300TDT Tehot kateissa?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
suikkanen
Viestit: 4
Liittynyt: 20.10.2007 19:47

300TDT Tehot kateissa?

Viesti Kirjoittaja suikkanen »

300 TDT autom+ilmast. -92. Tehot kateissa. Ahdot nousee normaalisti 0,7-0,8bar tietämille, mutta auto ei kiihdy/vastaa kaasuun vaan tuntuu miettivän ja laiskalta. Kulutus n.8L/100km sekalaisessa ajossa.

Myös moottorista kuuluu outoa "huminaa" kierrosten ollessa välillä 2000-2200. Humina vaimenee kierrosten noustessa tai laskiessa.
Wireless
Arjen sankari
Viestit: 1165
Liittynyt: 28.8.2006 19:58

Viesti Kirjoittaja Wireless »

Ahtopaine putket vuotaa..
Mersu on filosofinen alku autolle.


Pro-HVM

http://www.udo-online.de/
http://www.clinteastwood.net/
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ahtopainepuoli on siis OK, olisiko ruuan puutetta.
Tai jopa katalysaattori tukossa ... nouseekohan ahtopaineet siinä tapauksessa normaaliin. :?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tervetuloa Foorumille!

Jaa se auto?
Onko se laiskistunut vai onko se ollu aina hias?
Liekkö tuossa diiselikattia? Jos on, niin liekkö tukossa?
Jos henki kulkee, niin lisää soppaa sitten vaan.
Siitä pumpun painekellon päältä lukkomutteri auki ja ruuvia aukippäin vaikka puolikiekkaa aluksi.
Jos ei riitä, niin PPD auttaa mielellään.
Pro HVM
suikkanen
Viestit: 4
Liittynyt: 20.10.2007 19:47

Viesti Kirjoittaja suikkanen »

Ollut mulla toista vuotta ja aina ollut laiska, tuli testattu vastaavaa autoa ja ero on melkoinen. Varsinkin liikkeelle lähdössä.

En usko että ahtoputket vuotaa, koska paikalta lähtiessä ahdot nousee n.2sekunnin aikana, mutta auto vaan miettii, eikä kiihdy kunnolla.

Kattia ei autossa mielestäni ole, täytyy vielä tarkistella... tosin papereissa kyllä lukee vähäpäästöinen.

Täyskaasu kiihdytyksessä yläkirroksilla kyllä tupruttelee mustaa putkesta.

Mikäköhän toi humina on, ärsyttävä ääni kun ajelee normi maantienopeutta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kattia ei autossa mielestäni ole, täytyy vielä tarkistella... tosin papereissa kyllä lukee vähäpäästöinen.
Katsastuksessa hylätään ellei ole kattia, vähäpäästöisessä.
Jos huomaavat.

Vaan mahtaa siinä olla, etuputkessa oleva pönttöhän on katti.
Senjälkeen on keskivaimennin ja perällä poikittain takavaimennin.
Ellei kattia ole, etuputkessa ei ole mitään pönttöä.
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Katti on tukossa jos pakoputkesta tulee vain vähän pakokaasua ja sekin on niin tulista että sormet meinaa palaa :ope:
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Morkoolin kalvo rikki syöttöpumpussa tai ahtopaine letku rikki mikä menee syöttöpumpulle.. et ei lisää syöttöä ahdoilla...ja katille kannattaa antaa kankea.... :lol: sisuskalut mäkeen... :)....röörit auki... :lol: niin alkaa lintta liikkuun

Kerran yhdestä oli muuten se pakosarjasta lähtevä kierrätyksen venttiili rikki niin et pukkas pakokaasut imusarjaan eli vähän niin kuin hukkaportti...mikä lykkäs kierroksilla pakokaasut imusarjaan... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Ondalf
Viestit: 73
Liittynyt: 12.8.2006 16:03
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Ondalf »

Tahi sitten siinä on sama kuin omassa -88 300TDT:ssäni, elikkä rajapaineventtiili lähellä sulakepoksia vuotaapi ilmat pihalle, eikä morkooli sen takia toimi oikein. Helpotti kummasti, ko sulatteli auton talvella, mutta vain hetkiseksi. Tämän pystyy helposti korjaamaan ohittamalla kyseisen venttiilin, eli ottamalla kumiletku siitä härvelistä irti ja laittamalla se suoraan menemään takaisin siihen ohueen muoviseen paineletkuun.

Ja lopuksi kuva tehdystä toimenpiteestä. Venttiili tuollanen mustapäinen kötöstys kuvan vasemmassa yläreunassa ja lenkki tuossa kohtuu etualalla, jolla homma "korjattu".

Kuva
300TDT 4MATIC -88
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

noi mankku venat kannattaa eliminoida.....letkun pätkällä pumpusta imusarjaan...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
suikkanen
Viestit: 4
Liittynyt: 20.10.2007 19:47

Viesti Kirjoittaja suikkanen »

Letku menee suoraan imusarjasta pumppuun, johonkin kelloon. Imukokeella testattuna ei ollut vuotoa. Kattiakaan ei ole, vain vaimentajat ennen ja jälkeen taka-akselin.....?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”