300D öljynpaine ? Missä pitäisi olla mittarin mukaan
300D öljynpaine ? Missä pitäisi olla mittarin mukaan
Juu terve!
Missä kohdassa pitäisi öljynpaineen vähintään pysytellä kun kone on lämmin.= n 80 C
Mulla on kohta 500 tmk ajettu rassi ja talvella ollaan siinä aika tarkkaan 1 ja 2 välillä.
Kuumalla kesäkelikkä laskee siihen 1 pintaan.
Ollaanko jo liian alhaisilla lukemilla ?
Missä kohdassa pitäisi öljynpaineen vähintään pysytellä kun kone on lämmin.= n 80 C
Mulla on kohta 500 tmk ajettu rassi ja talvella ollaan siinä aika tarkkaan 1 ja 2 välillä.
Kuumalla kesäkelikkä laskee siihen 1 pintaan.
Ollaanko jo liian alhaisilla lukemilla ?
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Juu, näinhän se on.dealer kirjoitti:Paineet on ihan OK.
Kiertokangenlaakerien vaihdolla saattaisi vähän nousta muttei se käytännössä vaikuta muuhun kuin ... no, mittarin näyttöön.
Mutta eikö se tuo 500tkm ala olemaan semmonen sopiva kilometrilukema alakerran laakeroimiseen, joillakin ne luiskahtaa päällekkäin tuossa 500-700tkm kohdilla, joillakin 700tkm-1000tkm, ja joillakin ei koskaan.
Joten jos haluaa ihan varman päälle pelata niin ehkä voisi harkita sitä laakerointia. Toki ei se öljynpaine välttämättä sillä nouse

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi

W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Pistetään vielä tännekki.
Tehtaan ilmoittama alaraja tyhjäkäynnillä on 0.3kiloa. Ja 3kilon paine tulee saavuttaa ennen 3000 kierrosta. Koneen maksimipaine on yleensä rajoittettu 5kiloon. Mittari ei tietenkään tätä näytä.
Tuo tyhjäkäynti paine riippuu paljon käytetystä öljylaadusta ja konene tyhjäkäynti kierroksista. Se vaikuttaa paineisiin aika paljon jos kaverin mosa käy tyhjäkäyntiä vaikka 100rpm/min kovempaa ja koneessa on lisäksi vielä paksut öljyt.

Tehtaan ilmoittama alaraja tyhjäkäynnillä on 0.3kiloa. Ja 3kilon paine tulee saavuttaa ennen 3000 kierrosta. Koneen maksimipaine on yleensä rajoittettu 5kiloon. Mittari ei tietenkään tätä näytä.
Tuo tyhjäkäynti paine riippuu paljon käytetystä öljylaadusta ja konene tyhjäkäynti kierroksista. Se vaikuttaa paineisiin aika paljon jos kaverin mosa käy tyhjäkäyntiä vaikka 100rpm/min kovempaa ja koneessa on lisäksi vielä paksut öljyt.

Hyvät paineet noilla kilsoilla. Mulla on 298 000 km ajetussa 1,3 luokkaa kuumana, Valvolinen 5/40 täyssynteettiset.
Nesteen 10/30:sella oli vähän vähemmän.
Jos ei kannelle tarvihe tehdä vielä mitään, niin ei kai alakerrankaan kunto vielä ole remontoitava.

Nesteen 10/30:sella oli vähän vähemmän.
Jos ei kannelle tarvihe tehdä vielä mitään, niin ei kai alakerrankaan kunto vielä ole remontoitava.


S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Re: 300D öljynpaine ? Missä pitäisi olla mittarin mukaan
Ei mtn hätää...Latua vaan.. Mut noi mittarit(mesen omat)sähköset ei aina ole luotettavia...BigA kirjoitti:
Mulla on kohta 500 tmk ajettu rassi ja talvella ollaan siinä aika tarkkaan 1 ja 2 välillä.
Kuumalla kesäkelikkä laskee siihen 1 pintaan.
Ollaanko jo liian alhaisilla lukemilla ?




Minulla on melkein saman verran ajettu 300D ja paineet samat, öljyt 5W50 Mobil 1.Aku P kirjoitti:Hyvät paineet noilla kilsoilla. Mulla on 298 000 km ajetussa 1,3 luokkaa kuumana, Valvolinen 5/40 täyssynteettiset.
Nesteen 10/30:sella oli vähän vähemmän.
Jos ei kannelle tarvihe tehdä vielä mitään, niin ei kai alakerrankaan kunto vielä ole remontoitava.![]()
® Mesen Porkkana-klubi
Topickia lainaten onko OK että toi oma 200D pitää ajossa oma mittarinsa mukaan ö-paineen 3 ja joutokäynnillä 2½ (mittatikku ylärajalla) ja 2 kun öljyä on jonkin verran alle puolenvälin.
(Härvelihän on jälkiahdettu
vaikuttanee sekin jotain)
(Härvelihän on jälkiahdettu

® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
Ja niin on täälläki. 250d ja 630tkmWikke kirjoitti:Minulla on melkein saman verran ajettu 300D ja paineet samat, öljyt 5W50 Mobil 1.Aku P kirjoitti:Hyvät paineet noilla kilsoilla. Mulla on 298 000 km ajetussa 1,3 luokkaa kuumana, Valvolinen 5/40 täyssynteettiset.
Nesteen 10/30:sella oli vähän vähemmän.
Jos ei kannelle tarvihe tehdä vielä mitään, niin ei kai alakerrankaan kunto vielä ole remontoitava.![]()
Pitäisin mittaria lähinnä humpuukina tyhjäkäynnillä, koska kierrosluku vaikuttaa lukemaan tolokuttomasti.
Ja alkavilla mesenisteillä saattaa pahimmillaan purattaa vaikka ja mitä.

Öljymäärä ei kyllä pitäs vaikuttaa paineisiin mitenkään. Toki vähempi määrä öljyä lämpenee helpommin enemmän jolloin paine tippuu.VT86 kirjoitti:Topickia lainaten onko OK että toi oma 200D pitää ajossa oma mittarinsa mukaan ö-paineen 3 ja joutokäynnillä 2½ (mittatikku ylärajalla) ja 2 kun öljyä on jonkin verran alle puolenvälin.
(Härvelihän on jälkiahdettuvaikuttanee sekin jotain)
Ja enemmän ajetut öljyt on muutenki yleensä ohuempaa.
On, se on mahtava.BigA kirjoitti:Eli loppupäätelmä....ei mitään muuta kuin kovaa ajoa!
On se mahtava tuo 300D! tänään kun annoin kenkää motarilla, niin lähti ripeesti liikkeelle.
Pitäis varmaan useemmin käyttää tuota kick-downia eikä vaan körötellä


Ja kannattaa pitää öljytaso mieluummin puolessa välissä merkkiä kuin maksimissa, pysyy venttiilinnostimet hiljaisina.

® Mesen Porkkana-klubi
Hähähähä.BigA kirjoitti:Eli loppupäätelmä....ei mitään muuta kuin kovaa ajoa!
On se mahtava tuo 300D! tänään kun annoin kenkää motarilla, niin lähti ripeesti liikkeelle.
Pitäis varmaan useemmin käyttää tuota kick-downia eikä vaan körötellä
Lähtee se kyllä 109-hevosvoimaseks vaparidieseliksi mukavasti, jos vaikka rampilla kerää rauhassa kierroksia ja 3000 kiepin jälkeen vasta polkaisee...
tdi-pasaatilla mennään ehkä ohi, mutta ei sitä sepelimyllyn ääntä ainakaan niillä voimakkuuksilla kuuntele pirukaan.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Aku P kirjoitti:Hähähähä.BigA kirjoitti:Eli loppupäätelmä....ei mitään muuta kuin kovaa ajoa!
On se mahtava tuo 300D! tänään kun annoin kenkää motarilla, niin lähti ripeesti liikkeelle.
Pitäis varmaan useemmin käyttää tuota kick-downia eikä vaan körötellä
Lähtee se kyllä 109-hevosvoimaseks vaparidieseliksi mukavasti, jos vaikka rampilla kerää rauhassa kierroksia ja 3000 kiepin jälkeen vasta polkaisee...
tdi-pasaatilla mennään ehkä ohi, mutta ei sitä sepelimyllyn ääntä ainakaan niillä voimakkuuksilla kuuntele pirukaan.
Saa olla muuten pasaatia viritetty että menee ohi,nimim.ex-passat tdi
Öljy itsessään vaikuttaa nuihin paineisiin hyvinkin paljon, mulla oli -88 200D ja siinä oli mobilin Synth S:ssät sisällä kun sen ostin niin paineet ei tippuneet kuumanakaan alle kahden, vaihdoin Shellin 10/30 diisseliöljyt sisään niin lämpimänä 1-1,5 näytti mittari, sitten seuraavaksi panin mobilin 10/30 delvacit niin taaskaan ei saanut mittaria alle kahden...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi