Näätämön nelikko

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
näätämö
Viestit: 151
Liittynyt: 30.10.2005 20:41
Paikkakunta: Tampere

Näätämön nelikko

Viesti Kirjoittaja näätämö »

Kaveri tuli ja vei pemarin uuteen kotiin joten tuli ajankohtaiseksi uuden kehonsiirtovälineen hankinta.
Nettiautosta löytyi tuollainen 90 vuoden subaru legacy 1.8GL STW AWD.
Aika siistihän tuo on ja kohtuullisen ruosteeton joten toivotaan ettei tuttavuus kaadu teknisiin erimielisyyksiin. Näytti tuo konehuone senverta mielenkiintoiselta etten sinne haluaisi koskea. :lol:

Ajomukavuus oli kyllä positiivinen yllätys ja kerrankin sitä oikein toivoo että sitä tehoa sataisi taivaalta ja paaaljon...:twisted:
Pistetään näin aluksi nettiauton myyntikuvat:
Kuva
Kuva
Kuva

Auton mukana sain uudet aurora-merkkiset nasta"renkaat" joita en voi suositella kenellekkään. Pitää muuten aika mielenvikaista meteliä kaikissa nopeuksissa! :?
Hyvä ystävä tulee apuun ja maksaa takuurahat, mutta todellinen ystävä istuu vieressäsi ja sanoo:
"V¤%tu, nyt ollaan kusessa!"
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Noniin, asiapeli! :happy:

Tuolla on kiva päästellä menemään, enkä nyt usko että ihan heti kaatuu tekniikkamurheisiin, subarut on ollu aika luotettavia autoja kuitenkin! :ope:

Ja mikäs siinä konehuoneessa nyt niin, eihän siinä ole kuin jakopuolta "puolet enemmän", kuin normaalissa ja laturi paremmin esillä, niin näyttää vähä monimutkaisemmalle... :)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Nuo on kyllä luotettavia vehkeitä olleet. Isäukolla on tuollainen sedan mallinen ollu jo 8 vuotta, tosin nyt reilun vuoden seisonut katsastamatta odottaen remonttia. Autossa on todennäköisesti venttiilivika ja siihen ei saa leimaa ennenkuin päästöt saadaan kuriin. Katti siihen tuli vaihdettua vuosi sitten, mutta eipä vaikuttanut tuohon päästöpuoleen millään lailla :x Hyvällä säkällä vielä tälle talvelle tulee kuntoon :wink:
Isäukon auto on nähnyt maantietä noin 370000 km, eli ihan kohtuudella se on ajettu. Kaikki sähkövempeleet toimii edelleen ja korkeita HC arvoja lukuunottamatta kaikki muukin toimii niinkuin pitääkin. Ruosteongelmat näitä jonkin verran vaivaavat ja tähänkin on lokasuojat eteen vaihdettu. Takalokasuojissa jonkin verran kukkasia on, mutta ei vielä mitään älyttömän vakavaa. Ikäisekseen kuitenkin yllättävänkin hyvässä pellissä. Talvella Legacy on lämmin ja nelivedon takiakin soppeli talviauto. Ajettavuus on mielestäni suht hyvä, alusta on sopivan pehmeä ja tilaakin löytyy ihan mukavasti. Ainoastaan tuo 1.8 kone on kieltämättä hengetön näinkin isoon autoon, mutta pärjäileehän silläkin. Polttoainetta se kuluttaa noin 8 litraa/100 km, taajamapainotteisessa ajossa noin 10 litraa.
Vikoja ei ole ollut juurikaan koko aikana. Iskarit eteen ja kytkin siihen on nyt vaihdettu normaali huoltojen lisäksi. Isäukon aikana Legacylla on ajeltu noin 90000 km.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Subarulla on sillai asennetta että käyttää hiukka erilaisia ratkaisuja kuin tyypilliset japsimassa-autot. Pointisit siitä :!:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Mulla oli muutama vuosi sitten samanlainen jatkuvalla nelivedolla ja keskitasauspyörästön viskolukolla. Aika janoinen konehan tuo on tehoonsa nähden. Ruosteongelmaa noissa on myös aika paljon. Mulla oli takapää jo aika pehmeä ja tuli kiire vaihtaa se pois. Ajettavuus tuossa on hyvä. Kulkee, kuin juna kiskoilla ja hyvä vetoautona. Käytä alennusvaihdetta kiihdytyksessä, niin tuntuu, että on tehoa enemmänkin 8) .
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kyllähän tuollasella ajelee, talvella etenee mukavasti :)
Kunhan oppii, ettei paina mutkassa jarrua ja kytkintä yhtaikaa pohjaan :fillari:

Tuota HC-ongelmaahan noissa tuppaa olemaan, omassa meni juuri raja-arvojen alle kun sai ajettua riittävän kuumaksi koneen.
Ja venttiilivikaa siinä ei ainakaan ollut :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

toni1976 kirjoitti:Nuo on kyllä luotettavia vehkeitä olleet. Isäukolla on tuollainen sedan mallinen ollu jo 8 vuotta, tosin nyt reilun vuoden seisonut katsastamatta odottaen remonttia. Autossa on todennäköisesti venttiilivika ja siihen ei saa leimaa ennenkuin päästöt saadaan kuriin. Katti siihen tuli vaihdettua vuosi sitten, mutta eipä vaikuttanut tuohon päästöpuoleen millään lailla :x Hyvällä säkällä vielä tälle talvelle tulee kuntoon :wink:
Isäukon auto on nähnyt maantietä noin 370000 km, eli ihan kohtuudella se on ajettu. Kaikki sähkövempeleet toimii edelleen ja korkeita HC arvoja lukuunottamatta kaikki muukin toimii niinkuin pitääkin. Ruosteongelmat näitä jonkin verran vaivaavat ja tähänkin on lokasuojat eteen vaihdettu. Takalokasuojissa jonkin verran kukkasia on, mutta ei vielä mitään älyttömän vakavaa. Ikäisekseen kuitenkin yllättävänkin hyvässä pellissä. Talvella Legacy on lämmin ja nelivedon takiakin soppeli talviauto. Ajettavuus on mielestäni suht hyvä, alusta on sopivan pehmeä ja tilaakin löytyy ihan mukavasti. Ainoastaan tuo 1.8 kone on kieltämättä hengetön näinkin isoon autoon, mutta pärjäileehän silläkin. Polttoainetta se kuluttaa noin 8 litraa/100 km, taajamapainotteisessa ajossa noin 10 litraa.
Vikoja ei ole ollut juurikaan koko aikana. Iskarit eteen ja kytkin siihen on nyt vaihdettu normaali huoltojen lisäksi. Isäukon aikana Legacylla on ajeltu noin 90000 km.
Onko varma ettei vika ole vuotavissa imusarjan tiivisteissä :?: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

mitäs 518 projektille kuuluu?? joko kone paukautettu?? :)
ja vahvasti mesellä....
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

jari_w123 kirjoitti:Onko varma ettei vika ole vuotavissa imusarjan tiivisteissä :?: .
Itse en ole tuon ongelman kanssa viitsinyt ruveta painimaan. Kerran me siitä imupuolen vuotoja yritettiin konehuoneesta paikantaa, mutta mitään ei löydetty :) Isäukko on sen yhelle pajalle vieny seisomaan jo viime syksynä ja sanoi että kiirettä ei ole. Senpä takia ne ei ole vielä sitä ehtiny kattoa :D Venttiilivika on ollut suurin epäilyjen kohde, mutta tutkivat vehkeen ennenkuin rupeavat mitään isommalti aukomaan. Pajalla puolestaan ovat epäilleet jotain anturiongelmaa :roll: Sittenpä asia lopulta selviää kunhan auton ottavat todenteolla työn alle.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
näätämö
Viestit: 151
Liittynyt: 30.10.2005 20:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja näätämö »

Jaa että pitäisi olla luotettava peli, luottamukseni jaappaaanianautoihin kasvaa päivä päivältä :roll:
Näytti tuonkin päästömittauslapussa olevan HC:t korkealla mutta läpi oli mennyt.

Onhan tuo 320tkm ajettu 1.8 aikas laiska kulkemaan mutta eiköhän sillä talvella muun liikenteen seassa pysy. Ja piristetyn 3.5l kutospemarin jälkeen kaikki tuntuu kohtuu pieniruokaisilta. :lol:
Tuo hyvä ajettavuus kyllä vieläkin ihmetyttää, menee todellakin kuin kiskoilla. Onko minua johdettu lapsesta saakka harhaan ylistämällä saksalaisten autojen ylivertaisuutta? :shock: :lol:
Kun tuossa japanin ihmeessä ainoa "vika" on toimimaton takalasinlämppäri.

Tuli tilattua jo vanteetkin tuohon, kokona hillitty 7X16. Saa nährä sopiiko nuo yhtä hyvin tuollaiseen farkkuun kuin otsatukka sialle. :ei_tajuu:
Hyvä ystävä tulee apuun ja maksaa takuurahat, mutta todellinen ystävä istuu vieressäsi ja sanoo:
"V¤%tu, nyt ollaan kusessa!"
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

näätämö kirjoitti:Onhan tuo 320tkm ajettu 1.8 aikas laiska kulkemaan mutta eiköhän sillä talvella muun liikenteen seassa pysy.
Kyllä sillä muun liikenteen mukana pysyy, ei se sentään niin laiska ole :wink: Talvikelillä varsinkin se on ensimmäinen joka lähtee liikennevaloista kun muut jäävät paikalleen sutimaan 8)
Komeat vanteetkin... Sopii varmaan tuohon Legacyyn hyvin.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

näätämö kirjoitti:Näytti tuonkin päästömittauslapussa olevan HC:t korkealla mutta läpi oli mennyt.
HC-arvo oli mullakin korkea. Lambdan vaihto korjasi asian. Em. on helppo tehdä itse, kunhan kattoo, että anturin piuhat tulevat oikein. Jos kytkentä on väärä, niin "tietokone" menee vikasietotilaan ja silloin bensaa palaa. Niin kävi mulla :roll: .
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
näätämö
Viestit: 151
Liittynyt: 30.10.2005 20:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja näätämö »

Marco kirjoitti:
näätämö kirjoitti:Näytti tuonkin päästömittauslapussa olevan HC:t korkealla mutta läpi oli mennyt.
HC-arvo oli mullakin korkea. Lambdan vaihto korjasi asian. Em. on helppo tehdä itse, kunhan kattoo, että anturin piuhat tulevat oikein. Jos kytkentä on väärä, niin "tietokone" menee vikasietotilaan ja silloin bensaa palaa. Niin kävi mulla :roll: .
Kiitoksia tiedosta! :happy:
Hyvä ystävä tulee apuun ja maksaa takuurahat, mutta todellinen ystävä istuu vieressäsi ja sanoo:
"V¤%tu, nyt ollaan kusessa!"
Avatar
näätämö
Viestit: 151
Liittynyt: 30.10.2005 20:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja näätämö »

Pistetään tännekkin vähän jotain uudempaa.

Tuli pestyä suparusta talven suolat/kurat pois.
Kuva
Kuva

Näille pitäisi tilailla renkaat kunhan rikastuu ja lakkaa köyhtymästä. 8)
Kuva

Hieman houkuttaisi kalvottaa nuo takalasit...mielipiteitä??? :help:
Hyvä ystävä tulee apuun ja maksaa takuurahat, mutta todellinen ystävä istuu vieressäsi ja sanoo:
"V¤%tu, nyt ollaan kusessa!"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”