W124 200D:n kylmäkäynnistys ongelma

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
jani77
Viestit: 104
Liittynyt: 21.4.2006 0:20
Paikkakunta: Muurame

W124 200D:n kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja jani77 »

Moi!

Mistä lähtis hakemaan vikaa kun toi 200D lähtee sillein rykimällä käyntiin kylmänä eli ei oikein kaikilla sylintereillä....jos on lämmössä,niin sitten ei mitään ongelmaa...??

Hehkutkin pitäisi olla kunnossa kun ainakin hehkun merkkivalo toimii normaalisti..mikä olis ongelmana...???
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hehkutulppa voi olla rikki vaikkei valo oikkuilekaan, mittaile ne ensin.
jani77
Viestit: 104
Liittynyt: 21.4.2006 0:20
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja jani77 »

Mites se mittaus tehtiinkään eli muistaakseni hehkun releeltä mut missäs se onkaan tossa 200D:ssä...??

Mitattiinkos se vastus hehkuille lähtevän navan ja maan väliltä??
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Rele löytyy sisälokasuojasta vas.lyhdyn takaa. Siitä tulpille lähtevä liitin irti ja mittailemaan. Vastus arvoja en muista, mutta rikkinäisessä vastus on muista poikkeava. Mulla on kyseinen rele joutilaana, jos sellaselle tulee tarvetta?

-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

tai sitten mittailee suoraan hehkujen päästä...muistaakseni arvot olivat jotain 0.3-0,7ohmia ja sen yli tai alle kun menee niin hehku pimeenä,mutta yleensä kun se hehku pimenee niin arvot huitelee jossain 15-30ohmin vaiheilla
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Saku
Viestit: 33
Liittynyt: 10.10.2007 13:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Saku »

Morjesta, itellä on sama ongelma ja sattuupa olemaan myös tuo 200D.
Semmosen lisäyksen huomasin, että mitä pitempään auto seisoo ni sen kauemman kestää että alkaa käymään kunnolla?

Mittailin siltä releen liittimeltä hehkut, ni sain arvoiks kolmelle hehkulle 0,8 ohmia ja yhelle 0,6 ohmia.

Koitin myös sähköjohdolla antaa akulta virtaa suoraan liittimen naistoihin, niin kaikki nastat löi kipinään.

Olettasin että kaikki hehkut olis kunnossa.

Olisiko ehdotuksia mistä seuraavaks vois vikaa kallata?
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Saku kirjoitti:Morjesta, itellä on sama ongelma ja sattuupa olemaan myös tuo 200D.
Semmosen lisäyksen huomasin, että mitä pitempään auto seisoo ni sen kauemman kestää että alkaa käymään kunnolla?

Mittailin siltä releen liittimeltä hehkut, ni sain arvoiks kolmelle hehkulle 0,8 ohmia ja yhelle 0,6 ohmia.
jos pitemmän aikaa seisoo ja lähtee käymään huonosti niin vikaa voi olla myöskin polttoaine puolella,milloinkas on viimeks naftasuodattimet vaihdettu? Ja ei nuo hehkut paljoa tuohon mersuun maksa niin osta vaan ihan suosiolla kaikki siihen ja vaihtele ne,kuten ylempänä sanoin että arvot olivat 0,3-0,7 ohmia niin hehkut ovat kunnossa mutta sinun tapauksessa jos yks tulppa antaa eri lukeman kuin muut niin siinä yhdessä tai sitten kolmessa muussa on häikkää(KL-varaosassa maksaa näköjään 10e/kpl niin ei maailmaa kaada vaikka vaihtaisikin kaikki kerralla ja siinä samalla sais sitäkin kautta toimintavarmuutta mahdollisesti tuleville pakkaskeleille)
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Saku
Viestit: 33
Liittynyt: 10.10.2007 13:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Saku »

Suodatin on vaihettu toissa maanantaina.

Jos polttoaine järjestelmä saa jostain ilmaa ni voiko se aiheuttaa tuontyyppistä vikaa?

Pitänee tulpat nyt ainaki vaihtaa kuhan saa eka tuon pahemman vian korjattua.

viewtopic.php?p=276736#276736
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Saku kirjoitti:Jos polttoaine järjestelmä saa jostain ilmaa ni voiko se aiheuttaa tuontyyppistä vikaa?
kyllä voi,diesel on aika tarkka tuosta ilmasta naftan seassa,mutta mersun dieselin pitäis kyllä ilmata itse itsensä kun vaan käyntiin lähtee,joten sinun tapauksessa voi johtua myöskin tuosta ilman saannista polttoainejärjestelmään,voi olla että joku liitos putkissa/letkuissa valskaa
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Saku
Viestit: 33
Liittynyt: 10.10.2007 13:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Saku »

Onko tuon mahdollisen vuodon löytämiseen mitään hyvää konstia?

Piitääkö lähteä vaan järjestelmällisesti käymään kaikki letkut ja liittimet läpi?
Avatar
jaakkoha
Viestit: 187
Liittynyt: 14.4.2007 0:01
Paikkakunta: Uimahallipaikkakunta

Viesti Kirjoittaja jaakkoha »

jos olisin sinä, vaihtasin vaan ne hehkut uusiin ensin ja miettisin sitte jos ei ala pelittään. voi olla vaan jotkut Bi***ma-hehkut, jotka ei välttämättä toimi kunnolla vaikka kuinka vastusmittarilla autosähköasentaja mittaa.
W124 - omistamisen iloa.
Avatar
BigA
Viestit: 137
Liittynyt: 12.2.2006 22:26
Paikkakunta: Riihimäki

Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja BigA »

Mulla oli vähän vastaavanlaista ongelmaa. Kun seisoi yön katoksessa, niin lähti huonosti. Sai ilmaa ja tiivisteet vaihtamalla homma korjaantui kertaheitolla.
Sammuta kone ja kattele naftapunpun kylestä letkuja, jos tulee kuplia, niin siinä voisi olla lääke!
Ilmaa kyllä itsensä , mutta mulla vuosi tosi paljoan ja käynnistys just kylmänä oli tuskaa
Saku
Viestit: 33
Liittynyt: 10.10.2007 13:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Saku »

Täytyypä tarkistaa tuo het ensimmäiseks, kuhan saa eka tuon ohjautehostimen pysymään autossa kiinni :? On ollu auto nyt 2 viikkoa seisokissa ku ei oo paljoa tohtinu ajella.

Kiitoksia vinkeistä jo näin etukäteen, ilmottelen mikäli saan vian korjattua taikka tuun kyselemään lisää apuja :happy:
Saku
Viestit: 33
Liittynyt: 10.10.2007 13:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Saku »

Noniin uudet hehkut on jo ostettuna, mutta vielä vaihtamatta, pitänee odottaa viikonloppuun että pääsee talliin vaihtamaan. Tänään tuli sitte uus vika nyt se ei enää edes sammu :lol:

Ei auta muuta ku odottaa että pääsee kunnolla pöyhimään missä vika. :lol:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Autoa rassatessa tökkäsit jonkun letkun irti, valojen säädöltä ehkäpä :roll:
Saku
Viestit: 33
Liittynyt: 10.10.2007 13:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Saku »

Ei malttanu oottaa viikonloppuun :lol:
Virtalukon takaa oli toinen alipaineletku irti, ilmeisesti ite olin sen saanu häslättyä ku mittaristo oli yks päivä irrallaan.
jani77
Viestit: 104
Liittynyt: 21.4.2006 0:20
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja jani77 »

Sain mitattua hehkut ja 1,2,3 sylinterin hehku antoi arvoksi 1,3 mutta 4. sylinterin hehku ei mitään arvoa eli nelonen on ilmeisestikin siis täysin mykkänä...??
Ihmeellistä, sillä hehkun merkkivalo toimii kuitenkin täysin normaalisti..Täytyy varmaan koittaa vaihtaa nyt ainakin toi yksi hehku...
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

jani77 kirjoitti:Sain mitattua hehkut ja 1,2,3 sylinterin hehku antoi arvoksi 1,3 mutta 4. sylinterin hehku ei mitään arvoa eli nelonen on ilmeisestikin siis täysin mykkänä...??
Ihmeellistä, sillä hehkun merkkivalo toimii kuitenkin täysin normaalisti..Täytyy varmaan koittaa vaihtaa nyt ainakin toi yksi hehku...
vaihda ne kaikki hehkut kerralla kun kerran ostit ne...ei kannata alkaa ainoastaan sitä yhtä silloin vaihtamaan ja menee ne muutkin siinä samalla kertaa eikä ole edes iso homma
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Saku
Viestit: 33
Liittynyt: 10.10.2007 13:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Saku »

Kyllähän se vika hekuissa oli, johan lähtee käyntii ku palmun alta :wink:

Aikaa tuhraantu sen pari tuntia, mutta joka pytyllä on nyt uus hehku. Ainut ongelma oli ku venäjän pojan hylsysarjan nivel ei oo taipuisammasta päästä, siinä on yks kuollut kohta mistä ei taho käsinkään saaha käännettyä, tuotti pientä lisätyötä.

Homma ei oo kyllä mikää paha rasti kuhan on vaan riittävän pieni hylsysarja, sekä muutama jatko ja kulmanivel. Sekä kynä magneetti on ihan hyödyllinen apuväline :lol:
Avatar
arkkipappa
Viestit: 12
Liittynyt: 25.1.2008 16:59
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja arkkipappa »

Saku kirjoitti:Kyllähän se vika hekuissa oli, johan lähtee käyntii ku palmun alta :wink:

Aikaa tuhraantu sen pari tuntia, mutta joka pytyllä on nyt uus hehku. Ainut ongelma oli ku venäjän pojan hylsysarjan nivel ei oo taipuisammasta päästä, siinä on yks kuollut kohta mistä ei taho käsinkään saaha käännettyä, tuotti pientä lisätyötä.

Homma ei oo kyllä mikää paha rasti kuhan on vaan riittävän pieni hylsysarja, sekä muutama jatko ja kulmanivel. Sekä kynä magneetti on ihan hyödyllinen apuväline :lol:
jahas, saku saanu hehkut vaihettua :) pitää vissiin itekki niitä tutkia kuhan tuon suuremman vian saa tuosta kuntoon :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”