124 puhaltaa toisesta suuttimesta lämmintä
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 17.5.2006 18:17
124 puhaltaa toisesta suuttimesta lämmintä
eli itsellä oli vahva epäilys säätö paneelin rikkountumisesta,mutta käytin sitä paikallisella elektroniikka asentajalla jonka mielestä se olisi kunnossa... ei tosin ollut 100% varma mietittiin semmosta et ohjaako säätöpaneeli suoraan magneetti ventiilejä vai onko siellä rele välissä ??
venttiileille toiseen tulee tasainen 12v ja toiseen jotain heitteleviä milli voltteja... niin ja ilmastointi ei suostu käynnistymään,onko näillä jokin syy/yhteys
venttiileille toiseen tulee tasainen 12v ja toiseen jotain heitteleviä milli voltteja... niin ja ilmastointi ei suostu käynnistymään,onko näillä jokin syy/yhteys
Beginning of OT
Minullakin hönki lämpimien ilmojen alettua kuumaa kuskinpuolen kanavasta kun olin ajatellut herkutella kesäkuumalla ilmastoinnilla.
Ajattelin siinä ajaessa että voi p**kele nyt hajos ilmastointi.
Ikkunat ja kattoluukku auki ja aurinko porotti täysillä - oli vähän lämmin.
Kunnes tajusin että kääntäessäni ilmastoinnin lämpötilaa kylmemmälle olinkin laittanut lämmöt täysille
Kyllä poskia kuumotti
End of OT
Minullakin hönki lämpimien ilmojen alettua kuumaa kuskinpuolen kanavasta kun olin ajatellut herkutella kesäkuumalla ilmastoinnilla.
Ajattelin siinä ajaessa että voi p**kele nyt hajos ilmastointi.
Ikkunat ja kattoluukku auki ja aurinko porotti täysillä - oli vähän lämmin.
Kunnes tajusin että kääntäessäni ilmastoinnin lämpötilaa kylmemmälle olinkin laittanut lämmöt täysille
Kyllä poskia kuumotti
End of OT
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 17.5.2006 18:17
Mittailin taas uudestaan niitä venttiilejä ja toiselle ei tule jännitettä ja kun laitoin 12v suoraan akulta venttiiliin niin kyllä se ainakin alkaa lopsahtelemaan..... eli venttiilin ei tule ohjausta ja jos kerta säätö paneeli ohjaa "suoraan" venttiilejä,niin ainakin tulee sellainen tunne et se säätöpaneeli ois kuiteski sökö...onpas muuten ihanan kallis...
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 17.5.2006 18:17
kun käytin sitä paikallisella "elektroniasentajalla",niin sillon juotettiin potikat irti ja mitattiin ne vastus mittarilla....kummastakin potikasta saatiin suunnilleen samat arvot... samalla mitattiin muitakin komponetteja siintä piirilevystä ja löydettiin yksi komponentti josta tämä asentaja ei nyt ollu aivan varma....en nyt vaan muista mikä sen hippulan nimi oli,mut se sais sellasen tilattua ranskasta hintaan 35 senttiä mut toimituskuluja siihen kuulemma tulis sit 40 ekee... oishan tuo tietysti halvempi kokeilu mitä ostaa uusi/käytetty
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 17.5.2006 18:17
Eivät yleensä käy ristiin Jopa samanlaisilla varusteilla olevissa on säätöpaneeleissa eroja....Julli kirjoitti:Hieman ooteeta:
Käykö mallia ilmastoitu ja ei-ilmastoitu lämmönsäätöpaneelit ristiin?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Perskules. Tänään hönki tuo läähättäjä kummaltakin puolelta tulikuumaa ilmaa. Moitin siinä jo, että on se musta auto kuuma näin kesäkelillä ennen kuin tuon huomasin. Onkohan vika enempi munissa vai paneelissa? Teki kerran ennenkin tuon, mutta korjaantu pitkäksi aikaa ihan itsekeeen.
Munat uusittu joku vuosi aikaa ja paneelin tinaukset sulatettu uudelleen viime talvena. Voiko kulkusten toiminann testata syöttämällä suoraan 12V napoihin?
Munat uusittu joku vuosi aikaa ja paneelin tinaukset sulatettu uudelleen viime talvena. Voiko kulkusten toiminann testata syöttämällä suoraan 12V napoihin?
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
VOI!Julli kirjoitti:Perskules. Tänään hönki tuo läähättäjä kummaltakin puolelta tulikuumaa ilmaa. Moitin siinä jo, että on se musta auto kuuma näin kesäkelillä ennen kuin tuon huomasin. Onkohan vika enempi munissa vai paneelissa? Teki kerran ennenkin tuon, mutta korjaantu pitkäksi aikaa ihan itsekeeen.
Munat uusittu joku vuosi aikaa ja paneelin tinaukset sulatettu uudelleen viime talvena. Voiko kulkusten toiminann testata syöttämällä suoraan 12V napoihin?
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Mainitsin jossain vaiheessa, että säätöpaneeli ohjaa suoraan magneettiventtiileitä ( sen se tekeekin normaalitilanteessa ), mutta nyt selvisi, että omassa ( jälkiasennusilmastointi ) ohjaus meneekin releiden kautta. Oletan kuitenkin, että jos ei ole ilmastointia niin ohjaus on suoraan magneetiventtiileille.
Itse otan ilmastointi tuulettimen manuaakiohjauksella käyttöön vaunun vetopuuhissa ja tässä yhteydessä huomasin moisen kytkennän ( jälkiasennusreleitä ) mikä on kuitenkin erittäin hyvä koska ei rasita ohjauspaneelin fettejä.
Pyydän anteeksi erheellistä tietoani joka ei näköjään pidä paikkaansa kaikissa olosuhteissa.
Itse otan ilmastointi tuulettimen manuaakiohjauksella käyttöön vaunun vetopuuhissa ja tässä yhteydessä huomasin moisen kytkennän ( jälkiasennusreleitä ) mikä on kuitenkin erittäin hyvä koska ei rasita ohjauspaneelin fettejä.
Pyydän anteeksi erheellistä tietoani joka ei näköjään pidä paikkaansa kaikissa olosuhteissa.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 17.5.2006 18:17
Minulla on releet akun edessä, aivan lokasuojan sivun vieressä. Releitä on kolme, kaksi kuukusille ja yksi joka ohjaa tuulettimen relettä painekytkimien ohjaamana. Tähän tuulettimen releen viereen asennan toisen releen jota ohjataan kytkimellä, näin saan tuulettimelle pakko-ohjauksen. Minulla ei ilmastointi toimi tällä hetkellä viallisen kompuran takia.
Tuulettimen ohjausrele on kuljettajan puolella iskarin yläpään kohdalla.
Tuulettimen ohjausrele on kuljettajan puolella iskarin yläpään kohdalla.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
- capriceman
- Viestit: 23
- Liittynyt: 07.10.2005 10:48
- Paikkakunta: Helsinki
Kertokaa nyt tyhmälle, että mitä tarkoitetaan noilla lämmönsäätöpaneeleilla? Tarkoitetaanko niillä niitä rullia. joilla lämpötilaa pyritään säätelemään, vai onko kyse jostain piilossa olevasta masiinasta? Alkoipa meinaan minullakin puhaltelemaan toisinaan vain kuumaa repsikan puolelta ja vika olisi mukava korjata.
Miten tämä lämmönsäätöpaneeli irrotetaan ja missä se on? Entä miten toimitaan mainitsemieni rullien kanssa, jos ne eivät ole lämmönsäätöpaneeleita?
Miten tämä lämmönsäätöpaneeli irrotetaan ja missä se on? Entä miten toimitaan mainitsemieni rullien kanssa, jos ne eivät ole lämmönsäätöpaneeleita?
Vasemmasta suuttimesta tulee normaalia ilmaa ja oikeasta tulee ihan mitä sattuu.
Kokeilin kuukusenmunat ja ne toimii. Irroittelin sitten tuon lämmönsäätöpaneelin ja rupesin mittailemaan noita rullien potikoita niin melko ihmeellisiä tuloksia antoivat molemmat.
Kiinni asennossa 0 ohmia, keskivaiheilla korkeimmillaan jotain 50kohm ja sitten taas laskee ja potentiometri aukiasennossa 1kohm
Mikäs se semmonen säätövastus on joka on suurimmillaan keskivaiheilla???? kertokaa.
Molemmissa saa homma. Siitä oikeanpuoleisesta oli tosin pari juotosta murtunut niin syy on ilmeisimmin siinä.
Kokeilin kuukusenmunat ja ne toimii. Irroittelin sitten tuon lämmönsäätöpaneelin ja rupesin mittailemaan noita rullien potikoita niin melko ihmeellisiä tuloksia antoivat molemmat.
Kiinni asennossa 0 ohmia, keskivaiheilla korkeimmillaan jotain 50kohm ja sitten taas laskee ja potentiometri aukiasennossa 1kohm
Mikäs se semmonen säätövastus on joka on suurimmillaan keskivaiheilla???? kertokaa.
Molemmissa saa homma. Siitä oikeanpuoleisesta oli tosin pari juotosta murtunut niin syy on ilmeisimmin siinä.
Syvempään sielunelämään saapi joku muu vastailla mutta mulla teki samaa tuo paneeli ja juottelin kaikki komponentit uusiksi niin siihen loppu ongelma Luulen vaan että tuo on niin heikkoa valmistetta ettei kestä ku puolimiljoonaa ajaaAbsinthe kirjoitti:Molemmissa saa homma. Siitä oikeanpuoleisesta oli tosin pari juotosta murtunut niin syy on ilmeisimmin siinä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Nyt sain lämmönsäätöpaneelin juotokset juotettua uudelleen. Rupesi pelaamaan! Mutta aina sama virsi, kun yhden vian saa korjattua niin toinen tulee tilalle. Nyt puhaltaa molemmista normaalisti lämmintä mutta kun auto käy tyhjäkäyntiä rupeaa puhaltamaan molemmista haaleata. Eikös tuo ole oire rikkinäisestä/väljästä vesipumpusta?? Koneen lämmöt kyllä pysyvät ,ihmeellistä kyllä, kurissa.