w124 -94 300 td viritys
w124 -94 300 td viritys
Elikkä olisi aikeissa pikkasen/maltillisesti virittää kyseistä peliä...
tavotteena noin 200-250 hp mutta ei kestävyyden kustannuksella ( auto jatkuvassa työajossa )
pumpun ajattellin antaa mynän tehtäväx.
mut seuraavia utelisin ????
mikä kansipahvi on hyväksi havaittu ja todettu ?
Mitä turboa kannattaisi harkita alkuperäisen tilalle ?
Mistä kannattaa kysellä om 606 turbon veivejä ?
Käy ilmeisesti suoraan tonne ?
Kokemuksia mäntien pinnotuksista ?
Muita muutoksia, hyviä ideoita ja vinkkejä saa ehdottaa ja otetaan miellään vastaan.
tavotteena noin 200-250 hp mutta ei kestävyyden kustannuksella ( auto jatkuvassa työajossa )
pumpun ajattellin antaa mynän tehtäväx.
mut seuraavia utelisin ????
mikä kansipahvi on hyväksi havaittu ja todettu ?
Mitä turboa kannattaisi harkita alkuperäisen tilalle ?
Mistä kannattaa kysellä om 606 turbon veivejä ?
Käy ilmeisesti suoraan tonne ?
Kokemuksia mäntien pinnotuksista ?
Muita muutoksia, hyviä ideoita ja vinkkejä saa ehdottaa ja otetaan miellään vastaan.
Onko autosi "vähäpäästöinen", mikäli on niin taitaa olla virittäminen vähän niin ja näin?
Itselläni on -93 300TDT ja laillisena jos mielii pitää niin pumpun säätö taitaa olla ainoa "viritys", jotta konttorille kelpaa.
Näin olen ymmärtänyt. Viisaammat saa kertoa enemmän.
Joo ja vielä yksi juttu, Tervetuloa Meselle.
Itselläni on -93 300TDT ja laillisena jos mielii pitää niin pumpun säätö taitaa olla ainoa "viritys", jotta konttorille kelpaa.
Näin olen ymmärtänyt. Viisaammat saa kertoa enemmän.
Joo ja vielä yksi juttu, Tervetuloa Meselle.
Victor Reinzin normipahvin turbodiisseliin kun laitat niin säilyypi laattasulake autossa. OM606:n metallitiiviste kestää ahtoja todella paljon paremmin mutta taas orggis kanget ei. Mutta jos vaihdat OM606:n tai Arrowin kanget niin silloin kannattaa laittaa metallitiiviste.eteeni kirjoitti:Viel kun toi hyvä kanspahvi selviäis...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tosta ahtimen valinnasta vielä..
Soiteltuani alan firmoja läpi tuli aika montaa eri vaihtoehtoa...
holset hx-35 w
holset hy-35 58 turb,56komp pakopesä 8
garret gt-30, gt-35
eli ahdin sais käydä orkkis pakosarjaan ja nyt haetaan nimen omaan ahdinta millä motti herää alhaalla ja on kiva ajaa.
Kommentteja ? ideoita ?
Soiteltuani alan firmoja läpi tuli aika montaa eri vaihtoehtoa...
holset hx-35 w
holset hy-35 58 turb,56komp pakopesä 8
garret gt-30, gt-35
eli ahdin sais käydä orkkis pakosarjaan ja nyt haetaan nimen omaan ahdinta millä motti herää alhaalla ja on kiva ajaa.
Kommentteja ? ideoita ?
Vasemmalla tbo ja oikealla vapari veivi. Molemmat moniventtiilistäeteeni kirjoitti: onko muuten 606 turbon ja vaparin veivit samanlaiset ?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
www.prokuvaukset.com
BTW. Mistä kohtaa ootta silipassu tavaraa pois kangista kun ootta painottaneet niitä ? Minnoon alhaalta - tässä on vissiin muitakin tapoja ku perinteiset kaksi eli oikea ja väärä
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Ite olen ainakin veivit motteihin punninnu vaan koko painon.
Kevennelly painavimpia just tuolt alapäästä, samast mist valmistajatkin niit painottaa..
On olemas kyl sellain "kiikku" mihin pistetään samalle akselille kax veiviä yht aikaan keikkumaan ja sil pystyy tasapainottaa sekä ylä et alapäät.
Sit tietty alakerran liikkuvat osat on viel toisiinsa painotettu koneistamos.
Ja aina kannatta uudetkin veivit tarkastella läpi muutenkin..scatin teräs takoveivin lähettänny takuuseen tehtaalle silmällä havaittavan syvän särön takia.
Laadun valvonta ilmeisesti vähän niin jä näin..
Bme,lentz,carillo noitten kaa ei ole itellä ollu ongelmia laadun kaa.
Kevennelly painavimpia just tuolt alapäästä, samast mist valmistajatkin niit painottaa..
On olemas kyl sellain "kiikku" mihin pistetään samalle akselille kax veiviä yht aikaan keikkumaan ja sil pystyy tasapainottaa sekä ylä et alapäät.
Sit tietty alakerran liikkuvat osat on viel toisiinsa painotettu koneistamos.
Ja aina kannatta uudetkin veivit tarkastella läpi muutenkin..scatin teräs takoveivin lähettänny takuuseen tehtaalle silmällä havaittavan syvän särön takia.
Laadun valvonta ilmeisesti vähän niin jä näin..
Bme,lentz,carillo noitten kaa ei ole itellä ollu ongelmia laadun kaa.
Kokonaispainoon oon luottanut niinku "eteeni"kinhcmato kirjoitti:Punnihekko kummankin pään erikseen, sillon voi joutua ottamaan vaikka kummastakin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kannattaa vilaista myös Holysmoke-forumia, siellä on arkistossa
paljon juttua virittämisestä.
www.holysmoke.fi
paljon juttua virittämisestä.
www.holysmoke.fi
tuolla näytti olevan "pikkasen" piristetty kolomes
vääntöäkin löytyy mukavat 615NM...
nettiauto id [nettiauto]1762274[/nettiauto]
olisin laittanut suoran linkin jos osaisin
Säätelin, tiileri.
nettiauto id [nettiauto]1762274[/nettiauto]
olisin laittanut suoran linkin jos osaisin
Säätelin, tiileri.
Re: tuolla näytti olevan "pikkasen" piristetty kol
vaparin veiveillä jne.. ei tosin välttämättä mikään kauheen pitkä-aikainen laite mutta paljo sillä kerettiin jo pörpöötelläkki aijjuu ja kapiakantinenjuki kirjoitti:vääntöäkin löytyy mukavat 615NM...
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]