Keskustelua autossa tarkenemisesta
Keskustelua autossa tarkenemisesta
Pakkanen huitoo taas kahdenkympin kamuroilla, eukko läksi viikon vanhan sinappikoneen kanssa mersuilemaan, suu virneessä ja lämpimallä autolla.
Ceessä tarkenee hyvin, ainakin pentsiinimalleissa. Pakkanen oli viikko sitten ankarimmillaan lipo neljässäkympissä, lämmintä piisasi, vaikka en voi väittää että mersussa hiki olisi tullut.
Kylmin rottelo jolla olen ajanut on Peukeuut 309, hyvänä kakkosena saattaa olla C-mallin kadetti, siis näistä ihan lähihistorian rotteloista poimittuna. No C-Kadetin sijoittaminen lähihistoriaan taitaa olla aika kaukaa haettua, mutta sellaisellakin tuli joskus 20v takaperin talvi-autoiltua.
Niin, ja KE20 Corollankin puhallus oli kyllä kuin lehmän hönkäys, pihalle ei nähnyt mitään jos ei raaputtanut lasia alvariinsa.
Mutta mitenkäs nämä nyky-autot? Miten niissä muissa merkeissä tarkenee, tai näkee ulos? Oma autoilu on ollut Mersu-Vammaista jo sen aikaa että tatsi perässätulijoihin on päässyt katoamaan.
Ässähän on ihan luku sinänsä, siinä tarkenee kelillä kuin kelillä, oli se sitten käynnissä tai ei.
Ceessä tarkenee hyvin, ainakin pentsiinimalleissa. Pakkanen oli viikko sitten ankarimmillaan lipo neljässäkympissä, lämmintä piisasi, vaikka en voi väittää että mersussa hiki olisi tullut.
Kylmin rottelo jolla olen ajanut on Peukeuut 309, hyvänä kakkosena saattaa olla C-mallin kadetti, siis näistä ihan lähihistorian rotteloista poimittuna. No C-Kadetin sijoittaminen lähihistoriaan taitaa olla aika kaukaa haettua, mutta sellaisellakin tuli joskus 20v takaperin talvi-autoiltua.
Niin, ja KE20 Corollankin puhallus oli kyllä kuin lehmän hönkäys, pihalle ei nähnyt mitään jos ei raaputtanut lasia alvariinsa.
Mutta mitenkäs nämä nyky-autot? Miten niissä muissa merkeissä tarkenee, tai näkee ulos? Oma autoilu on ollut Mersu-Vammaista jo sen aikaa että tatsi perässätulijoihin on päässyt katoamaan.
Ässähän on ihan luku sinänsä, siinä tarkenee kelillä kuin kelillä, oli se sitten käynnissä tai ei.
Re: Keskustelua autossa tarkenemisesta
Tuossa viimeviikolla pari päivää ajelin Ford KA:lla kun oma johtotähti oli Lucky-Dogin hellässä huomassa. Auto oli lämmin, paljon lämpimämpi kuin nykyinen CDI mese joka kyllä lämpiää mutta hitaammin. Pitäisi varmasti tarkistaa että kiertovesipumppu jaksaa jauhaa. Ex C-koppanen bentsiini oli varsin mukava myös. Japanialaiset autot millä on tullut ajeltua ovat nekin olleet lämpimiä mutta eivät mukavia josta tullaankin sitten itse asiaan.
On nimittäin aivan eri asia että kuinka lämpöä riittää ja kuinka mukavaa se lämpö on. Japanialaissa on aina jalat jäätyneet ja pää paistunut (ainakin omien kokemusten mukaan). Mersuissa homma on mielestäni paremmin hoidettu ja lämpö tasaisempaa. Takasivuilaiselle kaipailen kyllä puhallusta volvon tapaan.
On nimittäin aivan eri asia että kuinka lämpöä riittää ja kuinka mukavaa se lämpö on. Japanialaissa on aina jalat jäätyneet ja pää paistunut (ainakin omien kokemusten mukaan). Mersuissa homma on mielestäni paremmin hoidettu ja lämpö tasaisempaa. Takasivuilaiselle kaipailen kyllä puhallusta volvon tapaan.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Talpotissa tarkeni, kylä näi o Mersussa on lämmin, vaikka millainen pakkanen pihalla pauhaisi, paitahihasillaan ajeltiin täälläkin, kun pakkanen heilui -30 asteen tuntumassa. Voi sen joskus laittaa käymäänkin, jos aamuyöstä vilu tulee
Fiiat Uunossa oli kylmä kymmentä astetta kovemmalla pakkasella.
Fiiat 132 taas oli kuin liikkuva sauna, jos kuumaa halutti saada pirttiin.
Pontiacissa oli koneessa valtava vesitila ja huippupieni hytti, mutta sitäkin kylmempi.
Opelin E-malli eli se sämpylä oli melko viileä.
Corolla oli keskilämmin.
Volvo S40 T4 oli todellinen jääkaappi.
Rätti-Sitikka oli suht. "viileä", mutta kuitenkin siellä oli aina lämpimpi kuin ulkona
Xantia on yllättävän lämmin.
Velipojan farkku-Volvo 2.5 tiisseli on melko vilpoinen.
Näistä tulisi niin pitkä lista, että jätän palelun nyt tähän ja yritän unohtaa nuo pahimmat tapaukset. Voi nimittäin olla, että Tärviöllekin tulee pakkaset, nyt on vain asteen parin verran. Aamuseitsemältäkin vain -3.5.
Fiiat Uunossa oli kylmä kymmentä astetta kovemmalla pakkasella.
Fiiat 132 taas oli kuin liikkuva sauna, jos kuumaa halutti saada pirttiin.
Pontiacissa oli koneessa valtava vesitila ja huippupieni hytti, mutta sitäkin kylmempi.
Opelin E-malli eli se sämpylä oli melko viileä.
Corolla oli keskilämmin.
Volvo S40 T4 oli todellinen jääkaappi.
Rätti-Sitikka oli suht. "viileä", mutta kuitenkin siellä oli aina lämpimpi kuin ulkona
Xantia on yllättävän lämmin.
Velipojan farkku-Volvo 2.5 tiisseli on melko vilpoinen.
Näistä tulisi niin pitkä lista, että jätän palelun nyt tähän ja yritän unohtaa nuo pahimmat tapaukset. Voi nimittäin olla, että Tärviöllekin tulee pakkaset, nyt on vain asteen parin verran. Aamuseitsemältäkin vain -3.5.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Nykyautot?
Eijjo kauheasti kokemuksia. Appiukon uusissa Golfeissa, bensa ja diesel, tuntuu ihme kyllä tarkenevan. TDI tieten lämpiää varsin hitaasti, mutta lämpiää kuitenkin riittäviin lukemiin jopa Pohjois-Suomen pakkasiin, ainakin minulle. Tosin mulla tuppaa olemaan kuuma joka paikassa.
Alfa Romeo 164 -89: Kuin 80-vuotias mafioso henkisi Sisilian auringossa viimeisiä haaleita valkosipulihajuisia henkäyksiään. Alle 600 km:n se ei ainakaan lämpene, ja sitä pitempää matkaa sillä on hankala luotettavasti ajaa.
VW Jetta -87: Vaimokin tarkeni => kuka tahansa tarkenee.
Saabit 96 ja 9-3: Kuumia kuin sauna. Varsinkin 96:n tuulilasille tuleva inferno...ei kauaa huurre viihtynyt.
Opel Corsa TR 1200 S -85: Surkeaa. Huurretta, kosteutta, kylmyyttä.
Nykyautoja nuo eivät tietenkään ole. Ja bensoja paitsi Jetta.
Kaipa noissa uusissakin tarkenee, ainakin bensoissa. Ja dieseleihin kauppaavat melkein järkijään Webastoa tms. Mikäs se uusi lohkolämppäri on, ainakin Volkkareissa, joka ei tule vesitilaan vaan vain lohkon kylkeen? Tekeekö mitään?
Eijjo kauheasti kokemuksia. Appiukon uusissa Golfeissa, bensa ja diesel, tuntuu ihme kyllä tarkenevan. TDI tieten lämpiää varsin hitaasti, mutta lämpiää kuitenkin riittäviin lukemiin jopa Pohjois-Suomen pakkasiin, ainakin minulle. Tosin mulla tuppaa olemaan kuuma joka paikassa.
Alfa Romeo 164 -89: Kuin 80-vuotias mafioso henkisi Sisilian auringossa viimeisiä haaleita valkosipulihajuisia henkäyksiään. Alle 600 km:n se ei ainakaan lämpene, ja sitä pitempää matkaa sillä on hankala luotettavasti ajaa.
VW Jetta -87: Vaimokin tarkeni => kuka tahansa tarkenee.
Saabit 96 ja 9-3: Kuumia kuin sauna. Varsinkin 96:n tuulilasille tuleva inferno...ei kauaa huurre viihtynyt.
Opel Corsa TR 1200 S -85: Surkeaa. Huurretta, kosteutta, kylmyyttä.
Nykyautoja nuo eivät tietenkään ole. Ja bensoja paitsi Jetta.
Kaipa noissa uusissakin tarkenee, ainakin bensoissa. Ja dieseleihin kauppaavat melkein järkijään Webastoa tms. Mikäs se uusi lohkolämppäri on, ainakin Volkkareissa, joka ei tule vesitilaan vaan vain lohkon kylkeen? Tekeekö mitään?
W210 pärjää ihan mukavasti (Mukana menossa:Webasto) kylmälläkin ilmaa (-20 ja alle) kun puhalluksen laittaa kello viiteen ja nopeuden kolmoselle. Keskisuulakkeet kiinni, muut auki, myös keskikonsoli takaa.
W211 taas onkin dieseliksi jekku, se lämpenee nopeemmin kuin bensa Sähkövastukset on edellisestä mallista poiketen ilmakanavissa, ei vesitilassa, joten lämpöä alkaa tulla melko pian. Ei tulikuumaa, mutta lämmintä. Eikä maantieajossa lämpenemisnopeudessa ole ongelmia. Jaksaa se pitää lämpönsä taajamassakin sen jälkeen. Automaatti-ilmastointi osaa toimia talvellakin hyvin ja etujalkatilaan tulee enemmän lämpöä kuin vanhassa mallissa. (Jostakin syystä ilmastointi pitää olla 'päällä,' vaikka ei periaatteessa pitäisi vaikuttaa, sammuttaminen vaikuttaa lämmönjakoon ja sivulasit alkaa huurtumaan.) Ongelma katoaa kun tulee viileempää kuin -25.
Mazdan paku 90- luvun lopusta oli aika jääkaappi, moottori kyllä lämpeni, mutta... Varsinkin sivulaseille ei sitä ilmaa saanu millään, onnettomat ilmakanavat.
Edit: Herttua, se on säteilylämmitin. Jos pistät paljaan persees istuen venttiilikopan päälle ja istut siinä yli tunnin oot lämmittäny moottoria enemmän. Että niin hyvä se on
W211 taas onkin dieseliksi jekku, se lämpenee nopeemmin kuin bensa Sähkövastukset on edellisestä mallista poiketen ilmakanavissa, ei vesitilassa, joten lämpöä alkaa tulla melko pian. Ei tulikuumaa, mutta lämmintä. Eikä maantieajossa lämpenemisnopeudessa ole ongelmia. Jaksaa se pitää lämpönsä taajamassakin sen jälkeen. Automaatti-ilmastointi osaa toimia talvellakin hyvin ja etujalkatilaan tulee enemmän lämpöä kuin vanhassa mallissa. (Jostakin syystä ilmastointi pitää olla 'päällä,' vaikka ei periaatteessa pitäisi vaikuttaa, sammuttaminen vaikuttaa lämmönjakoon ja sivulasit alkaa huurtumaan.) Ongelma katoaa kun tulee viileempää kuin -25.
Mazdan paku 90- luvun lopusta oli aika jääkaappi, moottori kyllä lämpeni, mutta... Varsinkin sivulaseille ei sitä ilmaa saanu millään, onnettomat ilmakanavat.
Edit: Herttua, se on säteilylämmitin. Jos pistät paljaan persees istuen venttiilikopan päälle ja istut siinä yli tunnin oot lämmittäny moottoria enemmän. Että niin hyvä se on
Viimeksi muokannut Mariini, 01.2.2006 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Kaasulämmitinpä hyvinkin... ja riippuu aivan siitä, kuka sen paljaan persiinsä kanssa venakopan päällä istuu ja mitä pakaroiden välistä pihalle saa pakerrettua .Vilenin Herttua kirjoitti:Mariini, se on kaasulämmitin, joka on todellakin varmasti lämmittänyt tunnissa enemmän.Mariini kirjoitti: Edit: Herttua, se on säteilylämmitin. Jos pistät paljaan persees istuen venttiilikoman päälle ja istut siinä yli tunnin oot lämmittäny moottoria enemmän. Että niin hyvä se on
PS: on se kumma, sentään HVM:n aloittama topikki, eikä tahdo millään kääntyä henkimaailman asioihin kuin näin väkisin vääntämällä.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
miten muuten sää HVM lämmität autoa...Kaapo kirjoitti:Kaasulämmitinpä hyvinkin... ja riippuu aivan siitä, kuka sen paljaan persiinsä kanssa venakopan päällä istuu ja mitä pakaroiden välistä pihalle saa pakerrettua .Vilenin Herttua kirjoitti:Mariini, se on kaasulämmitin, joka on todellakin varmasti lämmittänyt tunnissa enemmän.Mariini kirjoitti: Edit: Herttua, se on säteilylämmitin. Jos pistät paljaan persees istuen venttiilikoman päälle ja istut siinä yli tunnin oot lämmittäny moottoria enemmän. Että niin hyvä se on
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
nykyautoista en tiedä hölkäsen pöläystä,mutta vanhemmista on jotain kokemusta..
Ajattelin nyt puolestani keskittyä hieman tuohon opel osioon
Hvm tuossa jo haastelikin että vanha c-kasetti on järkyttävän kylmä (alkuperäisellä lämppärin kennolla)-->mulla oli muinoin kanssa kyseinen kateetti,joka oli hel*etillisen kylmä siihen asti kun teetätin siihen jäähdytin huollossa uuden ja tehokkaamman kennon....noh ei se sittenkään sauna ollut,mutta johan kuitenkin rupesi tarkenemaan kovemmillakin pakkasilla
Nämä e-mallin kadetit ja c-mallin ascot on kummallisia vehkeitä osa niistä on tosiaan kuin pakastimia ja osassa tarkenee vaikka pakkasta olisi -30 astetta (ja tämä juttu on tosi )
Mistähän liene johtuu...? (onkohan jossain vuosimalleissa erillaiset kennot?)
vai johtuukohan ihan laitteiden kunnosta...
Ajattelin nyt puolestani keskittyä hieman tuohon opel osioon
Hvm tuossa jo haastelikin että vanha c-kasetti on järkyttävän kylmä (alkuperäisellä lämppärin kennolla)-->mulla oli muinoin kanssa kyseinen kateetti,joka oli hel*etillisen kylmä siihen asti kun teetätin siihen jäähdytin huollossa uuden ja tehokkaamman kennon....noh ei se sittenkään sauna ollut,mutta johan kuitenkin rupesi tarkenemaan kovemmillakin pakkasilla
Nämä e-mallin kadetit ja c-mallin ascot on kummallisia vehkeitä osa niistä on tosiaan kuin pakastimia ja osassa tarkenee vaikka pakkasta olisi -30 astetta (ja tämä juttu on tosi )
Mistähän liene johtuu...? (onkohan jossain vuosimalleissa erillaiset kennot?)
vai johtuukohan ihan laitteiden kunnosta...
BMW E31 V12
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Keskustelua autossa tarkenemisesta
Jaa... mulla KE oli kyllä kuin sauna, mutta ilmiö sama eli ikkunat ei pysy auki.HVM kirjoitti:Niin, ja KE20 Corollankin puhallus oli kyllä kuin lehmän hönkäys, pihalle ei nähnyt mitään jos ei raaputtanut lasia alvariinsa.
Kylmin pirssi, mitä olen ajanut oli -87 1,1 Escrotti. Kinttaat sai olla käsissä pikkuisenkin kylmemmällä ilmalla eikä pipoa tarvinnut kuumuuden vuoksi päästä ottaa. Liekö joskus ajettu pelkkää vettä jäädtytinnesteen tilalla ja ruostesakka tukkinut lämppärinkennon. Oli aivan sama vaikka moottoriin laittoi kuinka uudet nesteet, aina ne tulivat ulos yhtä ruskeina.
Fiat 133:ssa taisi lämpöä riittää mutta ikkunat pysyivät tiukasti huurussa / jäässä.
Isämiehen entinen takamoottoritransportteri taas avasi ikkunat melkein heti käynnistyksen jälkeen. Kabiinissa ei kyllä liian kuuma ollut paitsi kesällä.
Oma kottero kyllä lämpiää normaalipakkasilla siedettävästi mutta ei se kolmenkympin pakkasilla liian lämmin ollut. Takki sai olla päällä, eikä pipokaan ollut liikaa. Viime talvena kyllä munia räpläsin mutta ei se hirveästi auttanut. Kuinka hyvin Mersun lämpärin kennot yleensä pysyvät puhtaina?
t.
Risto
Fiat 133:ssa taisi lämpöä riittää mutta ikkunat pysyivät tiukasti huurussa / jäässä.
Isämiehen entinen takamoottoritransportteri taas avasi ikkunat melkein heti käynnistyksen jälkeen. Kabiinissa ei kyllä liian kuuma ollut paitsi kesällä.
Oma kottero kyllä lämpiää normaalipakkasilla siedettävästi mutta ei se kolmenkympin pakkasilla liian lämmin ollut. Takki sai olla päällä, eikä pipokaan ollut liikaa. Viime talvena kyllä munia räpläsin mutta ei se hirveästi auttanut. Kuinka hyvin Mersun lämpärin kennot yleensä pysyvät puhtaina?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
C-sarjalaiset mersut (W ja S202) ovat hyvin lämpimiä polttoaineesta riippumatta, tosin pensaveriot lämpenee hieman nopeammin. Vähän vanhempaa ikäluokkaa edustava -88 omega on viiden pakkasasteen tienoille sauna, mutta kylmemmissä olosuhteissa muuttuu vähitellen haaleksi. Kovalla pakkasella on syytä laitaa pahvi tms. syylärin eteen, mikäli aikoo tareta paitasillaan.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Vento bensakoneella on riittää lämpö ja kohtuu nopeaan lämpeää.
A vectrassa sitä lämpöä vastaa riittää, 38ast pakkasella puhallin ykkösellä piti vielä lämpö puottaa puoleen että pysty oleen sisällä, tosin ei lämpeä yhtä nopeaan kuin^.
C kadetti lämpeää kyllä mutta ei kovin kuumaksi, -77 uudemmissa sivusuulakkeet pitää myös sivulasit kirkkaina. Puhallin aika heikko mutta jos ajaa yli 80 sitä ei edes tarvi, ilmaa kyllä tulee niin että riittää.
Mutta esim. jäärataa kun vetää niin tarkenee hyvin vaikka pakkasta yli 20.
A vectrassa sitä lämpöä vastaa riittää, 38ast pakkasella puhallin ykkösellä piti vielä lämpö puottaa puoleen että pysty oleen sisällä, tosin ei lämpeä yhtä nopeaan kuin^.
C kadetti lämpeää kyllä mutta ei kovin kuumaksi, -77 uudemmissa sivusuulakkeet pitää myös sivulasit kirkkaina. Puhallin aika heikko mutta jos ajaa yli 80 sitä ei edes tarvi, ilmaa kyllä tulee niin että riittää.
Mutta esim. jäärataa kun vetää niin tarkenee hyvin vaikka pakkasta yli 20.
olikos sulla se "isolohko" kadetti?..--> se motti varmaan pukkaa hieman enemmän lämpöä koppiin, verrattuna siihen väkivahvaan "tikkukakkoseen"Jarno.V kirjoitti:Vento bensakoneella on riittää lämpö ja kohtuu nopeaan lämpeää.
A vectrassa sitä lämpöä vastaa riittää, 38ast pakkasella puhallin ykkösellä piti vielä lämpö puottaa puoleen että pysty oleen sisällä, tosin ei lämpeä yhtä nopeaan kuin^.
C kadetti lämpeää kyllä mutta ei kovin kuumaksi, -77 uudemmissa sivusuulakkeet pitää myös sivulasit kirkkaina. Puhallin aika heikko mutta jos ajaa yli 80 sitä ei edes tarvi, ilmaa kyllä tulee niin että riittää.
Mutta esim. jäärataa kun vetää niin tarkenee hyvin vaikka pakkasta yli 20.
BMW E31 V12
No tuo volvoke lämpijjää kyllä erittäin nopevasti. Yli 20:nen asteen pakkasessakin alkaa lämmintä tulla muutaman minuutin ajonjälkeen, jossain tm:n talvitestissä oli jonnii näkönen taulukko ja tuo volvokkeen malli taisi olla aika kärkisijoilla. Eli nyt tarkenee. Lämpövä tulloo vielä riittävästi ja tasaisesti, sivulaseille on omat suulakkeet karmissa.
Nuissa toyotissa tarkenee sitten jotenkin, kunhan sua ensin vuan motin lämpiämään. Mutta lämmintä tulee siis "hitaasti". Ainiin, koupessa (w208) tarkeni myös kohtuullisesti, joskin lämpeni vähän hitaasti, wepasto päällä taas alkoi pirssi muistuttaa saunaa.
Nuissa toyotissa tarkenee sitten jotenkin, kunhan sua ensin vuan motin lämpiämään. Mutta lämmintä tulee siis "hitaasti". Ainiin, koupessa (w208) tarkeni myös kohtuullisesti, joskin lämpeni vähän hitaasti, wepasto päällä taas alkoi pirssi muistuttaa saunaa.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Tarkenee, soita vaikka ja kysy eukolta. Mie muuten vaihoin sen säätöpaneelin uuteen viime keväänä....Haikara kirjoitti:Häh HVM kirjoitti, että C-mersussa tarkenee -40 asteen pakkasessa?
Mikäs mun C:ssä on vikana, kun -23C pakkasessa alkaa olla hankaluuksia tareta...
Jotain häikkiä säätötsydeemissä/paneelissa, vai onko mulla saudimalli, varustettuna kamelinkarvasuodattimella
Lämpimin auto tähän mennessä oli saab 99 sport.Kyllä tarkeni.Samoin diesel-bluebird (910) ja diesel-cedric olivat paljon lämpimämpiä kuin W124 joka ei sekään kylmä ole;eräskin mersumies istui kyydissä ja ihmetteli miten se niin kuumaa puhaltaa..(kv-pumppu ehjä..).Todellisia pakastimia ei muistu mieleen kuin fiat uno joka ei lämmennyt ei sitten millään sekä nissan pick-up bensakoneella joka oli ihmeen kylmä.Samaten kalseaksi muistan velipojan vw transporterin (takamoottorilla ).Työautona on uudehko (2005 ) mallin peugeot boxer 2.8hDi joka ei -10 asteen jälkeen juurikaan lämpiä..
Kyllähän mullakin mersusta lämpöä riittää, mutta siinä on sellainen kummallisuus, että on aina tiettyjä kohtia, joita se lämpö kiertää. Esim. ratin kohdalla oikean käden puolella sekä vaihdekepin tuntumassa on aina kylmää. Ei vain lämpö keräänny sinne. Sama homma jossain kaasujalan polven kohdalla. Aina hohkaa kylmää, vaikka jalkatila muuten lämmin onkin
OT-valitusta.
t.
R.
isto
Perhana. Pitänee käyttää närhenmunat jossain välissä uudelleen auki. Tänäaamuna oli tuiskuttanut ilmanottoaukon seudun täyteen lunta. Vaikka kuinka yritti putsata kaiken pois ja aluksi puhalteli vain sinisellä asennolla jalkatilaan, niin silti veti tuulilasin niin tiukkaan huuruun / jäähän, että välillä piti pysähtyä raaputtamaan. Niin niistä munista. Siinä sitten huomasin, että tuulilasin vänkärin puoli aukesi paremmin kuin kuskin puoli. Ilmeisesti on kuskin puolen venttiili jonkin verran jumeksessa. Säätöpaneeli on vain pari vuotta vanha, joten luulisi sen olevan kunnossa.Roisto kirjoitti:Viime talvena kyllä munia räpläsin mutta ei se hirveästi auttanut. Kuinka hyvin Mersun lämpärin kennot yleensä pysyvät puhtaina?
t.
R.
isto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 02.2.2006 20:49
- Paikkakunta: Espoo
Tossa E märsyssä tuppaa olee per*e jäässä kun lähtee, kun on nahka sisusta
muuten ei oikeen mitään valittamistä. C-sarjassa tuppaa ainakin mulla olee välillä kylmällä pienoisia käynistämis vaikeuksia. Eli saa jauhaa hetken aikaa mut kyllä se on aina lähteny käymään. (ja toi ooppeli onkin sitten asia erikseen ei meinaa ees kesällä käydä)
muuten ei oikeen mitään valittamistä. C-sarjassa tuppaa ainakin mulla olee välillä kylmällä pienoisia käynistämis vaikeuksia. Eli saa jauhaa hetken aikaa mut kyllä se on aina lähteny käymään. (ja toi ooppeli onkin sitten asia erikseen ei meinaa ees kesällä käydä)
Mercedes-benz E420
Mercedes-benz C230
häpepilkku Opel manta 2.0 GTE
Mercedes-benz C230
häpepilkku Opel manta 2.0 GTE
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Muistakaapas takavuosien talviautotesti, jossa testattiin sisätilojen lämpenemisnopeutta.Hannu kirjoitti:Tosin ilmastointi toimii talvella ja lämmitys kesällä
ja autohan on fiat 127
Fiat 127 pesi kalliimmatkin lullat mennen tullen johonkin tiettyyn lämpötilaan saakka.
Ettei vaan olis ollut mersukin joukossa, Saab ainakin oli.
Oliko se 18 ºC tai 20 ºC tai 22 ºC, sitä en enää muista.
Mutta nopein siihen saakka, sitten loppui puhti kun olisi tarvinnut korkeammalle lämpöä nostaa.
Mutta tuo tasohan jo riittää, saunat sitten erikseen....
Ja tuulilasihan fiiussa aukenee ennätysvauhtia myös.
ei pysy hiivatissa tuulilasi aina kovin helposti auki ja lämpöä riittää jos on pahvia sattunu keulaan...Ari66 kirjoitti:Muistakaapas takavuosien talviautotesti, jossa testattiin sisätilojen lämpenemisnopeutta.Hannu kirjoitti:Tosin ilmastointi toimii talvella ja lämmitys kesällä
ja autohan on fiat 127
Fiat 127 pesi kalliimmatkin lullat mennen tullen johonkin tiettyyn lämpötilaan saakka.
Ettei vaan olis ollut mersukin joukossa, Saab ainakin oli.
Oliko se 18 ºC tai 20 ºC tai 22 ºC, sitä en enää muista.
Mutta nopein siihen saakka, sitten loppui puhti kun olisi tarvinnut korkeammalle lämpöä nostaa.
Mutta tuo tasohan jo riittää, saunat sitten erikseen....
Ja tuulilasihan fiiussa aukenee ennätysvauhtia myös.
isän 128:issa oli muuten joskus aikoinaan ku se sen omisti lisälämppärinkenno joka aiheutti sen että ohjaamoon ei saanu kylymää ilimaa nii 20 asteen pakkasella sai ajella teepaita päällä ja sortsit jalassa ja vielä välillä joutu pysähtymään ja vilvottelemaan