124 hekunvalo kateissa

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
C200B
Viestit: 11
Liittynyt: 23.10.2006 10:42
Paikkakunta: Äänekoski

124 hekunvalo kateissa

Viesti Kirjoittaja C200B »

Mistä voisi johtua kun -88 300D:n hekuvalo ei syty? Olen tutkinut johdon relen ja merkkilampun välillä ja kunnossa on. Samoin paria eri relettä on testattu huonolla menestyksellä, hehkutus kyllä pelaa. Voisiko releelle tulla merkkivalon ohjaus jostakin kauempaa, lämpötila-anturilta tms.?
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Otappa se hehkuille lähtevä töpseli irti releestä ja mittaa joka johdon vastus kylmänä ja kuumana. Todennäköisesti joku hehku muita väsyneempi. :roll:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
C200B
Viestit: 11
Liittynyt: 23.10.2006 10:42
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja C200B »

OK, kiitti vihjeestä. Onko käsitystä/kokemusta hehkunvaihdosta, joku kertoi että uudemmissa saattaapi tulppa katketa helposti reikään jolloin verenpaine aina hieman pmpsahtaa?
Lipes näköjään tuo kysymyskin loota&peräosastolle.
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

C200B kirjoitti:OK, kiitti vihjeestä. Onko käsitystä/kokemusta hehkunvaihdosta, joku kertoi että uudemmissa saattaapi tulppa katketa helposti reikään jolloin verenpaine aina hieman pmpsahtaa?
Lipes näköjään tuo kysymyskin loota&peräosastolle.
Ei OM603:ssa ole kovin suurta vaaraa hehkun katkeamiseen
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Jos se valo ei lainkaan syty, niin kai se polttimokin voisi olla palanut.
kanerhe
Viestit: 6
Liittynyt: 24.1.2008 19:03
Paikkakunta: NIVALA

hehkuista

Viesti Kirjoittaja kanerhe »

Hehkuista voi olla muutama pimeenä omassani loppui valon palaminen kun muutama oli väsynyt
Hehujen vaihto on aika simppeli homma: tarvitsee vain pienen räikän jatkovarren ja kaksi niveltä. kannattaa vaihtaa kaikki samalla
aikaa ei vie kuin pari tuntia
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Pitkä 11 mm hylsy olisi tarpeen tulpalle ja lyhyt 10 mm riittää johdolle.
Jatkovarsia räikälle kannattaa olla myös riittävästi, eli mieluusti kaksi
pientä räikkäsarjaa käytössä.
C200B
Viestit: 11
Liittynyt: 23.10.2006 10:42
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja C200B »

No nyt lopultakin on hehkut vaihdettu, ja kas kummaa, valo syttyi kojelaudasa. Hommassa olisi kätilölläkin kädet menneet huonoon kuntoon, joten voitte kuvitella, millaiset olivat meikäläisen lapiot askartelun jälkeen. Mutta siitä viis, homma pelittää. Kertauksena oireet: Hehkun valo kateissa mutta hehkutus kuitenkin toimi, loppu ajasta huomasi kyllä käyntiinlähdössäkin, että jotain muutakin oli pimeänä kuin vain hehkuvalo. Lopputuloksena oli yksi västoliitosynyt hehku ja yksi löysä johtoliitos. :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pitkä 11 mm hylsy
12

Jatkot ja nivelet + hylsy kannattaa teippailla yhteen ettei joudu kaivelemaan niitä kesken remontin startin ja lohkon välistä tai pohjamuovin päältä.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”