Näätämön nelikko
Näätämön nelikko
Kaveri tuli ja vei pemarin uuteen kotiin joten tuli ajankohtaiseksi uuden kehonsiirtovälineen hankinta.
Nettiautosta löytyi tuollainen 90 vuoden subaru legacy 1.8GL STW AWD.
Aika siistihän tuo on ja kohtuullisen ruosteeton joten toivotaan ettei tuttavuus kaadu teknisiin erimielisyyksiin. Näytti tuo konehuone senverta mielenkiintoiselta etten sinne haluaisi koskea.
Ajomukavuus oli kyllä positiivinen yllätys ja kerrankin sitä oikein toivoo että sitä tehoa sataisi taivaalta ja paaaljon...
Pistetään näin aluksi nettiauton myyntikuvat:
Auton mukana sain uudet aurora-merkkiset nasta"renkaat" joita en voi suositella kenellekkään. Pitää muuten aika mielenvikaista meteliä kaikissa nopeuksissa!
Nettiautosta löytyi tuollainen 90 vuoden subaru legacy 1.8GL STW AWD.
Aika siistihän tuo on ja kohtuullisen ruosteeton joten toivotaan ettei tuttavuus kaadu teknisiin erimielisyyksiin. Näytti tuo konehuone senverta mielenkiintoiselta etten sinne haluaisi koskea.
Ajomukavuus oli kyllä positiivinen yllätys ja kerrankin sitä oikein toivoo että sitä tehoa sataisi taivaalta ja paaaljon...
Pistetään näin aluksi nettiauton myyntikuvat:
Auton mukana sain uudet aurora-merkkiset nasta"renkaat" joita en voi suositella kenellekkään. Pitää muuten aika mielenvikaista meteliä kaikissa nopeuksissa!
Hyvä ystävä tulee apuun ja maksaa takuurahat, mutta todellinen ystävä istuu vieressäsi ja sanoo:
"V¤%tu, nyt ollaan kusessa!"
"V¤%tu, nyt ollaan kusessa!"
Noniin, asiapeli!
Tuolla on kiva päästellä menemään, enkä nyt usko että ihan heti kaatuu tekniikkamurheisiin, subarut on ollu aika luotettavia autoja kuitenkin!
Ja mikäs siinä konehuoneessa nyt niin, eihän siinä ole kuin jakopuolta "puolet enemmän", kuin normaalissa ja laturi paremmin esillä, niin näyttää vähä monimutkaisemmalle...
Tuolla on kiva päästellä menemään, enkä nyt usko että ihan heti kaatuu tekniikkamurheisiin, subarut on ollu aika luotettavia autoja kuitenkin!
Ja mikäs siinä konehuoneessa nyt niin, eihän siinä ole kuin jakopuolta "puolet enemmän", kuin normaalissa ja laturi paremmin esillä, niin näyttää vähä monimutkaisemmalle...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Nuo on kyllä luotettavia vehkeitä olleet. Isäukolla on tuollainen sedan mallinen ollu jo 8 vuotta, tosin nyt reilun vuoden seisonut katsastamatta odottaen remonttia. Autossa on todennäköisesti venttiilivika ja siihen ei saa leimaa ennenkuin päästöt saadaan kuriin. Katti siihen tuli vaihdettua vuosi sitten, mutta eipä vaikuttanut tuohon päästöpuoleen millään lailla Hyvällä säkällä vielä tälle talvelle tulee kuntoon
Isäukon auto on nähnyt maantietä noin 370000 km, eli ihan kohtuudella se on ajettu. Kaikki sähkövempeleet toimii edelleen ja korkeita HC arvoja lukuunottamatta kaikki muukin toimii niinkuin pitääkin. Ruosteongelmat näitä jonkin verran vaivaavat ja tähänkin on lokasuojat eteen vaihdettu. Takalokasuojissa jonkin verran kukkasia on, mutta ei vielä mitään älyttömän vakavaa. Ikäisekseen kuitenkin yllättävänkin hyvässä pellissä. Talvella Legacy on lämmin ja nelivedon takiakin soppeli talviauto. Ajettavuus on mielestäni suht hyvä, alusta on sopivan pehmeä ja tilaakin löytyy ihan mukavasti. Ainoastaan tuo 1.8 kone on kieltämättä hengetön näinkin isoon autoon, mutta pärjäileehän silläkin. Polttoainetta se kuluttaa noin 8 litraa/100 km, taajamapainotteisessa ajossa noin 10 litraa.
Vikoja ei ole ollut juurikaan koko aikana. Iskarit eteen ja kytkin siihen on nyt vaihdettu normaali huoltojen lisäksi. Isäukon aikana Legacylla on ajeltu noin 90000 km.
Isäukon auto on nähnyt maantietä noin 370000 km, eli ihan kohtuudella se on ajettu. Kaikki sähkövempeleet toimii edelleen ja korkeita HC arvoja lukuunottamatta kaikki muukin toimii niinkuin pitääkin. Ruosteongelmat näitä jonkin verran vaivaavat ja tähänkin on lokasuojat eteen vaihdettu. Takalokasuojissa jonkin verran kukkasia on, mutta ei vielä mitään älyttömän vakavaa. Ikäisekseen kuitenkin yllättävänkin hyvässä pellissä. Talvella Legacy on lämmin ja nelivedon takiakin soppeli talviauto. Ajettavuus on mielestäni suht hyvä, alusta on sopivan pehmeä ja tilaakin löytyy ihan mukavasti. Ainoastaan tuo 1.8 kone on kieltämättä hengetön näinkin isoon autoon, mutta pärjäileehän silläkin. Polttoainetta se kuluttaa noin 8 litraa/100 km, taajamapainotteisessa ajossa noin 10 litraa.
Vikoja ei ole ollut juurikaan koko aikana. Iskarit eteen ja kytkin siihen on nyt vaihdettu normaali huoltojen lisäksi. Isäukon aikana Legacylla on ajeltu noin 90000 km.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Parempi moottorivaihtoehto http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1576649
Mulla oli muutama vuosi sitten samanlainen jatkuvalla nelivedolla ja keskitasauspyörästön viskolukolla. Aika janoinen konehan tuo on tehoonsa nähden. Ruosteongelmaa noissa on myös aika paljon. Mulla oli takapää jo aika pehmeä ja tuli kiire vaihtaa se pois. Ajettavuus tuossa on hyvä. Kulkee, kuin juna kiskoilla ja hyvä vetoautona. Käytä alennusvaihdetta kiihdytyksessä, niin tuntuu, että on tehoa enemmänkin .
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Onko varma ettei vika ole vuotavissa imusarjan tiivisteissä .toni1976 kirjoitti:Nuo on kyllä luotettavia vehkeitä olleet. Isäukolla on tuollainen sedan mallinen ollu jo 8 vuotta, tosin nyt reilun vuoden seisonut katsastamatta odottaen remonttia. Autossa on todennäköisesti venttiilivika ja siihen ei saa leimaa ennenkuin päästöt saadaan kuriin. Katti siihen tuli vaihdettua vuosi sitten, mutta eipä vaikuttanut tuohon päästöpuoleen millään lailla Hyvällä säkällä vielä tälle talvelle tulee kuntoon
Isäukon auto on nähnyt maantietä noin 370000 km, eli ihan kohtuudella se on ajettu. Kaikki sähkövempeleet toimii edelleen ja korkeita HC arvoja lukuunottamatta kaikki muukin toimii niinkuin pitääkin. Ruosteongelmat näitä jonkin verran vaivaavat ja tähänkin on lokasuojat eteen vaihdettu. Takalokasuojissa jonkin verran kukkasia on, mutta ei vielä mitään älyttömän vakavaa. Ikäisekseen kuitenkin yllättävänkin hyvässä pellissä. Talvella Legacy on lämmin ja nelivedon takiakin soppeli talviauto. Ajettavuus on mielestäni suht hyvä, alusta on sopivan pehmeä ja tilaakin löytyy ihan mukavasti. Ainoastaan tuo 1.8 kone on kieltämättä hengetön näinkin isoon autoon, mutta pärjäileehän silläkin. Polttoainetta se kuluttaa noin 8 litraa/100 km, taajamapainotteisessa ajossa noin 10 litraa.
Vikoja ei ole ollut juurikaan koko aikana. Iskarit eteen ja kytkin siihen on nyt vaihdettu normaali huoltojen lisäksi. Isäukon aikana Legacylla on ajeltu noin 90000 km.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Itse en ole tuon ongelman kanssa viitsinyt ruveta painimaan. Kerran me siitä imupuolen vuotoja yritettiin konehuoneesta paikantaa, mutta mitään ei löydetty Isäukko on sen yhelle pajalle vieny seisomaan jo viime syksynä ja sanoi että kiirettä ei ole. Senpä takia ne ei ole vielä sitä ehtiny kattoa Venttiilivika on ollut suurin epäilyjen kohde, mutta tutkivat vehkeen ennenkuin rupeavat mitään isommalti aukomaan. Pajalla puolestaan ovat epäilleet jotain anturiongelmaa Sittenpä asia lopulta selviää kunhan auton ottavat todenteolla työn alle.jari_w123 kirjoitti:Onko varma ettei vika ole vuotavissa imusarjan tiivisteissä .
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Jaa että pitäisi olla luotettava peli, luottamukseni jaappaaanianautoihin kasvaa päivä päivältä
Näytti tuonkin päästömittauslapussa olevan HC:t korkealla mutta läpi oli mennyt.
Onhan tuo 320tkm ajettu 1.8 aikas laiska kulkemaan mutta eiköhän sillä talvella muun liikenteen seassa pysy. Ja piristetyn 3.5l kutospemarin jälkeen kaikki tuntuu kohtuu pieniruokaisilta.
Tuo hyvä ajettavuus kyllä vieläkin ihmetyttää, menee todellakin kuin kiskoilla. Onko minua johdettu lapsesta saakka harhaan ylistämällä saksalaisten autojen ylivertaisuutta?
Kun tuossa japanin ihmeessä ainoa "vika" on toimimaton takalasinlämppäri.
Tuli tilattua jo vanteetkin tuohon, kokona hillitty 7X16. Saa nährä sopiiko nuo yhtä hyvin tuollaiseen farkkuun kuin otsatukka sialle.
Näytti tuonkin päästömittauslapussa olevan HC:t korkealla mutta läpi oli mennyt.
Onhan tuo 320tkm ajettu 1.8 aikas laiska kulkemaan mutta eiköhän sillä talvella muun liikenteen seassa pysy. Ja piristetyn 3.5l kutospemarin jälkeen kaikki tuntuu kohtuu pieniruokaisilta.
Tuo hyvä ajettavuus kyllä vieläkin ihmetyttää, menee todellakin kuin kiskoilla. Onko minua johdettu lapsesta saakka harhaan ylistämällä saksalaisten autojen ylivertaisuutta?
Kun tuossa japanin ihmeessä ainoa "vika" on toimimaton takalasinlämppäri.
Tuli tilattua jo vanteetkin tuohon, kokona hillitty 7X16. Saa nährä sopiiko nuo yhtä hyvin tuollaiseen farkkuun kuin otsatukka sialle.
Hyvä ystävä tulee apuun ja maksaa takuurahat, mutta todellinen ystävä istuu vieressäsi ja sanoo:
"V¤%tu, nyt ollaan kusessa!"
"V¤%tu, nyt ollaan kusessa!"
Kyllä sillä muun liikenteen mukana pysyy, ei se sentään niin laiska ole Talvikelillä varsinkin se on ensimmäinen joka lähtee liikennevaloista kun muut jäävät paikalleen sutimaannäätämö kirjoitti:Onhan tuo 320tkm ajettu 1.8 aikas laiska kulkemaan mutta eiköhän sillä talvella muun liikenteen seassa pysy.
Komeat vanteetkin... Sopii varmaan tuohon Legacyyn hyvin.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
HC-arvo oli mullakin korkea. Lambdan vaihto korjasi asian. Em. on helppo tehdä itse, kunhan kattoo, että anturin piuhat tulevat oikein. Jos kytkentä on väärä, niin "tietokone" menee vikasietotilaan ja silloin bensaa palaa. Niin kävi mulla .näätämö kirjoitti:Näytti tuonkin päästömittauslapussa olevan HC:t korkealla mutta läpi oli mennyt.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Kiitoksia tiedosta!Marco kirjoitti:HC-arvo oli mullakin korkea. Lambdan vaihto korjasi asian. Em. on helppo tehdä itse, kunhan kattoo, että anturin piuhat tulevat oikein. Jos kytkentä on väärä, niin "tietokone" menee vikasietotilaan ja silloin bensaa palaa. Niin kävi mulla .näätämö kirjoitti:Näytti tuonkin päästömittauslapussa olevan HC:t korkealla mutta läpi oli mennyt.
Hyvä ystävä tulee apuun ja maksaa takuurahat, mutta todellinen ystävä istuu vieressäsi ja sanoo:
"V¤%tu, nyt ollaan kusessa!"
"V¤%tu, nyt ollaan kusessa!"
Pistetään tännekkin vähän jotain uudempaa.
Tuli pestyä suparusta talven suolat/kurat pois.
Näille pitäisi tilailla renkaat kunhan rikastuu ja lakkaa köyhtymästä.
Hieman houkuttaisi kalvottaa nuo takalasit...mielipiteitä???
Tuli pestyä suparusta talven suolat/kurat pois.
Näille pitäisi tilailla renkaat kunhan rikastuu ja lakkaa köyhtymästä.
Hieman houkuttaisi kalvottaa nuo takalasit...mielipiteitä???
Hyvä ystävä tulee apuun ja maksaa takuurahat, mutta todellinen ystävä istuu vieressäsi ja sanoo:
"V¤%tu, nyt ollaan kusessa!"
"V¤%tu, nyt ollaan kusessa!"