w124 -94 300 td viritys

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
eteeni
Viestit: 15
Liittynyt: 09.5.2007 21:27
Viesti:

w124 -94 300 td viritys

Viesti Kirjoittaja eteeni »

Elikkä olisi aikeissa pikkasen/maltillisesti virittää kyseistä peliä...
tavotteena noin 200-250 hp mutta ei kestävyyden kustannuksella ( auto jatkuvassa työajossa )

pumpun ajattellin antaa mynän tehtäväx.
mut seuraavia utelisin ????

mikä kansipahvi on hyväksi havaittu ja todettu ?
Mitä turboa kannattaisi harkita alkuperäisen tilalle ?
Mistä kannattaa kysellä om 606 turbon veivejä ?
Käy ilmeisesti suoraan tonne ?
Kokemuksia mäntien pinnotuksista ?

Muita muutoksia, hyviä ideoita ja vinkkejä saa ehdottaa ja otetaan miellään vastaan.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kannattaa ekaks miettiä meinaako tehdä tuosta laillisen vai ei, meinaan -94 et saa vaihtaa turboa, laittaa cooleria yms.

Vaihtopalikat, tuurillla läpi inssistä yms, on se halpa vaihtoehto...
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10704
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

:whisper: Onko autosi "vähäpäästöinen", mikäli on niin taitaa olla virittäminen vähän niin ja näin?

Itselläni on -93 300TDT ja laillisena jos mielii pitää niin pumpun säätö taitaa olla ainoa "viritys", jotta konttorille kelpaa.

Näin olen ymmärtänyt. Viisaammat saa kertoa enemmän.

Joo ja vielä yksi juttu, Tervetuloa Meselle. 8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
eteeni
Viestit: 15
Liittynyt: 09.5.2007 21:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eteeni »

Eli ei o tarkotus tehdä aivan laillista...
Kikkaillaan sit vähän osia leimalle jos tarpeen esim.vanha turbo takas yms,yms

Onko muuten 94 automaattisesti vähäpäästönen vaikka siitä ei ole mainintaa rekisteriotteessa ?
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

rekisteriotteesta näet onko autosi merkitty vahäpäästöiseksi.
Varmaan kaikki /ainakin valtaosa -94:sista eteenpäin ovat vähäpäästöisiä.
BMW E31 V12
eteeni
Viestit: 15
Liittynyt: 09.5.2007 21:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eteeni »

Ei ainakaan rekisteri otteen mukaan ole vähäpäästönen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29220
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tässä juttua vähäpäästöisyydestä jne...
wiimax.fi
eteeni
Viestit: 15
Liittynyt: 09.5.2007 21:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eteeni »

Juu vaikeax menee näitten "nykyautojen" virittely noin niin kun katsastus mielessä...
Onnex tallissa on muuta tarpeex vanhaa kalustoa joiden kanssa ei tartte päästöistä stressata..

Mut silti kaipailisin kovin noita muita vinkkejä mitä aiemmin kyselin...
vaikka yv:nä jos ei muuten..
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Tosiaan laillisesti et voi muuta tehdä kuin käyttää pumpun huollossa.

Perus viritysniksit kyllä löytyvät tältä voorumiltakin kun lueskelet vähän: pumppu, turbo, välijäähy, lootan vahvistus yms.
I drive an Opel. What's your excuse?
eteeni
Viestit: 15
Liittynyt: 09.5.2007 21:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eteeni »

jep, jo alko juttua löytyy...
Viel kun toi hyvä kanspahvi selviäis...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

eteeni kirjoitti:Viel kun toi hyvä kanspahvi selviäis...
Victor Reinzin normipahvin turbodiisseliin kun laitat niin säilyypi laattasulake autossa. OM606:n metallitiiviste kestää ahtoja todella paljon paremmin mutta taas orggis kanget ei. Mutta jos vaihdat OM606:n tai Arrowin kanget niin silloin kannattaa laittaa metallitiiviste.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
ryhann
Viestit: 41
Liittynyt: 04.10.2007 23:14
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja ryhann »

itellä on 92.vm 300dT tomaatti mertsu ja siinä on otteessa että vähäpäästöinen
eteeni
Viestit: 15
Liittynyt: 09.5.2007 21:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eteeni »

Tosta ahtimen valinnasta vielä..
Soiteltuani alan firmoja läpi tuli aika montaa eri vaihtoehtoa...

holset hx-35 w
holset hy-35 58 turb,56komp pakopesä 8
garret gt-30, gt-35

eli ahdin sais käydä orkkis pakosarjaan ja nyt haetaan nimen omaan ahdinta millä motti herää alhaalla ja on kiva ajaa.

Kommentteja ? ideoita ?
eteeni
Viestit: 15
Liittynyt: 09.5.2007 21:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eteeni »

ja noista veiveistä...

olisko jollain niistä mittoja ?

eli 603 veivien tai 606..

jos vaik vähän ettiskelis mitä sinne löytyis muilta valmistajilta..

onko muuten 606 turbon ja vaparin veivit samanlaiset ?
jeemu
Viestit: 763
Liittynyt: 08.11.2007 1:17
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jeemu »

eteeni kirjoitti: onko muuten 606 turbon ja vaparin veivit samanlaiset ?
Vasemmalla tbo ja oikealla vapari veivi. Molemmat moniventtiilistä

Kuva
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
eteeni
Viestit: 15
Liittynyt: 09.5.2007 21:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eteeni »

Hienoa kiitokset veivien kuvasta, onhan noil jonkin verran eroa.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

BTW. Mistä kohtaa ootta silipassu tavaraa pois kangista kun ootta painottaneet niitä ? Minnoon alhaalta - tässä on vissiin muitakin tapoja ku perinteiset kaksi eli oikea ja väärä :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1151
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Punnihekko kummankin pään erikseen, sillon voi joutua ottamaan vaikka kummastakin. :?
eteeni
Viestit: 15
Liittynyt: 09.5.2007 21:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eteeni »

Ite olen ainakin veivit motteihin punninnu vaan koko painon.
Kevennelly painavimpia just tuolt alapäästä, samast mist valmistajatkin niit painottaa..
On olemas kyl sellain "kiikku" mihin pistetään samalle akselille kax veiviä yht aikaan keikkumaan ja sil pystyy tasapainottaa sekä ylä et alapäät.

Sit tietty alakerran liikkuvat osat on viel toisiinsa painotettu koneistamos.

Ja aina kannatta uudetkin veivit tarkastella läpi muutenkin..scatin teräs takoveivin lähettänny takuuseen tehtaalle silmällä havaittavan syvän särön takia.
Laadun valvonta ilmeisesti vähän niin jä näin..

Bme,lentz,carillo noitten kaa ei ole itellä ollu ongelmia laadun kaa.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

hcmato kirjoitti:Punnihekko kummankin pään erikseen, sillon voi joutua ottamaan vaikka kummastakin. :?
Kokonaispainoon oon luottanut niinku "eteeni"kin :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Kannattaa vilaista myös Holysmoke-forumia, siellä on arkistossa
paljon juttua virittämisestä.

www.holysmoke.fi
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Kuva
Tuolleenhan ne saa punnittua molemmista päistä. Pitää vaan huolen että ovat vaakatasossa, toinen pää tuettu ja toinen vaa-an päällä.
I drive an Opel. What's your excuse?
eteeni
Viestit: 15
Liittynyt: 09.5.2007 21:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eteeni »

Juu, noinhan toi painotus onnistuu.
Noita veivien mittoja kovasti viel tarvisin..
oisko jollain niit..
ja noille 606 turbon veiveille jos olis osanumeroa jollain
eteeni
Viestit: 15
Liittynyt: 09.5.2007 21:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eteeni »

eli mittoja joita tarvis olis:

pituus keskelta keskelle ?

alalaakerin halkasija ? eli akselin halkasija kiertokangan kohdalta ?

mannantapin halkasija ?

alapaan leveys ?

joo en saa kirjotettua kaikkia kirjaimia nappis puutteellinen olen ulkomailla koneella nyt...
eteeni
Viestit: 15
Liittynyt: 09.5.2007 21:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eteeni »

Mitenkä muuten nois arowsin veiveis, käyx niihin mesen oma k.k laakeri ?

Toi taalan kurssi on niin kohdallaan nyt et yritän urkkia jenkeistä sopivia veivejä...ei jäis pahan hintaseksi veivit.
Esim: karvan yli 140mm h-profiili carillot jossa sps:n pultit 8 kpl alle 300 sarja...(uudet siis)
juki
Viestit: 106
Liittynyt: 01.5.2006 21:22
Paikkakunta: kaarina

tuolla näytti olevan "pikkasen" piristetty kolomes

Viesti Kirjoittaja juki »

vääntöäkin löytyy mukavat 615NM...
:roll: nettiauto id [nettiauto]1762274[/nettiauto]

olisin laittanut suoran linkin jos osaisin :shock:

Säätelin, tiileri.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Re: tuolla näytti olevan "pikkasen" piristetty kol

Viesti Kirjoittaja Terho P »

juki kirjoitti:vääntöäkin löytyy mukavat 615NM...
vaparin veiveillä jne.. :wink: ei tosin välttämättä mikään kauheen pitkä-aikainen laite mutta paljo sillä kerettiin jo pörpöötelläkki :wink: aijjuu ja kapiakantinen
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
eteeni
Viestit: 15
Liittynyt: 09.5.2007 21:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eteeni »

Noita veivien m
ittoja jos jollain olis , niin olisin kovin kiitollinen....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”