ML kokemuksia?

Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

ML kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Niin.
Tänään taas viimeksi tuli istuskeltua ML:n penkillä niin että vaahto valu suupielistä Shocked
Onko foorumilaisilla kokemusta/ omistaako kukaan diesel ML:ää?
Lähinnä kiinnostaa diesel veron määrä ja vakuutusten hinnat suhteessa esim. E270-väykkyyn?

Entäs auto muuten? Tiedän Cdi-moottorin jutut jo, mutta mites voimansiirto/ sähköt ja alustan vaivat? Entäs ruosteet kun kyse vain mersusta?

Kattelin tänään -05 mallista alle 100tkm ajettua 270:stä (liian kallis ja uusi mulle Embarassed ) Mutta: Auto oli yliasti maalattua? oven pielessä helmassa ruostetta? ja silti hintaa yli 50k€ Shocked Shocked

Eli kokemuksia... varsinkin negatiivisiä jos on?
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: ML kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja eerola »

Aki P kirjoitti:...Entäs auto muuten?...
Olen kirjoittanut Toisen Foorumin puolelle raporttini kokemuksista ML320:n ja ML350:n kanssa. Kumpikaan ei tosin ole diesel, mutta siksi vastaankin kysymykseen: "Entäs auto muuten?" Toinen noista sentään on tavoittelemaasi facelift-mallia, joten sikäli tekstini lienee ihan kohdalleen osuva vastaus.

ML:n keulalla on tähti, josta seuraa, että odotan auton olevan kaikin tavoin laadukas ja viimeistelty. Valitettavasti ainakaan Alabamassa valmistetut yksilöt eivät ole tätä. Toleranssit ovat "tuumaisia" ja ratkaisut aika vanhanaikaisia verrattuna kilpailijoihin.
-T

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tänään taas viimeksi tuli istuskeltua ML:n penkillä niin että vaahto valu suupielistä Shocked
Onko foorumilaisilla kokemusta/ omistaako kukaan diesel ML:ää?
Lähinnä kiinnostaa diesel veron määrä ja vakuutusten hinnat suhteessa esim. E270-väykkyyn?

Entäs auto muuten?
Vakuutukset saat selville yhtiöitten laskureilla ja veron määrän laskemiseksi löytynee jostain tieto kokonaispainosta.

Alapalloniveliä on vaihdettu, takajousia samoin.
Muuten alustalleen ei isompia ongelmia.
Laatikko on hajonnut kahdesta aika vähillä kilometreillä, tiedä sitten...
ESP ohjainlaite on vaihdettu ainakin pariin autoon.

Ei mitään ihmeellistä, kerron lisää jahka mieleen tulee.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Itekki katoin sitä Eerolan mainitsemaa "viimeistelyä"? On sisältä jotenki työkonemainen verrattuna esim bmw x5:een. Vilkkuviiksikin oli mallia Vito eli hämmentimiä joka puolella rattia. Facelift malli tuskin tulee kyseeseen kaukana tulevaisuudessa olevan hintansa puolesta>> vielä pitää ootella vanhempienkin mallien romahdusta :oops:
Dieseli vero on vain muutaman kympin kalliimpi kuin 270 E-mallissa. Vakuutukset kuulemma yllättävänkin sopivia... Ehkäpä joku e tai c- mersu on useammin ollut kolarissa :roll:
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Aki P kirjoitti:Itekki katoin sitä Eerolan mainitsemaa "viimeistelyä"?...
Aukesiko tuhkakupin kansi ilman vipuvarren käyttämistä? :wink:

"...Aikaisemmin ajetussa 320:ssa tuhkakuppi ei tullut ulos vaikka sitä kuinka paineli jalopuuhun piirretyn viivan kohdalta. Tässä autossa tuhkakupin saa kyllä liukumaan ulos jos puuta tuuppaa juuri siltä kohdalta missä viiva on. Jos painallus osuu yhtään vikaan, mekanismi menee jotenkin vinkkeliin ja sitten lokeron saa onkia ulos kuopastaan jotain työkalua käyttäen. Onneksi ML:ssä on edelleen metallinen avain. Se on kuin suunniteltu tuhkakupin ulos kampeamiseen..."
-T

Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Onkos näihin tullut lisää kokemuksia. Hinnat on ainakin "hieman" tippuneet :lol:

Kulutus, tyyppiviat yms. kiinnostaa?
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Kerran koeajettuna TYKKÄSIN :happy:

Kulkupuolesta vastasi 55AMG-tekniikka :!: (tuttavan auto)
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Saakos ML:ää pakuksi/huoltoautoksi?

EDIT: Ja onko niissä minkään valtakunnan tasauspyörästön lukkoja?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Harvemmin niissä taitaa lukkoja olla, eihän ne mitään oikeita maastureita ole. Sellainen käsitys on että niihin on saanut keski/takalukot lisävarusteena.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Harvemmin niissä taitaa lukkoja olla, eihän ne mitään oikeita maastureita ole. Sellainen käsitys on että niihin on saanut keski/takalukot lisävarusteena.
Jos on tehtaan off-road paketti niin sitten kyllä ovat ihan maastureitakin. Facelift 280 mallia on kuolattu mobilesta jo vuoden päivät, mutta ei niiden hinta vaan tipu :roll: Haluttuja katiskoja :ttu:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Itelläki pajapuolen kokemusta vähän saatu sitten vuodesta -07.
400cdi on ainakin joka hommassa ihan riittävän ahdas jos tarvii esim. hehkuja tai suuttimia räpeltää. Nyt just työn alla yksi murhe jolle ei vielä oikeen sitä viimestä vikaa olla saatu niitattua, vaikkakin oikeaa korjattavaa on kokoajan ollut kun vikaa etsitty.

Koeajossa ollut niin 400:sta kuin 270:stä. Itse ehkä ottaisin softatun 270:n järkisyistä. Ajolleen ei matka-ajossa kyllä mitää kummosia tai sitten on kohilleen sattunu vain ne yksilöt jotka vaeltaa.

Mutta kyllä nuillakin ajelis jo ihan naapureiden iloksi.

Mutta kyllä henk koht puolella kiinnostus on siirtynyt enempi 220-ässän suuntaan, vaikka taas tulikin väykky ostettua kustannussyistä :(
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Onko siinä 400cdi:ssä ilmapussijousitus?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Meissenkeri kirjoitti:Onko siinä 400cdi:ssä ilmapussijousitus?
Ei oo. Tuli vasta 420cdi:ssä eli 164 malleissa.
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

cmeli kirjoitti:
Harvemmin niissä taitaa lukkoja olla, eihän ne mitään oikeita maastureita ole. Sellainen käsitys on että niihin on saanut keski/takalukot lisävarusteena.
Jos on tehtaan off-road paketti niin sitten kyllä ovat ihan maastureitakin. Facelift 280 mallia on kuolattu mobilesta jo vuoden päivät, mutta ei niiden hinta vaan tipu :roll: Haluttuja katiskoja :ttu:
Mites, kuinka paljon noita on liikkeellä tuolla offi-paketilla? Onko joku detalji mistä huomaa onko kärry tällä kyseisellä paketilla? joku nappi keskikonsolissa tms?
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Mites, kuinka paljon noita on liikkeellä tuolla offi-paketilla? Onko joku detalji mistä huomaa onko kärry tällä kyseisellä paketilla? joku nappi keskikonsolissa tms?
Ei niitä kauheasti ole, enkä tiedä mistä ne tunnistaa jos ei ole VIN-koodia. Alusta on ainakin ilmajousilla ja nousee kun maastoajo kytketään.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

cmeli kirjoitti:
Mites, kuinka paljon noita on liikkeellä tuolla offi-paketilla? Onko joku detalji mistä huomaa onko kärry tällä kyseisellä paketilla? joku nappi keskikonsolissa tms?
Ei niitä kauheasti ole, enkä tiedä mistä ne tunnistaa jos ei ole VIN-koodia. Alusta on ainakin ilmajousilla ja nousee kun maastoajo kytketään.
Hmm... Kymmenen vuotta vanha mese ja ilmajousitus... kuulostaa suurimpiirtein kalliilta :lol:
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

_Niko kirjoitti:Hmm... Kymmenen vuotta vanha mese ja ilmajousitus... kuulostaa suurimpiirtein kalliilta :lol:
Pistää selailemaan jenkkitarjontaa, säästöö tulee yli 50% jos ei 80% :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Niin tuota sitä off-road pakettia ei minusta ole saanut kuin faceliftiin 2006--> eteenpäin :roll: Tosin kukapa sitä vanhaa mallia haluaiskaan, mikä lie jenkkikikkare.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jaa että vanhempiin ei lukkoja saanut edes lisävarusteena :? No kyllähän tuo ilman lukkojakin menisi sen minkä tarvitsee. Maavarahan niissä on kuitenkin kohtuu pieni ja siitähän se meno alkaa äkkiä ahdistamaan.

Vanha koppasistahan tässä lähinnä taidettiin puhua, nuo uudemmat kun taitaa maksaa vielä sen 50te. Tai sitten ostaa 5v päästä sellaisen 15t€ hinnalla :D
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Ja viiden vuoden päästä vanhan mallisella pääsee jo linttaklubiinkin :ope:

Välillä kyllä tekis mieli talviautoksi jotain vähän isompaa nelivetoa, suurin osa "kity" maastureista on vaan asenteeltaan niin, että ei niitä kehtaa edes harkita. Ensimmäisen sukupolven ML on vaan niin ruma että se menis jo hyvin.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
JYMY
Viestit: 56
Liittynyt: 25.10.2010 21:39

Viesti Kirjoittaja JYMY »

Eikös noissa ensimmäiden sukupolven ML:ssä ainakin ole keskilukot. Näin ainakin merkiliikkeen korjaamotyönjohtaja kertoi kun aikanaan tuota kysyin.
mnuut
Viestit: 38
Liittynyt: 09.5.2007 11:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mnuut »

Ei ole keskuslukkoja, mutta alennusvaihteet on. Pellolla ja huonoilla metsäteillä ihan käypä varuste. Vanha ML on siinä suhteesa selvästi maasturimaisempi kuin muut sen ajan citymaasturit.
mnuut
Viestit: 38
Liittynyt: 09.5.2007 11:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mnuut »

Niin ja sitä ilmajousitusta ei ole missään W163 korimallin ML:ssä.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuossa wanhassahan on vieläpä erillisrunkokin.

Vaikkei nyt ihan täysiverinen maasturi olekaan niin kai tuolla vähän huonompiakin teitä pääsee..muistaa vaan pitää kaasun pohjassa :D http://www.youtube.com/watch?v=un-k984FrAc

E: Taitaa silti jäädä minulta ML väliin, kulutus taitaa olla melko reipas :?
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Haluaa ML:n :shout: :supersad: :ttu:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
petri.n
Viestit: 164
Liittynyt: 25.11.2006 14:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Sanompa jottain minäkin ML mallista. Meillä on nyt kohta kolme vuotta ollut tuo 270 cdi vm. -03 ja ajettu on 270000 km.
Tämä faceliftattu malli on ihan mersu. Ei kilise, eikä kolise ajossa. Ajo-ominaisuudet ihan miellyttävät, kun alustassa kaikki kunnossa. No ei tuonne ole vielä tarvinnut laittaa muuta, kuin raidetangonpäät ja alapallonivel toiselle puolelle. Pallonivel oli aika hunajainen hinnaltaan, mutta jos kestää yhtä kauan, kuin alkuperäinen, niin hyvä on. Lisäksi polttoainesuutin, joka laitettiin autoliikkeen toimesta.
Kulutus ei ole suuren suuri, mitä on kirjaa pidetty. Vähimmillään 6.9 l ja enimmillään 9,7 l / 100 km. Suurin osa ajosta tapahtunut vakkarilla maantieajossa. Kulutuslukemia en pidä kovin pahana ottain huomioon auton painon ja sen, että kyseessä on automaatti ja 7 hengelle tarkoitettu maastolimusiini.
Luukut ja ovet yms. avautuvat ongelmitta.
Lukkoja ei ole muuta kuin ovissa. Jarruloilla hoitetaan tuo renkaitten vetolukitus. Alennusvaihteisto toimii sähköisesti. Yllättävän pahaan paikkaan sillä pääsee upoksiin.
Vaimo haaveilee jo uudemman ML vaihdosta, jotenka taitaa olla mieleinen.
Auto on todella kevyt ja ketterä käsitellä. Samassa tilassa kääntyy, kuin entinen C mersukin.
Talvirenkaat meni nyt vaihtoon, jotka ovat aika hintavat, kun ovat ns. isoa kokoa. Alla, kun pyörii 235 / 65 - 17 " nakit. Lisäksi otettiin merkkirenkaat. Misukat tuli alle. Vaimo tahtoi, kun hän sillä mesellä 95 % ajaa.
Luotettava ajokki on ollut kaiken kaikkiaan.
Tuli vähän tälläinen kehumisraportti, mutta minkäs teet, kun on hyvä.
KOP,KOP koputtaa puuta.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

03 faceliftattu?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
petri.n
Viestit: 164
Liittynyt: 25.11.2006 14:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Näin on. Ensimmäinen ML oli vm. 2002 asti ja sen jälkeen tuli faceliftattu malli, jossa on erilainen etupuskuri, joka oli maalattu auton väriseksi, lisäksi sumuvalot, peileissä vilkut ja katkaisimet keskikonsolista oli siirretty vaihdekepin kahta puolen. Keskikonsoliin tuli säilytystila. Lisäksi paranneltu kojelaudan ja oviverhoilujen kiinnityksiä, koska ensimäisessä malleissa valitettiin kyseisitä ongelmista. Netistä kyllä löytyy kuvia, josta voi katsoa tarkemmin.
mnuut
Viestit: 38
Liittynyt: 09.5.2007 11:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mnuut »

petri.n kirjoitti:Näin on. Ensimmäinen ML oli vm. 2002 asti ja sen jälkeen tuli faceliftattu malli, jossa on erilainen etupuskuri, joka oli maalattu auton väriseksi, lisäksi sumuvalot, peileissä vilkut ja katkaisimet keskikonsolista oli siirretty vaihdekepin kahta puolen. Keskikonsoliin tuli säilytystila. Lisäksi paranneltu kojelaudan ja oviverhoilujen kiinnityksiä, koska ensimäisessä malleissa valitettiin kyseisitä ongelmista. Netistä kyllä löytyy kuvia, josta voi katsoa tarkemmin.
Tuo kuvailemasi isompi facelift tuli jo 2002 -malleihin. Sitä ennen tuli jo pienempi facelift 2001 -malleihin. Tuolloin puskurit vaihtuivat korinvärisiksi ja ne paljonpuhutut laatuongelmat hoidettiin osittain jo tuossa ekassa uudistuksessa. Isommassa 2002 faceliftissä poistettiin loput laatuongemlat ja tehtiin sisustasta ladukkaamman ja vähemmän työkalumaisen näköinen.

Sitten tuli vielä 2004 tai 2005 joku "Final Edition" tai vastaava, jonka erottaa muista siitä, että siinä on AMG:n nokkapelti, mutta ei muita AMG:n korinosia.
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Meillä on facelift 270 vm. -04. Kulutus on ollut joskus alle 10l/100km ja kun on kysellyt toisilta ML kuskeilta niin 9l/100km on ollut paras mihin ML pystyy. Kesärengas on 255/60R17, mutta ilmeisesti aika lähellä vakiorengasta.

Laatu on kohdallaan. Ei natise tai kitise. Kulkee kuin maantietraktorin pitää, eli nastarenkaat ulvoo, mutta muuten matkanteko on helppoa. Tilat ei ole mitkään ihmeelliset, auto on korkeampi kuin muut SUV:t, mutta peräkonttiin ei mahdu 4 kpl renkaita penkkiä kaatamatta. Nastarenkaat joka nurkkaan maksoivat jonkin verran, pienin sopiva koko oli 235/65R17. Ja mitkä tahansa vanteet ei sovi, koska edessä jarrusatulat ovat reippaan kokoiset.

Mutta asiallinen traktori jos vakuutus ja vero ei heikennä mielenkiintoa.
Datsuni on mun ratsuni.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”