
deja vu :shock: olikos se tällä foorumilla kun ässään etittiin pakoputkenpään mallia ? :lol:
Juohutteleppas vähän, ei taho nyt sytyttää. :supersad:
Rässi66 kirjoitti:
HVM kirjoitti:Saa ehdottaa, ja saa ehdottaa jopa kuvien kera. :idea:
Ootappa vähän, tää asia on hallussa.
9 min mennyt. :kele:
audimies kirjoitti:No nyt! Toimitan sulle metallisen volkkarin merkin halkaisia noin 8cm. Teet pyöreen juuri tuon merkin kokoisen ja upotat merkin. Savut tulee pihalle logon läpi :lol: . Näyttää muuten söpöltä takaapäin ja.....
No sitten pitäs ettiä sopiva pää tälle. :idea: En mie ite ala tekemään, komata pitäs ja... :shock:
touhottaja kirjoitti:ota se katti pois sieltä,passaa kone uuvelleen ja vetäse hetekka putkesta
"mannekiini" tilalle ja pari putki taakse ehottomasti pyöree :twisted:
Eijei kattia pois, ei rikota lakia. :eec:
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Vai putkenpäätä, no niitähän keksitään :lol:

1 Antituningpää. Kaksi pientä, hyvin puhtaanapidettävää feikkipäätä. Oikea isompi ulostulo jää piiloon.
2 Kuvassa audimalli, voipi soveltaa vastaavasti volkkariinkin. Aivankuin Audimieskin ehdotti.
3 Viimeisen 20cm matkalla haarautuu kahdeksi pienemmäksi käyräksi.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

MJF kirjoitti: 1 Antituningpää.
Tämä se jaksaa naurattaa. :lol:

Ei vaan taida olla niin "hyvä juttu" tällaisessa aidossa sleeperissä. :(
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Pitkään se nauratti itseäkin :lol: Serkkupoika yllytti vieressä kun tein sitä: "et tohi maalata punaseksi sisäpuolelta" No minähän maalasin :) Työmaalla sitten äijät kierteli autoa ja kattovat putkenpäätä ja kysyvät että eikö se enää savutakaan kun on niin puhdas putkenpää? :lol:
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

kakkoskorisessa golfissa oli 4-2-1 pakoputki *) 1,8 kaasarikoneessa. Onko ne nyt menneet huonontamaan tuota rakennetta, eikös rakenteen huonontaminen ole kielletty ?

Ai niin, pakko tunnustaa, on minullakin ollut jetta. Ykköskorinen 1,6 diesel koneella, oli hieno peli. Auton mukana tuli (ja meni) oon rekkamies c-kasetti.

*) muistan sen hyvin, koska se kahden putken liitossauma hapertui pois ja autoon tuli melko miehekkäät tuuninkiäänet.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

veskola kirjoitti:Auton mukana tuli (ja meni) oon rekkamies c-kasetti.
Löytysköhän kellään Veskolalle vaikka mankkakopiota tuosta klassikosta, ne on inhottavia tuommoiset kaivelemaan jääneet menetykset :!:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jovihava kirjoitti:Löytysköhän kellään Veskolalle vaikka mankkakopiota tuosta klassikosta, ne on inhottavia tuommoiset kaivelemaan jääneet menetykset :!:
juu, se täytyy hommata cd-levynä, johon on nauhotettu c-kasetin huminaa ja kohinaa, varsinkin kun polkasen Viton liikenteeseen :twisted:
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

kakkoskorisessa golfissa oli 4-2-1 pakoputki *) 1,8 kaasarikoneessa.
Ai oliko? Kyllähän siinä valurautasarjassa jonkinlainen väliseinämä oli ennen sitä pallotiivistettä ja samaten pakoputken etupätkässä... no joo ehkä se sitä oli vaikka siinä ei reilusti kahta putkea missään menekään. Se pallotiivistehän niissä alakaa ajanmittaan vuotamaan ja pakosarjoihin tulee halkeamaa.
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jiitek kirjoitti:
kakkoskorisessa golfissa oli 4-2-1 pakoputki *) 1,8 kaasarikoneessa.
Ai oliko? Kyllähän siinä valurautasarjassa jonkinlainen väliseinämä oli ennen sitä pallotiivistettä ja samaten pakoputken etupätkässä... no joo ehkä se sitä oli vaikka siinä ei reilusti kahta putkea missään menekään. Se pallotiivistehän niissä alakaa ajanmittaan vuotamaan ja pakosarjoihin tulee halkeamaa.
Pakosarjan jälkeinen putki oli 2-1 liitos. Sen jouduin vaihtamaan. Pakosarjan rakennetta en tiedä, mutta olisihan se hölmöä jos se sekoittaisi kaikkien sylintereiden kaasut ja sitten perässä 2 putkea...

Tarttis kattella vähän kuvia...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Pakoputkilausunnon heitin ihan lonkalta, en ole sitä tutkiskellut, joten lie veskola oikeassa.

Nyt on puskuri paikoillaan. Entisillä raudoilla ratsastetaan, tosin ruuveilla ja massalla terästettynä. Sai siihen nyt kumminkin noin 10 lokasuojanruuvia kiinni, eli pitäs kestää liimattuna. :idea:

Kuva

Näkyy muovissakin olevan jonkinlainen muisti, oli piru temponut itseään yöllä kylmetessään takaisin kiharalle. :x No on se nyt paaaaljon suorempi kuin ennen, eikäpähän tipu tielle nyt ihan tietämättä:

Kuva

Takapyöränlaakeri ostettu, eli jospa sitä sen kimppuun seuraavaksi. Ei tosin tänään.

Äsken oli jo kaupassa kourassa sellainen 900-tuumainen rosterinen DTM-pakoputkenpää, mutta maltoin vielä mieleni. :shock:
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jos siinä on se kaksiputkinen pakosarjanjatke, niin siitä poikki ja kahdella putkella ilman äänenvaimentajaa ja kuskinpuolen takarenkaan etupuolelta ulos kahdella putkella, tulee mainaan aika hyvä :twisted:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

veskola kirjoitti:Jos siinä on se kaksiputkinen pakosarjanjatke, niin siitä poikki ja kahdella putkella ilman äänenvaimentajaa ja kuskinpuolen takarenkaan etupuolelta ulos kahdella putkella, tulee mainaan aika hyvä :twisted:
Vissiin tiedät tämän meikäläisen järjejuoksun jollakin tapaa? Kannattaakohan mielenvikaista provosoida? :shock: :lol:

Rehellisesti sanoen kaasut menevät jatkossakin hapattamaan takapuskuria, on meinaan melko verskin näköinen tuo viemäri, ei sitä viiti raiskata muuten kuin +200hv ulostulolla. :idea:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ethän ole heittänyt sieltä hanskalatikon alla olevasta kotelosta semmosta kalvanoitua pelti lenkkiä menee se on pakoputken kiinitys lenkura pakosarjaan :?: ihan vaan tässä muistelen vanhoja :D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

touhottaja kirjoitti:ethän ole heittänyt sieltä hanskalatikon alla olevasta kotelosta semmosta kalvanoitua pelti lenkkiä menee se on pakoputken kiinitys lenkura pakosarjaan :?: ihan vaan tässä muistelen vanhoja :D
Tallessa on. Kerkesinkin jo ihmetellä mikä kumma se on. :shock: Sieltäkös se nyt pärpättää, vai mikä liitos siellä fuskaa?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

en tiijä pörinöistä, mutta olekkos liimannu ton finni merkin tohon perrään,vai löytykö se ihan pesemällä :?:
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Semmoinen jousisanka? Kait sulla on työkalu sen asentamiseen... :D
Jos niistä toinen puuttuu pitää se auto vähän enemmänkin pärpätystä. :roll: Kuulostaako se ääni tulevan sieltä etupäästä? Villi arvaus: pakosarja halki. 8)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

touhottaja kirjoitti:en tiijä pörinöistä, mutta olekkos liimannu ton finni merkin tohon perrään,vai löytykö se ihan pesemällä :?:
Pesemällä. :idea:

Jiitek kirjoitti:Semmoinen jousisanka? Kait sulla on työkalu sen asentamiseen... :D
Jos niistä toinen puuttuu pitää se auto vähän enemmänkin pärpätystä. :roll: Kuulostaako se ääni tulevan sieltä etupäästä? Villi arvaus: pakosarja halki. 8)
Semmonen. Ei oo kalua, ja enkä viiti kyllä ite alkaa ärräämään sen kanssa, jos ja kun kerran vaatii kalua. Audimies tästä muuten jo taisi kertoillakin kun ryystettiin Kanavuoressa ABC:n korviketta. :idea:

Sarja halki? No se on mersumiehelle tuttua. :lol: En oo kuulostellu mistä se kuuluu, ei se häiritsevästi pärpätä. Vois olla justiin semmonen sarjahalki-ääni.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

No työkalu löytyy kyllä! :wink: Lainaan sitä jos tarvetta? Tai kovajätkä laittaa sinne poranterät/kierretapin ja ampuu sen paikoileen? :lol: Voi tietysti mennä herneet nenään , sillä työkalulla 1,½min ja muilla patenteilla 3 h :shock:
big jopo
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

HVM kirjoitti: +200hv ulostulolla. :idea:
Just. Tarkkaileppa postiasi... :twisted:
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti:
HVM kirjoitti: +200hv ulostulolla. :idea:
Just. Tarkkaileppa postiasi... :twisted:
Onkos sitä sorruttu tekemään koiruutta? :shock: Tarkkaillaan, ja vedetään tarvittaessa johtopäätöksiä. :twisted:

Audiomies: Kiitos, katotaan mikä on tilanne, eli tarvitaanko. :idea:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Kuva
big jopo
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Dodanoin...antakaapas vinkkiä muovipuskurien maalaukseen. :idea: Etupuskimesta on karissut maali melkein kokonaan, eli se on varsin pohjustettava sillä joustoaineella ennen maalausta. Pitääkö se karhentaa ennen pohjustusainetta? Vai mitä jousto/tartunta-ainetta se nyt sitten onkaan... :roll: Lähiläävästä löytyy Kingin kamaa paukkupullossa, välttääkö se tarkoitukseen?

Takapuskurissa on maali kestänyt, eli voinen maalata entisen värin päälle?

Vetästäänkö muuten listat, kumikaaret, helmat puskurit ja maski korin väriin, vai annetaanko olla mustaa joukossa? Onko punamusta Jetta kyllin amis, eikö se pitäs olla kokopunanen? :(

Akka sano jotta antennia ei saa maalata. :evil: :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”