Kyllä tuo kingin aines tuntuis olevan samanoloista kuin nuo muutkin pohjusteet, olen sitä itekkin joskus käyttänä. Hiomapaapperilla vaan karhennus, oliskohan joku 320 sopiva karkeus ja pohjuste ja väri perään. Jos takapuskurissa on ehjä maali, niin riittää sen hionta mataksi.HVM kirjoitti:se on varsin pohjustettava sillä joustoaineella ennen maalausta. Pitääkö se karhentaa ennen pohjustusainetta? Vai mitä jousto/tartunta-ainetta se nyt sitten onkaan... Lähiläävästä löytyy Kingin kamaa paukkupullossa, välttääkö se tarkoitukseen?
Takapuskurissa on maali kestänyt, eli voinen maalata entisen värin päälle?
Mese goes extreme: HVM:n talviauto - Ready to rumble?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Tjoo. Ei vaikuta ylitsepääsemättömän vaikealta - edes näille järjenlahjoille.ahonen v kirjoitti: Kyllä tuo kingin aines tuntuis olevan samanoloista kuin nuo muutkin pohjusteet, olen sitä itekkin joskus käyttänä. Hiomapaapperilla vaan karhennus, oliskohan joku 320 sopiva karkeus ja pohjuste ja väri perään. Jos takapuskurissa on ehjä maali, niin riittää sen hionta mataksi.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
No näin oletinkin. Tosiaan pesurilla kun pyyhkäsee, niin pihamaa on täynnä maalilevyjä.touhottaja kirjoitti:se etu puskuri on maalattu jälkeen päin,ja sen PITÄS olla uusittu
siihen ei ainakaan ole laitettu mitään pohja aineita kun maalit irtoo levynä
Kaapoa ei kannata välttämättä aina niin tosissaan ottaa, onhan sillä kato itellään esim. tämmöset kuteet päällä. Melekonen tyylitaju.Rässi66 kirjoitti:No meillähää on Jawat punamustii ja Kolossi-kuski Kaapoki sano jotta on ärtsyn väriset.HVM kirjoitti: Onko punamusta Jetta kyllin amis, eikö se pitäs olla kokopunanen?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
no nyt ajelen hyvin ilmastoidulla ajokilla on mp-3soitin xseon valot kaikki mahdolliset tehostimet pehmoinen jousitus tehokas äänieristys ja vääntöö joka lähtöön niin ja tietysti automaatti vaihteet
http://kuvablogi.com/nayta/673791/
http://kuvablogi.com/nayta/673791/
Aivan. Laitahan ässä iskuun ennen pakkasia, ettet vaan vetäse tunalla pahkoja.touhottaja kirjoitti:no nyt ajelen hyvin ilmastoidulla ajokilla on mp-3soitin xseon valot kaikki mahdolliset tehostimet pehmoinen jousitus tehokas äänieristys ja vääntöö joka lähtöön niin ja tietysti automaatti vaihteet
http://kuvablogi.com/nayta/673791/
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Mitäs muuta sie tarviit? Samalla kun käyt täällä niin kaikki remontissa tarpeellinen mukaan kerralla Miten maali, ohenne, kovetin, tinneriä vehkeitten pesuun (Vesa! ei vaan maalausvehkeitten ), eikös se tinneri käy rasvanpoistoaineesta maalattavalle pinnalle?
Meneekö maali 2-1-1 suhteella kynäruiskusta läpi? Audimies?
Pohjalle olis varmaan hyvä laitta happopohjamaali, kestäis paremmin ruostetta vastaan.
Karhunkieltä, eikös se toimi kun ohkasella karhunkielellä pyyhkäisee maalipinnan ennen sumurajan tekoa ja sitten hiomatahnalla kiillottaa sen. Joko kestää seuraavana päivänä kiillotella vai pitäskö antaa kovettua pitempään?
Leveetä maalarinteippiä, ei tarvii niin paljoa suojata paperilla.
Muuta?
Meneekö maali 2-1-1 suhteella kynäruiskusta läpi? Audimies?
Pohjalle olis varmaan hyvä laitta happopohjamaali, kestäis paremmin ruostetta vastaan.
Karhunkieltä, eikös se toimi kun ohkasella karhunkielellä pyyhkäisee maalipinnan ennen sumurajan tekoa ja sitten hiomatahnalla kiillottaa sen. Joko kestää seuraavana päivänä kiillotella vai pitäskö antaa kovettua pitempään?
Leveetä maalarinteippiä, ei tarvii niin paljoa suojata paperilla.
Muuta?
elekee ihmeiset laittako sinkkiä maalipinnoille. kaverin autosta kiehahti sinkkipaikat maalarilla ollessa. tartti raapia pellille asti uusiks. automaalari tuumas et kyllä sinkki käy auton pohjaan mut ei pintapelleille.. happo tai epoksi kyl käy.Rässi66 kirjoitti:Joo tai 2k-epoksi. Mie oon suhhuutellu sinkkiäki.CDTA kirjoitti:Pohjalle olis varmaan hyvä laitta happopohjamaali, kestäis paremmin ruostetta vastaan.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
HVM kirjoitti:No katotaan nyt millon kerkiää Karjalan piäkaupunnissa käymään.
Joo mutta se on siinävaiheessa myöhästä alkaa näitä pähkäilemään
Voi hyvinkin olla noin.HVM kirjoitti:Eiköhän se silikonin poisto oo parempi aine rasvanpoistoon? Tinneri taitaa sulattaa maalia?
TÄMÄ on se "somali" mistä oli puhetta.
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Pakoputken liittämisessä pakosarjaan ei tarvita mitään työkalua, tarvitaan vanha tuulettinen remmi, mahdollisimman ohut eli just semmonen kun on 2 golffissa/jettassa.
Mene seisomaan tulipellin päälle, pujota tuulettimen remmin pakoputken kiinnitysjousen sakaraan. Tukeva asento ja vedä jousi paikalleen.
Huom ! Olisi hyvä olla kaveri siinä takana jos remmi pettää niin ei lennä seljälleen. Tosin voimaa ei tarvita loppujen lopuksi kovinkaan paljoa ja HVM on sen verta notkea kaveri, että heittää siinä vaan voltin ilmassa jos tipahtaa alas.
Mene seisomaan tulipellin päälle, pujota tuulettimen remmin pakoputken kiinnitysjousen sakaraan. Tukeva asento ja vedä jousi paikalleen.
Huom ! Olisi hyvä olla kaveri siinä takana jos remmi pettää niin ei lennä seljälleen. Tosin voimaa ei tarvita loppujen lopuksi kovinkaan paljoa ja HVM on sen verta notkea kaveri, että heittää siinä vaan voltin ilmassa jos tipahtaa alas.
Taitaa olla kiinni sinkkimaalistakin. Itse laittelin jotain..hmm. ZN171..tai merkki oli jotain tuon tapaista. Hyvin pysyi maali ja näköjään ruostekin loitolla. reilu 5 vuotta sitten maalattu eikä pilkkuakaan ruostetta korjausten kohdalla. Itse kyllä kartan kaikkea sprayllä maalausta, sen päälle usein hankala saada mitään ilman kiehumisia.puuhapena kirjoitti: elekee ihmeiset laittako sinkkiä maalipinnoille. kaverin autosta kiehahti sinkkipaikat maalarilla ollessa.
No epoksia itsekin laitan seuraavaksi, jotain teollisuudessa käytettävää myrkkyä varmaan löytyy tuolta....Ainoa miinus siinä pitkä, päivän parin kuivumisaika.
Niin ja moitten mustien osien maalaaminen punaiseksi on sitä amista Anna vaan olla noin. Mustan osan voi ehostaa uuden veroiseksi pienellä lämpökäsittelyllä
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Sinkki- ja happomaalin ja seuraavan maali- tai pakkelikerroksen välissä pitää olla "eristeväri". Se on maalarin tyhmyyttä jos hioo sen eristeen puhki eikä ruiskuta uutta hiontaväriä väliin
...ja kyllä on maaleissakin eroa mutta ei kannata ottaa riskiä.
Justiinsa eilen pakkeloin mursua sinkin päälle, väliin tuli hiontaväri, joka oli spraypurkissa, mutta kyljessä luki, jotta ammattikäyttöön. Hienon viuhkan antoi se purkki.
Aika nopeata tehdä. Sinkki kuivuu 30 min, kitti 30 min ja hiontaväri 30 min, ajat max aikoja.
...ja kyllä on maaleissakin eroa mutta ei kannata ottaa riskiä.
Justiinsa eilen pakkeloin mursua sinkin päälle, väliin tuli hiontaväri, joka oli spraypurkissa, mutta kyljessä luki, jotta ammattikäyttöön. Hienon viuhkan antoi se purkki.
Aika nopeata tehdä. Sinkki kuivuu 30 min, kitti 30 min ja hiontaväri 30 min, ajat max aikoja.
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
joo toi oli ihan yleinen kommentti, ei sinulle, ettei käy kuten mulle kävi kastenvagenia maalatessa. Vedin sinkkipohjamaalilla koko kaulan punaseksi. Sitten marjapuuron punaista pintamaalia telatessa havaitisn miten koko kaulan maali kupli pois --> ja ei kun paljaalle pellille.AM kirjoitti:Juu, tottakai minullakin hinkkaväri tuli niihin kohtiin mitä korjailin. Tai eipä 124:sessa ruostetta tietenkään ollut Noita ylimääräisiä hiluja vaan poistelin.
Pitäähän nyt w124.ssä ruostetta olla, että tietää sen nähneen elämää lähes yhtä paljon kuin itse.
Noo..kyllä siinä nyt on. no sallittakoon se kun mittarissa kohta 800tkm ja ikää 18V. Tosin eipä siltikään ruostetta kuin parissa kohti, varmaankin menee auto työn alle talvella joiten näitä pohjan tekohommia pitää taas alkaa muistelemaanveskola kirjoitti: Pitäähän nyt w124.ssä ruostetta olla, että tietää sen nähneen elämää lähes yhtä paljon kuin itse.
Se on muuten kiinni sinkkimaalista, mikä kestää kiehumatta epoksin ja mikä ei. C:n takakaari on tästä viimeisin osoitus. Hyvin kesti pelkän sinkin päälle paukkupullo-röppö.
Veskolan pakoputken asennusvinkki on hyvä ja kaikenkaikkiaan totuudenmukainen , mutta valitettavasti putkea ei tarvitse irrotella eikä kiinnitellä. Vuoto on etuputken ja keskiputken välisessä saumassa, klemmari on lähtenyt lentoon.
No entäs nyt?
Ruosteet alta pois, nurkan reikään sinkkiä ja pakkelia, ja päälle paukkupulloryppymassa. Kohta maalataan.
P*rkeleen paukkupullo räkii runsaasti, mutta sepä ei onneksi tässä Turhapuro-sarjassa merkkaa mitään.
Vrankvurtin thyyning-show, here i come.
Veskolan pakoputken asennusvinkki on hyvä ja kaikenkaikkiaan totuudenmukainen , mutta valitettavasti putkea ei tarvitse irrotella eikä kiinnitellä. Vuoto on etuputken ja keskiputken välisessä saumassa, klemmari on lähtenyt lentoon.
No entäs nyt?
Ruosteet alta pois, nurkan reikään sinkkiä ja pakkelia, ja päälle paukkupulloryppymassa. Kohta maalataan.
P*rkeleen paukkupullo räkii runsaasti, mutta sepä ei onneksi tässä Turhapuro-sarjassa merkkaa mitään.
Vrankvurtin thyyning-show, here i come.
Niinhän se on, mutta kun sitä mielellään jakaa näin sosiaalisena ihmisenä kokemuksensa ja tekemisensä - ehkä jopa vähän liiankin hanakasti.
Votopukissa on 2 eri mitälie laatikkoa tai tiliä, ja niissä on jaossa parituhatta otosta. Millonkahan ne sanoo jotta kiitos piisaa?
Kopastaanpas onko massa kuivaa
Votopukissa on 2 eri mitälie laatikkoa tai tiliä, ja niissä on jaossa parituhatta otosta. Millonkahan ne sanoo jotta kiitos piisaa?
Kopastaanpas onko massa kuivaa
Kuivumisaika vaikuttaa liian pitkältä, täällä etelässä tuppaa riittämään 29sek. Siinä samalla voi nykästä hermopäissään 3 norttia ja ihmetellä että eikö se ikinä kuivu. (ne tupakit palaa siinä puolenkymmenen ja 40.000 watin lämpöpuhaltimen säestyksellä niin nopiaan)
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)