Mese goes extreme: HVM:n talviauto - Ready to rumble?
Einy hirviästi oo tullu seurattua mutta kuinka voi olla että veskun kuvista saa jotakin selevää??Onko se käyny kansalaas opistolla jonkun valokuvaus kurssin vai onko ari takonu canonilla järkiä päähän...tätäkin varmaan on ihmetelty aikaisemmin tässä topicissa Ei pysty lukemaan koko ketjua...tällä hetkellä sanat pakkeli ja hionta aiheuttaa totaalisen inho reaktion...on nimittäin muutama tunti tullu hiottua mersua. Eikä edes mun hovimaalarille kelepais....no amatööri on amatööri.Toista se on sielä tajunkankaalla kun 200g pakkeli purkki piisaa...mä levitän kax kiloa ja aina hion kaiken pois.Ei oo heleppoo...
Se nigthtrainin maali kuivuu siksi niin kauan kun siihen tulee sitä kuviota...ryppyjä Minä tahtoisin maalata sillä oman harrikan moottorin.Olis nightfatassfastsporty....
Se nigthtrainin maali kuivuu siksi niin kauan kun siihen tulee sitä kuviota...ryppyjä Minä tahtoisin maalata sillä oman harrikan moottorin.Olis nightfatassfastsporty....
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Tämän homman arvelin eriyttää ihan omaksi projektikseen.CDTA kirjoitti:oothan ruikkinu koteloöljyä/ketjuöljyä sinne ruostepaikkojen taka...perä...no sinne sisäpuolelle
No tämä suakkuna se on monitahonen kun nylykemätön siili, en taida edes yrittää selittää.PM kirjoitti:Ei voi muuta kuin ihmetellä miten jollain voi olla noin paljon intoa, tarmoa ja vapaa-aikaa?
Juu, aivan totta. Nautinto on pilalla jos shown vetää läpi joku näistä nuoren polven amatööreistä. Olen kuullut jopa sanottavan, että Merisäätä ei pääse ihan kuka tahansa amatööri lukemaankaan, virasta taistellaan Ylessä verisesti. Ihan ratiosta kuultua.Makemyday kirjoitti:
Riippuu kuka on lukemassa
En osaa antaa tähän mitään selitystä. Välillä tulee selviä kuvia ja välillä ei, ihan lottoa.NicNac kirjoitti:Einy hirviästi oo tullu seurattua mutta kuinka voi olla että veskun kuvista saa jotakin selevää??
Kokeileppas joskus levittää se pakkeli sopivalla, taipuisalla ja riittävän isolla siklillä (yltää reilusti terveelle pellille saakka) suoraan mahdollisimman lähelle pellin muotoa, ne taikinakasat tosiaan hupenee pois kun aletaan hiomaan. Kannattaa käyttää hionnassa myös pakkalikohdan yli yltävää pitkää "lossia" apuna, ettet turhaan hio pakkelia pois reunoilta. Ei se muuten onnistu ensinkään. 20cm pitkä pakkelialue 50cm pitkä hiomatuki jopa tulee suoraa pintaa parilla, jopa yhdellä kittauksella. Kitti kannattaa vetää tiukasti peltiin kiinni, ei leipoa lommon tai reiän päälle pois hiottavaa kakkua.NicNac kirjoitti: Toista se on sielä tajunkankaalla kun 200g pakkeli purkki piisaa...mä levitän kax kiloa ja aina hion kaiken pois.Ei oo heleppoo...
Täysin opittavissa oleva homma - näköjään.
ei ole 20centin lastaa...ja ei sekään lokasuojan kohdassa paljon lohduta.Ja höylä löytyy kans...sillä ne pakkelit aina kävelemään hyvin lähteekin Opittavaa hommaahan tuo on.Nimittäin kun kattoo sitä maalarin toimintaa niin ei kauaa nokka tuhise kun on lommot suorassa.
Ja hovimaalarikin neuvoi.Täytä ennemmin ylitte ja höylällä sitten tasaaseksi...kun alkaa terveeseen peltiin ottamaan niin ollaan lähellä suoruutta.Mutta mä luovitin jo...vedän maalin päälle ens viikonloppuna.Ei jaksa enää napaloora sen kans.Jos sillä joskus johonkin näytille uskaltaudun niin maalauksen kritisoijat teloitetaan kylmästi heti auringon nousun aikaan...
Ja hovimaalarikin neuvoi.Täytä ennemmin ylitte ja höylällä sitten tasaaseksi...kun alkaa terveeseen peltiin ottamaan niin ollaan lähellä suoruutta.Mutta mä luovitin jo...vedän maalin päälle ens viikonloppuna.Ei jaksa enää napaloora sen kans.Jos sillä joskus johonkin näytille uskaltaudun niin maalauksen kritisoijat teloitetaan kylmästi heti auringon nousun aikaan...
Viimeksi muokannut NicNac, 21.10.2007 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Ei oo vielä valamista, koska Horsepower-koneesta nousee savua jos sillä yrittää myllyttää. Hankaan siis käsin kestää. Nyt on toinen puoli, katto ja konepelti jyystetty - piti poiketa välillä einehtimään.
Mites on muilla Horsepowerit pelanneet? Mie jo aukasin kulumavaihteen ja laitoin sinne vaseliinia ei auttanu mitään. Pienillä kierroksilla ei jaksa pyöriä ja savuaa, suurilla ei nää tehdä töitä kun räiskyy röpöt niin paljon, sekä pelottaa että palaa maali.
Hyvin sujuu käsinkin, mutta hidasta on. Otan kuvia kunhan auto on valmis, sekä muoviosat mustattu ja siivottu myrkyistä.
Mites on muilla Horsepowerit pelanneet? Mie jo aukasin kulumavaihteen ja laitoin sinne vaseliinia ei auttanu mitään. Pienillä kierroksilla ei jaksa pyöriä ja savuaa, suurilla ei nää tehdä töitä kun räiskyy röpöt niin paljon, sekä pelottaa että palaa maali.
Hyvin sujuu käsinkin, mutta hidasta on. Otan kuvia kunhan auto on valmis, sekä muoviosat mustattu ja siivottu myrkyistä.
Vettä on käytetty, se vaan kuumuu se kone niin p*rkeleesti, en tiedä miksi savuaa.NicNac kirjoitti:Se kaverin horsepower hönkii edelleen.Ja justiin se bemarinsakki myllytti...no ei ehkä millään himo hinkkaajalla oo,mutta hyvin se on toiminu.
onko sulla vähän vetistä se vaha jos kerta präsäjää??
Kaikkia mahollisia ja mahottomia kierrosaluieta on kokeiltu, ja alle kuuden tonnin asetusten se ei jaksa edes pyöriä.
Siksi se savuaa kun se on paskana. Vaihtaapi vain konetta.Vettä on käytetty, se vaan kuumuu se kone niin p*rkeleesti, en tiedä miksi savuaa.
Kaikkia mahollisia ja mahottomia kierrosaluieta on kokeiltu, ja alle kuuden tonnin asetusten se ei jaksa edes pyöriä.
Halvalla ei saa hyvää mutta joskus saattaa saada toimivankin.
Juu, ei 1kpl toimimaton Kiina-kone tee p*skoja näistä kolomestakymmenestä muusta toimivasta.
Muutama musta kuva päivän hommista - loppu taas valo kesken :
Silmään oli keli vielä kuin päivällä, mutta h*mo-Canon oli näköjään erimieltä.
Otetaan parempia kuvia päivällä.
Seuraavana värjätään ovenkarmit ja peilit.
Muutama musta kuva päivän hommista - loppu taas valo kesken :
Silmään oli keli vielä kuin päivällä, mutta h*mo-Canon oli näköjään erimieltä.
Otetaan parempia kuvia päivällä.
Seuraavana värjätään ovenkarmit ja peilit.
Salli minun . Suhde lienee maksimissaan 1/5 ainakin tunnin parin käytön jälkeen.Juu, ei 1kpl toimimaton Kiina-kone tee p*skoja näistä kolomestakymmenestä muusta toimivasta.
Onpas muuten siisti Jetta. ? Isompaa vannetta alle vaan.
Viimeksi muokannut Jiitek, 21.10.2007 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Kaikki Kiina-koneet on tähän saakka palvelleet moitteetta, mutta eihän ne ammattikäytössä olekaan - ihan...Jiitek kirjoitti:Salli minun . Suhde lienee maksimissaan 1/5 ainakin tunnin parin käytön jälkeen.Juu, ei 1kpl toimimaton Kiina-kone tee p*skoja näistä kolomestakymmenestä muusta toimivasta.
Onpas muuten siisti Jetta. ? Isompaa vannetta alle vaan.
Vanteita tuskin suurennan, mutta 110-sarjalaiset kumit noitten 65-sarjalaisten tilalle vois tehä eetvarttia?
Ei kai niitä laskettu ole, mutta keskiarvona voidaan kai pitää 3h/päivä, mistä asti tuota nyt on tullut jynssättyäkään...touhottaja kirjoitti: olekko muuten laskenut tunnit mitä on kulunut volskin hinkkaamiseen,niin niin eihän niitä yleensä lasketa mutta nätin olet tehnyt
Kiitos jos välttää jo keskeneräisenäkin.
En oo muuta kun pessy vanteet, mutta kiillottaa nuo rantit kyllä pitäs. Jaa, vai merkki mustaks? Mie haaveilin jotta punaseks.MJF kirjoitti:Vanteetkin oot tainnu kiillottaa etkä oo puhunu mitään Ja keulamerkki pitää maalata mustaksi
Hyvin toimii, muutama auto hinkattu. Savut ovat pysyneet sisällä. Kaverilla kans samanlainen toiminut. Onhan siinä takuu, haet uuden. Harmillistahan tuo, mutta kai se on sille 6V kiinalaistytölle annettava anteeksi että yhden susiversionkin tekeeHVM kirjoitti: Mites on muilla Horsepowerit pelanneet?
Jaajuu.dealer kirjoitti:Niin, meinasin jos sinne katolle niitä lamppuja ... ei taitas olla hyvän näkönen, laita vaan rekisterikilipilevyyn.
Työvaloja vois kyllä laitella - jos pitää pysähtyä vaikka katuvalottomalla taipaleella virtsalle.
Ahaa, onko se punainen ledi jonka alla on akkumulaattorin kuva siis latauksen merkkivalo? Mie oon kuvitellu jotta se on rapakkotutkan näyttö, se nimittäin syttyy aina kun ajaa rapakkoon, ja samalla pellin alta kuuluu SKKRIÄÄÄÄÄÄKS!!!. Lie järjestelmän sireeni? sireenin voi muuten vaimentaa kun painaa takalasinlämmittimen pois päältä - salaista tietoa...Pappi kirjoitti:Olis nähty sekin kun jetan laturin merkkivalon virkaa toimittava ledi olisi toiminut pitkien valojen merkkivalona
Näin on, mutta kun palaa näpit, talli ja tukehtuu.J.T.S kirjoitti: Ja vanha totuushan on, pieni savutus ei haittaa, kunhan koneet pyörii.
Kovat on sanktiot. Jospa annettas tään kerran männä ihan villasella, ja sitten seuraavalla keralla vaikka annettas pikkunen luunappi otsaan - mahollisesti?AM kirjoitti:Harmillistahan tuo - siltä 6V kiinalaistytöltä pitää kuolettaa puolen vuoden palakka ja antaa sille kunnolla selekään, jotta oppii tekemään kunnon koneita myös ylitöissä ollessaan.
Onkohan HVM pitänyt kättään Horse Powerin jäähdytysilma-aukon päällä!
Toinen mahdollisuus käryämiseen vois olla, että Tajukankaan asutusalueella on tavallista matalampi sähköverkon jännite, esim 226v, joka löytyisi autotallin pistorasiasta, johon sitten tökätään 20m pitkä jatkoroikkakela, niin jännitealenema jatkoroikan päässä alkaa olemaan jo kohtalaista luokkaa. Sähkötyökone tällöin, täysillä kiemuroilla huudattaessa alkaa ottaa sallittua nimellisvirtaa enemmän virtaa, ja käämilakka alkaa palamaan. Näissä kiinan vehkeissä kun ei taida olla lämpösuojausta!
Muistelen aikoinaan työmailla poltetun useamman piikkauskoneen, näitä kun käytettiin jopa 40m pituisten jatkoroikkien päässä.
Mutta summa summarum, sullahan on siinä koneessa takuu, vaihtele niitä vaikka maailman tappiin saakka!
Muuten, pirun hyvää jälkeä olet tehnyt!
Toinen mahdollisuus käryämiseen vois olla, että Tajukankaan asutusalueella on tavallista matalampi sähköverkon jännite, esim 226v, joka löytyisi autotallin pistorasiasta, johon sitten tökätään 20m pitkä jatkoroikkakela, niin jännitealenema jatkoroikan päässä alkaa olemaan jo kohtalaista luokkaa. Sähkötyökone tällöin, täysillä kiemuroilla huudattaessa alkaa ottaa sallittua nimellisvirtaa enemmän virtaa, ja käämilakka alkaa palamaan. Näissä kiinan vehkeissä kun ei taida olla lämpösuojausta!
Muistelen aikoinaan työmailla poltetun useamman piikkauskoneen, näitä kun käytettiin jopa 40m pituisten jatkoroikkien päässä.
Mutta summa summarum, sullahan on siinä koneessa takuu, vaihtele niitä vaikka maailman tappiin saakka!
Muuten, pirun hyvää jälkeä olet tehnyt!
Kone on kyllä saanut happea, siinä ei vika ole.
En oikein usko tuohon jännitteen alenemaankaan, paitsi sitä kautta jos värkin nopeussaatö alentaa sitä itse, ja polttaa sitten siitä syystä "pienellä kaasulla" itsensä.
Kaikki muut roju on kuitenkin aina pelanneet kuten pitää - etes pakastin ei ole muuttunut hautomoksi, vaikka oon seissy joskus välillä vahingossa muutaman sekunnin johon päälläkin.
Kallistuisin sanan "valamistusvikanen" kannalle.
En oikein usko tuohon jännitteen alenemaankaan, paitsi sitä kautta jos värkin nopeussaatö alentaa sitä itse, ja polttaa sitten siitä syystä "pienellä kaasulla" itsensä.
Kaikki muut roju on kuitenkin aina pelanneet kuten pitää - etes pakastin ei ole muuttunut hautomoksi, vaikka oon seissy joskus välillä vahingossa muutaman sekunnin johon päälläkin.
Kallistuisin sanan "valamistusvikanen" kannalle.
- Iippo Vinetto
- Autoencyklopedia
- Viestit: 1538
- Liittynyt: 23.5.2006 17:58
- Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.
Melko glorifioidinen ilmestys alkaa olemaan.
ps. Touhutippavaara, HVM:
http://www.youtube.com/watch?v=oH29N9E0npg
http://www.youtube.com/watch?v=gdQY_BZE2uE&NR=1
ps. Touhutippavaara, HVM:
http://www.youtube.com/watch?v=oH29N9E0npg
http://www.youtube.com/watch?v=gdQY_BZE2uE&NR=1
Älkää polttako itteenne loppuun!