W123 200D -81 ei käynnisty, taas nakuttaa!

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

En säädä ulkona. Kiitos kuvista.
Huomenna nähdään miten taas käy.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

-20 meni just rikki...
Saas nähä...
Kuumaa ilmaa pitäs saada.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Sami R kirjoitti:-20 meni just rikki...
Saas nähä...
Kuumaa ilmaa pitäs saada.
Hmm. Me sulatettiin kerran jossain Siperia-pakkasissa kuuman VEDEN avulla. Eli helvetin kuumaa (ei sentään kiehuvaa) vettä reilut parikymmentä litraa. Koneen päälle vanha villakangastakki. Takille kipattiin kuumaa vettä, ja pukine muuttui näin "lämpötyynyksi". Aina, kun takki oli jäähtynyt muttei jäätynyt, kaadettiin taas uutta kuumaa sen päälle. Vähän kerrassaan siinä Perkinssikin lämpesi.

Sen verran tarkennettakoon, että kone kyllä oli jo käynyt, mutta jäähdytysneste ei kiertänyt muuta kuin lämmönvaihtimeen. Takkikonsti sulatti kanavia sen verran, että kierto aukesi.

E: sitten vaan ajeltiin niin kauan että koneen päältä oli vesi kuivunut.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

-20,9 astetta...
Kiva.
Aattelin maton laittaa koneen päälle, ni lämpö ei pääse katoamaan niin nopeasti...
On tääki talvi, lämpötilavaihtelut on aivan järjettömiä.
Tastä se vielä varmaankin pahenee, kiitos kasvihuoneilmiön. :cry:
-21,1
:evil:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Niin paljonko tuolla moottorilla on rullattu? Olen varmaan kysynyt jo aikaisemmin tätä samaa.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

435-440 T Km.
-18,8 enää.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Kai sulla ne ST1 dieselit on vaihdettu johonkin muuhun, vai vaivaako vanha vika?
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

On ABC:n -32:set.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Lähti kun lämmitettiin kuumailmapuhaltimella ja hinattiin käyntiin.
Startilla ei lähteny.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Sami R kirjoitti:Startilla ei lähteny.
Sama vika oli ittellä tänään. Kylmänä yritin käynnistää mutta startti ei jaksannu pyörittää nopeasti niin ei kehittänny tarpeeksi painetta jotta olis lähtenny käyntiin. Yöllä oli ollu jotain -25cels ja aamulla -16c. Faija tuli hinaamaan käyntiin, ykkösellä lähti hinatessa. Ollu varmaan viimeaikoina liikaa nurkka-ajoa tai sitte tämä pakkanen vieny varaustilan alas, voi voi...

Pitää varmaan tsekata hehkut läpi tai sitten ehkä nykyään alkaa 3v vanha akku olla jo ikäloppu.
Avatar
Vuke
Tolokun Güntheri
Viestit: 1064
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: Viiinatehtaan varjossa

Viesti Kirjoittaja Vuke »

Laittakaa poijjaat akut, startit, laturit uusiksi ja tarkistakaa hehkut, venttiilit (tarvittaessa uudet & säätö) niin kyllä lähtee oli pakkasta miten paljon tahansa :D
* Club Meucow® *
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Kerran vuodessa kun uusii akun, niin nou ropleem.. :shock:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Vuke kirjoitti:Laittakaa poijjaat akut, startit, laturit uusiksi ja tarkistakaa hehkut, venttiilit (tarvittaessa uudet & säätö) niin kyllä lähtee oli pakkasta miten paljon tahansa :D
Startissa ja öljyissä (5W40) ei pitäis tällä kertaa olla vikaa vikaa. Nyt ollu 12H laturissa ja virtaa on ainakin toistaiseksi parilla reissulla riittänny. Huomenna ajattelin mittailla hehkut ja tsekata akkunesteet. En vielä tiedä pystyykö tuosta ns. huoltovapaasta akusta tarkistamaan mitään, selvinnee huomenna. Laturin kuntokin on vähän arvoitus, ei ainakaan ole vilkutellut varoitusvaloa :shock: eikä hihnakaan ole huutannu.

Akku, hehkut, laturi, venttiilien säätö olisi tämän savotan järjestys. Kone/kansiremppaa koitan vielä lykätä muutamalla vuodella. Venttiilit tuli säädettyä kotosalla 50tkm sitten, vähän kinkkinen homma kun on niin ei sitäkään kovin usein viitti tehdä.

Aika hanurista kun on 3v sitten laittannu 100€ hyvään Bochin akkuun. Olisi pitänny silloin ostaa Biltema/Hankook, TM testivoittaja. Pitää nyt vielä yrittää samalla päästä syksyyn asti. Kavereiden kanssa mietittiin että pitää varmaan ostaa halpa-akku (50-80€) kahden vuoden välein jos sillä pääsis parempaan hinta/laatusuhteeseen. Toinen idea olisi värkätä joku lämpösuoja akulle. Jos sellainen vaikka estäisi vähän virran karkaamista ja alentaisi latautumisen kynnystä.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Mullakin on vuoden vanha boschin silveri akkuna, din "650 A" käynnistysvirtaa pitäs olla. Vien bilikan venojen säätöön tällä viikolla, jos hovikorjaajalla on aikaa, varmaan oilitkin vaihtuu 10W30:siin. Hehkut on kunnossa, ainakin yleismittarilla mitattuna.
Käynnistysvirtaa kaipaisin enempi ja jännite ei saisi notkahtaa niin kuin se tuossa silverissä tekee.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Dunkelblau123 kirjoitti: Toinen idea olisi värkätä joku lämpösuoja akulle. Jos sellainen vaikka estäisi vähän virran karkaamista ja alentaisi latautumisen kynnystä.
Jossain olen nähnyt ihan tehdastekoisen systeemin, missä jäähdytysneste kiertää akkutelineessä. Hataran muistikuvan mukaan vaikutti ihan mersun systeemiltä. Ettei vain olisi sama neste kiertänyt sitten lasinpesunesteen säiliössä.

On itselläkin kokemuksia tuosta boschin silveristä. Ensimmäisenä talvena se pystyi uskomattomiin suorituksiin pakkasessa. Toinen talvi olikin pettymys, kun ei enää voinut sahata niin pitkään kuin halusi. Hyvin se vielä sittenkin pyöritti. Kolmatta talvea ei tullut, sillä auto lähti kiertoon.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Vuke
Tolokun Güntheri
Viestit: 1064
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: Viiinatehtaan varjossa

Viesti Kirjoittaja Vuke »

Dunkelblau123 kirjoitti:Laturin kuntokin on vähän arvoitus, ei ainakaan ole vilkutellut varoitusvaloa :shock: eikä hihnakaan ole huutannu.
Ei muuten vilkuttelekkaan valoa kun mersun ominaisuus on kuluttaa vain toista hiilta :shock:
Kokemuksella voin kertoa että hiili voivat olla ihan loppu(itseasiassa niitä ei ollut enään juuri ollenkkaan jäljellä) vaikka valo ei palakkaan
* Club Meucow® *
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”