Ohjaustehostimen kiinnitys korvake (moottorin puoli)

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Saku
Viestit: 33
Liittynyt: 10.10.2007 13:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Ohjaustehostimen kiinnitys korvake (moottorin puoli)

Viesti Kirjoittaja Saku »

Iski otsikon mukainen ongelma, kyseessä on w124 200D ja vuosimallia -90

Ohjaustehostimen luolta kuulunu jonkin aikaa kitinää, vikakin selvis eillen, kiinnike on halennut osittain. Tosin jo sen verran että ohjaustehostin pääsee vääntymään jo jonkin verran kieroon, kyseessä on yläpuolen kiinnike ja moottrin puoli ei siis pumpussa oleva korva.

Onkohan muutamahdollisuutta kuin uusia koko alumiinilevy, jolla on hintaa 171 € + työt (noin 4 tuntia ammattilaiselta), korjaamo anto korjaus arvioks noin 500€. :shock:

Pystysköhän tuota hitsaamaan paikallaan, ilman että joka ikinen tiiviste palas. Halkeama on hyvin näkyvissä kun irrottaa tehostimen sekä polttoainesuodattimen.

Alla kuva halkeamasta.
http://img172.imageshack.us/my.php?imag ... amact2.jpg
Avatar
Iso-Jukka
Viestit: 349
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Iso-Jukka »

Itse kyllä ottaisin palasen irti, pienellä vaivalla kerralla kuntoon.
Olisi helpompi hitsata molemmilta puolilta.
Tusbyn Teräs & Tuning
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
Saku
Viestit: 33
Liittynyt: 10.10.2007 13:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Saku »

Ongelmana tuossa on se että tuo alumiinilevy ulottuu aika laajella alueelle, siinä on kiinni kaikki moniurahihnan kiristin, ohjuri, vesipumppu, kiertokangen stefa jne.

Ni mielelläni koittasin eka hitsauttaa jossain jos se vaan on mahollisti, ilman että tulee enemmän tuhoa aikaan.

Mietityttää vaan että palaako kaikki tiivisteet, ja onko tuo mersun käyttämä alumiiniseos edes hitsattavissa? :?
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

hitsaus

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Niin eikös tuo ole siinä päällä ja näkyvissä, eikä siinä
taida olla mitään hitsusta pelkäävää vieressä.
Ei kunn hitsaa kasaan ja laittaa teräksisen tukiholkin jos on
päässy väljistyy reikä

Terveisin Jamppa
Avatar
Iso-Jukka
Viestit: 349
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Iso-Jukka »

No, varotaan kiertokangen stefaa,ostat osan niin vaihdetaan se, kohtuullisella hinnalla :D .
Tusbyn Teräs & Tuning
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Voi hitsata paikallaan, ja hyvin toimii sen jälkeen taas. Nimim kokemusta yhden auton verran
Saku
Viestit: 33
Liittynyt: 10.10.2007 13:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Saku »

Ens viikolla olist tarkotus koittaa onnistuuko hitsaaminen, pääsis huomattavasti helpommalla.
Saku
Viestit: 33
Liittynyt: 10.10.2007 13:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Saku »

Dodii eihän se nyt menny ihan putkeen, tiistaina kävin näyttämässä autoa hitsurille ja lupas hitsata korvakkeen kiinni (niin hyvin ku mahollista ilman irrotusta). Eillen piti sitte viedä auto kaverille ni tuli aamulla tieto että hitsuri peru koko homman :(

Noh ensviikolla uudella innolla sitte Muurskiin näyttämään autoa, jospa ne siellä sais asialle jotain.
Saku
Viestit: 33
Liittynyt: 10.10.2007 13:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Saku »

Noniin homma meni taas vähän eteenpäin, keskiviikko aamulla sitte auto hitsattavaks.

Tehtiin sopimus että minä puran kaikki tarvittavat edestä pois ja kaveri hitsaa korvan takas paikoilleen.

Semmosta tiedustelisin että onko tuossa mitään ihmeempiä, mitä pitäs varoa/tarkkailla, kun purkaa ohjaustehostimen, ilmanputsarin sekä ilmanputsarin pohjan, sekä polttoainesuodattimen ja sen jalan irti. Kun nuo ottaa pois tieltä ni halkeaman näkee oikeen hyvi. Onko tuo polttoainesuodattimen jalka kiinni ainoastaan niillä kahdella pultilla moottorin puolelta?
Saku
Viestit: 33
Liittynyt: 10.10.2007 13:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Saku »

Nyt olis korvaa hitsailtu, keskiviikko aamuna auto pajalle ja parin tunnin päästä pois. Pari päivää on jo kestäny ni eiköhän se siinä pysy :lol:

Osien purkamiseen meni noin 30 - 40 minuuttie että saatiin korva hyvin näkyviin. Tämän jälkeen hitsari teki taikojaan, ja ei muuta ku auto taas läjään. Alla pari kuvaa operaatiosta... Hieman siitä joutu tieltä purkamaan osaa pois :roll:

Kuva

Ja sitten ite saumasta kuva

Kuva

Mikäli tuo nyt tuossa kestään niin tuli siinä pientä säästöä, ku korjaamolla se kustannusarvio oli noin 500€ ja hitsuri otti työstä ja tallin vuokrasta 50€ :niinpaniin:
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

hitsaus

Viesti Kirjoittaja jamppa »

siihenhän tuli komia sauma.
Jos reikä on kovasti holvaaantunut,voipi siihen laittaa
teräksisenholkin.
Laitoin omaani

Jamppa
Saku
Viestit: 33
Liittynyt: 10.10.2007 13:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Saku »

Ylempi reikä oli ihan tiukka, siinä ei ollu paljoa väljää, mutta alempi reikä oli aika pahastikki väljä, pitänee siihen jostain kallata holkki. Tosin ku kiristi nuo pultit riittävän tiukalle niin ei tuo pumppu päässy yhtään heilumaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”