ML kokemuksia?
ML kokemuksia?
Niin.
Tänään taas viimeksi tuli istuskeltua ML:n penkillä niin että vaahto valu suupielistä Shocked
Onko foorumilaisilla kokemusta/ omistaako kukaan diesel ML:ää?
Lähinnä kiinnostaa diesel veron määrä ja vakuutusten hinnat suhteessa esim. E270-väykkyyn?
Entäs auto muuten? Tiedän Cdi-moottorin jutut jo, mutta mites voimansiirto/ sähköt ja alustan vaivat? Entäs ruosteet kun kyse vain mersusta?
Kattelin tänään -05 mallista alle 100tkm ajettua 270:stä (liian kallis ja uusi mulle Embarassed ) Mutta: Auto oli yliasti maalattua? oven pielessä helmassa ruostetta? ja silti hintaa yli 50k€ Shocked Shocked
Eli kokemuksia... varsinkin negatiivisiä jos on?
Tänään taas viimeksi tuli istuskeltua ML:n penkillä niin että vaahto valu suupielistä Shocked
Onko foorumilaisilla kokemusta/ omistaako kukaan diesel ML:ää?
Lähinnä kiinnostaa diesel veron määrä ja vakuutusten hinnat suhteessa esim. E270-väykkyyn?
Entäs auto muuten? Tiedän Cdi-moottorin jutut jo, mutta mites voimansiirto/ sähköt ja alustan vaivat? Entäs ruosteet kun kyse vain mersusta?
Kattelin tänään -05 mallista alle 100tkm ajettua 270:stä (liian kallis ja uusi mulle Embarassed ) Mutta: Auto oli yliasti maalattua? oven pielessä helmassa ruostetta? ja silti hintaa yli 50k€ Shocked Shocked
Eli kokemuksia... varsinkin negatiivisiä jos on?
Re: ML kokemuksia?
Olen kirjoittanut Toisen Foorumin puolelle raporttini kokemuksista ML320:n ja ML350:n kanssa. Kumpikaan ei tosin ole diesel, mutta siksi vastaankin kysymykseen: "Entäs auto muuten?" Toinen noista sentään on tavoittelemaasi facelift-mallia, joten sikäli tekstini lienee ihan kohdalleen osuva vastaus.Aki P kirjoitti:...Entäs auto muuten?...
ML:n keulalla on tähti, josta seuraa, että odotan auton olevan kaikin tavoin laadukas ja viimeistelty. Valitettavasti ainakaan Alabamassa valmistetut yksilöt eivät ole tätä. Toleranssit ovat "tuumaisia" ja ratkaisut aika vanhanaikaisia verrattuna kilpailijoihin.
-T
Vakuutukset saat selville yhtiöitten laskureilla ja veron määrän laskemiseksi löytynee jostain tieto kokonaispainosta.Tänään taas viimeksi tuli istuskeltua ML:n penkillä niin että vaahto valu suupielistä Shocked
Onko foorumilaisilla kokemusta/ omistaako kukaan diesel ML:ää?
Lähinnä kiinnostaa diesel veron määrä ja vakuutusten hinnat suhteessa esim. E270-väykkyyn?
Entäs auto muuten?
Alapalloniveliä on vaihdettu, takajousia samoin.
Muuten alustalleen ei isompia ongelmia.
Laatikko on hajonnut kahdesta aika vähillä kilometreillä, tiedä sitten...
ESP ohjainlaite on vaihdettu ainakin pariin autoon.
Ei mitään ihmeellistä, kerron lisää jahka mieleen tulee.
Itekki katoin sitä Eerolan mainitsemaa "viimeistelyä"? On sisältä jotenki työkonemainen verrattuna esim bmw x5:een. Vilkkuviiksikin oli mallia Vito eli hämmentimiä joka puolella rattia. Facelift malli tuskin tulee kyseeseen kaukana tulevaisuudessa olevan hintansa puolesta>> vielä pitää ootella vanhempienkin mallien romahdusta
Dieseli vero on vain muutaman kympin kalliimpi kuin 270 E-mallissa. Vakuutukset kuulemma yllättävänkin sopivia... Ehkäpä joku e tai c- mersu on useammin ollut kolarissa
Dieseli vero on vain muutaman kympin kalliimpi kuin 270 E-mallissa. Vakuutukset kuulemma yllättävänkin sopivia... Ehkäpä joku e tai c- mersu on useammin ollut kolarissa
Aukesiko tuhkakupin kansi ilman vipuvarren käyttämistä?Aki P kirjoitti:Itekki katoin sitä Eerolan mainitsemaa "viimeistelyä"?...
"...Aikaisemmin ajetussa 320:ssa tuhkakuppi ei tullut ulos vaikka sitä kuinka paineli jalopuuhun piirretyn viivan kohdalta. Tässä autossa tuhkakupin saa kyllä liukumaan ulos jos puuta tuuppaa juuri siltä kohdalta missä viiva on. Jos painallus osuu yhtään vikaan, mekanismi menee jotenkin vinkkeliin ja sitten lokeron saa onkia ulos kuopastaan jotain työkalua käyttäen. Onneksi ML:ssä on edelleen metallinen avain. Se on kuin suunniteltu tuhkakupin ulos kampeamiseen..."
-T
Jos on tehtaan off-road paketti niin sitten kyllä ovat ihan maastureitakin. Facelift 280 mallia on kuolattu mobilesta jo vuoden päivät, mutta ei niiden hinta vaan tipu Haluttuja katiskojaHarvemmin niissä taitaa lukkoja olla, eihän ne mitään oikeita maastureita ole. Sellainen käsitys on että niihin on saanut keski/takalukot lisävarusteena.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Itelläki pajapuolen kokemusta vähän saatu sitten vuodesta -07.
400cdi on ainakin joka hommassa ihan riittävän ahdas jos tarvii esim. hehkuja tai suuttimia räpeltää. Nyt just työn alla yksi murhe jolle ei vielä oikeen sitä viimestä vikaa olla saatu niitattua, vaikkakin oikeaa korjattavaa on kokoajan ollut kun vikaa etsitty.
Koeajossa ollut niin 400:sta kuin 270:stä. Itse ehkä ottaisin softatun 270:n järkisyistä. Ajolleen ei matka-ajossa kyllä mitää kummosia tai sitten on kohilleen sattunu vain ne yksilöt jotka vaeltaa.
Mutta kyllä nuillakin ajelis jo ihan naapureiden iloksi.
Mutta kyllä henk koht puolella kiinnostus on siirtynyt enempi 220-ässän suuntaan, vaikka taas tulikin väykky ostettua kustannussyistä
400cdi on ainakin joka hommassa ihan riittävän ahdas jos tarvii esim. hehkuja tai suuttimia räpeltää. Nyt just työn alla yksi murhe jolle ei vielä oikeen sitä viimestä vikaa olla saatu niitattua, vaikkakin oikeaa korjattavaa on kokoajan ollut kun vikaa etsitty.
Koeajossa ollut niin 400:sta kuin 270:stä. Itse ehkä ottaisin softatun 270:n järkisyistä. Ajolleen ei matka-ajossa kyllä mitää kummosia tai sitten on kohilleen sattunu vain ne yksilöt jotka vaeltaa.
Mutta kyllä nuillakin ajelis jo ihan naapureiden iloksi.
Mutta kyllä henk koht puolella kiinnostus on siirtynyt enempi 220-ässän suuntaan, vaikka taas tulikin väykky ostettua kustannussyistä
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Mites, kuinka paljon noita on liikkeellä tuolla offi-paketilla? Onko joku detalji mistä huomaa onko kärry tällä kyseisellä paketilla? joku nappi keskikonsolissa tms?cmeli kirjoitti:Jos on tehtaan off-road paketti niin sitten kyllä ovat ihan maastureitakin. Facelift 280 mallia on kuolattu mobilesta jo vuoden päivät, mutta ei niiden hinta vaan tipu Haluttuja katiskojaHarvemmin niissä taitaa lukkoja olla, eihän ne mitään oikeita maastureita ole. Sellainen käsitys on että niihin on saanut keski/takalukot lisävarusteena.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Ei niitä kauheasti ole, enkä tiedä mistä ne tunnistaa jos ei ole VIN-koodia. Alusta on ainakin ilmajousilla ja nousee kun maastoajo kytketään.Mites, kuinka paljon noita on liikkeellä tuolla offi-paketilla? Onko joku detalji mistä huomaa onko kärry tällä kyseisellä paketilla? joku nappi keskikonsolissa tms?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Hmm... Kymmenen vuotta vanha mese ja ilmajousitus... kuulostaa suurimpiirtein kalliiltacmeli kirjoitti:Ei niitä kauheasti ole, enkä tiedä mistä ne tunnistaa jos ei ole VIN-koodia. Alusta on ainakin ilmajousilla ja nousee kun maastoajo kytketään.Mites, kuinka paljon noita on liikkeellä tuolla offi-paketilla? Onko joku detalji mistä huomaa onko kärry tällä kyseisellä paketilla? joku nappi keskikonsolissa tms?
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Pistää selailemaan jenkkitarjontaa, säästöö tulee yli 50% jos ei 80%_Niko kirjoitti:Hmm... Kymmenen vuotta vanha mese ja ilmajousitus... kuulostaa suurimpiirtein kalliilta
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Niin tuota sitä off-road pakettia ei minusta ole saanut kuin faceliftiin 2006--> eteenpäin Tosin kukapa sitä vanhaa mallia haluaiskaan, mikä lie jenkkikikkare.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Jaa että vanhempiin ei lukkoja saanut edes lisävarusteena No kyllähän tuo ilman lukkojakin menisi sen minkä tarvitsee. Maavarahan niissä on kuitenkin kohtuu pieni ja siitähän se meno alkaa äkkiä ahdistamaan.
Vanha koppasistahan tässä lähinnä taidettiin puhua, nuo uudemmat kun taitaa maksaa vielä sen 50te. Tai sitten ostaa 5v päästä sellaisen 15t€ hinnalla
Vanha koppasistahan tässä lähinnä taidettiin puhua, nuo uudemmat kun taitaa maksaa vielä sen 50te. Tai sitten ostaa 5v päästä sellaisen 15t€ hinnalla
Ja viiden vuoden päästä vanhan mallisella pääsee jo linttaklubiinkin
Välillä kyllä tekis mieli talviautoksi jotain vähän isompaa nelivetoa, suurin osa "kity" maastureista on vaan asenteeltaan niin, että ei niitä kehtaa edes harkita. Ensimmäisen sukupolven ML on vaan niin ruma että se menis jo hyvin.
Välillä kyllä tekis mieli talviautoksi jotain vähän isompaa nelivetoa, suurin osa "kity" maastureista on vaan asenteeltaan niin, että ei niitä kehtaa edes harkita. Ensimmäisen sukupolven ML on vaan niin ruma että se menis jo hyvin.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tojota langgruiser
Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Tuossa wanhassahan on vieläpä erillisrunkokin.
Vaikkei nyt ihan täysiverinen maasturi olekaan niin kai tuolla vähän huonompiakin teitä pääsee..muistaa vaan pitää kaasun pohjassa http://www.youtube.com/watch?v=un-k984FrAc
E: Taitaa silti jäädä minulta ML väliin, kulutus taitaa olla melko reipas
Vaikkei nyt ihan täysiverinen maasturi olekaan niin kai tuolla vähän huonompiakin teitä pääsee..muistaa vaan pitää kaasun pohjassa http://www.youtube.com/watch?v=un-k984FrAc
E: Taitaa silti jäädä minulta ML väliin, kulutus taitaa olla melko reipas
Sanompa jottain minäkin ML mallista. Meillä on nyt kohta kolme vuotta ollut tuo 270 cdi vm. -03 ja ajettu on 270000 km.
Tämä faceliftattu malli on ihan mersu. Ei kilise, eikä kolise ajossa. Ajo-ominaisuudet ihan miellyttävät, kun alustassa kaikki kunnossa. No ei tuonne ole vielä tarvinnut laittaa muuta, kuin raidetangonpäät ja alapallonivel toiselle puolelle. Pallonivel oli aika hunajainen hinnaltaan, mutta jos kestää yhtä kauan, kuin alkuperäinen, niin hyvä on. Lisäksi polttoainesuutin, joka laitettiin autoliikkeen toimesta.
Kulutus ei ole suuren suuri, mitä on kirjaa pidetty. Vähimmillään 6.9 l ja enimmillään 9,7 l / 100 km. Suurin osa ajosta tapahtunut vakkarilla maantieajossa. Kulutuslukemia en pidä kovin pahana ottain huomioon auton painon ja sen, että kyseessä on automaatti ja 7 hengelle tarkoitettu maastolimusiini.
Luukut ja ovet yms. avautuvat ongelmitta.
Lukkoja ei ole muuta kuin ovissa. Jarruloilla hoitetaan tuo renkaitten vetolukitus. Alennusvaihteisto toimii sähköisesti. Yllättävän pahaan paikkaan sillä pääsee upoksiin.
Vaimo haaveilee jo uudemman ML vaihdosta, jotenka taitaa olla mieleinen.
Auto on todella kevyt ja ketterä käsitellä. Samassa tilassa kääntyy, kuin entinen C mersukin.
Talvirenkaat meni nyt vaihtoon, jotka ovat aika hintavat, kun ovat ns. isoa kokoa. Alla, kun pyörii 235 / 65 - 17 " nakit. Lisäksi otettiin merkkirenkaat. Misukat tuli alle. Vaimo tahtoi, kun hän sillä mesellä 95 % ajaa.
Luotettava ajokki on ollut kaiken kaikkiaan.
Tuli vähän tälläinen kehumisraportti, mutta minkäs teet, kun on hyvä.
KOP,KOP koputtaa puuta.
Tämä faceliftattu malli on ihan mersu. Ei kilise, eikä kolise ajossa. Ajo-ominaisuudet ihan miellyttävät, kun alustassa kaikki kunnossa. No ei tuonne ole vielä tarvinnut laittaa muuta, kuin raidetangonpäät ja alapallonivel toiselle puolelle. Pallonivel oli aika hunajainen hinnaltaan, mutta jos kestää yhtä kauan, kuin alkuperäinen, niin hyvä on. Lisäksi polttoainesuutin, joka laitettiin autoliikkeen toimesta.
Kulutus ei ole suuren suuri, mitä on kirjaa pidetty. Vähimmillään 6.9 l ja enimmillään 9,7 l / 100 km. Suurin osa ajosta tapahtunut vakkarilla maantieajossa. Kulutuslukemia en pidä kovin pahana ottain huomioon auton painon ja sen, että kyseessä on automaatti ja 7 hengelle tarkoitettu maastolimusiini.
Luukut ja ovet yms. avautuvat ongelmitta.
Lukkoja ei ole muuta kuin ovissa. Jarruloilla hoitetaan tuo renkaitten vetolukitus. Alennusvaihteisto toimii sähköisesti. Yllättävän pahaan paikkaan sillä pääsee upoksiin.
Vaimo haaveilee jo uudemman ML vaihdosta, jotenka taitaa olla mieleinen.
Auto on todella kevyt ja ketterä käsitellä. Samassa tilassa kääntyy, kuin entinen C mersukin.
Talvirenkaat meni nyt vaihtoon, jotka ovat aika hintavat, kun ovat ns. isoa kokoa. Alla, kun pyörii 235 / 65 - 17 " nakit. Lisäksi otettiin merkkirenkaat. Misukat tuli alle. Vaimo tahtoi, kun hän sillä mesellä 95 % ajaa.
Luotettava ajokki on ollut kaiken kaikkiaan.
Tuli vähän tälläinen kehumisraportti, mutta minkäs teet, kun on hyvä.
KOP,KOP koputtaa puuta.
Näin on. Ensimmäinen ML oli vm. 2002 asti ja sen jälkeen tuli faceliftattu malli, jossa on erilainen etupuskuri, joka oli maalattu auton väriseksi, lisäksi sumuvalot, peileissä vilkut ja katkaisimet keskikonsolista oli siirretty vaihdekepin kahta puolen. Keskikonsoliin tuli säilytystila. Lisäksi paranneltu kojelaudan ja oviverhoilujen kiinnityksiä, koska ensimäisessä malleissa valitettiin kyseisitä ongelmista. Netistä kyllä löytyy kuvia, josta voi katsoa tarkemmin.
Tuo kuvailemasi isompi facelift tuli jo 2002 -malleihin. Sitä ennen tuli jo pienempi facelift 2001 -malleihin. Tuolloin puskurit vaihtuivat korinvärisiksi ja ne paljonpuhutut laatuongelmat hoidettiin osittain jo tuossa ekassa uudistuksessa. Isommassa 2002 faceliftissä poistettiin loput laatuongemlat ja tehtiin sisustasta ladukkaamman ja vähemmän työkalumaisen näköinen.petri.n kirjoitti:Näin on. Ensimmäinen ML oli vm. 2002 asti ja sen jälkeen tuli faceliftattu malli, jossa on erilainen etupuskuri, joka oli maalattu auton väriseksi, lisäksi sumuvalot, peileissä vilkut ja katkaisimet keskikonsolista oli siirretty vaihdekepin kahta puolen. Keskikonsoliin tuli säilytystila. Lisäksi paranneltu kojelaudan ja oviverhoilujen kiinnityksiä, koska ensimäisessä malleissa valitettiin kyseisitä ongelmista. Netistä kyllä löytyy kuvia, josta voi katsoa tarkemmin.
Sitten tuli vielä 2004 tai 2005 joku "Final Edition" tai vastaava, jonka erottaa muista siitä, että siinä on AMG:n nokkapelti, mutta ei muita AMG:n korinosia.
Meillä on facelift 270 vm. -04. Kulutus on ollut joskus alle 10l/100km ja kun on kysellyt toisilta ML kuskeilta niin 9l/100km on ollut paras mihin ML pystyy. Kesärengas on 255/60R17, mutta ilmeisesti aika lähellä vakiorengasta.
Laatu on kohdallaan. Ei natise tai kitise. Kulkee kuin maantietraktorin pitää, eli nastarenkaat ulvoo, mutta muuten matkanteko on helppoa. Tilat ei ole mitkään ihmeelliset, auto on korkeampi kuin muut SUV:t, mutta peräkonttiin ei mahdu 4 kpl renkaita penkkiä kaatamatta. Nastarenkaat joka nurkkaan maksoivat jonkin verran, pienin sopiva koko oli 235/65R17. Ja mitkä tahansa vanteet ei sovi, koska edessä jarrusatulat ovat reippaan kokoiset.
Mutta asiallinen traktori jos vakuutus ja vero ei heikennä mielenkiintoa.
Laatu on kohdallaan. Ei natise tai kitise. Kulkee kuin maantietraktorin pitää, eli nastarenkaat ulvoo, mutta muuten matkanteko on helppoa. Tilat ei ole mitkään ihmeelliset, auto on korkeampi kuin muut SUV:t, mutta peräkonttiin ei mahdu 4 kpl renkaita penkkiä kaatamatta. Nastarenkaat joka nurkkaan maksoivat jonkin verran, pienin sopiva koko oli 235/65R17. Ja mitkä tahansa vanteet ei sovi, koska edessä jarrusatulat ovat reippaan kokoiset.
Mutta asiallinen traktori jos vakuutus ja vero ei heikennä mielenkiintoa.
Datsuni on mun ratsuni.