Nyt olisi arvoisille mersuvelhoille kysymys koskien 124 200D:n kytkintä vm. -94 ml. 593tkm
Ongelmana on että vaihteet menee toisinaan huonosti päälle, ei kuulu välttämättä rusahdusta mutta kepissä sen tuntee. Tapahtuu kaikilla vaihteilla. Joskus taas täytyy TODELLA RAUHALLISESTI (lue: monta sekuntia) laittaa vaihteet että menisi ilman ikäviä ääniä loveensa. Välillä pelaa kuten kuuluukin, ei mitään ongelmaa. Velipojalla kans 124 ja hän sanoi että kytkinpoljin on jäykkä verrattuna omaan. Kytkin ei luista, omasta mielestäni tuntuma hyvä. Ei vuoda nestettä ulospäin. Aiemmista mahdollisista remonteista ei tietoa, auto ostettu kesällä ja vika ilmaantui muutaman kuukauden päästä pikkuhiljaa.
Asian tiimoilta on tehty seuraavaa:
-Kytkin ilmattu pari kertaa
-Vaihteistoöljyt vaihdettu (ATF 200), edelliset oli hyvännäköiset, on oikea määrä
-Vaihteensiirtotankojen holkit vaihdettu ja vivusto säädetty, parani ehkä hieman
Onko näissä kaksoismassavauhtipyörä, voisiko liika liikevara siellä aiheuttaa kyseistä ongelmaa? Takerteleekohan kytkinlevy pääakselille ja jää "nojaamaan" vauhtipyörää vasten? Nestesäiliöltä poljinsylinterille menevä letku näytti olevan kostea päältäpäin, voisiko tihkuminen aiheuttaa ilman pääsyn poljinsylinterille jolloin kytkin ei irrottaisi kunnolla?
Jotakin saattoi unohtua mutta kysykää jos on tarvis.
Iso nöyrä kiitos jo etukäteen kaikille jotka viitsivät vaivautua
EDIITTIÄ: Jarru- ja kytkinnesteetkin on vaihdettu, unohtui.
Vaihteet menee huonosti päälle -> kytkinongelma?
Vaihteet menee huonosti päälle -> kytkinongelma?
Viimeksi muokannut MatKa, 20.2.2008 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S210 220 CDI -02
Eikö kukaan tiiä antaa vinkkiä Onkohan lie enää muuta vaihtoehtoa kun ottaa joskus laatikko pois ja pällistellä miltä siellä näyttää. Ja toivoa että levy vaan jumis akselille ja siksi ei irrottaisi kunnolla (olis halvin homma..) Taitaa mennä synkrot jos kovin pitkään alkaa vielä leikkimään..
Mikäli muita topikkeja lukiessani tajusin oikein niin tässä olisi kaksoismassavauhtipyörä Voiko sen "löystyminen" vaikuttaa jos se makaa kokoajan toisessa laidassa ja näinollen ei anna joustoa jos hampaat ei satu vaihtaessa kohdalle? Jos kukaan ymmärtää mitä tarkoitan...
Nestepuolen vikakin tuntuu aika kaukaa haetulta kun tuntuma on kuitenkin hyvä..
APUUVA sanokaa jotakin
Mikäli muita topikkeja lukiessani tajusin oikein niin tässä olisi kaksoismassavauhtipyörä Voiko sen "löystyminen" vaikuttaa jos se makaa kokoajan toisessa laidassa ja näinollen ei anna joustoa jos hampaat ei satu vaihtaessa kohdalle? Jos kukaan ymmärtää mitä tarkoitan...
Nestepuolen vikakin tuntuu aika kaukaa haetulta kun tuntuma on kuitenkin hyvä..
APUUVA sanokaa jotakin
S210 220 CDI -02
Hei,
Oletko tarkastanut kytkimen pääsylinterin kunnon polkimen vierestä. Sanoit ilmanneesi järjestelmän-ilmasitteko alhaalta ylöspäin? Onko ominaisuus aina vai pakkasella? Kytkin/jarrunesteiden vaihto kannattaa kuitenkin tehdä, jos nesteessä liikaa vettä.
Tuota hydraulipiirin vikaa ensimmäisenä tutkisin: jarrupää- ja työsylinteri, ilmaus alhaaltapäin ja nesteiden vaihto. Ja tiedät varmaankin, että jarrunestesäiliö jakaantuu kahteen osaan-vaikka jarrupuolella on nestettä niin välttämättä kytkinpuollella ei ole. Tuosta eteenpäin en osaa sanoa.
Sen varmaan tiesit, että W124:sissa menee kunnossa ollessaan vaihteet todella helposti sisään.
Oletko tarkastanut kytkimen pääsylinterin kunnon polkimen vierestä. Sanoit ilmanneesi järjestelmän-ilmasitteko alhaalta ylöspäin? Onko ominaisuus aina vai pakkasella? Kytkin/jarrunesteiden vaihto kannattaa kuitenkin tehdä, jos nesteessä liikaa vettä.
Tuota hydraulipiirin vikaa ensimmäisenä tutkisin: jarrupää- ja työsylinteri, ilmaus alhaaltapäin ja nesteiden vaihto. Ja tiedät varmaankin, että jarrunestesäiliö jakaantuu kahteen osaan-vaikka jarrupuolella on nestettä niin välttämättä kytkinpuollella ei ole. Tuosta eteenpäin en osaa sanoa.
Sen varmaan tiesit, että W124:sissa menee kunnossa ollessaan vaihteet todella helposti sisään.
Noniin alkohan tänne tulemaan vinkkejä
paine jarrunestesäiliöön ja polkemalla, Vehon tyyliin. Syksyllä vika ilmaantui eikä lämpötila tunnu vaikuttavan. Ja tiedän säiliön kaksijakoisuuden. Olen ajanut sylinterivikaisella 124:sella eikä käytös ole tässä lähellekään samanlainen.
JA ISO KIITOS VAIVANNÄÖSTÄ
Ei auta. Kytkin irrottaa monta senttiä ennen kuin kytkinpoljin on lattiassa, mutta niinkuin vähän huonosti eli ei kunnolla. Ikäänkuin laahaa..Auttaako jos kytkintä pumppaa ennen vaihtamista?
En ole tarkastanut pääsylinterin kuntoa. Jarru ja kytkinnesteet on vaihdettu, jäi listasta pois. Ilmaus on tehty 2 eri tyylillä: Alakautta alipainetoimisella "imurilla". Toinen: laittamalla ~2barHei,
Oletko tarkastanut kytkimen pääsylinterin kunnon polkimen vierestä. Sanoit ilmanneesi järjestelmän-ilmasitteko alhaalta ylöspäin? Onko ominaisuus aina vai pakkasella? Kytkin/jarrunesteiden vaihto kannattaa kuitenkin tehdä, jos nesteessä liikaa vettä.
Tuota hydraulipiirin vikaa ensimmäisenä tutkisin: jarrupää- ja työsylinteri, ilmaus alhaaltapäin ja nesteiden vaihto. Ja tiedät varmaankin, että jarrunestesäiliö jakaantuu kahteen osaan-vaikka jarrupuolella on nestettä niin välttämättä kytkinpuollella ei ole. Tuosta eteenpäin en osaa sanoa.
paine jarrunestesäiliöön ja polkemalla, Vehon tyyliin. Syksyllä vika ilmaantui eikä lämpötila tunnu vaikuttavan. Ja tiedän säiliön kaksijakoisuuden. Olen ajanut sylinterivikaisella 124:sella eikä käytös ole tässä lähellekään samanlainen.
Tämähän voisi olla tottakin. Onko kokemusta asiasta?Asetelma on jo noilla kilsoilla niin kuoleentunut, ettei jaksa irrottaa kunnolla. Vaihda siis uusi kytkin, hämmästyt miten kevyt kytkinpoljin voi olla!
JA ISO KIITOS VAIVANNÄÖSTÄ
S210 220 CDI -02
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 01.11.2007 9:41