300TDT Tehot kateissa?
300TDT Tehot kateissa?
300 TDT autom+ilmast. -92. Tehot kateissa. Ahdot nousee normaalisti 0,7-0,8bar tietämille, mutta auto ei kiihdy/vastaa kaasuun vaan tuntuu miettivän ja laiskalta. Kulutus n.8L/100km sekalaisessa ajossa.
Myös moottorista kuuluu outoa "huminaa" kierrosten ollessa välillä 2000-2200. Humina vaimenee kierrosten noustessa tai laskiessa.
Myös moottorista kuuluu outoa "huminaa" kierrosten ollessa välillä 2000-2200. Humina vaimenee kierrosten noustessa tai laskiessa.
Tervetuloa Foorumille!
Jaa se auto?
Onko se laiskistunut vai onko se ollu aina hias?
Liekkö tuossa diiselikattia? Jos on, niin liekkö tukossa?
Jos henki kulkee, niin lisää soppaa sitten vaan.
Siitä pumpun painekellon päältä lukkomutteri auki ja ruuvia aukippäin vaikka puolikiekkaa aluksi.
Jos ei riitä, niin PPD auttaa mielellään.
Jaa se auto?
Onko se laiskistunut vai onko se ollu aina hias?
Liekkö tuossa diiselikattia? Jos on, niin liekkö tukossa?
Jos henki kulkee, niin lisää soppaa sitten vaan.
Siitä pumpun painekellon päältä lukkomutteri auki ja ruuvia aukippäin vaikka puolikiekkaa aluksi.
Jos ei riitä, niin PPD auttaa mielellään.
Pro HVM
Ollut mulla toista vuotta ja aina ollut laiska, tuli testattu vastaavaa autoa ja ero on melkoinen. Varsinkin liikkeelle lähdössä.
En usko että ahtoputket vuotaa, koska paikalta lähtiessä ahdot nousee n.2sekunnin aikana, mutta auto vaan miettii, eikä kiihdy kunnolla.
Kattia ei autossa mielestäni ole, täytyy vielä tarkistella... tosin papereissa kyllä lukee vähäpäästöinen.
Täyskaasu kiihdytyksessä yläkirroksilla kyllä tupruttelee mustaa putkesta.
Mikäköhän toi humina on, ärsyttävä ääni kun ajelee normi maantienopeutta.
En usko että ahtoputket vuotaa, koska paikalta lähtiessä ahdot nousee n.2sekunnin aikana, mutta auto vaan miettii, eikä kiihdy kunnolla.
Kattia ei autossa mielestäni ole, täytyy vielä tarkistella... tosin papereissa kyllä lukee vähäpäästöinen.
Täyskaasu kiihdytyksessä yläkirroksilla kyllä tupruttelee mustaa putkesta.
Mikäköhän toi humina on, ärsyttävä ääni kun ajelee normi maantienopeutta.
Katsastuksessa hylätään ellei ole kattia, vähäpäästöisessä.Kattia ei autossa mielestäni ole, täytyy vielä tarkistella... tosin papereissa kyllä lukee vähäpäästöinen.
Jos huomaavat.
Vaan mahtaa siinä olla, etuputkessa oleva pönttöhän on katti.
Senjälkeen on keskivaimennin ja perällä poikittain takavaimennin.
Ellei kattia ole, etuputkessa ei ole mitään pönttöä.
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Morkoolin kalvo rikki syöttöpumpussa tai ahtopaine letku rikki mikä menee syöttöpumpulle.. et ei lisää syöttöä ahdoilla...ja katille kannattaa antaa kankea.... sisuskalut mäkeen... ....röörit auki... niin alkaa lintta liikkuun
Kerran yhdestä oli muuten se pakosarjasta lähtevä kierrätyksen venttiili rikki niin et pukkas pakokaasut imusarjaan eli vähän niin kuin hukkaportti...mikä lykkäs kierroksilla pakokaasut imusarjaan...
Kerran yhdestä oli muuten se pakosarjasta lähtevä kierrätyksen venttiili rikki niin et pukkas pakokaasut imusarjaan eli vähän niin kuin hukkaportti...mikä lykkäs kierroksilla pakokaasut imusarjaan...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Tahi sitten siinä on sama kuin omassa -88 300TDT:ssäni, elikkä rajapaineventtiili lähellä sulakepoksia vuotaapi ilmat pihalle, eikä morkooli sen takia toimi oikein. Helpotti kummasti, ko sulatteli auton talvella, mutta vain hetkiseksi. Tämän pystyy helposti korjaamaan ohittamalla kyseisen venttiilin, eli ottamalla kumiletku siitä härvelistä irti ja laittamalla se suoraan menemään takaisin siihen ohueen muoviseen paineletkuun.
Ja lopuksi kuva tehdystä toimenpiteestä. Venttiili tuollanen mustapäinen kötöstys kuvan vasemmassa yläreunassa ja lenkki tuossa kohtuu etualalla, jolla homma "korjattu".
Ja lopuksi kuva tehdystä toimenpiteestä. Venttiili tuollanen mustapäinen kötöstys kuvan vasemmassa yläreunassa ja lenkki tuossa kohtuu etualalla, jolla homma "korjattu".
300TDT 4MATIC -88