W124 200D:n kylmäkäynnistys ongelma
W124 200D:n kylmäkäynnistys ongelma
Moi!
Mistä lähtis hakemaan vikaa kun toi 200D lähtee sillein rykimällä käyntiin kylmänä eli ei oikein kaikilla sylintereillä....jos on lämmössä,niin sitten ei mitään ongelmaa...??
Hehkutkin pitäisi olla kunnossa kun ainakin hehkun merkkivalo toimii normaalisti..mikä olis ongelmana...???
Mistä lähtis hakemaan vikaa kun toi 200D lähtee sillein rykimällä käyntiin kylmänä eli ei oikein kaikilla sylintereillä....jos on lämmössä,niin sitten ei mitään ongelmaa...??
Hehkutkin pitäisi olla kunnossa kun ainakin hehkun merkkivalo toimii normaalisti..mikä olis ongelmana...???
Rele löytyy sisälokasuojasta vas.lyhdyn takaa. Siitä tulpille lähtevä liitin irti ja mittailemaan. Vastus arvoja en muista, mutta rikkinäisessä vastus on muista poikkeava. Mulla on kyseinen rele joutilaana, jos sellaselle tulee tarvetta?
-Tero
-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
tai sitten mittailee suoraan hehkujen päästä...muistaakseni arvot olivat jotain 0.3-0,7ohmia ja sen yli tai alle kun menee niin hehku pimeenä,mutta yleensä kun se hehku pimenee niin arvot huitelee jossain 15-30ohmin vaiheilla
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Morjesta, itellä on sama ongelma ja sattuupa olemaan myös tuo 200D.
Semmosen lisäyksen huomasin, että mitä pitempään auto seisoo ni sen kauemman kestää että alkaa käymään kunnolla?
Mittailin siltä releen liittimeltä hehkut, ni sain arvoiks kolmelle hehkulle 0,8 ohmia ja yhelle 0,6 ohmia.
Koitin myös sähköjohdolla antaa akulta virtaa suoraan liittimen naistoihin, niin kaikki nastat löi kipinään.
Olettasin että kaikki hehkut olis kunnossa.
Olisiko ehdotuksia mistä seuraavaks vois vikaa kallata?
Semmosen lisäyksen huomasin, että mitä pitempään auto seisoo ni sen kauemman kestää että alkaa käymään kunnolla?
Mittailin siltä releen liittimeltä hehkut, ni sain arvoiks kolmelle hehkulle 0,8 ohmia ja yhelle 0,6 ohmia.
Koitin myös sähköjohdolla antaa akulta virtaa suoraan liittimen naistoihin, niin kaikki nastat löi kipinään.
Olettasin että kaikki hehkut olis kunnossa.
Olisiko ehdotuksia mistä seuraavaks vois vikaa kallata?
jos pitemmän aikaa seisoo ja lähtee käymään huonosti niin vikaa voi olla myöskin polttoaine puolella,milloinkas on viimeks naftasuodattimet vaihdettu? Ja ei nuo hehkut paljoa tuohon mersuun maksa niin osta vaan ihan suosiolla kaikki siihen ja vaihtele ne,kuten ylempänä sanoin että arvot olivat 0,3-0,7 ohmia niin hehkut ovat kunnossa mutta sinun tapauksessa jos yks tulppa antaa eri lukeman kuin muut niin siinä yhdessä tai sitten kolmessa muussa on häikkää(KL-varaosassa maksaa näköjään 10e/kpl niin ei maailmaa kaada vaikka vaihtaisikin kaikki kerralla ja siinä samalla sais sitäkin kautta toimintavarmuutta mahdollisesti tuleville pakkaskeleille)Saku kirjoitti:Morjesta, itellä on sama ongelma ja sattuupa olemaan myös tuo 200D.
Semmosen lisäyksen huomasin, että mitä pitempään auto seisoo ni sen kauemman kestää että alkaa käymään kunnolla?
Mittailin siltä releen liittimeltä hehkut, ni sain arvoiks kolmelle hehkulle 0,8 ohmia ja yhelle 0,6 ohmia.
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Suodatin on vaihettu toissa maanantaina.
Jos polttoaine järjestelmä saa jostain ilmaa ni voiko se aiheuttaa tuontyyppistä vikaa?
Pitänee tulpat nyt ainaki vaihtaa kuhan saa eka tuon pahemman vian korjattua.
viewtopic.php?p=276736#276736
Jos polttoaine järjestelmä saa jostain ilmaa ni voiko se aiheuttaa tuontyyppistä vikaa?
Pitänee tulpat nyt ainaki vaihtaa kuhan saa eka tuon pahemman vian korjattua.
viewtopic.php?p=276736#276736
kyllä voi,diesel on aika tarkka tuosta ilmasta naftan seassa,mutta mersun dieselin pitäis kyllä ilmata itse itsensä kun vaan käyntiin lähtee,joten sinun tapauksessa voi johtua myöskin tuosta ilman saannista polttoainejärjestelmään,voi olla että joku liitos putkissa/letkuissa valskaaSaku kirjoitti:Jos polttoaine järjestelmä saa jostain ilmaa ni voiko se aiheuttaa tuontyyppistä vikaa?
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Käynnistysongelma
Mulla oli vähän vastaavanlaista ongelmaa. Kun seisoi yön katoksessa, niin lähti huonosti. Sai ilmaa ja tiivisteet vaihtamalla homma korjaantui kertaheitolla.
Sammuta kone ja kattele naftapunpun kylestä letkuja, jos tulee kuplia, niin siinä voisi olla lääke!
Ilmaa kyllä itsensä , mutta mulla vuosi tosi paljoan ja käynnistys just kylmänä oli tuskaa
Sammuta kone ja kattele naftapunpun kylestä letkuja, jos tulee kuplia, niin siinä voisi olla lääke!
Ilmaa kyllä itsensä , mutta mulla vuosi tosi paljoan ja käynnistys just kylmänä oli tuskaa
vaihda ne kaikki hehkut kerralla kun kerran ostit ne...ei kannata alkaa ainoastaan sitä yhtä silloin vaihtamaan ja menee ne muutkin siinä samalla kertaa eikä ole edes iso hommajani77 kirjoitti:Sain mitattua hehkut ja 1,2,3 sylinterin hehku antoi arvoksi 1,3 mutta 4. sylinterin hehku ei mitään arvoa eli nelonen on ilmeisestikin siis täysin mykkänä...??
Ihmeellistä, sillä hehkun merkkivalo toimii kuitenkin täysin normaalisti..Täytyy varmaan koittaa vaihtaa nyt ainakin toi yksi hehku...
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Kyllähän se vika hekuissa oli, johan lähtee käyntii ku palmun alta
Aikaa tuhraantu sen pari tuntia, mutta joka pytyllä on nyt uus hehku. Ainut ongelma oli ku venäjän pojan hylsysarjan nivel ei oo taipuisammasta päästä, siinä on yks kuollut kohta mistä ei taho käsinkään saaha käännettyä, tuotti pientä lisätyötä.
Homma ei oo kyllä mikää paha rasti kuhan on vaan riittävän pieni hylsysarja, sekä muutama jatko ja kulmanivel. Sekä kynä magneetti on ihan hyödyllinen apuväline
Aikaa tuhraantu sen pari tuntia, mutta joka pytyllä on nyt uus hehku. Ainut ongelma oli ku venäjän pojan hylsysarjan nivel ei oo taipuisammasta päästä, siinä on yks kuollut kohta mistä ei taho käsinkään saaha käännettyä, tuotti pientä lisätyötä.
Homma ei oo kyllä mikää paha rasti kuhan on vaan riittävän pieni hylsysarja, sekä muutama jatko ja kulmanivel. Sekä kynä magneetti on ihan hyödyllinen apuväline
- arkkipappa
- Viestit: 12
- Liittynyt: 25.1.2008 16:59
- Paikkakunta: Jyväskylä
jahas, saku saanu hehkut vaihettua pitää vissiin itekki niitä tutkia kuhan tuon suuremman vian saa tuosta kuntoonSaku kirjoitti:Kyllähän se vika hekuissa oli, johan lähtee käyntii ku palmun alta
Aikaa tuhraantu sen pari tuntia, mutta joka pytyllä on nyt uus hehku. Ainut ongelma oli ku venäjän pojan hylsysarjan nivel ei oo taipuisammasta päästä, siinä on yks kuollut kohta mistä ei taho käsinkään saaha käännettyä, tuotti pientä lisätyötä.
Homma ei oo kyllä mikää paha rasti kuhan on vaan riittävän pieni hylsysarja, sekä muutama jatko ja kulmanivel. Sekä kynä magneetti on ihan hyödyllinen apuväline