300D öljynpaine ? Missä pitäisi olla mittarin mukaan

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
BigA
Viestit: 137
Liittynyt: 12.2.2006 22:26
Paikkakunta: Riihimäki

300D öljynpaine ? Missä pitäisi olla mittarin mukaan

Viesti Kirjoittaja BigA »

Juu terve!

Missä kohdassa pitäisi öljynpaineen vähintään pysytellä kun kone on lämmin.= n 80 C
Mulla on kohta 500 tmk ajettu rassi ja talvella ollaan siinä aika tarkkaan 1 ja 2 välillä.
Kuumalla kesäkelikkä laskee siihen 1 pintaan.
Ollaanko jo liian alhaisilla lukemilla ?
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Heh,

Se on ikuinen ongelma tämä öljypaine asia.

Mun mielestä nuo on ihan hyvät, jonku toisen mielestä taas ei. :D

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Ne on ihan hyvät ne paineet, toki voit tehdä täydellisen konerempan ja vaihtaa öljyt 100km välein jos se takia yöt nukkuu paremmin. Ei nämä ikuisia ole, kuluu se kullikin vaikka ei heti aattelis.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29374
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Paineet on ihan OK.
Kiertokangenlaakerien vaihdolla saattaisi vähän nousta muttei se käytännössä vaikuta muuhun kuin ... no, mittarin näyttöön. :lol:
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

dealer kirjoitti:Paineet on ihan OK.
Kiertokangenlaakerien vaihdolla saattaisi vähän nousta muttei se käytännössä vaikuta muuhun kuin ... no, mittarin näyttöön. :lol:
Juu, näinhän se on.

Mutta eikö se tuo 500tkm ala olemaan semmonen sopiva kilometrilukema alakerran laakeroimiseen, joillakin ne luiskahtaa päällekkäin tuossa 500-700tkm kohdilla, joillakin 700tkm-1000tkm, ja joillakin ei koskaan.

Joten jos haluaa ihan varman päälle pelata niin ehkä voisi harkita sitä laakerointia. Toki ei se öljynpaine välttämättä sillä nouse :D

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7199
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pistetään vielä tännekki. :D

Tehtaan ilmoittama alaraja tyhjäkäynnillä on 0.3kiloa. Ja 3kilon paine tulee saavuttaa ennen 3000 kierrosta. Koneen maksimipaine on yleensä rajoittettu 5kiloon. Mittari ei tietenkään tätä näytä.

Tuo tyhjäkäynti paine riippuu paljon käytetystä öljylaadusta ja konene tyhjäkäynti kierroksista. Se vaikuttaa paineisiin aika paljon jos kaverin mosa käy tyhjäkäyntiä vaikka 100rpm/min kovempaa ja koneessa on lisäksi vielä paksut öljyt. :D
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Hyvät paineet noilla kilsoilla. Mulla on 298 000 km ajetussa 1,3 luokkaa kuumana, Valvolinen 5/40 täyssynteettiset.
Nesteen 10/30:sella oli vähän vähemmän.
Jos ei kannelle tarvihe tehdä vielä mitään, niin ei kai alakerrankaan kunto vielä ole remontoitava. :?: :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
jäpä k
Viestit: 72
Liittynyt: 31.10.2006 20:51
Paikkakunta: kuopio

Re: 300D öljynpaine ? Missä pitäisi olla mittarin mukaan

Viesti Kirjoittaja jäpä k »

BigA kirjoitti:

Mulla on kohta 500 tmk ajettu rassi ja talvella ollaan siinä aika tarkkaan 1 ja 2 välillä.
Kuumalla kesäkelikkä laskee siihen 1 pintaan.
Ollaanko jo liian alhaisilla lukemilla ?
Ei mtn hätää...Latua vaan.. Mut noi mittarit(mesen omat)sähköset ei aina ole luotettavia... :roll: Onks mesessä jokin kohta luotettava :wink: ...niin,ni kannattaa välillä öljynsuodattimen kupin pohjassa olevan "öljykello"n liitin irroittaa ja suihkauttaa CRC,tä,ni voipa tulla muutos paineen näyttöönkin.. :D Mut varmimman lukeman saat,ku käytät huollon puolella mittuutttamassa,jos askarruttaa kovin.. :?
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1594
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Aku P kirjoitti:Hyvät paineet noilla kilsoilla. Mulla on 298 000 km ajetussa 1,3 luokkaa kuumana, Valvolinen 5/40 täyssynteettiset.
Nesteen 10/30:sella oli vähän vähemmän.
Jos ei kannelle tarvihe tehdä vielä mitään, niin ei kai alakerrankaan kunto vielä ole remontoitava. :?: :?
Minulla on melkein saman verran ajettu 300D ja paineet samat, öljyt 5W50 Mobil 1.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
VT86
Linttaturpoilija
Viestit: 256
Liittynyt: 01.7.2006 20:26
Paikkakunta: Multia / Hellsinki

Viesti Kirjoittaja VT86 »

Topickia lainaten onko OK että toi oma 200D pitää ajossa oma mittarinsa mukaan ö-paineen 3 ja joutokäynnillä 2½ (mittatikku ylärajalla) ja 2 kun öljyä on jonkin verran alle puolenvälin.

(Härvelihän on jälkiahdettu :twisted: vaikuttanee sekin jotain)
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Wikke kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Hyvät paineet noilla kilsoilla. Mulla on 298 000 km ajetussa 1,3 luokkaa kuumana, Valvolinen 5/40 täyssynteettiset.
Nesteen 10/30:sella oli vähän vähemmän.
Jos ei kannelle tarvihe tehdä vielä mitään, niin ei kai alakerrankaan kunto vielä ole remontoitava. :?: :?
Minulla on melkein saman verran ajettu 300D ja paineet samat, öljyt 5W50 Mobil 1.
Ja niin on täälläki. 250d ja 630tkm

Pitäisin mittaria lähinnä humpuukina tyhjäkäynnillä, koska kierrosluku vaikuttaa lukemaan tolokuttomasti.
Ja alkavilla mesenisteillä saattaa pahimmillaan purattaa vaikka ja mitä. :lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7199
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

VT86 kirjoitti:Topickia lainaten onko OK että toi oma 200D pitää ajossa oma mittarinsa mukaan ö-paineen 3 ja joutokäynnillä 2½ (mittatikku ylärajalla) ja 2 kun öljyä on jonkin verran alle puolenvälin.

(Härvelihän on jälkiahdettu :twisted: vaikuttanee sekin jotain)
Öljymäärä ei kyllä pitäs vaikuttaa paineisiin mitenkään. Toki vähempi määrä öljyä lämpenee helpommin enemmän jolloin paine tippuu.

Ja enemmän ajetut öljyt on muutenki yleensä ohuempaa.
Avatar
BigA
Viestit: 137
Liittynyt: 12.2.2006 22:26
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja BigA »

Eli loppupäätelmä.... :o ei mitään muuta kuin kovaa ajoa!
On se mahtava tuo 300D! tänään kun annoin kenkää motarilla, niin lähti ripeesti liikkeelle.
Pitäis varmaan useemmin käyttää tuota kick-downia eikä vaan körötellä :lol:
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1594
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

BigA kirjoitti:Eli loppupäätelmä.... :o ei mitään muuta kuin kovaa ajoa!
On se mahtava tuo 300D! tänään kun annoin kenkää motarilla, niin lähti ripeesti liikkeelle.
Pitäis varmaan useemmin käyttää tuota kick-downia eikä vaan körötellä :lol:
On, se on mahtava. 8) Ei muuta kuin reilusti kenkää vaan, kone tykkää! Nämä moottorit on suunniteltu kovaan (autobahn)ajoon :D

Ja kannattaa pitää öljytaso mieluummin puolessa välissä merkkiä kuin maksimissa, pysyy venttiilinnostimet hiljaisina. :wink:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

BigA kirjoitti:Eli loppupäätelmä.... :o ei mitään muuta kuin kovaa ajoa!
On se mahtava tuo 300D! tänään kun annoin kenkää motarilla, niin lähti ripeesti liikkeelle.
Pitäis varmaan useemmin käyttää tuota kick-downia eikä vaan körötellä :lol:
Hähähähä.

Lähtee se kyllä 109-hevosvoimaseks vaparidieseliksi mukavasti, jos vaikka rampilla kerää rauhassa kierroksia ja 3000 kiepin jälkeen vasta polkaisee...

tdi-pasaatilla mennään ehkä ohi, mutta ei sitä sepelimyllyn ääntä ainakaan niillä voimakkuuksilla kuuntele pirukaan. :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
anttari
Viestit: 165
Liittynyt: 31.10.2007 16:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja anttari »

Aku P kirjoitti:
BigA kirjoitti:Eli loppupäätelmä.... :o ei mitään muuta kuin kovaa ajoa!
On se mahtava tuo 300D! tänään kun annoin kenkää motarilla, niin lähti ripeesti liikkeelle.
Pitäis varmaan useemmin käyttää tuota kick-downia eikä vaan körötellä :lol:
Hähähähä.

Lähtee se kyllä 109-hevosvoimaseks vaparidieseliksi mukavasti, jos vaikka rampilla kerää rauhassa kierroksia ja 3000 kiepin jälkeen vasta polkaisee...

tdi-pasaatilla mennään ehkä ohi, mutta ei sitä sepelimyllyn ääntä ainakaan niillä voimakkuuksilla kuuntele pirukaan. :twisted:


Saa olla muuten pasaatia viritetty että menee ohi,nimim.ex-passat tdi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Öljy itsessään vaikuttaa nuihin paineisiin hyvinkin paljon, mulla oli -88 200D ja siinä oli mobilin Synth S:ssät sisällä kun sen ostin niin paineet ei tippuneet kuumanakaan alle kahden, vaihdoin Shellin 10/30 diisseliöljyt sisään niin lämpimänä 1-1,5 näytti mittari, sitten seuraavaksi panin mobilin 10/30 delvacit niin taaskaan ei saanut mittaria alle kahden...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”