Lainaampas tätä ketjua tässä, näistä ruotsalaisista kerosiinipolttimista kun on kuitenkin kyse, Jovihava, kastelehan ittes ny!
Eli kaveri ostaa täräytti 240 2.3i GLE:n, noin 315tkm mittarissa, päällisin puolin aika siisti, tarkemman tarkastelun alla huomattiin jalkatilan kohdilla oleva poikittaispalkki aika mädäksi noista helmojen kohdin, taitaa kuskin penkin allakin olla jonkinlainen "repeämä", ainakin massat kipparassa tjsp...
Mutta ne tavalliset varapyörän kotelot siistissä kunnossa yms, toki vähä akseleissa ja pyöräntuennoissa ruostetta, mutta onhan autokin 88...
Mutta ongelma oli ku ei käyny, kun ei saanu bensaa, vanha omistaja sano että sikafleksiä vaan polttoaineputkiin, kun oli mätiny aika pahasti tankin päältä...
No, homma ei ollu ihan niin yksinkertainen, kun oli tankin sisällä ole siirtopumppu jumissa aivan täysin, tuossa pikkukuvassa näkee kuinka kulunut moottori oli, ei ollu hiilille enää paljoa vastinpintaa
Ruoste vähä pyöriny tuolla moottorin sisällä... No, kaveri sai sitte kohtuu hinnalla 200SX:n polttoainepumpun, ei tarvi enää siirtopumppuja eikä mitää, ku painepumppu tulee jo ihan tankkiin! Oli vaan VÄHÄN tekemistä, että sai sen tuonne tankin sisään, saati että sai bensamittarin anturin... Joutu tuon paketin kasamaan kun ne oli tankin sisällä...
Ja miettikää sitä, minkä kokoinen tuo tankin "luukku" on...
No, ei sen laittaminen sinne onnistunu muuten kuin ottamalla tankki pois, kun takapaksin huoltoluukku on niin pieni, ja pumppu todellakin iso!
Oranssit kuormaliinat varmasti näkyykin kuvissa, niillä pidettiin vähän kiinni kun laskettiin tankki ales. Oli aika homma sitten saada polttoaineletkut paikoilleen tuossa takaspäin asennuksessa, painepuolen letku laitettiinkin jo tankin ollessa kokonaan irti, mutta paluupuoli laitettiin siinä vaiheessa, ku tankki oli ~5cm vaille paikallaan... No, painepuolelle 8mm "yleismallinen" polttoainsuodin, ja koko vanha suodatin + pumppu pois siitä takarenkaan etupuolelta, ja pitihän se kattoa mitä suodatin oli syöny, ja sen jälkeen vielä vähän tulta perään...
Ja volvo lähti jopa tulille! Pelättiin jo pahinta, kun käänsi virrat päälle, eikä pumppu surissu yhtään....
Mut kaveri vaan alko starttaamaan, katoin ettei mikään vuoda kuin seula, ja sitte yskäs pari kertaan ja käyntiin...
Jes! Sehän toimii!
Nyt on siis laitettu Laatuautoon vieläkin laadukkaampia osia (eli sitä japanin rautaa!
), joten pitäisi olla paljon varmoja kilometrejä, tänään kun kaveri kävi siihen puhumassa ja ostamassa leimankin konttorilla, eli ei siis katsastettu, mutta ajoaikaa tuli vuoden loppuun...
Ja ei tunnu kiihtyvän yhtään, on niin murskaavan tasanen vääntö, kokoajan jos pikkusenkin kiihdyttää pidemmän aikaa, on heti 80 vauhtia...