Ohjaustehostimen kiinnitys korvake (moottorin puoli)
Ohjaustehostimen kiinnitys korvake (moottorin puoli)
Iski otsikon mukainen ongelma, kyseessä on w124 200D ja vuosimallia -90
Ohjaustehostimen luolta kuulunu jonkin aikaa kitinää, vikakin selvis eillen, kiinnike on halennut osittain. Tosin jo sen verran että ohjaustehostin pääsee vääntymään jo jonkin verran kieroon, kyseessä on yläpuolen kiinnike ja moottrin puoli ei siis pumpussa oleva korva.
Onkohan muutamahdollisuutta kuin uusia koko alumiinilevy, jolla on hintaa 171 € + työt (noin 4 tuntia ammattilaiselta), korjaamo anto korjaus arvioks noin 500€.
Pystysköhän tuota hitsaamaan paikallaan, ilman että joka ikinen tiiviste palas. Halkeama on hyvin näkyvissä kun irrottaa tehostimen sekä polttoainesuodattimen.
Alla kuva halkeamasta.
http://img172.imageshack.us/my.php?imag ... amact2.jpg
Ohjaustehostimen luolta kuulunu jonkin aikaa kitinää, vikakin selvis eillen, kiinnike on halennut osittain. Tosin jo sen verran että ohjaustehostin pääsee vääntymään jo jonkin verran kieroon, kyseessä on yläpuolen kiinnike ja moottrin puoli ei siis pumpussa oleva korva.
Onkohan muutamahdollisuutta kuin uusia koko alumiinilevy, jolla on hintaa 171 € + työt (noin 4 tuntia ammattilaiselta), korjaamo anto korjaus arvioks noin 500€.
Pystysköhän tuota hitsaamaan paikallaan, ilman että joka ikinen tiiviste palas. Halkeama on hyvin näkyvissä kun irrottaa tehostimen sekä polttoainesuodattimen.
Alla kuva halkeamasta.
http://img172.imageshack.us/my.php?imag ... amact2.jpg
Ongelmana tuossa on se että tuo alumiinilevy ulottuu aika laajella alueelle, siinä on kiinni kaikki moniurahihnan kiristin, ohjuri, vesipumppu, kiertokangen stefa jne.
Ni mielelläni koittasin eka hitsauttaa jossain jos se vaan on mahollisti, ilman että tulee enemmän tuhoa aikaan.
Mietityttää vaan että palaako kaikki tiivisteet, ja onko tuo mersun käyttämä alumiiniseos edes hitsattavissa?
Ni mielelläni koittasin eka hitsauttaa jossain jos se vaan on mahollisti, ilman että tulee enemmän tuhoa aikaan.
Mietityttää vaan että palaako kaikki tiivisteet, ja onko tuo mersun käyttämä alumiiniseos edes hitsattavissa?
Dodii eihän se nyt menny ihan putkeen, tiistaina kävin näyttämässä autoa hitsurille ja lupas hitsata korvakkeen kiinni (niin hyvin ku mahollista ilman irrotusta). Eillen piti sitte viedä auto kaverille ni tuli aamulla tieto että hitsuri peru koko homman
Noh ensviikolla uudella innolla sitte Muurskiin näyttämään autoa, jospa ne siellä sais asialle jotain.
Noh ensviikolla uudella innolla sitte Muurskiin näyttämään autoa, jospa ne siellä sais asialle jotain.
Noniin homma meni taas vähän eteenpäin, keskiviikko aamulla sitte auto hitsattavaks.
Tehtiin sopimus että minä puran kaikki tarvittavat edestä pois ja kaveri hitsaa korvan takas paikoilleen.
Semmosta tiedustelisin että onko tuossa mitään ihmeempiä, mitä pitäs varoa/tarkkailla, kun purkaa ohjaustehostimen, ilmanputsarin sekä ilmanputsarin pohjan, sekä polttoainesuodattimen ja sen jalan irti. Kun nuo ottaa pois tieltä ni halkeaman näkee oikeen hyvi. Onko tuo polttoainesuodattimen jalka kiinni ainoastaan niillä kahdella pultilla moottorin puolelta?
Tehtiin sopimus että minä puran kaikki tarvittavat edestä pois ja kaveri hitsaa korvan takas paikoilleen.
Semmosta tiedustelisin että onko tuossa mitään ihmeempiä, mitä pitäs varoa/tarkkailla, kun purkaa ohjaustehostimen, ilmanputsarin sekä ilmanputsarin pohjan, sekä polttoainesuodattimen ja sen jalan irti. Kun nuo ottaa pois tieltä ni halkeaman näkee oikeen hyvi. Onko tuo polttoainesuodattimen jalka kiinni ainoastaan niillä kahdella pultilla moottorin puolelta?
Nyt olis korvaa hitsailtu, keskiviikko aamuna auto pajalle ja parin tunnin päästä pois. Pari päivää on jo kestäny ni eiköhän se siinä pysy
Osien purkamiseen meni noin 30 - 40 minuuttie että saatiin korva hyvin näkyviin. Tämän jälkeen hitsari teki taikojaan, ja ei muuta ku auto taas läjään. Alla pari kuvaa operaatiosta... Hieman siitä joutu tieltä purkamaan osaa pois
Ja sitten ite saumasta kuva
Mikäli tuo nyt tuossa kestään niin tuli siinä pientä säästöä, ku korjaamolla se kustannusarvio oli noin 500€ ja hitsuri otti työstä ja tallin vuokrasta 50€
Osien purkamiseen meni noin 30 - 40 minuuttie että saatiin korva hyvin näkyviin. Tämän jälkeen hitsari teki taikojaan, ja ei muuta ku auto taas läjään. Alla pari kuvaa operaatiosta... Hieman siitä joutu tieltä purkamaan osaa pois
Ja sitten ite saumasta kuva
Mikäli tuo nyt tuossa kestään niin tuli siinä pientä säästöä, ku korjaamolla se kustannusarvio oli noin 500€ ja hitsuri otti työstä ja tallin vuokrasta 50€