voiko W124 laittaa xenon valot vakiolyhtyihin
voiko W124 laittaa xenon valot vakiolyhtyihin
Onko kukaan asentanut xenon valosarjaa satalankkuun vakio lyhtyjen sisään vai meneekö lamput xenonin myötä uusiksi?
Miten on toiminut?
Oliko työläs asentaa?
Minkänimisen sarjan hankit?
Miten on toiminut?
Oliko työläs asentaa?
Minkänimisen sarjan hankit?
Vastaantulijoita sitten v******a nuot jälkiasenteiset xenonit juuri tuon hajavalon takia. Joku on kertonu, että ne saa asennettua niinkin, ettei häikäse vastaantulijaa. Xenonit on ajajan kannalta hyvät valot mutta ne pitää asentaa niin, ettei häikäse vastaantulevia.
Oma mielipiteeni on nyt piän tultua se, että kun noita jälkiasennussarjoja on ruuvattu todella paljon autoihin ja mitään muuta ei ole tehty niin seuraavanlainen. Poliisi saisi kirjoittaa jokaiselle 200€:n sakon, jolla on jälkiasennetut xenonit, jos auto ei täytä xenon valoille annettuja määräyksiä.
Oma mielipiteeni on nyt piän tultua se, että kun noita jälkiasennussarjoja on ruuvattu todella paljon autoihin ja mitään muuta ei ole tehty niin seuraavanlainen. Poliisi saisi kirjoittaa jokaiselle 200€:n sakon, jolla on jälkiasennetut xenonit, jos auto ei täytä xenon valoille annettuja määräyksiä.

Mitenhän noilla jälkiasennus umpioilla hajavalo menee? Itellä nokalla semmost jossa lyhyet projektorilla ja pitkät ei? Vaikka vakioumpiota parempi toi valoteho niin eipä se noillakaan hämärässä märällä tiellä juuri auta.
Eikös normiumpioissa se hajavalo johdu pääosin siitä et kuviot on tehty lyhdyn lasilla, eli kokemuksia miten jälkiasennus xenonit käyttäytyy noissa missä kirkas lasi?
Umpioina siis tämmöset: http://www.km-parts.fi/index.php?option ... 1&Itemid=2 projektorit
Eikös normiumpioissa se hajavalo johdu pääosin siitä et kuviot on tehty lyhdyn lasilla, eli kokemuksia miten jälkiasennus xenonit käyttäytyy noissa missä kirkas lasi?
Umpioina siis tämmöset: http://www.km-parts.fi/index.php?option ... 1&Itemid=2 projektorit
halogeeniumpioihin on saatavilla polttimoita joissa on "häikäisysuoja".
Vähentää hajavaloa, mutta sen laillisempia se ei niistä tee.
Mulla on tuollaset H7:at ja ei sitä hajavaloa häiritsevästi ole.
Vähentää hajavaloa, mutta sen laillisempia se ei niistä tee.
Mulla on tuollaset H7:at ja ei sitä hajavaloa häiritsevästi ole.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
bi-xenoneilla ei saa suunnattua molempia vallokuvioita oikein. Jos säätää lähivalot niin että ne on oikein, niin kaukovalot näyttää 10m päähän. ja jos kaukovalot säätää oikein, ni vastaantulijat näyttää sormimerkkejä.
H4 Lähivaloille xenonit ja lisäpitkät keulille niin, ettei H4 kaukovalot ole toiminnassa lainkaan, saa ainoastaan järkevästi säädettyä valot niin ettei se muita häiritse.
Ja laitontahan se tosiaan on. En ole edes nähny xenon hyväksyttyjä tuning valoja.
H4 Lähivaloille xenonit ja lisäpitkät keulille niin, ettei H4 kaukovalot ole toiminnassa lainkaan, saa ainoastaan järkevästi säädettyä valot niin ettei se muita häiritse.
Ja laitontahan se tosiaan on. En ole edes nähny xenon hyväksyttyjä tuning valoja.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Muistaakseni noissa on H7+H3, muista vaan kumminpäin, ja ajatuksissa oli vaihtaa pitkiin jälkiasennusxenonit. Laittomathan ne on, mutta nopeastihan ne aina katsastukseen vaihtaa. Kävi tuossa mielessä et jos oikein askartelis niin laittais noihin lyhkäsiin joissa projektori bi-xenonin ja kytkis noiden umpioiden pitkät lisäpitkiksi, mutta volvossa olleet bi-xenonit ei oikein vakuuttaneet, jälkiasennukset nekin. Juuri suuntaaminen oli ongelma, oli lyhyet pakko jättää näyttämään liian alas. Eikä sillä, ei V40 saa edes valoja säädettyä mitenkään järkevästi rikkomatta niitä.
Noita xenoneita nyt alkaa jo suht halvalla saada, et periaatteessa vois vaihtaa molempiinkin, kun erityisesti näin kaupunkialueella noilla lyhyillä ei näillä keleillä näe mitään.
Suurin murheen aihehan on et miten virkavalta suhtautuu asiaan, volvolla ei kukaan kertaakaan kiinnostunut niistä, et mahtaako poliisi setiä oikeasti edes kiinnostaa jos ne on suunnattu ja säädetty siten ettei ne häikäise?
Miten tuo polttimovaroitin suhtautuu xenoneihin?
Ja sikses vähä OT, mutta mitenhän näissä uudemmissa vehkeissä kun enää ei umpioista löydä minkään näköistä merkintää? Eksän kanssa käytiin alkuvuodesta kattellemassa quashqaita ja tiedustelin sitten niistä umpioista kun ei budjetti valmiiksi xenoneilla olevaa ois mahdollistanut, niin eivätpä osanneet merkkiliikkeessä sanoa yhtään mitään umpioiden tyyppihyväksynnästä. Samahan on ainaki sprintterissä, saman näköiset umpiot ei-xenon/xenon vehkeissä, enkä ohjekirjastakaan löytänyt mitään mainintaa.
Noita xenoneita nyt alkaa jo suht halvalla saada, et periaatteessa vois vaihtaa molempiinkin, kun erityisesti näin kaupunkialueella noilla lyhyillä ei näillä keleillä näe mitään.
Suurin murheen aihehan on et miten virkavalta suhtautuu asiaan, volvolla ei kukaan kertaakaan kiinnostunut niistä, et mahtaako poliisi setiä oikeasti edes kiinnostaa jos ne on suunnattu ja säädetty siten ettei ne häikäise?
Miten tuo polttimovaroitin suhtautuu xenoneihin?
Ja sikses vähä OT, mutta mitenhän näissä uudemmissa vehkeissä kun enää ei umpioista löydä minkään näköistä merkintää? Eksän kanssa käytiin alkuvuodesta kattellemassa quashqaita ja tiedustelin sitten niistä umpioista kun ei budjetti valmiiksi xenoneilla olevaa ois mahdollistanut, niin eivätpä osanneet merkkiliikkeessä sanoa yhtään mitään umpioiden tyyppihyväksynnästä. Samahan on ainaki sprintterissä, saman näköiset umpiot ei-xenon/xenon vehkeissä, enkä ohjekirjastakaan löytänyt mitään mainintaa.