Sedaniin isommat jarrut, vaihtoehtojen pohdintaa

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Sedaniin isommat jarrut, vaihtoehtojen pohdintaa

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Aikani kuluksi kyselen, jos päivittäis jarruja jossain välissä :roll:

Passaako nuo farkun takajarrusatulat suoraan sedaniin :?:

Sedanissa levyn halkaisia ilmeisesti 254mm ja farkussa 278mm :?:

Onko tuo 278mm maximi levy mikä mahtuu farkun satuloihin :?:

Onko 320TE:ssä isommat takajarrut mitä tavan farkussa :?: Etujarrut ainakin on isommat :roll:

Passaako väyrysestä satulat suoraan ja missä mallissa olis isommat jarrut mitä farkussa tai tuossa 300TurboD:ssä :?:
Viimeksi muokannut Mika.S, 20.1.2008 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Sedanin takajarrukilvet käy pieneksi, jos farmarin jarruja meinaa laitella :arrow: jarrukilvet vaihtoon.
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: ..

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

jarski kirjoitti:Sedanin takajarrukilvet käy pieneksi, jos farmarin jarruja meinaa laitella :arrow: jarrukilvet vaihtoon.
Tuo oli tiedossa :wink: Käykö sedanin käsijarru farkun jarruihin vai pitääkö olla farkun käsijarruosat :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Käsijarruosat on samat molemmissa.
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
Julli
Viestit: 132
Liittynyt: 19.2.2006 13:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Mitenkäs tuossa muuten käy jos sedaniin laittaisi tosiaan taakse farkun jarruosat ja edessä olisi vakiokokoiset jäähdytetyt levyt? Tuleeko liian takapainotteinen?
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Saisko tuonne sovitettua väykyn jarruja :?: :roll:

Laittas 300TurboD väykystä etu ja takajarrut :idea: Väykyssä taitaa olla 300mm etulevy ja 290mm takalevy :roll:

Tuleekohan siinä jotain ongelmia sitte jos väykyn jarrut passais tuonne muutako laittaa :idea:

Entäs jarrukilvet, mahtaako väykyn kilpi passata 124 :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Laita samalla 24-ventiilisen bensan jarrut! Jäähdytetyt myös takana. :wink:
Ja nelimäntäiset edessä.
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

audimies kirjoitti:Laita samalla 24-ventiilisen bensan jarrut! Jäähdytetyt myös takana. :wink:
Ja nelimäntäiset edessä.
Eli E300 24V :?: Onko kaikissa samankokoset (sedan, coupe, farkku) :?: :roll:

Minkäkokoset laikat noissa on :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mika.S kirjoitti:Eli E300 24V :?: Onko kaikissa samankokoset (sedan, coupe, farkku) :?: :roll:
Ei. :D

Etulevyt on 280 E, 280 TE: 22 mm / 284 mm.
300-24 (E, CE, TE), 320 (E, CE, TE) melkolailla samat – 22 mm / 295 mm.
320:sissa on 11/92 lähtien vähän paksummat – 25 mm / 294 mm.

Takana on enemmän hajontaa:
280 E: 9 / 258 mm.
280 TE, 300-24 (E, CE), 320 (E, CE): 9 / 287 mm.
300-24 TE, 320 TE: 20 / 287 mm.
Lisäksi 320 farkku 4/95 -> 10 / 290 mm.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Diosol
Viestit: 138
Liittynyt: 27.1.2008 3:23
Paikkakunta: Tampere-Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Diosol »

Mistä näkis että minkä kokoiset jarrut on missäkin mallissa?
Onko 400E suurimmat ja tehokkaimmat jarrut mitä sais 300td "heittämällä", kun eikös 500E:ssä ollut vähän kaikki erilaista mitä perusmalleissa?
Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Diosol kirjoitti:Mistä näkis että minkä kokoiset jarrut on missäkin mallissa?
Onko 400E suurimmat ja tehokkaimmat jarrut mitä sais 300td "heittämällä", kun eikös 500E:ssä ollut vähän kaikki erilaista mitä perusmalleissa?
400 E:ssä (E 420) on ollut edessä 9/93 asti saman kokoiset jarrulevyt kuin E 320:ssa. Siitä eteenpäin sitten on ollut E 500:n jarrut (Ø 320 mm, paksuus 30 mm)

Takajarrut vastaavat alkupään viissatasia (Ø 278 mm, paksuus 24 mm).

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

300TDT:iin 320-420 jarrut ei mee suoraan vaan alatukivarret yms pitää vaihtaa. Niihin sitten saa erikseen vaihettua alapallot jollain kikkakepposella kuulemma.

500E tai SL500 jarrut sopii 9/92 saakka suoraan ja siitä eteenpäin sama tilanne kuin em jarrujen kanssa. Näissä on taas ikävänä piirteenä ilman spacereita sopivien vanteiden saatavuus - niitä on tosi vähän johtuen nelimäntien ulkonevasta profiilista.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Diosol
Viestit: 138
Liittynyt: 27.1.2008 3:23
Paikkakunta: Tampere-Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Diosol »

Pitäis varmaan kysyä, että mikä olis tehokkain jarrusatsi minkä sais järkevään hintaan?
Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Diosol kirjoitti:Pitäis varmaan kysyä, että mikä olis tehokkain jarrusatsi minkä sais järkevään hintaan?
Minkä sopivan vaan sattuu sopivasti löytämään :roll: Esim nuo 500€:n satulat oli jenkkilässä 500e setti sis etu- ja takasatulat. Jos sattuu löytään Euroopasta, hinta on todnäk alhaisempi. Takasilla nyt ei liiemmälti hyötyä jos kohdeautona on 300TDT jossa on jos varsin hyvät takajarrut. 320-420 malleissa on muistaakseni isommat takaset ?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1151
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

xux paljonko sitä spacerin paksuutta pitää olla 500 etujarruissa :roll:
® Mesen linttaklubi
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

[quote="XUX63"]300TDT:iin 320-420 jarrut ei mee suoraan vaan alatukivarret yms pitää vaihtaa. Niihin sitten saa erikseen vaihettua alapallot jollain kikkakepposella kuulemma.

Sopii ihan samallalailla 300TDT:hen kuin W201 16v malleihin.
Ja tämä on FAKTA Piste!.
Diosol
Viestit: 138
Liittynyt: 27.1.2008 3:23
Paikkakunta: Tampere-Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Diosol »

Voisin nimittäin harkita tulevaisuudessa niiden 500e:n jarrujen laittoa, niin sais syyn laittaa parisen tuumaa isommat vanteet. Itse tykkään katsella kun on jarrua vanteen täydeltä.

Niin onko netissä jotain sivua, mistä näkis nämä jarrujen koot tai muuta nippelinappeli tietoa, kuten miten 500e porsche eroaa muista malleista? Nuo 500e:n 320mm jarrut olis kyllä muikian kokoiset.
Kuva
Avatar
Manu300cea24
Viestit: 30
Liittynyt: 23.3.2006 8:51
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

audimies kirjoitti:Laita samalla 24-ventiilisen bensan jarrut! Jäähdytetyt myös takana. :wink:
Ja nelimäntäiset edessä.
Ei ole 24 venasessa jäähdytetyt takana :arsespank: :arsespank:
Pelkästään edessä on jäähdytetyt levyt.

Jos en pahasti erehdy niin saman takapalat käy 420 väykkyyn kun tuohon 300-24:n.

Mutta edes 420 väykystä ei löydy jäähdytettyjä takalevyjä.
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

[quote=]

Mutta edes 420 väykystä ei löydy jäähdytettyjä takalevyjä.[/quote]

No mitkäs sitten on vuosimalleissa 92-95 olevat 278x24 takajarrut?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole 24 venasessa jäähdytetyt takana
Akilla oli purkuautona W124 320-24v ja siinä oli jäähdytetyt takalevyt.
Eli on, ainakin yhdessä yksilössä.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

hcmato kirjoitti:xux paljonko sitä spacerin paksuutta pitää olla 500 etujarruissa :roll:
3mm niin sopii jo tosi moni ainakin mersun orggis-vanteista.
NFS kirjoitti:Sopii ihan samallalailla 300TDT:hen kuin W201 16v malleihin.
Ja tämä on FAKTA Piste!.
Kiva että tulee hyödyllistä FAKTAA :lol: Mulla on ollu näköjään väärää tietoa tässäkin asiassa :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
jeemu
Viestit: 763
Liittynyt: 08.11.2007 1:17
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jeemu »

dealer kirjoitti:
Ei ole 24 venasessa jäähdytetyt takana
Akilla oli purkuautona W124 320-24v ja siinä oli jäähdytetyt takalevyt.
Eli on, ainakin yhdessä yksilössä.
Olikos se farkku?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29269
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Farkkuhan se.
jeemu
Viestit: 763
Liittynyt: 08.11.2007 1:17
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jeemu »

dealer kirjoitti:Farkkuhan se.
Joo, eli sedaneissa sigle levyt ja farkuissa jäähytetyt laikat takana?

Ejit: Tuolta Roiston postistahan tuoki selviää.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.prokuvaukset.com
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”