Luistava automaatti (korjattu)
Luistava automaatti (korjattu)
Seuraavanlaista ilmenee toisinaan: kun kiihdyttää normaalisti niin automaatin kakkoselta kolmoselle vaihtaessa kierrokset nousevat hetkellisesti; siis ennen kun vaihto on tapahtunut nousee kierrokset ilman kuormitusta 500 ylöspäin. Siis ilmeisesti luistaa. Muilla vaihdoilla ei vastaava ilmene, eikä maltillisella kiihdytyksellä. Mitä pitäisi tehdä?
300D automaatti -93
ELI: edellinen omistaja oli ilmeisesti säädellyt summassa paineita ja ne olivat aivan perseellään ja kickdown vaijeri kireällä kuin viulun kieli. Ilmeisesti aikansa käännellyt laatikon kyljestä ja jättänyt sitten niin ettei alipainetta ollut kuin nimeksi. Asentaja ihmetteli että laatikko ylipäänsä toimi noin hyvin näillä säädöillä. Sääti sitten ajan kanssa ja mittarilla kaiken kohdalleen ja totesi ettei laatikossa ole mitään vikaa, ei vaan olleet säädöt kohdallaan.
300D automaatti -93
ELI: edellinen omistaja oli ilmeisesti säädellyt summassa paineita ja ne olivat aivan perseellään ja kickdown vaijeri kireällä kuin viulun kieli. Ilmeisesti aikansa käännellyt laatikon kyljestä ja jättänyt sitten niin ettei alipainetta ollut kuin nimeksi. Asentaja ihmetteli että laatikko ylipäänsä toimi noin hyvin näillä säädöillä. Sääti sitten ajan kanssa ja mittarilla kaiken kohdalleen ja totesi ettei laatikossa ole mitään vikaa, ei vaan olleet säädöt kohdallaan.
Viimeksi muokannut time, 29.1.2008 16:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Ei kannata hötkyillä .Ajotyyli sellaiseksi ,ettei luistata 2/3 vaihteen välillä.
Mitä pidempään vaihde (hurraa) nostaa kiekkoja,sitä enemmän luistaa ja kuluttaa pintoja .
Mikäli et ole nostanut alipainetta ,eikä kukaan muukaan laatikon kyljessä olevasta mokkulasta alipainetta niin tee se ja 1 !/2 kierrosta eikä enempää.Loput hoituu vaijerisäädöllä konehuoneen puolelta,kiertämällä vastapäivää vaihdot pehmenee ja vaihtaa aikaisemmin.
Sama"vika " ja vuosi ilman sen kummempaa
Mitä pidempään vaihde (hurraa) nostaa kiekkoja,sitä enemmän luistaa ja kuluttaa pintoja .
Mikäli et ole nostanut alipainetta ,eikä kukaan muukaan laatikon kyljessä olevasta mokkulasta alipainetta niin tee se ja 1 !/2 kierrosta eikä enempää.Loput hoituu vaijerisäädöllä konehuoneen puolelta,kiertämällä vastapäivää vaihdot pehmenee ja vaihtaa aikaisemmin.
Sama"vika " ja vuosi ilman sen kummempaa
luistoa
Mulla korjattiin 300D - 93 laatikko ja 2/3 välissä oli luistoa ja kierrokset käyttäytyi juuri mainitsemallasi tavalla.
Laatikon kyljestä ruuvia säätämällä vaihto muuttui normaaliksi.
Tosin laatikko tiputtaa vähän öljyä tuon "korjauksen" jäljiltä, mutta en viitsinyt siitä sitten mitään numeroa nostaa, kun lisäämättä pärjäilee sen 50 tkm vaihtovälin!
Se konehuonee vaijerin säätö mielestäni vaikutta vain Kick- downiin...vai olenko väärässä?
Laatikon kyljestä ruuvia säätämällä vaihto muuttui normaaliksi.
Tosin laatikko tiputtaa vähän öljyä tuon "korjauksen" jäljiltä, mutta en viitsinyt siitä sitten mitään numeroa nostaa, kun lisäämättä pärjäilee sen 50 tkm vaihtovälin!
Se konehuonee vaijerin säätö mielestäni vaikutta vain Kick- downiin...vai olenko väärässä?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Mulla oli kans melkoinen luisto 2 -> 3 vaihdossa kun tämän nykyisen autoni ostin. Kierrokset kävi korkealla ennenkuin kolmonen meni päälle Ääripään vaihdot toimi hyvin, eli kevyellä pintakaasulla ja kaasu pohjassa kiihdyttäessä. Ongelma ilmeni vasta ns. "normaaliajolla".
Vein autoni mersut tuntevalle kaverille ja hän lupasi tutkia laatikon toiminnan. Mulle kerrottiin, että tämä on mersussa kuluneen laatikon ensimmäinen oire, mutta toimintaa ja käyttöikää pystyy yleensä parantamaan säädöllä. Ja hyvähän siitä loppujenlopuksi tulikin. Nyt vaihtaa mahtavasti eikä luista
Vein autoni mersut tuntevalle kaverille ja hän lupasi tutkia laatikon toiminnan. Mulle kerrottiin, että tämä on mersussa kuluneen laatikon ensimmäinen oire, mutta toimintaa ja käyttöikää pystyy yleensä parantamaan säädöllä. Ja hyvähän siitä loppujenlopuksi tulikin. Nyt vaihtaa mahtavasti eikä luista
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75