Kattoluukun moottori+säätö

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
M-B Mika
Viestit: 93
Liittynyt: 18.7.2006 20:40
Paikkakunta: Salo

Kattoluukun moottori+säätö

Viesti Kirjoittaja M-B Mika »

Tuosta kattoluukun säädöstä ja moottorista...
On ajankohtaista jos saan jotenkin liitettyä sen luukkua liikuttavan poikkipalkin takaisin niihin sarana "härdelleihin" :roll:
(Taitaa olla aika hintavat palikat) Viimeksi kun samanlainen tilanne oli niin romikselta sain itse purkaen halvalla moottoria myöden osat.

Näyttää olevan pikkusen erillainen moottori tuossa vuoden -85 vekottimessa.
-Eli sitä säätönuppia ei pysty ruuvvailemaan.
-Eikös se niin ollut että ensin joko vedetään tai painetaan sitä valkoista "härpäkettä" ja sitten pyöritellään?
M-B Mika
Viestit: 93
Liittynyt: 18.7.2006 20:40
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja M-B Mika »

Kiitos Iso-Jukka ohjeista!
Oli vaan se säätöratas juntturassa.
Mitäs muuten mahtaa ne kattoluukun sarana asetelmat maksaa?
Jos ei saa patentoitua mitään omaa niin sitten joutuupi sijottamaan vähän uutta osaa katon sisään :?
Avatar
Iso-Jukka
Viestit: 349
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Iso-Jukka »

Taitaa olla halvinta ostaa, vaikka kolarivehkeen koko katto. :D
Tossa pihalla on kyllä jouten kattoluukku,tervetuloa kattomaan joskos löytyisi puuttuvat kilkkeet :lol:
Tusbyn Teräs & Tuning
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
M-B Mika
Viestit: 93
Liittynyt: 18.7.2006 20:40
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja M-B Mika »

Nyt olis sitten poikkipalkki kiinni sarana-asetelmissa mutta tuli sitten uusi ongelma!
Ilmeisesti vaiskan suojakuori rikki kun avautuu kyllä mutta kiinni ei mene muuten kuin luukusta avittamalla.
Ja taitaa sähköissäkin jotain vikaa olla kun välillä naksuu pelkkä rele eikä moottori pyöri.
Tarvii ruveta suunnittelemaan käsikäyttöä luukun mekanismille...
Avatar
Iso-Jukka
Viestit: 349
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Iso-Jukka »

Hiaskahtaa tuo hommeli siltä, että on se moottorin "ajoitus" ketuillaan :shock:
Se on nimittäin ääriherkkä säädölle, ei oo metriheikin hommaa.
Viiimeksi meni palttiarallaa parituntia sen ajoituksen hakemiseen.
Tusbyn Teräs & Tuning
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
M-B Mika
Viestit: 93
Liittynyt: 18.7.2006 20:40
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja M-B Mika »

Juu joskus coupessa säätelin sitä ja tarkkaa se tosiaan on.
Mutta toi ei mene edes käsikäytöllä kiinni jos ei luukusta avita.
En vaan ole itse koskaan nähnyt kokonaisuudessaan sitä suojaputkea ja voiko se sitten mennä poikki sieltä verhoilujen alta?
M-B Mika
Viestit: 93
Liittynyt: 18.7.2006 20:40
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja M-B Mika »

On se komiaa kun aurinko paistaa ja saa luukku auki ajella :P
Jep eli nyt luukku pelittää ainakin tovin!
Oli siinä vikaa monessakin kohtaa:
-Saranahärdellit irti poikkitangosta(saa nähdä kauanko patentti kestää)
-Poikkitankoa joutui vahvistelemaan kun joku oli ennenkin käynyt vähän "säätelemässä" liikkuvia osia.
-Moottorin kyljessä olevassa relepaketissa pientä hapettumaa(toimi silloin tällöin.)
-Maadoituspiuha parilla karvalla kiinni.
-Yleistä herkistelyä ja rasvailua.

Koskaan ei tule otettua projektikuvia kun niin kiire ja täpinöissään touhuaa :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”